2019-10-01, 16:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Detta är ju en fråga där det inte går att ta hänsyn till varje enskild individ. Någon blir lidande oavsett beslut. Men jag håller med dig, inga offentliga bordeller men sex mellan två enskilda mot betalning ska inte behöva kriminaliseras.

Men nu är det inte en enskild individ det är en epidemi av sexlöshet bland män. Både singlar och i relationer. Hade samma sak drabbat kvinnor hade varit rubriker i tidningarna.
Citera
2019-10-01, 16:13
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja, ett tillfredsställande/stimulerande sexliv kanske?

Jag undrar hur många män som har det idag.

Jag undrar hur många kvinnor som har det idag.
Citera
2019-10-01, 16:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Tillfredsställa sig själv?

Så du tycker att män i relationer där de försörjer sina familjer, jobbar och är skötsamma ska spendera resten av sina liv med att runka?
Citera
2019-10-01, 16:17
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag har ingen aning om hur det funkar i din familj, om man måste göra en skriftlig ansökan eller nåt annat förfarande, jag bara undrar om din fru har din tillåtelse att använda din bil?
Jag har, för tredje gången, inte givit mitt samtycke till någon, inklusive frugan, att använda min bil.
Citat:
Om ja, har en främling också samma tillåtelse?
Alltså, igen, ingen i hela världen inklusive frugan har fått mitt samtycke att använda min bil.

Alla människor i hela världen inklusive frugan har fått exakt samma tillåtelse av mig, dvs ingen tillåtelse.

Enligt dig är det samma sak om min fru tar bilen och handlar, som om en okänd gör det.

Åter; lycka till med den.
Citera
2019-10-01, 16:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Så du tycker att män i relationer där de försörjer sina familjer, jobbar och är skötsamma ska spendera resten av sina liv med att runka?
Dina scenario är rent hittepå. Trams och inte värt att tas seriöst.
Citera
2019-10-01, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag har, för tredje gången, inte givit mitt samtycke till någon, inklusive frugan, att använda min bil.

Alltså, igen, ingen i hela världen inklusive frugan har fått mitt samtycke att använda min bil.

Alla människor i hela världen inklusive frugan har fått exakt samma tillåtelse av mig, dvs ingen tillåtelse.

Enligt dig är det samma sak om min fru tar bilen och handlar, som om en okänd gör det.

Åter; lycka till med den.
Ja, vad skulle vara skillnaden menar du? Tappade du självbestämmandet över din bil när du gifte dig?

Vad är skillnaden enligt dig mellan om din fru och en okänd tar din bil utan din tillåtelse?
Citera
2019-10-01, 16:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Dina scenario är rent hittepå. Trams och inte värt att tas seriöst.

1) Vad menar du? Här är några exempel på vad jag talar om,

Finally Saw No Hope

Citat:
I tried everything. I tried gifts, cards, flowers, chocolates, all the cliches. I wrote letters. I wrote poems. I made playlists of her favorite songs. We went away to romantic resorts. I begged. I cried. I pleaded.

Nothing worked.

My wife (now my ex) abandoned her sex life around 2002. Our children grew up and moved out to start their own lives. And then she moved into one of their bedrooms never to return,

On very rare occasions, she would return to our bed but nothing happened unless I first gave her an hour long back rub and massage. Then and only then would she consent to letting me go down on her.

But as soon as she came, she rolled out of bed and went back to her bedroom.
I was nothing more than a pair of hands and a tongue.

One time she consented to give me a handjob and then promptly fell asleep with my penis in her hand. Just like that. Couple of half-hearted strokes and then snoring.

I tried everything. We would talk for hours on end about it and she agreed to try harder. But less than a week later, everything ground to a halt all over again. Lather, rinse, repeat.

Once, she suggested we reserve Wednesday nights for date night. On the second Wednesday, she asked for a rain check and that was the permanent end of date night.

I filed for divorce in April 2018 and she immediately went on the attack. She even poisoned our children’s minds against me. They’re gone along with my grandchildren.

