Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, förlåt, men det är väldigt svårt att värja sej mot misstanken att det är DU som är Peter Wahlbäck. Skulle du vara det - så får du förlåta mej nedanstående.
Jag har aldrig förstått vari hans storlek skulle ligga. Visst, det händer väl att han får till nåt skämt, ungefär lika ofta som grannen eller jobbarkompisar får det, och visst kan ha rätt nån gång i sin åsikt. Men, i övrigt verkar han ju mer i behov av psykofarmaka, och kanske nån som pratar lugnande till honom då och då.
Jag förstår var du kommer ifrån och jag respekterar din åsikt.
Fenomenet PW har två komponenter.
1: Humoristen PW
2: Samhällsdebatören PW
Jag vet att du är moderatorplaneten kring vilken solsystemet FB roterar vad gäller moderatorer och jag vill inte gå i polemik med en sådans hyvens lirare som dig men här måste jag sätta ner min fot.
PW är en social galning. Det är riktigt. Han är helt haywire när fyllan kommer över honom. Men kärnan in Peters resonemang vad gäller det andliga kan man läsa om klart och tydligt i den danske "kvasifilosofen" Martinus verk. Jag läste dessa då jag var yngre, som jag nämner i tråden, men har sedan dess breddat mina vyer.
PW handlar om 50% andligt engagemang och intresse och 50% humor och provokation. Se på de dåliga grejer han gjorde med z-tv och "santa" och "the pyramids" och allt detta. Här har vi ett exempel på när PW´s andliga engagemang kommer i vägen för hans komiska talang.
Jag förstår honom, även om jag inte aggerar på samma sätt. Men det är ingen ironi vad gäller hans andliga grejer.
Men han har denna konflikt mellan alvar och humor som han alltid brottas med.
Om man sedan inte gikllar hans typ av absurda humor. Det är en annan sak