Flashback bygger pepparkakshus!
2010-06-21, 21:51
Medlem
dovasbars avatar
Varvar mellan kronan portion och grov portion. Vad finns det för snus som ligger i närheten smakmässigt dessa två? Gärna lågpris

Finns en uppsjö med olika udda märken på snus2.se men vill inte köpa grisen i säcken.

Tacksam för svar
Citera
2010-06-24, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovasbar
Varvar mellan kronan portion och grov portion. Vad finns det för snus som ligger i närheten smakmässigt dessa två? Gärna lågpris

Finns en uppsjö med olika udda märken på snus2.se men vill inte köpa grisen i säcken.

Tacksam för svar

Produkt: Taboca portion http://snus2.se/product_info.php?cPa...roducts_id=717
Finns som:portion vad jag vet.
Smakar: Hyfsat ren tobakssmak men lite pepprigt, Gott som omväxling (då jag ej brukar köra original portion).
Pris: Runt 27 :- på lokala tobakshandeln.
Betyg: Även fast jag inte är en hejare på original så gillade jag den lite grann, 3/5 får den.
Övrigt: Några likheter med monte christo och romeo y julieta (samma tillverkare, samma tobak?). En dosa räckte för att få mig nöjd.
Citera
2010-07-08, 22:59
Medlem
Idiotpods avatar
Produkt: Lucky Strike White
Finns som: Portion men grov tror jag finns?
Smakar: Hyfsat ren tobakssmak men med lite lakrtissmak här och där.
Pris: Runt 42 :- på lokala tobakshandeln.
Betyg: Gillar den starkt 4/5
Övrigt: Bästa dosan i mina ögon, fint med metal och bra storlek på snusgömman. Locket sitter fast med bra kraft också.
Citera
2010-07-09, 19:43
Medlem
Pilsnerologs avatar
Produkt: Camel Portion
Finns som: White och portion
Smakar: Tobakssmak,bergamot, möjligtvis lite citrus även nån form av sötma. Liknar Ettan litegrann.
Pris: 37,90 på Ica
Betyg: 5/5
Övrigt: Snygg dosa med stort spottlock. Smaken är väl tilltalande men det jag föll mest för var kvalitén! Hade inne en prilla i 3 timmar och smaken var fortfarande kvar! Snusar vanligtvis Kronan och där börjar ju smaken försvinna efter 30-45 minuter. Priset på 37.90 går att leva med, snäppet billigare än General och Grov.
Citera
2010-07-11, 18:41
Medlem
Hiftillsjagdors avatar
Produkt: Chaini Khaini Mango White Portion
Finns som: Spice, osäker med tror det finns fler smaker
Smakar: Som det luktar fast mer diskret, inte så mycket mango, mer lime.
Betyg: 4/5
Pris: 35:- (säkert olika)
Övrigt: Tar ett tag innan prillar börjar rinna. Bränner ganska skönt. Inköptes pga dosans färg (grön) under Peace and Love'10, har inte sett dosan varken innan eller efter så den finns nog inte att köpa överallt. Noterbart är att det är 27 prillor i en dosa.
Citera
2010-07-12, 09:26
Medlem
Cunnyfunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiftillsjagdor
Övrigt: Tar ett tag innan prillar börjar rinna. Bränner ganska skönt. Inköptes pga dosans färg (grön) under Peace and Love'10, har inte sett dosan varken innan eller efter så den finns nog inte att köpa överallt. Noterbart är att det är 27 prillor i en dosa.

Gillar båda dom där, mango och spice, ganska starka.

Vet att dom finns på kista grossen.
Indiskt snus för övrigt.
Citera
2010-07-12, 19:17
Medlem
General i götets avatar
Produkt: Jakobssons Wintergreen Strong Portion
Finns som: Portion
Smakar: Som jenkatuggummi. Gott gott! Ingen tobakssmak överhuvudtaget.
Pris: 25kr (via nätet), det finns ännu inte i svenska butiker.
Betyg: 3.5/5 Helt klart ett gött snus att varva med, en bra smak och lagom sötma.
Övrigt: Jakobssons Wintergreen har högre nikotinhalt än vanligt snus, skulle gissa på att det ligger runt 12mg/portion.
Citera
2010-07-14, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Produkt: Jakobssons Wintergreen Strong Portion
Finns som: Portion
Smakar: Som jenkatuggummi. Gott gott! Ingen tobakssmak överhuvudtaget.
Pris: 25kr (via nätet), det finns ännu inte i svenska butiker.
Betyg: 3.5/5 Helt klart ett gött snus att varva med, en bra smak och lagom sötma.
Övrigt: Jakobssons Wintergreen har högre nikotinhalt än vanligt snus, skulle gissa på att det ligger runt 12mg/portion.
14mg/portion om jag ska rätta dig. :P
Citera
2010-07-14, 17:05
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiftillsjagdor
35 kr för en dosa med 27 prillor Chaini Khaini är rena rånet för alla oss som köpt skiten i Indien! Där kunde man köpa en zip-påse med 10 prillor för motsvarande 50 öre.

Skulle aldrig betala fullpris för det skitsnuset. I Indien var det dock smidigt eftersom svenskt snus är hyfsat svårt att få tag i där nere.
Citera
2010-07-16, 23:36
Medlem
Hejzs avatar
Produkt: Knox portion
Finns som: Lös, white och portion.
Smakar: Surt och starkt. usch, aldrig mer!
Betyg: 1/5.
Pris: 23kr
Övrigt: Snygg dosa, äcklig snus.
Citera
2010-07-21, 13:42
Medlem
Swedish Match

01
Smakar absolut inget och har skit konstig form - helt j-vla meningslöst.

02 Strong
Smakar rätt hyggligt, frågan är bara vad det smakar, tänkte dock direkt på en korsning mellan Röda Lacket och General Sterk. Men lika skit konstig form som 01 vilket gör den helt värdelös.
Citera
2010-07-22, 12:35
Bannlyst
Produkt: Gotlandssnus Anis Lös
Finns som: Lös
Smakar: Lakrits/Ouzo grekiskt brännvin
Pris: 22kr
Övrigt: + är att dosan innehåller 50g istället för 45g, nackdel är att snuset är alldeles för finmalet vilket gör att de lätt blir rinnigt och smular sönder under läppen. Men helt klart ett bra snus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in