The divorce was finalized in May of this year. It’s all over after 35 years. Like it happened to someone else.

Side note: I spent 7 months in the hospital with some health issues from August 2018 to March 2019. She never visited. Neither did the children. Not once. My family is completely gone.

I tried everything. I’m a kind and gentle soul who tries to put others needs before mine. I provided everything for them ... house, cars, clothes, food, college educations, entertainment, vacations, and so on. Hundreds of thousands of dollars (if not more) over the years.

I don’t understand what’s happened. I’m so incredibly lonely. My heart is broken and I can’t seem to repair it. My dead bedroom turned into a marriage grave.

Ladies, please don’t crush your husband’s soul like this. We hurt too. Way more than we let on.

Not Giving Up

Citat:
I’ve been married nearly 20 years and I have 2 wonderful kids. Sex used to be great. However, I’m now in a sexless marriage. I’ve studied the female orgasm and when we had sex I would make sure she would orgasm and I always thought that would be enough. Plus my wife doesn’t work, and my kids are usually in school. The way I see it my wife has a good, fairly easy, affluent life. But NO sex for at least the past year. I am a very devout Christian and despise the idea of divorce but it seems like a very nasty place to be in. I pay all the bills and deal with all the stress, and I’m actually pretty nice and fit and run 5 miles every day. But the wife won’t put out. No sex for the rest of my life? Really? And it’s always the guy’s fault right? We aren’t sensitive enough, we don’t communicate enough, we need to learn a love language.... really? I buy her flowers, we rent an expensive ski condo every year and I spend every holiday with her family.... what do you do?

Dry spell for a year+ and she's asking for a vasectomy

Citat:
Me: 37MHL. Her 35FLL. Married six years, but known each other for nine. Two kids. Dead bedroom for about 4 years, and haven't had sex in over a year.

We have a happy family otherwise. Our kids love us and we love them. We both have great jobs. We have a smooth running household, and some really good friends. We do lots together but when it comes to sex i don't understand what happened.

It started with the rejections. She had a sudden onset headache. Suddenly nauseous. Suddenly stomach ache. Things like that. And these rejections started to gradually include not being in the mood, being too exhausted, and eventually, "needing to be woo'd" This is where it's been for a year. The reason she says, is i need to push her buttons and make her feel sexy and special. I asked her what it was i used to do for her ie what's changed and she says i have to figure that out.

^ det här är din average sexköpare.

2) Vad tycker att de här männen ska göra?

a) De har jobb och familjer så de är inte incels.

b) De köper blommor, betalar för resor, och försöker vara snälla. Så de behandlar inte kvinnorna dåligt.

c) De accepterar att leva utan sex i flera år. Så de har inte höga krav.

3) Ja jag vet att det är lol att de trodde att de skulle få sex. Men det är elakt att vägra ställa upp.
Citera
2019-10-01, 16:32
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ja, vad skulle vara skillnaden menar du? Tappade du självbestämmandet över din bil när du gifte dig?
Jag struntar i att svara på den frågan utan citerar så att alla kan se att Ipsi inte vet skillnaden mellan att ens partner och en helt okänd person tar ens bil och kör en sväng.

Lustiga förhållanden du måste haft.
Citat:
Vad är skillnaden enligt dig mellan om din fru och en okänd tar din bil utan din tillåtelse?
Skillnaden är, bland annat, att ingen domstol kommer att döma frugan för stöld eller olovligt brukande av bilen.
Citera
2019-10-01, 16:39
Avslutad
Citat:
Jag struntar i att svara på den frågan utan citerar så att alla kan se att Ipsi inte vet skillnaden mellan att ens partner och en helt okänd person tar ens bil och kör en sväng.

Lustiga förhållanden du måste haft.

Skillnaden är, bland annat, att ingen domstol kommer att döma frugan för stöld eller olovligt brukande av bilen.
Jag och mina partners har naturligtvis alltid haft varandras tillåtelse att låna varandras bilar, medan okända aldrig haft vår tillåtelse att använda våra bilar.

