Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-12-16, 13:12
  #1081
Avstängd
Dagdrivarns avatar
Irriterande att man inte kan åka med gryphons när man har tomte kostym på sig..
2005-12-16, 13:16
  #1082
Medlem
LifeIsALoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kundvagn
Det har väl inte sagts nått officiellt datum för expansionen?
Nej... Men han sa i Februari, men han skulle ringa mig när det hade kommit
2005-12-16, 13:21
  #1083
Medlem
LadyTieras avatar
Februari är mer optimistiskt än tom blizzard..han måste verkligen ha velat sälja.


resten av världen säger 2;a kvartalet 2006, dvs lagom till sommaren.
2005-12-16, 15:04
  #1084
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Februari är mer optimistiskt än tom blizzard..han måste verkligen ha velat sälja.


resten av världen säger 2;a kvartalet 2006, dvs lagom till sommaren.


Gaah skulle vara roligare i vinermörkret =), det vill säga jag gillar att vara ute på sommaren :P
2005-12-16, 15:48
  #1085
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Okej. Blir lika glad varje gång jag tänker på att aoe grinda t ex SM. Vad har du att säga om builds?

Svår fråga... Jag har kört på alla tre träden som main träd där frost helt klart ger dig längre tid att leva på... Som fire/arcane lever du inte särskilt länge. Fire har sina fördelar med grym burstdmg, men manan tar slut snabbt och du saknar möjligheten att kita dina fiender effektivt. Arcane är mest till för att stödja frost- och fire träden. Visserligen är arcane power och presence of mind rätt fina att, iaf som fire mage, men detta träd är inget att satsa på som mainträd imo. Frost är builden jag har nu med 33 poäng där och 18 i arcane. Denna build har hittils varit den absolut roligaste då jag kan kita mina fiender effektivt och överleva mycket längre än som firespeccad. Sen räcker manan avsevärt mycket längre och jag har betydligt högre critchans än med fire/arc. En crit på 1650+ är inte långt ifrån vad fire mages presterar med lika mycket +dmg gear. Hursomhelst, i instancer som MC och BWL kommer du att märka att frost är mycket bättre än fire och ingen fire mage kommer i närheten av en frost mage vad gäller dmg där. Tror nog att frågan var enklare än vad jag i början tyckte.. Jag rekommenderar frost helt enkelt... Frost kombinerat med arcane trädet.

Sen en annan sak som man måste tänka på som mage är att dom flesta du möter i pvp har massor av fire resistance gear på sig vilket gör att din dmg kommer att sänkas drastiskt om du möter någon som har just massa fire res. Sen som frost mage har du ännu värre eftersom frost antingen resistas 100% eller 0%, dvs antingen resistar dom inget alls och du får in all dmg, eller så resistar dom allt och du gör 0 dmg... Dom behöver inte heller ha mycket frost resistance innan dom börjar resista var tredje frostbolt eller nått så viktigt som din frostnova.

Hursomhelst så spelar din build inte så stor roll innan du når lvl 60, sen blir den avsevärt viktigare beroende på vad du gör/vill göra med din mage. Ska jag rekommendera två builds så blir det:

Firebuild: 21 arcane + 30 fire
Frostbuild: 18 arcane + 33 frost

Vill du veta mer exakt hur du ska spendera dina talentpoints så är det bara att fråga igen! Hinner tyvärr inte med att skriva exakt hur dina points ska spendera nu i detta inlägg...
2005-12-16, 16:04
  #1086
Medlem
Spaders avatar
World of Warcraft tråden delas nu upp i tre delar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.



De nya trådarna finnes här:
WoW: Raser, yrken och character builds
WoW: Support och allmänt prat
WoW: Quests och guilds




Notera: Gamla WoW-tråden (denna) kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.


/Spader, mod
2005-12-16, 16:28
  #1087
Medlem
Millencolins avatar
Ja då läggs denna tråd ner, jag vill bara tacka alla för att ni har hållit tråden vid liv och hoppas att ni gör det med dom nya, tack för mej =), kommer naturligt vis hålla mej till dom andra men tack ändån :P
2005-12-19, 13:40
  #1088
Medlem
Spaders avatar
Okej. Då har 3 dagars "övergångstid" passerat. Och ni har varit duktigare än BF2-folket

World of Warcraft diskuteras nu i 3 trådar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

Gamla WoW-tråden (denna) låses men får ligga kvar.
Alla trådar är förövrigt länkade från indexet (klistrad tråd).


De nya trådarna finnes här:
WoW: Raser, yrken och character builds

WoW: Support och allmänt prat

WoW: Quests och guilds



/Spader, mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback