2006-04-27, 09:53
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldhedenMasive
Peter Wahlbeck är ett komiskt geni och vad gäller det övriga så hade JAG inte haft några problem med att fastna i en hiss med honom några timmar. Jag delar flera av hans åsikter och även hans intresse för andliga grublerier.

Under längre perioder hade det nog varit påfrestande iofs. Han är ju som bekant sociopat och helt haywire på fyllan.
Han måste reagera på ALLT annars blir han frustrerad.
Om det inte vore för hans sinne för humor så hade han varit en helt vanlig insändarskribent. En jääävligt nitisk sådan.

Haller med Wahlbeck ar kung, en av Sveriges storsta konstnarer.
Citera
2006-04-27, 09:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Haller med Wahlbeck ar kung, en av Sveriges storsta konstnarer.

Grejen är att folk tror att han håller på med ironi. Ironi är för idioter. PW menar ALLT han säger. Men han fattar humorn. Såg ett program med honom då han gjorde en vegetarisk macka med groddar.
Han sade: "Tänk om unga tjejer kom hem och fick en sånhär macka istället för all jävla snabbmatsskit! Då hade de haft energi för att göra läxan. Nu äter de skit och har ingen energi...så de blir horor" sen skratta han som fan
Han är "wize" till sin bizarra grej. Det är det att han inte kan låta bli. Han MÅSTE säga det.

Peter har humor, en jävligt fertil sådan.
Han är intresserad av andliga ting (speciellt Martinus)
Han är bizarr.
Deal with it.

Hade jag mött honom på en krog så hade det varit själarnas harmoni direkt. Alla som går ut och klagar på honom i kvällspressen är obizarra jävla pussies.

Edit: Och föresten! All skit som står i skvallertrådar här om honom, som alla jävla idioter sitter och tycker lika om. Det är åsikter hos humorlösa idioter. Jag har sett dem. Jag har varit på standup med PW och sett de dumma jävla nollåttebrudarna stå där utan att röra en min då PW beskriver sin bög-kanariebur där bögarna hänger med händer och fötter i sittpinnar och är redo för påsättning.
Citera
2006-04-27, 10:55
Bannlyst
Ang. Ljuddaempaere

Loud Pipes Saves Lifes !
Citera
2006-04-27, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GungHo
Ang. Ljuddaempaere

Loud Pipes Saves Lifes !

Är det inte mer som så att du förpestar lifes? Mitt life tex, med din jävla ljudpipa.
Åk ute i ödebygden bland koskiten och vråla som fan, men får jag tag på dig på en krog i gbg då jävlar smäller det.

Stå och vrida vid ett rödljus i centrala göteborg så att hela stans rutor skakar (låter tufft va?) är ett förkastligt och barnsligt beteende. Du är samma typ som folk som talar demonstrativt högt i sina mobiltelefoner offentligt för de känner sig så fräcka.
Citera
2006-04-27, 12:17
Medlem
xallos avatar
Citat:
Är det inte mer som så att du förpestar lifes? Mitt life tex, med din jävla ljudpipa.
Åk ute i ödebygden bland koskiten och vråla som fan, men får jag tag på dig på en krog i gbg då jävlar smäller det.

Stå och vrida vid ett rödljus i centrala göteborg så att hela stans rutor skakar (låter tufft va?) är ett förkastligt och barnsligt beteende. Du är samma typ som folk som talar demonstrativt högt i sina mobiltelefoner offentligt för de känner sig så fräcka.

Ditt jävla onanerande över ärkemongot wahlbecks storhet är inte så jävla fräsigt det heller!
Se till att skaffa dig något vettigt att yvas över istället din lilla sillstrypare!
Citera
2006-04-27, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ditt jävla onanerande över ärkemongot wahlbecks storhet är inte så jävla fräsigt det heller!

Sur för att han fick Tilde att lipa i TV?

Du tycks ju ha en thing för henne.
Citera
2006-04-27, 12:29
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
Sur för att han fick Tilde att lipa i TV?

Du tycks ju ha en thing för henne.

Hardly!
Citera
2006-04-27, 12:31
Bannlyst
Wahlbeck vet man ju inte riktigt vart man har - dock så är nog denna inrigningen på fullaste allvar.

"låtsasskjuta med pistol..."

