2019-10-01, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Låt mig påminna dig (eller snarare alla andra) att det är du, inte jag, som påstår att det är exakt samma sak om ens partner gör något som om någon helt okänd människa gör det.

Det är du som påstår att det är exakt samma sak om frugan tar min bil utan att fråga och åker och handlar som om någon okänd gör det.

Alla vettiga människor tycker såklart tvärtom.

Jag tillåter givetvis min partner massor av saker utan att hon behöver fråga varje gång, medan jag håller okända människor på behörigt avstånd.

Men fortsätt du att argumentera, det blir inte mindre roligt ju djupare du gräver.
Jag skiter som sagt i om hon gör det utan att fråga muntligt eller ansöka skriftligt eller inte eller vilka märkliga rutiner ni nu har i din familj.

Din bil har hon i alla fall inte din tillåtelse att låna din snåla jävel. Du har upprepade gånger sagt att du jämställer din fru med en okänd i billånehänseende.

Eller är det skillnad nu helt plötsligt mellan huruvida en okänd och din fru har din tillåtelse att använda din bil?

Jag frågar igen: har din fru din tillåtelse att använda din bil? Om ja, har en okänd samma tillåtelse?
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-01 kl. 17:10.
Citera
2019-10-01, 17:18
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag skiter som sagt i om hon behöver fråga muntligt eller ansöka skriftligt eller inte eller vilka märkliga rutiner ni nu har i din familj.
I min familj behöver man inte fråga varje gång.

Det gör att de skiljer sig från okända.

Till skillnad från dig och din familj, där du påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.
Citat:
Din bil har hon i alla fall inte din tillåtelse att låna din snåla jävel. Du har upprepade gånger sagt att du jämställer din fru med en okänd i billånehänseende.
Nej, nu ljuger du igen. Vanligt bland feminister.

Min tjej får givetvis låna vad hon vill.

Det är du, inte jag, som påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.
Citat:
Eller är det skillnad nu helt plötsligt mellan huruvida en okänd och din fru har din tillåtelse att använda din bil?
Givetvis är det skillnad, som alla vettiga människor anser. Det skrev jag från början:
Citat:
det är skillnad på om frugan tar min bil för en rundtur och om någon helt okänd gör det.
Det käftar du emot.

Vad anser du? Låt se:

Citat:
Men du tycker att det är av betydelse om man är gift eller inte för att avgöra om en handling är ett brott enligt Brottsbalken?

Edit pga din edit:
Citat:
Jag frågar igen: har din fru din tillåtelse att använda din bil? Om ja, har en okänd samma tillåtelse?
Jag har förstås redan svarat tre gånger så jag svarar med en motfråga:

Om du gett din partner tillåtelse att låna bilen, hur länge gäller det? Skiljer det sig från en okänd person?
Senast redigerad av CelenoII 2019-10-01 kl. 17:25.
Citera
2019-10-01, 17:30
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag undrar hur många kvinnor som har det idag.

De flesta skulle jag gissa på. Om inte annat kan de få det i stort sett när de vill.
Citera
2019-10-01, 17:50
Avslutad
Citat:
I min familj behöver man inte fråga varje gång.

Det gör att de skiljer sig från okända.

Till skillnad från dig och din familj, där du påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.

Nej, nu ljuger du igen. Vanligt bland feminister.

Min tjej får givetvis låna vad hon vill.

Det är du, inte jag, som påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.

Givetvis är det skillnad, som alla vettiga människor anser. Det skrev jag från början:

Det käftar du emot.

Vad anser du? Låt se:

Edit pga din edit:

Jag har förstås redan svarat tre gånger så jag svarar med en motfråga:

Om du gett din partner tillåtelse att låna bilen, hur länge gäller det? Skiljer det sig från en okänd person?
Så man kan säga är att skillnaden mellan om din fru lånar bilen och om en okänd lånar bilen så är det att din fru har din tillåtelse men inte en okänd?

Det var jävlsr vad det satt hårt.
Citera
2019-10-01, 17:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Så man kan säga är att skillnaden mellan om din fru lånar bilen och om en okänd lånar bilen så är det att din fru har din tillåtelse men inte en okänd?
Så man kan säga att min fru inte behöver be om tillstånd varje gång medan en okänd behöver det. Det är en skillnad mellan fru och okänd.
Citat:
Det var jävlsr vad det satt hårt.
Så man kan säga att en skillnad mellan en partner och en okänd är att en partner inte behöver be om tillåtelse varje gång? JÄVLAR vad det satt hårt!

