Produkt: Skruf
Finns som: Lös (Har sett att det finns ett antal smaker i portionspåsar också. Inget för mig, men har ju redan recenserats här i tråden).
Smak: Kallas av tillverkaren för "stark", kan jämföras med t.ex Grovsnus eller General. Kanske ett mellanting av dessa i smaken, ett standardsnus alltså, som inte sticker ut smakmässigt. Riktigt gott. Något blötare än vanligt (Jag snusar annars General eller Grov) I alla fall gäller detta de dosor jag köpt, denna något blötare konsistens är inte alls störande eller så, bara märkbar tycker jag . Prillorna sitter som fläskläppar.
Betyg: 5/5 En välkommen konkurrent till General - eller Grovsnuset. Hederligt. Inget man tröttnar på. Jag upplever dosan som djärv i sin design, mycket vågat att förpacka en sådan traditionsbunden och "manlig" produkt i en vit dosa tycker jag. Ger andra signaler än de man är van vid, jmf Generals svarta och Grovssnusets bruna dosor. Djävligt fräckt alltså, heja Skruf!
Pris: 26 spänn dosan? Jag fick en deal hos min tobakshandlare: betalade för fyra dosor, fick fem. Skruf kör med stockar om fem dosor.
Det här var en riktigt kul tråd, är själv återfallssnusare.. kunde fan inte låta bli att sticka näsan i mina arbetskamraters generaldosor, finns inget som luktar godare när man slutat... och ramlade dit igen förstås, har inte ångrat det än..