MEN den där programledaren, hon är nog den trögaste och drygaste människa som jag har lyssnat på.
Citera
2006-04-27, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Se till att skaffa dig något vettigt att yvas över istället din lilla sillstrypare!

Ja nu är ju PW ingen Steve McQueen. Det vill säga en person som du aldrig har sett utanför the silver screen. PW går utmärkt att observera utanför silverduken. Och jag skrattar alltid glatt då jag hör om hans faktiskt helt normala "svensonupptåg". Som flera har påpekat röande hans fylla på nån krog.
Vem har inte varit i den sitsen?

Jag gillar PW helt enkelt. Du gör det inte. Kanske har du haft någon sammanstötning med honom. Märk väl att jag erkänner att han är en sociopat.
Men du har Steve McQueen som avatar så jag förlåter dig.
Jag tycker mig dock ha dodgat denna "bullet".
Citera
2006-04-27, 12:46
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ja nu är ju PW ingen Steve McQueen. Det vill säga en person som du aldrig har sett utanför the silver screen. PW går utmärkt att observera utanför silverduken. Och jag skrattar alltid glatt då jag hör om hans faktiskt helt normala "svensonupptåg". Som flera har påpekat röande hans fylla på nån krog.
Vem har inte varit i den sitsen?

Jag gillar PW helt enkelt. Du gör det inte. Kanske har du haft någon sammanstötning med honom. Märk väl att jag erkänner att han är en sociopat.
Men du har Steve McQueen som avatar så jag förlåter dig.
Jag tycker mig dock ha dodgat denna "bullet".

Alltså, förlåt, men det är väldigt svårt att värja sej mot misstanken att det är DU som är Peter Wahlbäck. Skulle du vara det - så får du förlåta mej nedanstående.

Jag har aldrig förstått vari hans storlek skulle ligga. Visst, det händer väl att han får till nåt skämt, ungefär lika ofta som grannen eller jobbarkompisar får det, och visst kan ha rätt nån gång i sin åsikt. Men, i övrigt verkar han ju mer i behov av psykofarmaka, och kanske nån som pratar lugnande till honom då och då.
Citera
2006-04-27, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, förlåt, men det är väldigt svårt att värja sej mot misstanken att det är DU som är Peter Wahlbäck. Skulle du vara det - så får du förlåta mej nedanstående.

Jag har aldrig förstått vari hans storlek skulle ligga. Visst, det händer väl att han får till nåt skämt, ungefär lika ofta som grannen eller jobbarkompisar får det, och visst kan ha rätt nån gång i sin åsikt. Men, i övrigt verkar han ju mer i behov av psykofarmaka, och kanske nån som pratar lugnande till honom då och då.

Jag förstår var du kommer ifrån och jag respekterar din åsikt.
Fenomenet PW har två komponenter.
1: Humoristen PW
2: Samhällsdebatören PW

Jag vet att du är moderatorplaneten kring vilken solsystemet FB roterar vad gäller moderatorer och jag vill inte gå i polemik med en sådans hyvens lirare som dig men här måste jag sätta ner min fot.

PW är en social galning. Det är riktigt. Han är helt haywire när fyllan kommer över honom. Men kärnan in Peters resonemang vad gäller det andliga kan man läsa om klart och tydligt i den danske "kvasifilosofen" Martinus verk. Jag läste dessa då jag var yngre, som jag nämner i tråden, men har sedan dess breddat mina vyer.

PW handlar om 50% andligt engagemang och intresse och 50% humor och provokation. Se på de dåliga grejer han gjorde med z-tv och "santa" och "the pyramids" och allt detta. Här har vi ett exempel på när PW´s andliga engagemang kommer i vägen för hans komiska talang.

Jag förstår honom, även om jag inte aggerar på samma sätt. Men det är ingen ironi vad gäller hans andliga grejer.
Men han har denna konflikt mellan alvar och humor som han alltid brottas med.

Om man sedan inte gikllar hans typ av absurda humor. Det är en annan sak
Citera
2006-04-27, 13:01
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plåttermos
Drog han inte en fajt med M P brant på nån innekrog i Stockholm för ett tag sen?
Efter PWs vernissage small det väl på Spy Bar. Flincken fick på kryckor gå emellan.
Ingen inblandad ansåg att det var något att orda om, lite fyllebråk bara - någon aftonskvallerblaska slog väl upp det på löpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in