Du påstår dock motsatsen med din retoriska fråga;
Citat:
Men du tycker att det är av betydelse om man är gift eller inte för att avgöra om en handling är ett brott enligt Brottsbalken?

Men nu är vi alltså helt och hållet överens om att det har stor betydelse huruvida man är gift, sambo, tillsammans, särbo, vänner, bekanta eller helt okända för varandra för att avgöra om en handling är ett brott enligt Brottsbalken.
Citera
2019-10-01, 18:07
Avslutad
Citat:
Så man kan säga att min fru inte behöver be om tillstånd varje gång medan en okänd behöver det. Det är en skillnad mellan fru och okänd.

Så man kan säga att en skillnad mellan en partner och en okänd är att en partner inte behöver be om tillåtelse varje gång? JÄVLAR vad det satt hårt!

Du påstår dock motsatsen med din retoriska fråga;

Men nu är vi alltså helt och hållet överens om att det har stor betydelse huruvida man är gift, sambo, tillsammans, särbo, vänner, bekanta eller helt okända för varandra för att avgöra om en handling är ett brott enligt Brottsbalken.
Nej, brottsbalken utgår från huruvida handlingen skett med tillstånd eller inte. Inte från om man är släkt med biltjuven eller inte.

Men vi kan ta det igen om du vill:

Om di fru tar din bil så är det inte ett brott för att hon har din tillåtelse (om hon nu har det, du har vacklat där), inte för att ni är gifta.
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-01 kl. 18:18.
Citera
2019-10-01, 18:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Nej, brottsbalken utgår från huruvida handlingen skett med tillstånd eller inte. Inte från om man är släkt med biltjuven eller inte.

Men vi kan ta det igen om du vill:

Om di fru tar din bil så är det inte ett brott för att hon har din tillåtelse (om hon nu har det, du har vacklat där), inte för att ni är gifta.
Nej, jag har som alla kan läsa inte vacklat någonting, även om just du inte begriper vad en retorisk fråga är för någonting. Men det visste jag ju redan.

Det är bra att du nu har förstått att tillåtelse skiljer sig beroende på relation. Det verkade ett tag som att du inte begrep det.
Citera
2019-10-01, 18:31
Avslutad
Citat:
Jag har, för tredje gången, inte givit mitt samtycke till någon, inklusive frugan, att använda min bil.

Alltså, igen, ingen i hela världen inklusive frugan har fått mitt samtycke att använda min bil.

Alla människor i hela världen inklusive frugan har fått exakt samma tillåtelse av mig, dvs ingen tillåtelse.

Enligt dig är det samma sak om min fru tar bilen och handlar, som om en okänd gör det.

Åter; lycka till med den.

Citat:
Nej, jag har som alla kan läsa inte vacklat någonting, även om just du inte begriper vad en retorisk fråga är för någonting. Men det visste jag ju redan.

Det är bra att du nu har förstått att tillåtelse skiljer sig beroende på relation. Det verkade ett tag som att du inte begrep det.
Ja ja, huvudsaken du har fattar att lagen handlar om tillåtelse, inte släktband.
Citera
2019-10-01, 18:37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja ja, huvudsaken du har fattar att lagen handlar om tillåtelse, inte släktband.
Men vad bra, då kan du väl besvara frågan jag ställde tidigare:

Citera
2019-10-01, 18:50
Avslutad
Citat:
Men vad bra, då kan du väl besvara frågan jag ställde tidigare:

Jag fattar inte frågan. Okända personer får inte låna min bil. Jag och min partner använder varandras bilar bäst vi vill.
Citera
2019-10-01, 18:52
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag fattar inte frågan. Okända personer får inte låna min bil. Jag och min partner använder varandras bilar bäst vi vill.
Du förstår inte samtycke.

Intressant.
Citera
2019-10-01, 18:56
Avslutad
Citat:
Du förstår inte samtycke.

Intressant.
Kan du förtydliga frågan? Hur länge min partner får låna bilen kontra hur länge en okänd får låna bilen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in