2006-04-27, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Efter PWs vernissage small det väl på Spy Bar. Flincken fick på kryckor gå emellan.
Ingen inblandad ansåg att det var något att orda om, lite fyllebråk bara - någon aftonskvallerblaska slog väl upp det på löpet.

Kändisar på kryckor är de bästa kändisarna. Och om de har hamnat i krycktillstånd pgr av PW-agression, all the better.
Citera
2006-04-27, 13:05
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Du är inte en sån där som tycker att allt norr om Solnabron är Norrland va?
Solnabron? Var i Norrland ligger den?
Allt norr om Alingsås är ju Norrland.

Btw, PW är urbota tråkig.
Citera
2006-04-27, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Alltså, förlåt, men det är väldigt svårt att värja sej mot misstanken att det är DU som är Peter Wahlbäck. Skulle du vara det - så får du förlåta mej nedanstående.

Jag har aldrig förstått vari hans storlek skulle ligga. Visst, det händer väl att han får till nåt skämt, ungefär lika ofta som grannen eller jobbarkompisar får det, och visst kan ha rätt nån gång i sin åsikt. Men, i övrigt verkar han ju mer i behov av psykofarmaka, och kanske nån som pratar lugnande till honom då och då.

Storheten ligger i att han väsentligt breddar spektrat för den offentliga debatten.
Citera
2006-04-27, 13:12
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldhedenMasive
Kändisar på kryckor är de bästa kändisarna. Och om de har hamnat i krycktillstånd pgr av PW-agression, all the better.
Iofs helt ot, men ändå.
Njae, så var det väl ändå inte va...
PW åkte såklart på bonk.

"En fredagkväll i maj 2002 befinner sig Persbrandt tillsammans med Thorsten Flinck på Spy Bar vid Stureplan i Stockholm. Vid fyratiden på morgonen får de syn på komikern Peter Wahlbeck. Han börjar skoja och inleder en låtsasbrottning med Persbrandt.
När brottningen blir alltmer våldsam går en vakt emellan, men de slutar inte. Wahlbeck biter Persbrandt i armen vid flera tillfällen och Persbrandt surnar till.
- Persbrandt går med Wahlbeck emot väggen, trycker upp honom och ger honom en käftsmäll på vänster kind, konstaterar Fadde Darwich, vaktchef på Spy Bar.
Wahlbeck slår huvudet i en spik och börjar blöda.
- Det här ska vi inte göra upp i rätten, säger Persbrandt innan poliserna skjutsar Wahlbeck till Södersjukhuset.
- Jag kollade på såret. Efter alla mina skador kan jag avgöra om det måste sys eller inte, och det behövde inte sys det där inte, säger Thorsten Flinck."
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=146355

"I maj 2002 rök Persbrandt ihop med komikern Peter Wahlbeck på Spy Bar. Det slutade med att Wahlbecks ögonbryn sprack innan Thorsten Flinck hann gå emellan, och med att Persbrandt portades från innekrogen."
http://www.expressen.se/index.jsp?a=178569

"ett tragikomiskt krogbråk med komikern Peter Wahlbeck på Spy Bar 2002"
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,710653,00.html
Citera
2006-04-27, 13:29
Bannlyst
Det skulle vara bra med en tråd i loungen där man förhörde sig om vad folk tycker om PW.

Tycker icke om PW ------ Tycker om PW

De på vänstra sidan är ju nyttigt att få koll på. Humorlösa jävlar. Goter i stil med LT och sådant pack.
De på högra sidan. Trevligt folk som tar livet med en klackspark och fattar PWs humor. De som skrattar åt honom på stand ups.
Citera
2006-04-27, 14:57
Medlem
xallos avatar
Ett sånt skämt!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816486,00.html
Citera
2006-04-27, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Ett sånt skämt!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,816486,00.html

Vad då skämt? Vill du har motorcykelrövhål som åker runt i ditt bostadsområde och väsnas?
Du gör McQueens efterlevande en stor otjänst genom att framhärda i ditt PW hat. Steve, hade vi haft honom här, hade direkt sett PWs poäng och fattat det hela. Bullet eller no bullet.

Vi skall inte ha blådårar som MULLRAR runt på stan i sina jävla motorcyklar och stör. Var fan bor du föresten? Har du hört "pojk-asen"(40+ ibland) som mullrar fram och tror att de äger ljudmiljön?
Citera
2006-04-27, 16:19
Medlem
xallos avatar
Citat:
Vad då skämt? Vill du har motorcykelrövhål som åker runt i ditt bostadsområde och väsnas?
Du gör McQueens efterlevande en stor otjänst genom att framhärda i ditt PW hat. Steve, hade vi haft honom här, hade direkt sett PWs poäng och fattat det hela. Bullet eller no bullet.

Vi skall inte ha blådårar som MULLRAR runt på stan i sina jävla motorcyklar och stör. Var fan bor du föresten? Har du hört "pojk-asen"(40+ ibland) som mullrar fram och tror att de äger ljudmiljön?

Jag vet inte om du minns det, men Steve körde både bil och hoj så han hade antagligen sett det som ljuv musik!
Jag bor i stockholms innerstad ca 200m från stureplan, jag praktiserar en leva låt leva-devis när det gäller dessa saker, jag ser ner på människor som flyttar till exempelvis Bromma och sen gnäller på att det ligger en flygplats där!

