2005-12-16, 15:54
Medlem
Spaders avatar
World of Warcraft tråden delas nu upp i tre delar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.

De andra två trådarna finnes här:

WoW: Support och allmänt prat
WoW: Quests och guilds

Notera: Gamla WoW-tråden kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.

/Spader
Citera
2005-12-16, 16:20
Medlem
Olympiuss avatar
Jag undrar lite angående min mage.
Tänkte köra arcane till IAE och Evocation, kanske PoM. Sen frost. Vad säger ni om detta? Det låter bra i mina öron iaf.
Citera
2005-12-16, 17:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Tänkte köra arcane till IAE och Evocation, kanske PoM. Sen frost. Vad säger ni om detta? Det låter bra i mina öron iaf.

Medans du levlar upp är Fire/Arcane den bästa builden. När du väl är lvl 60 så kan du specca om till frost, men innan dess är det oerhört onödigt.
Citera
2005-12-16, 18:43
Medlem
Millencolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Medans du levlar upp är Fire/Arcane den bästa builden. När du väl är lvl 60 så kan du specca om till frost, men innan dess är det oerhört onödigt.

Har du någon bra build till Hunter och Shaman?
Citera
2005-12-16, 20:08
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:

kolla i första wow-tråden så ser du mitt svar på frågan du ställde där till mig. Det svaret hjälper nog som svar på denna fråga också.
Citera
2005-12-17, 03:41
Medlem
virre_01s avatar
Citat:

http://www.wow-europe.com/en/info/ba...53031020001300 - Denna build kör jag med. Antar att dom flesta arc/frost builds ser ut nåsot såhär.

Men läs Resurrecteds post, den var riktigt bra.
Citera
2005-12-17, 11:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin

Till hunter (PvE lvling build, har bara kört i Scholo/strat/UBRS) kör jag

Beast Mastery Talents - 31 points

Improved Aspect of the Hawk rank 5/5
Thick Hide rank 3/3
Improved Revive Pet rank 2/2
Unleashed Fury rank 5/5
Improved Mend Pet rank 2/2
Ferocity rank 5/5
Intimidation rank 1/1
Bestial Discipline rank 2/2
Frenzy rank 5/5
Bestial Wrath rank 1/1

Marksmanship Talents - 20 points

Improved Concussive Shot rank 5/5
Improved Hunter's Mark rank 5/5
Lethal Shots rank 5/5
Aimed Shot rank 1/1
Mortal Shots rank 4/5

Som pet kör jag med en katt med max growl max stam boost och max armor boost skills.

Det funkar fint och ger en stabil effektiv PvE solo, mycket sällan jag hamnar melee och när jag gör det så har jag alltid disengage och feindeath och även intmidation för att få tillbaks agron till mitt pet, och i nödfall improved revive pet(6 sec mindre casttimem, 40% mindre mana cost och 30% mer liv) om mitt pet dött, och för det mesta så är moben nästan död så jag kan lätt slå ut dom melee.

Kör dock inte PvP så denna build är inte anpassad för att ta PvP situationer där ditt pet förlorar en stor del av sitt syfte i builden (att hålla fienden på missile range).
Citera
2005-12-17, 12:25
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millencolin

Försök att ha Nature Swiftness som utgångspunkt, för att ha den måste du lägga 21 points i resto trädet.

Sen är det Enhancement eller Elemental.

Tycker du ska se på denna filmen. länk

Den fick mig att specca om till Resto/Elemental.

Enhancement gör mycket skada men det är mer random. Med Elemental kan du bestämma när skadan ska göras. Se filmen.
Citera
2005-12-17, 13:52
Medlem
Haengquis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Så man kan alltså när som helst byta plats på sina points för att bli bra på olika saker?
Citera
2005-12-17, 14:49
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Så man kan alltså när som helst byta plats på sina points för att bli bra på olika saker?

Ja hos din trainer men det kostar eh hel del (tror det finns en cap på 50g per gång)
Citera
2005-12-17, 15:47
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:

Fixade 3 builds åt dig som du kan välja mellan, du har IAE och evocation i alla buildsen då detta är väldigt viktigt för en mage:

1: 33 Frost/18 Arcane (builden jag kör med nu - du lever mycket längre än med dom andra buildsen, men har inte lika mycket burstdmg)
http://www.wow-europe.com/en/info/ba...50231023501051

2: 30 Fire/21 Arcane (standard fire-build med massor av burstdmg)
http://www.wow-europe.com/en/info/ba...00000000000000

3: 31 Arcane/20 Fire (standard arcane-build med ännu mer burstdmg)
http://www.wow-europe.com/en/info/ba...00000000000000

men som innan så rekommenderar jag fortfarande frost... när man väl varit frost kan man inte gå tillbaka till fire eller arcane... man dör för fort helt enkelt utan ice barrier, ice block och effektiv kite'ning!
Citera
2005-12-17, 16:37
Medlem
Resurrecteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui

Japp. Du kan gå till din "tränare" och ta bort (unlearn) dina talentpoints och på så sätt kunna placera om dom på nytt. Första gången är det gratis, men för varje gång du gör det ökar summan successivt för att till slut hamna på stadiga 50g. Om jag inte missminner mig så ökar summan med 5g för varje gång du tar bort dina talentpoints.

EDIT: upptäckte efter att jag postat att Sereena redan svarat på din fråga, men då kan jag istället passa på att tacka virre_01 för det han skrev om mitt inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in