2025-08-06, 04:33
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sv-gris
Fortfarande inga alternativ till Jakobsson melon?saknar den...

Hej jag har bara hittat det i Ubbs nikotinportioner finns två styrkor och sen zeronite som är nikotin och tobaksfri
Citera
2025-08-15, 22:21
Medlem
plsdontbanmeagains avatar
Please don’t ban me again’s World Tour of Lössnus
Jag har nu testat mig igenom nästan hela lössnus sortimentet i jakt på det allra bästa snuset.
Jag recenserar enbart lössnuser och bryr mig inte om sorterna finns i kärringformat.
Priserna är vad jag betalade för dem (flesta köpta styckvis online)

LÖSSNUS:
Produkt: La Morenita Calavera
Betyg: 3
Pris: 65 kr
Recension: Snus som smakar så mycket rom att man knappt känner den billiga tobaken som det är gjort på. Kommer i vacker plåtdosa. Ganska torr och smulig.

Produkt: Odens No 3
Betyg: 2
Pris: 55 kr
Recension: Skitsnus som smakar parfym.
Produkt: Odens Original
Recension: Samma skit som Odens No 3. Parfymsnus.

Produkt: Islay Whisky
Betyg: 4
Pris: 89 kr (!)
Recension: Riktigt dyrt snus som dock levereras i den snyggaste dosan av dem alla. Plåtdosa. Snuset är riktigt gott men smakar mer ekfat än whisky. Priset drar ner denna product från betyget 5. Det är dock 50g i dosan.

Produkt: Lenny’s cut
Pris: 52 kr
Recension: Väldigt grovmalt snus som också smakar parfym. River upp tandköttet som faaaan.

Produkt: Oden’s lakrits
Betyg: 1
Recension: Snuset som jag hade högst förväntningar på visade sig vara det äckligaste lössnuset jag har testat på. Smakar inte alls lakrits utan extremt mycket anis eller hostmedicin. Lyckades som tur var byta ut skiten med en polare.

Produkt: Granit original
Pris: 57 kr
Recension: Granit visade sig vara ett riktigt jävla gott snus. Gillar smaken skarpt. Det som drar ner betyget är att den är väldigt finmalen vilket gör att prillan smetar ut sig under läppen. Detta snus är i princip färdigbakat när man öppnar dosan. För att ta en prilla bryter man loss en bit.

Produkt: Smålands bruksnus
Recension: Helt ok snus. Funkar. Lite snus i dosan.

Produkt: Knox
Recension: Också ett pissnus.

Produkt: Kronan
Recension: Kronan funkar och om jag var tvungen pga ekonomiska skäl att dra ner kostnaden på mitt snusande utan att dra ner på intaget så hade det nog blivit kronan. Första prillan jag tog överröste mig med en stark citrussmak som jag tyckte var för mycket. Halvvägs in i dosan vande jag mig dock.

Produkt: General original
Betyg: 5
Pris: 60 kr
Recension: Hög kvalitét. God smak. Lite toner av lakrits. Det perfekta sunset hade varit Generalens smak med Grovs grovhet.

Produkt: Ettan original
Recension: Jag blev besviken på detta snus. Snuser är av hög kvalitét men jag gillade inte alls den starka rökighet som Ettan har. Jag tyckte att smaken påminde om öl som något fimpat i. Konsistenser är dock bra.

Produkt: Göteborgs Rapé
Recension: Mycket gott snus. Frächt. Hög kvalitét. Top tier!

Produkt: Grov
Recension: Detta är ett av de bästa snuset på marknaden. Slås om första platsen med inga andra än General. Detta snus är av riktigt bra kvalitét. Smaken är riktigt fin. En fin tobakssmak. Inget lall. Kornigheten, att den är grovmald, kan inte bli bättre. Inget ligger finare under läppen än en grov.

Produkt: Göteborgs prima fint
Recension: Myyycket len och god smak. Hade tobak varit en godissmak så hade det smakat som detta snus. Nackdelen är att den är så fin vilket likt granit smetar ut sig.
Citera
2025-08-28, 19:17
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: odens extreme white dry
Finns som: odens finns i många olika format och styrkor
Smakar: smakar tobak helt okej smak kan upplevas som skarp säkert pga den höga nikotinhalten
Betyg: svårt att sätta ska jag väga upp alla parametrar är det här snuset inte bra max 2/5
Pris: drygt 420 kronor stockpris

Snygg dosa tobakssmak
Tillgänglighet mycket dåligt finns inte på Ica maxi till skillnad mot kronan
Snuset luktar udda dock inte illa

