2015-05-03, 16:23
Medlem
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden, men det finns ett enkelt svar. Enligt klassisk kristendom är alla sjukdomar, sexuella avarter, ondska och annat, resultatet av syndafallet. Ända sedan syndafallet har allt detta, totalt apart från det ursprungliga mycket goda tillståndet, varit ett faktum. Att folk föds som homosexuella är därför ingenting konstigt, det hör till vår fördärvade värld. Herren har alltså inte själv skapat den homosexuella läggningen.
Citera
2021-05-18, 18:33
Medlem
LenaPauls avatar
Homosexualitet "en gåva från gud" 🤨

Jonas Gardell skriver i Expressen att han homo sexualitet är "en gåva från Gud ". Vilket skitsnack det är ju inte sant. Han vet ingenting om hur kristendomen fungerar o misstolkar bibeln extremt
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/min-homosexualitet--ar-en-gava-fran-gud/

Men jag funderar ändå han har en poäng , om en person väljer att leva som homosexuell o inte skadar någon inklusiv han själv. Egentligen så är det ju ingen uppgift att försöka omvända han? Möjligtvis i ungdomen men en vuxen person som har kommit ut, han har ju gjort upp det vem han är o står för det eller hur

Det är ingenting som vi ska göra att peka åt dem hur dem ska leva sitt liv. Vi ska acceptera dem som dem är, det är faktiskt olämpligt att ifrågasätta det. Låt folk vara som dem är säger jag.
Citera
2021-05-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jonas Gardell skriver i Expressen att han homo sexualitet är "en gåva från Gud ". Vilket skitsnack det är ju inte sant. Han vet ingenting om hur kristendomen fungerar o misstolkar bibeln extremt
https://www.expressen.se/kultur/jonas-gardell/min-homosexualitet--ar-en-gava-fran-gud/

Men jag funderar ändå han har en poäng , om en person väljer att leva som homosexuell o inte skadar någon inklusiv han själv. Egentligen så är det ju ingen uppgift att försöka omvända han? Möjligtvis i ungdomen men en vuxen person som har kommit ut, han har ju gjort upp det vem han är o står för det eller hur

Det är ingenting som vi ska göra att peka åt dem hur dem ska leva sitt liv. Vi ska acceptera dem som dem är, det är faktiskt olämpligt att ifrågasätta det. Låt folk vara som dem är säger jag.
Vilken gud?

Både religion och sexualitet är privatsaker. Tro vad ni vill om gåvor, det har ingen betydelse.
Citera
2021-05-18, 18:39
Medlem
LenaPauls avatar
Vi är ju inte gud, vi har ingen rätt att dömma andra människor på det sätt. Vi kan inte veta deras personliga resa o hur det gick till när dem kom ut. Det handlar om respekt för sin medmänniska eller hur.
Citera
2021-05-18, 18:41
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Om han är religiös och tycker att det är underbart att vara gay så är det ju helt naturligt att han ser det som en gåva från Gud. Knappast vårt problem eller ensak att han ser det så.
Citera
2021-05-18, 18:43
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Ett fult påhopp på Stefan Swärd. Hoppas han inte bevärdigar det en kommentar.

Jag skiter i om Gardell är homofil eller koprofag eller fältbiolog. Han är framförallt en jädra mobbare och en fullständigt gränslös narcissist.
Läs gärna hans dödsruna över Lars Norén, sjukare får man leta efter.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2021-05-18 kl. 18:48.
Citera
2021-05-18, 18:49
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare

Jag skiter i om Gardell är homofil eller koprofag eller fältbiolog. Han är framförallt en jädra mobbare och en fullständigt gränslös narcissist.
Ja det är sant men Stefan Swärd var ändå ute o cyklade , hela allt det här var helt onödigt för det är inte det som saken handla o det borde oxå Stefan Swärd ha förstått från början
Citera
2021-05-18, 18:51
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare

Läs gärna hans dödsruna över Lars Norén, sjukare får man leta efter.
Ja, den dödsrunan var vidrig, dock har ju bögen rätt att se sin sexualitet som en gåva från Gud och dessutom kritisera folk som anser honom vara "ogudaktig" eller vad man skall kalla det..
Citera
2021-05-18, 18:56
Medlem
ChiCoLas avatar
Att homosexualitet skulle vara en gåva från gud är motsägande eftersom mänskligheten skulle dö ut om man då antar att det vore mindre fint att inte få gåvan av gud .

Eventuellt skulle bisexualitet kunna vara nån form av trumf då man kan ligga med allt alla . Men Gardell är BÖG. Och dessutom en äcklig en
Citera
2021-05-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Med hänvisning till att den som inte tror redan är dömd är titeln på Fartdells romantiserade lögn 50 shades of brown.

Den Laglöses ankomst är ett verk av Satan och sker med stor makt, falska tecken och under och med orättfärdighetens alla konster, som bedrar dem som går i fördärvet – de har ju inte velat ta emot den kärlek till sanningen som kunde ha räddat dem. Därför låter Gud villfarelsen få makt över dem så att de tror på lögnen och blir dömda, alla dessa som inte har trott på sanningen utan har valt orättfärdigheten. 2Thess 2
Citera
2021-05-18, 19:06
Medlem
LenaPauls avatar
Ingen föds som homosexuell o vi vet inte så mycket om vad som orsakar det. Men det är som någon sa det är en privat sak , det är inget att bryr sig om för fem öre.
Citera
2021-05-18, 19:06
Medlem
Homosexuella kan inte hjälpa att det blivit tillverkningsfel,Jag tror att dom får ett acseptans om dom går ut och talar om att fel uppstod när dom "bakades"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in