Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Jag skiter som sagt i om hon behöver fråga muntligt eller ansöka skriftligt eller inte eller vilka märkliga rutiner ni nu har i din familj.
I min familj behöver man inte fråga varje gång.
Det gör att de skiljer sig från okända.
Till skillnad från dig och din familj, där du påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.
Citat:
Din bil har hon i alla fall inte din tillåtelse att låna din snåla jävel. Du har upprepade gånger sagt att du jämställer din fru med en okänd i billånehänseende.
Nej, nu ljuger du igen. Vanligt bland feminister.
Min tjej får givetvis låna vad hon vill.
Det är du, inte jag, som påstår att det inte är någon som helst skillnad mellan gifta och helt okända människor.
Citat:
Eller är det skillnad nu helt plötsligt mellan huruvida en okänd och din fru har din tillåtelse att använda din bil?
Givetvis är det skillnad, som alla vettiga människor anser. Det skrev jag från början:
Citat:
Ursprungligen postat av
CelenoII
det är skillnad på om frugan tar min bil för en rundtur och om någon helt okänd gör det.
Det käftar du emot.
Vad anser du? Låt se:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Men du tycker att det är av betydelse om man är gift eller inte för att avgöra om en handling är ett brott enligt Brottsbalken?
Edit pga din edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Jag frågar igen: har din fru din tillåtelse att använda din bil? Om ja, har en okänd samma tillåtelse?
Jag har förstås redan svarat tre gånger så jag svarar med en motfråga:
Om du gett din partner tillåtelse att låna bilen, hur länge gäller det? Skiljer det sig från en okänd person?