2005-12-16, 15:55
Medlem
Spaders avatar
World of Warcraft tråden delas nu upp i tre delar:
-WoW: Raser, yrken och character builds
-WoW: Support och allmänt prat
-WoW: Quests och guilds

...då det har visat sig bli svårt att diskutera hela spelet i en enda tråd.

De andra två trådarna finnes här:

WoW: Raser, yrken och character builds
WoW: Quests och guilds

Notera: Gamla WoW-tråden kommer vara öppen i 2-3 dagar så alla hinner anpassa sig.

/Spader
2005-12-16, 16:23
Medlem
Haengquis avatar
Jag har inte förstått detta med Burning Crusade. Ska man betala extra för det i månaden eller en engångskostnad? Kommer landet där de nya raserna finns liksom smälta ihop med resten av världen?
2005-12-16, 16:25
Medlem
Olympiuss avatar
Så som jag förstått det så köper du bara expansionen och kör med ditt gamla acc på den. Antar att man måste ha wow innan för att få acc, kanske för att kunna installera spelet också men vet ej.
2005-12-16, 19:27
Medlem
the_linuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haengqui
Jag har inte förstått detta med Burning Crusade. Ska man betala extra för det i månaden eller en engångskostnad? Kommer landet där de nya raserna finns liksom smälta ihop med resten av världen?

Har tänkt på samma sak faktiskt, hur går det egentligen till?
2005-12-16, 20:18
Medlem
Olympiuss avatar
Min gissning är att det kommer bli något i stil med att man kan konvertera till expansion om man så önskar.
2005-12-16, 21:12
Medlem
glupsks avatar
Olympus har så rätt, sakerna i expansionen finns med i spelet för dom som inte köper det men kan inte användas.
2005-12-16, 21:30
Medlem
Erumaros avatar
Här har ni svaret

Svaret på eran fråga är: Du kommer att behålla ditt gamla account osv. Om du hade planerat att SPELA som någon av de nya raserna, besöka outlands och alla andra nya ställen, använda ny equip och dyilkt så måste du köpa ett expansion. Om du inte planerat detta så räcker det med att du fortsätter på det vanliga sättet du gör nu. Blizzard kommer nämligen släppa en stor patch med det mesta nytt så du kan se de nya raserna men inte spela som dom, du kan inte heller besöka outlands osv. I vilket fall som helst såkommer du fortsätta ditt WoW spelande som du gör nu, på samma server osv.

Detta var allt för mig. Borde besvara det mesta. Observera att detta har jag hört och sett en snabbis hos en kompis. Allt kanske inte stämmer men det mesta gör nog det.

//Erumaro(Stolt WoW spelare sedan den öppna betan
2005-12-16, 22:35
Medlem
Olympiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erumaro
Svaret på eran fråga är: Du kommer att behålla ditt gamla account osv. Om du hade planerat att SPELA som någon av de nya raserna, besöka outlands och alla andra nya ställen, använda ny equip och dyilkt så måste du köpa ett expansion. Om du inte planerat detta så räcker det med att du fortsätter på det vanliga sättet du gör nu. Blizzard kommer nämligen släppa en stor patch med det mesta nytt så du kan se de nya raserna men inte spela som dom, du kan inte heller besöka outlands osv. I vilket fall som helst såkommer du fortsätta ditt WoW spelande som du gör nu, på samma server osv.

Detta var allt för mig. Borde besvara det mesta. Observera att detta har jag hört och sett en snabbis hos en kompis. Allt kanske inte stämmer men det mesta gör nog det.

Fint trick att få folk att köpa expansion genom att låta dom komma riktigt nära "skatten".. Se men inte röra
2005-12-16, 23:19
Medlem
Haengquis avatar
Citat:
Svaret på eran fråga är:

Ok, tack för svaret. Men hur är det med betalningen, en engångskostnad för expansionen?

Sen undrar jag också om någon kan länka till några bra WOW-filmer?
2005-12-17, 03:31
Medlem
virre_01s avatar
Citat:

Jopp såhär kommer det vara. Om det kommer komma några nya klasser så kan man ju räkna med att dom lär vara något overpowrade i början, så att folk blir sugna på expansionet.
2005-12-17, 10:30
Medlem
Problem med installationen

Nu är det så att min dator håller på att spökar och nu kan jag inte installera WoW från mina original cd skivor ens. Felet är tydligen att base.mpq inte kan tas bort när det installeras? hoppas någon kan hjälpa en stackare i nöd
2005-12-17, 11:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakha
Nu är det så att min dator håller på att spökar och nu kan jag inte installera WoW från mina original cd skivor ens. Felet är tydligen att base.mpq inte kan tas bort när det installeras? hoppas någon kan hjälpa en stackare i nöd

Ett vanligt problem är att datorn kan ha svårt att hantera den höga komprimeringen av skivorna så se till att ha din RAM helt fri, starta om burken och se till att köra så lite program som möjligt för att frigöra RAM-minnet.

Det tog ett par försök för oss att installera med 1G RAM, men efter några tips på hur vi skulle frigöra RAM så funkade (kommer inte ihåg dom dock)

Nån sa också att man kan koppla ur internet (dra kabeln för säkerhets skull) och slå av firewall/antivirus för att det ska funka bättre, testade dock inte det själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in