Inte som för dig att din fru jämställs med en okänd i billånehänseende. Apropå lustiga förhållanden.

Men vad är skillnaden mellan om din fru använder bilen utan din tillåtelse och om en främling använder bilen utan din tillåtelse?

Domstolen kommer inte att säga att du allt får gå de gånger din fru tagit bilen och du inte har nåt att säga till om beträffande din egen bil. Hur tänker du om hon vägrar lämna tillbaka bilnycklarna till exempel?
Senast redigerad av Ipsi 2019-10-01 kl. 16:44.
Citera
2019-10-01, 16:43
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag och mina partners har naturligtvis alltid haft varandras tillåtelse att låna varandras bilar, medan okända aldrig haft vår tillåtelse att använda våra bilar.
Det var ju inte ett dugg intressant. Edit: Dessutom tror jag att du ljuger. Edit2: Jag tror inte, jag är 100% övertygad. Ge gärna ett exempel på hur denna tillåtelse har formulerats.
Citat:
Men vad är skillnaden mellan om din fru använder bilen utan din tillåtelse och om en främling använder bilen utan din tillåtelse? Domstolen kommer inte att säga att du allt får gå de gånger din fru tagit bilen och du inte har nåt att säga till om beträffande din egen bil.
Jag var inte hemma. Domstolen kommer att säga att det inte är olagligt för frugan att åka och handla och om jag inte vill att frugan ska använda bilen så måste jag säga nej mycket tydligare.

Om en okänd gör samma sak så blir det dock ett helt annat resultat.
Senast redigerad av CelenoII 2019-10-01 kl. 16:51.
Citera
2019-10-01, 16:52
Avslutad
Citat:
Det var ju inte ett dugg intressant. Edit: Dessutom tror jag att du ljuger.

Jag var inte hemma. Domstolen kommer att säga att det inte är olagligt för frugan att åka och handla och om jag inte vill att frugan ska använda bilen så måste jag säga nej mycket tydligare.

Om en okänd gör samma sak så blir det dock ett helt annat resultat.
Vaddå ”säga nej tydligare”, hon har ju aldrig fått låna din bil. Men visst, har du givit henne tillgång till nycklarna och hon därmed trodde att det var ok att använda bilen så får det nog passera men det hade det gjort om det varit någon på besök också som behövde åka och handla när du var borta. Folk kan ju inte fatta så där direkt att du är en ogenerös jävel.

Men du inser att du har ett väldigt lustigt förhållande när du jämför din fru med en okänd i bilånehänseende?

Varför får din fru inte använda din bil din snåle fan? Vad mer vägrar du dela med dig av?
Citera
2019-10-01, 17:01
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Vaddå ”säga nej tydligare”, hon har ju aldrig fått låna din bil. Men visst, har du givit henne tillgång till nycklarna och hon därmed trodde att det var ok att använda bilen så får det nog passera men det hade det gjort om det varit någon på besök också som behövde åka och handla när du var borta. Folk kan ju inte fatta så där direkt att du är en ogenerös jävel.

Men du inser att du har ett väldigt lustigt förhållande när du jämför din fru med en okänd i bilånehänseende?

Varför får din fru inte använda din bil din snåle fan? Vad mer vägrar du dela med dig av?
Låt mig påminna dig (eller snarare alla andra) att det är du, inte jag, som påstår att det är exakt samma sak om ens partner gör något som om någon helt okänd människa gör det.

Det är du som påstår att det är exakt samma sak om frugan tar min bil utan att fråga och åker och handlar som om någon okänd gör det.

Alla vettiga människor tycker såklart tvärtom.

Jag tillåter givetvis min partner massor av saker utan att hon behöver fråga varje gång, medan jag håller okända människor på behörigt avstånd.

Men fortsätt du att argumentera, det blir inte mindre roligt ju djupare du gräver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in