Det är mera en white portion än white dry dvs högre fukthalt snuset känns inte knastrigt

Slutsats jag snusar gärna det här snuset men det är ingen sensation och priset är för jävligt högt om oden hade kostat mellan 0-230 kronor stocken då hade den fått 4 eller kanske 5/5

20 prillor och 16 gram per dosa nåt som är bra tror den innehöll så lite som 10 gram en gång i tiden

Men jag bojkotta denna köper hellre grov eller general för en tia mer och mer snus i dosan
Citera
2025-08-28, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Produkt: Göteborgs Rapé

Kul initiativ med recession av snus, det här såg man fram emot. Dessvärre visar det sig att dina smaklökar är kalibrerade mot anus när du ger rape-snusen högsta betyg.

Citera
2025-08-31, 23:35
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: odens No 3 white
Finns som: vit portion, portion, lös vissa finns som extreme varianter vilket betyder 22 mg/g
Smakar: smakar lite som en större men torrare general blandat med grov rätt salt god smak
Betyg: 3 pga det lite höga priset
Pris: drygt 420 stocken

Vikten på en dosa är 20 gram och 20 portioner per dosa de är välfyllda och fyller ut läppen bra rinner en del trots torrheten

Nikotinhalten är normal även om den är något över standard som är 8mg/g så är denna 9mg/g
Citera
2025-09-15, 17:45
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Produkt: odens No 3 white
Finns som: vit portion, portion, lös vissa finns som extreme varianter vilket betyder 22 mg/g
Smakar: smakar lite som en större men torrare general blandat med grov rätt salt god smak
Betyg: 3 pga det lite höga priset
Pris: drygt 420 stocken

Vikten på en dosa är 20 gram och 20 portioner per dosa de är välfyllda och fyller ut läppen bra rinner en del trots torrheten

Nikotinhalten är normal även om den är något över standard som är 8mg/g så är denna 9mg/g

Synd att så få fysiska butiker säljer Odens, minns när snuset kom ut på marknaden för massa år sen då var det ett riktigt budget snus, men jag gillade det skarpt, både lös och portion.

Blir beställa en rulle Odens för nostalgin och se om det håller måttet med dagens smaklökar.

Produkt: LD 30 (30 påsar per dosa)
Finns som: Vanlig och vit
Smakar: Ren tobakssmak
Betyg: 4.5/5
Pris:40-41:-
Jag är inne i en LD period med LD 30(som innehåller 30 portioner per dosa) då det är mest ekonomiskt, ett snus som jag gillar men kan bli less på smaken om jag enbart snusat det en längre tid så ibland varierar jag med Knox Stark eller Ettan(Lös och portion), sen brukar jag köpa 2-3 Sibiera portion dosor per år.
Citera
2025-09-25, 23:36
Medlem
bunjackens avatar
Produkt: hit raspberry
Finns som: all white
Smakar: ganska gott fruktigt
Betyg: 3/5
Pris: 35 kanske

Det här är inte bra men inte dåligt heller priset lite högt och prillan rätt liten nikotinhalten bra snygg design
Citera
2025-09-27, 14:02
Medlem
Skruf Stark Lös

Smak: Neutral ganska stark tobakssmak. Precis som jag vill att mitt snus ska smaka. 5/5.

Vitamin N-styrka: Kanske placebo men tycker den är lite starkare än andra premiummärken. 5/5.

Hållbarhet: En stor fördel med detta snus är att den smakar bra att snusa längre tid än andra premiummärken. Stort +. 5/5.

Helheten:

5/5! Detta är mitt favoritsnus. Älskade det för typ 15 år sedan och har nu återupptäckt snuset. Snusade innan Skruf mest Grov lös. Grov lös har kraftigare tobakssmak men måste spotta ut den betydligt snabbare. Föredrar även den lite mildare tobakssmaken jämfört med Grov. På tredjeplats lägger jag General lös.
Citera
2025-11-05, 08:18
Medlem
blommlsds avatar
Någon som vet varför Göteborgs rape är så billigt nu jmf ned andra i Swedish match original sortiment?
Citera
2025-11-20, 23:28
Medlem
Samowiedzas avatar
Produkt: General Rapé Gullbergs Kaj
Finns som: vit portion
Smakar: Enligt Snusbolaget ska den smaka rabarber och rosmarin.
I verkligheten både luktar och smakar den pepparkorn.
Lite svagare smak än vanlig rapé.
Tråkig och intetsägande, ungefär som Drömmarnas Kaj, men inte äcklig.

Pris: 39kr
Betyg: 3/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in