Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-29, 13:18
  #2773
Medlem
Hupats avatar
Produkt: 3G volt extra dry slim
Finns som: portion
Smak: känns fräsch, mint
Pris: vet inte, fick dosan i present
Betyg: 4/5
snurrar till rejält. Brukar snusa general men fyfan vad stark den är.
Citera
2017-10-30, 05:11
  #2774
Medlem
sketcells avatar
Produkt: General One Vit
Finns som: Vit portion
Smakar: Väldigt lik vanlig general vit, kan ha ett lite mer inslag av citrus
Betyg: 5/5
Pris: 35kr typ..?


Produkt: General One
Finns som: Portion
Smakar: Väldig lik vanlig general, kan inte riktigt sätta skillnaden mot vanlig, kanske att med general classic så är smaken något fylligare
Betyg: 5/5
Pris: 33kr

Swedish match har verkligen lyckats med dem här. Att påsarna skulle vara såpass olika känner jag själv ingen skillnad på eller vad det skulle vara bättre för dock. Det är två goda snusar som är ett prisvärt alternativ till classic-varianter då dem är ca 15kr billigare. Sen att dem är hyfsat mycket starkare men ändå behåller smaken är riktigt härligt, inte som extra strong som smakar bara för starkt och som inte alls är ens goda öht. One är ju nästan lika starka men smakar ändå general.

Vet inte vad mer finns att säga, dem är att rekommendera i alla fall

Vill också rekommendera Lundgrens Skåne vit, ända "smaksatta" snusen jag tolererar då den ändå har snussmak kvar också och den är allmänt bara god liksom. Sen att påsarna ser ut som ett farfars-linne är väl lite komiskt också men ändå riktiga klagomålet jag har är att jag inte tycker den rinner tillräckligt, vet att det är vit snus men tycker ändå den är lite väl torr.
Citera
2017-10-30, 06:42
  #2775
Medlem
Produkt: R42
Finns som: Portion (i sorterna White mint, Green mint samt Peppermint)
Smakar: Fräscht och mintaktigt. Som ett tuggummi (Green mint drar svagt åt frukthållet), fast med en sjujävla styrka. Bränner gott under läppen!
Betyg: 5/5. Favoritsnuset när jag vill ha något starkt.
Pris: 28 kr/dosa, 231 kr/stock.

Finns att köpa här (samt, förhoppningsvis, snart i fysiska butiker):

https://www.swedishmatch.se/kop-snus/r42/
__________________
Senast redigerad av kustmannen 2017-10-30 kl. 06:51.
Citera
2017-11-01, 01:04
  #2776
Medlem
Hupats avatar
Produkt: general vit portion
Finns som: portion såvitt jag vet
Smakar: snus. Gott som fan! Börjat sakna den riktiga smaken av snus nu när man kört på volt i någon dag.
Betyg: 4/5, kunde smakat starkare
Pris: 37 kr
Stilig dosa i chrome känns väldigt stilren
Citera
2017-11-05, 04:36
  #2777
Medlem
Hupats avatar
Produkt: epok melon
Finns som: portion
Smakar: inte så mycket, mest melon.
Betyg: 3/5, lite för liten prilla och kunde varit starkare.
Pris: 42 kr
Schysst dosa och bra, små prillor som knappt syns. Typisk tjejsnus
Citera
2017-11-19, 22:28
  #2778
Medlem
Vallasands avatar
Produkt: Göteborgs Prima Fint
Finns som: Lös
Smakar: Mycketmild och rund tobaksmak. Finns inte så mycket mer att säga egentligen!
Betyg: 3/5
Pris: 55-65 beroende på var man köper den.

Funkar riktigt bra som ett nybörjarsnus då det är extremt finmalet snus (minst lika fint som röda lacket). Var även den, och Röda Lacket, jag började med innan jag gick över till de tyngre grejerna. En sorts inkörsport alltså. Inte överdrivet smakrikt men den smak man får erfara är mycket god. På minussidan, som med alla finkorniga snussorter, blir snuset extremt geggigt och smaklöst tämligen fort.

All in all, kvalitétssnus som passar bra när man vill variera sig lite.
Citera
2017-11-20, 06:10
  #2779
Medlem
bananajoe33s avatar
Produkt: LD
Finns som: Portion.
Smakar: Hyfsad stark tobaksmak
Betyg: 4/5
Pris: ca 22-23kr på Willys
Citera
2017-11-20, 06:11
  #2780
Medlem
spajjes avatar
Har snusat SKRUF stark portion en längre stund och skulle vilja ha tips om en upgrade eller om något passnade/liknande denna snus. mvh
edit:xtra stark
Citera
2017-11-20, 06:16
  #2781
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Produkt: LD
Finns som: Portion.
Smakar: Hyfsad stark tobaksmak
Betyg: 4/5
Pris: ca 22-23kr på Willys

199 (19:90 dosan) om man köper stock, dvs. en dosa på köpet. Mitt vardagssnus, tycker dock tobakssmaken inte är så stark, men duger. Verkar innehålla hyfsat med nikotin i alla fall, en prilla räcker 30 minuter, upp till tre kvarts timme om det skulle vara "kris". Ger den 3/5. Skulle hellre snusa General lös, kan inte det på jobbet, och så är det "för dyrt" för en snåljåp som jag.. Går åt en dosa LD om da'n i mitt fall.
Citera
2017-11-20, 06:20
  #2782
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
199 (19:90 dosan) om man köper stock, dvs. en dosa på köpet. Mitt vardagssnus, tycker dock tobakssmaken inte är så stark, men duger. Verkar innehålla hyfsat med nikotin i alla fall, en prilla räcker 30 minuter, upp till tre kvarts timme om det skulle vara "kris". Ger den 3/5. Skulle hellre snusa General lös, kan inte det på jobbet, och så är det "för dyrt" för en snåljåp som jag.. Går åt en dosa LD om da'n i mitt fall.

Jo nog är General lös några snäpp bättre än LD hehe, samma här, jag snusar en LD om dagen nästan, bra prisvärt snus.
Citera
2017-11-20, 17:20
  #2783
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
Jo nog är General lös några snäpp bättre än LD hehe, samma här, jag snusar en LD om dagen nästan, bra prisvärt snus.

Hur kan du snusa en dosa om dagen? Har du inne prillorna i 10 min i taget eller?

Går det åt en dosa om dagen gör man något galet.
Citera
2017-12-05, 16:23
  #2784
Medlem
LFCYNWAs avatar
Produkt: Jakobsson's Glögg & Kanel Portionssnus.
Produkt information. Årets snus levereras i stora prillor med en nikotinhalt på 10 mg/g. Smaken har tydliga julkopplingar och präglas främst av glögg, kanel och julkryddor.
Finns som: Portion.
Smakar: Kanel och glögg. Tycker även jag känner en svag smak av pepparkaka men det kan vara inbillning.
Betyg: 4/5 under passande årstid. Ett snus för vintern och med passande smaker nu när julen börjar närma sig. Jag tröttnar rätt fort på snus med smaken men som sagt under juletider sitter den perfekt och om man vill ha in lite variation från det vanliga snuset.
Pris: 40kr st, en stock för 369kr (36,90kr st) hos Snusbolaget.

Är det ingen här som har provat General Blended by Hernö Gin och känner sig manad att lägga upp en recension? intressant koncept och det skulle vara roligt att veta exakt hur mycket gin det smakar och om det går ihop med snuset eller om det skär sig. Antar att jag får beställa hem ett par dosor och lägga upp en egen recension.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback