2005-09-04, 19:04
Medlem
fulltexts avatar
Produkt: Granit Maxi Portion
Finns som: Portion.
Smakar: Tobak
Betyg: 4
Pris: 22kr/30g
Citera
2005-09-05, 22:36
Medlem
RigorMortiss avatar
Produkt: Göteborgs rapé
Finns som: Lös och portion
Smakar:Den lösa snusen har en lätt aromatisk doft. Den är klart mindre uttalad hos lössnusen. Konsistensen är att betrakta som perfekt. Fint mald, vilken gör den lättkramad, utan att vara som tysk marsipan. Smaken är lätt, men påtaglig. Inte den råa tobakssmaken som Grovsnus, inte den lakritsaktiga smaken med tillhörande bensinsmak som Generalen ger.
Betyg: 4
Pris: 18-28 kr / 50g
Citera
2005-09-06, 02:49
Medlem
Kul tråd.

Produkt: Rallarsnus

Finns som: Lös.

Smak: En alltigenom rökig, väl avrundad smak. Inte på något sätt skarp. Oerhört fin konsistens (finare än röda lacket) och väldigt fuktig. Godast på marknaden i mitt tycke.

Betyg: Väger jag in smak och konsistens (kul och skonsam mot läppen, men mycket rinnig) så får det bli 4. Om decimaler är tillåtna så blir det 4,5 för lång hållbarhet.

Pris: Standardpris. Tillgängligheten är det dock sämre med. Jag och en polare beställde stockvis via en tobaksaffär eftersom de inte hade det i lager.

Enligt rykten på högstadiet ( ) skulle rallarsnus vara väldigt nikotinrikt men egentligen vet jag inte. Det är ett mycket roligt snus att köra ibland som omväxling, särskilt om läppen din är mör, men som standardsnus passar det åtminstone inte mig eftersom det rinner väl mycket.

Funderar på att ge mig ut på jakt efter den igen nu eftersom det var ett tag sen sist och den svarta generalen börjar bli lite trist.
Citera
2005-09-06, 07:22
Medlem
skruf

Produkt: Skruf original
Finns som: Portion
Smak: Klassisk Tobakssmak

Betyg: 4, Mkt bra påse som håller sig fräsch länge. Rinner inte mycket.

Pris: Standardpris. Finns inte överallt ännu men växer undan för undan.

Grym design och helt klart bästa alternativet till swedish match då kvaliteten slår det mesta både på påsen och smaken
ObS! Tranärsvarianten är vidrig men Skruf Stark funkar.
Citera
2005-09-06, 08:34
Moderator
tobess avatar
Raderade just två inlägg.

Ska försöka hålla denna så lättöverskådlig som möjligt, så vill ni diskutera annat så vänligen ta det i en annan tråd.

Tack.

/Moderator
Citera
2005-09-06, 13:40
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tycker man gott och väl kan be om recensioner på någon viss sort..

Då försöker jag igen då, Gold river eller Golden river. Ngn som kommer ihåg den, isf. en recension tack. Kan möjligtvis smaka russin.
Citera
2005-09-06, 13:46
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Då försöker jag igen då, Gold river eller Golden river. Ngn som kommer ihåg den, isf. en recension tack. Kan möjligtvis smaka russin.

Aha, du menade att du ville ha en recension på den.. missuppfattade ditt förra inlägg i såfall..

/tobes
Citera
2005-09-06, 18:37
Medlem
Truman_Peyotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent

Ajajaj...En Golden (häpp!) oldie från min arma barndom...Det första snuset man testade...

Produkt: Gold River
Finns som: Lös
Smak: Mycket söt russinsmak här...Jag vet inte om detta egentligen bör räknas som tuggtobak...? Konsistensen är mer "bladig" så att säga...Vi pratar inte om malet utan hackat här...Tobakssamk och tobakssälta saknas helt...Möjligen kan man urskilja en viss chokladighet...

Betyg: 1...Värdelöst "snus" i mitt tycke...Kunde kanske gå ner som godis...När man testar det i vuxen ålder inser man varför det var så populärt bland oss wanna-be snusare när det begav sig...Det ger ingen större kick, smular under läppen samt avsöndrar nåt som smakar russinsaft...

Pris: Ingen aning...Sist jag kom över det var för ett par år sedan...Då var det ett par spänn billigare än standard...
Citera
2005-09-06, 19:02
Medlem
wades avatar
Produkt: Skruf
Finns som: Lös (Har sett att det finns ett antal smaker i portionspåsar också. Inget för mig, men har ju redan recenserats här i tråden).
Smak: Kallas av tillverkaren för "stark", kan jämföras med t.ex Grovsnus eller General. Kanske ett mellanting av dessa i smaken, ett standardsnus alltså, som inte sticker ut smakmässigt. Riktigt gott. Något blötare än vanligt (Jag snusar annars General eller Grov) I alla fall gäller detta de dosor jag köpt, denna något blötare konsistens är inte alls störande eller så, bara märkbar tycker jag . Prillorna sitter som fläskläppar.
Betyg: 5/5 En välkommen konkurrent till General - eller Grovsnuset. Hederligt. Inget man tröttnar på. Jag upplever dosan som djärv i sin design, mycket vågat att förpacka en sådan traditionsbunden och "manlig" produkt i en vit dosa tycker jag. Ger andra signaler än de man är van vid, jmf Generals svarta och Grovssnusets bruna dosor. Djävligt fräckt alltså, heja Skruf!
Pris: 26 spänn dosan? Jag fick en deal hos min tobakshandlare: betalade för fyra dosor, fick fem. Skruf kör med stockar om fem dosor.

Det här var en riktigt kul tråd, är själv återfallssnusare.. kunde fan inte låta bli att sticka näsan i mina arbetskamraters generaldosor, finns inget som luktar godare när man slutat... och ramlade dit igen förstås, har inte ångrat det än..
Citera
2005-09-06, 19:13
Medlem
Produkt Probe Whiskey Portion
finns som både lös och portion
smak Den snus som jag fastande för. Det är tänkt att användas främst vid festliga tillfällen men även till vardags. Smaksatt med bourbon, vilket ger en tydlig whiskysmak, den smakar lite surt som typ russin och den rinner väldigt mycket vilket jag gillar.
Betyg 5/5 helt klart.
Pris 24 spänn dosan brukar jag få ge.
Citera
2005-09-06, 19:22
Medlem
akzs avatar
Produkt: Skruf Tranbär
Finns som: Portion
Smakar: En syrlig fruktig smak av tranbär? Eller nåt i stil med alla "skogsbär-"blandningar t.ex Yoghurttillverkarna har.
Betyg: 4 av 5
Pris Standardpris ~25kr

Kommentar Har köpt 2 eller 3 dosor av detta snus och det kan vara gott som avstickare till Rapé när man snusat för mycket och den där asfaltsmaken faller på.
Citera
2005-09-07, 03:34
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Produkt: Catch dry portion vanilla coffee
Smak: hyfsat stark, luktar kväljande men är helt okej, rinner inget alls, mild men rivig.
Betyg: 4/5
Pris 25:-

Produkt: Metropol vit portion lakritsrot
Smak: stark, lakrits med inslag av mint som nästan ger en isande sensation, rinner lite.
Betyg: 3/5
Pris: 25:-

Motiveringar: mindre rinn ger definitivt högre betyg för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in