2023-12-11, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om vi snackar stand-up-komiker så finns det ytterst få som är 60+ även utomlands. Finns några få undantag som John Cleese och Jerry Seinfeld men oftast är det så att man tappar det som komiker när man blir lite äldre. Så är det bara. Humor är en färskvara som bara håller en begränsad tid och om man inte är så intresserad av att uppdatera sig (som Wahlbeck) så kommer man gradvis att tappa sin publik. Inte konstigare än så.

Helt fel.

Du är för dåligt insatt uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Han har ju skrikit över hela facebook i ett år att ingen bokar honom pga sossarna, eller om det var ödelmänniskor från Dragos eller möjligen drottningen av England - hans teorier är lätta att blanda ihop. Han fick t o m starta en insamling för att ha råd att fira sin födelsedag lol

Samtidigt säljer han tavlor :O
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
En tråd som plötsligt fylls med vetenskapshatande antivaxxare på Flashback? Kan inte vara möjligt! Egentligen är det nog väldigt få som tycker han är rolig, detta plötsliga fanboy-vurmande för en kille som förmodligen på allvar har vissa psykiska problem handlar endast om hans politiska riktning vilken sitter väldigt bekvämt i Flashbacks mycket smala och obildade åsiktskorridor
Jag tror du har helt rätt i det.

I verkligheten har han aldrig varit rolig. Han levererar inte humor utan bräker ut sig fula ord, personangrepp och dumheter som en unge i kiss och bajsåldern med tourettes på högvarv.
Någon gång har det varit så pinsamt å hans vägnar så man fnissat därför.
Han var inte bra förr och han är ännu sämre nu.

De som hyllar PW kan inte ha genomlidit ett stand-up med honom.

Och nej - jag är inte PK-vurmare, de roligaste skämten är oftast de som driver med PK-normen - men de måste levereras vettigt och det måste finnas någon form av röd tråd/poäng i dem.
Citera
2023-12-11, 14:12
Medlem
Citat:
Han har ju skrikit över hela facebook i ett år att ingen bokar honom, han fick t o m starta en insamling för att ha råd att fira sin födelsedag lol
Och så failar han så totalt på kanske sin enda bokning i år. Bara det tyder väl på att mannen inte riktigt har alla hemma.

Det lyser på labbet, men professorerna har tagit julledigt.

Och nej, jag är inte kränkt. Han är bara så sanslöst kass.
Citera
2023-12-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Samtidigt säljer han tavlor :O

Snubben har skulder på flera miljoner efter att ha blivit stämd av en f.d. affärspartner ...pust. Vem var det som nyss mässade på bästa dunning & kruger-manér om folk som inte vet nåt? Just det, det var du...lol
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2023-12-11 kl. 14:22.
Citera
2023-12-11, 14:15
Medlem
Citat:
Snubben har skulder på flera miljoner efter att ha blivit stämd av en f.d. affärspartner ...pust

Var har du fått det ifrån?
Citera
2023-12-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Var har du fått det ifrån?

Pust. Du behöver inte ens lämna denna tråd för att läsa på lite om snubben du kunde så mycket om nyss
Citera
2023-12-11, 14:31
Medlem
GP säger nu att det berodde på rasistiska yttringar vilket kommer öka hans nyfunna stjärnstatus på Flashback förstås. Rotundan i Halmstad gör bara gratisgrejor men det gäller att hålla fast vid sin stil även om man måste uppträda gratis:

https://www.hallandsposten.se/%C3%A5sikter/ins%C3%A4ndare/grova-sk%C3%A4mt-under-stand-up-kv%C3%A4ll-p%C3%A5-rotundan-1.16806730
Citera
2023-12-11, 14:38
Medlem
Han hade 1 sexuell natt tillsammans med Helena Christensen när hon stod på toppen av sin modellkarriär.
Det sa han till mig i fyllan en gång på Diamond Dogs i Göteborg.
Det verkade faktiskt vara sant just då hehe
Citera
2023-12-11, 14:39
Medlem
Citat:
Pust. Du behöver inte ens lämna denna tråd för att läsa på lite om snubben du kunde så mycket om nyss

Kan allt? Jag kunde mer om hans karriär på 90-talet än den jag skrev till.
Citera
2023-12-11, 14:50
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixmorpheus
Ja han kommer ju direkt vilja bokas av SD och liknande IQ befriade mongos
De kommer inte att gilla honom när han kör sina "Åkesson liknar Hitler" eller frågar publiken om de alla tog sina lårhöga brunstövlar med sig.
Citera
2023-12-11, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Skämta om någons hängpattar = Köra upp en fot i röven på etablissemanget.

Hängpsttarna är en sak och relevant samhällskritik en annan. Även om dom i det här fallet till viss del hänger ihop.

Feminismen och jakten på sexism har även den gått lite väl långt på sina håll och då kan det vara välbehövligt och lite befriande med någon som bara skiter i att balansera på den där allt mer slaka linan som säger vad som är godkänt att skoja om och bräker på som om cancelkulturen inte ens existerade.

Själv gillar jag inte alls kiss och bajs humor men i Wahlbecks tappning och just nu kan den ha sina poänger.

Jag har alltid gillat honom men just nu tycker jag vi ska vara extra rädda om det fåtal som går emot hyckleriet och som vågar kritisera banksystemet, ifrågasätter massvacinering, pratar klartext om integration och invandring etc.

När inte ens konstärer tillåts vara frispråkiga är det farligt. Att han dessutom, som sagt, är rolig gör det inte mindre angeläget att stötta honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in