Anledningen till att PW är ett skämt är att han knappast lever som han lär!
Låt mig ge dig en anekdot: För sisådär 6-7 år sedan medans Hubbe och Binne fortfarande regerade den nu avsomnade eightball bar (rockbaren) på Sture kommer jag dit. Vänd från bardisken med fingret pekandes mot mig och en påtänt stirrig blick står nämnde Wahlbeck, han följer mig med sitt pekande finger och sina plirande grisögon i ungefär en kvart innan jag tröttnar och sonika går fram och griper tag i nämnda finger. Jag vrider om tills han ligger på rygg nedanför bardisken och skriker med sin hordialekt: Aje vaed faeeen gjöeeer du!
Jag frågar honom då om det här var reaktionen han var ute efter eller om han ville någonting mer, han svarar med att hulkande som ett flickebarn be om ursäkt ända tills vakterna släpar ut honom och för alltid portar honom från nämnda bar, detta pga utav :

1. Att han bedömdes som störande
2. Att han bedömdes vara påverkad av annat än alkohol

Nåja:
Han är en jävla fjolla
Han har inte varit rolig sen han lekte taxichaufför
Han är en miljökommunist
Han är en jävla hycklare.Han gafflar om att vara andlig och vegetarian samtidigt som han mumsar psykedeliska droger (ja) och trycker i sig hamburgare!

Kort sagt: Karln är en fjant, och hans ord bär ungefär lika mycket tyngd som BB-Lindas!
Citera
2006-04-27, 19:12
Medlem
Heinzes avatar
Slagit samman trådar om Wahlbeck.

//Heinze
Citera
2006-04-27, 21:47
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Grejen är att folk tror att han håller på med ironi. Ironi är för idioter. PW menar ALLT han säger. Men han fattar humorn. Såg ett program med honom då han gjorde en vegetarisk macka med groddar.
Han sade: "Tänk om unga tjejer kom hem och fick en sånhär macka istället för all jävla snabbmatsskit! Då hade de haft energi för att göra läxan. Nu äter de skit och har ingen energi...så de blir horor" sen skratta han som fan
Han är "wize" till sin bizarra grej. Det är det att han inte kan låta bli. Han MÅSTE säga det.

Peter har humor, en jävligt fertil sådan.
Han är intresserad av andliga ting (speciellt Martinus)
Han är bizarr.
Deal with it.

Hade jag mött honom på en krog så hade det varit själarnas harmoni direkt. Alla som går ut och klagar på honom i kvällspressen är obizarra jävla pussies.

Edit: Och föresten! All skit som står i skvallertrådar här om honom, som alla jävla idioter sitter och tycker lika om. Det är åsikter hos humorlösa idioter. Jag har sett dem. Jag har varit på standup med PW och sett de dumma jävla nollåttebrudarna stå där utan att röra en min då PW beskriver sin bög-kanariebur där bögarna hänger med händer och fötter i sittpinnar och är redo för påsättning.

Sanningens ord!! Jag gillar att han sager saker som ar helt ovantade, han ar verkligen inte forsiktig eller sa. Tyckte han var mycket bra nar han var med i 100 hojdare, nar han forsvarade Friends in need.

Sen sa gor han stor konst, kolla bank fur alle bara... oj oj oj.. luv it.
Om fler var som wahlbeck skulle varlden vara roligare...
Citera
2006-04-28, 04:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
I Norrland, var ligger det?
Du är inte en sån där som tycker att allt norr om Solnabron är Norrland va?
BRRA DE
Citera
2006-04-28, 06:01
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag vet inte om du minns det, men Steve körde både bil och hoj så han hade antagligen sett det som ljuv musik!
Jag bor i stockholms innerstad ca 200m från stureplan, jag praktiserar en leva låt leva-devis när det gäller dessa saker, jag ser ner på människor som flyttar till exempelvis Bromma och sen gnäller på att det ligger en flygplats där!

Anledningen till att PW är ett skämt är att han knappast lever som han lär!
Låt mig ge dig en anekdot: För sisådär 6-7 år sedan medans Hubbe och Binne fortfarande regerade den nu avsomnade eightball bar (rockbaren) på Sture kommer jag dit. Vänd från bardisken med fingret pekandes mot mig och en påtänt stirrig blick står nämnde Wahlbeck, han följer mig med sitt pekande finger och sina plirande grisögon i ungefär en kvart innan jag tröttnar och sonika går fram och griper tag i nämnda finger. Jag vrider om tills han ligger på rygg nedanför bardisken och skriker med sin hordialekt: Aje vaed faeeen gjöeeer du!
Jag frågar honom då om det här var reaktionen han var ute efter eller om han ville någonting mer, han svarar med att hulkande som ett flickebarn be om ursäkt ända tills vakterna släpar ut honom och för alltid portar honom från nämnda bar, detta pga utav :

1. Att han bedömdes som störande
2. Att han bedömdes vara påverkad av annat än alkohol

Nåja:
Han är en jävla fjolla
Han har inte varit rolig sen han lekte taxichaufför
Han är en miljökommunist
Han är en jävla hycklare.Han gafflar om att vara andlig och vegetarian samtidigt som han mumsar psykedeliska droger (ja) och trycker i sig hamburgare!

Kort sagt: Karln är en fjant, och hans ord bär ungefär lika mycket tyngd som BB-Lindas!
Jag kan bara hålla med
Sen att idioten kan ha en poäng då det gäller extrem ljudterror, ursäktar inte på nåt sett hans person i övrigt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in