2014-11-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Olséns dam på Gustaf Adolfs Torg. Inte billigt, men en hel del vackra kläder har de.
Tack för tipset! Ska genast dit och kika, så fort jag får chansen!
Citera
2014-11-07, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Olséns dam på Gustaf Adolfs Torg. Inte billigt, men en hel del vackra kläder har de.
Även på Marty bör du kunna få till något snyggt.
Citera
2014-11-07, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Även på Marty bör du kunna få till något snyggt.
Ja, just det. De har ju flera av mina favoritmärken. (RL, FilippaK & Tiger tex) Det ska nog inte bilhelg omöjligt att hitta något lämpligt.
Citera
2014-11-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamma-Mini-Myra
Ja, just det. De har ju flera av mina favoritmärken. (RL, FilippaK & Tiger tex) Det ska nog inte bilhelg omöjligt att hitta något lämpligt.

Marty har ju även butik i Höllviken om det blir närmare för dig.
Citera
2014-11-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamma-Mini-Myra

Bilhelg = bli helt. Autokorrekt är väl för underbart!😁
Citera
2014-11-07, 16:16
Medlem
SkepticalHippos avatar
Hoppas jag är i rätt tråd, som jag förstår det så är det för både killar och tjejer som klär sig klassiskt va? Jag klär mig alltid i kläder a la 50-talet och jag har alltid klänning eller kjol.

Här är några exempel på kläder som finns i min ägo:

1. Prickig klänning
2. Rosa klänning
3. Småprickig med knappar
4. Sailorklänning
5. Mönstrad klänning

Jag försöker köra hela linjen ut och ha lämpliga frisyrer så ofta jag hinner, ser ut ungefär så här. I värsta fall blir det en knut eller en hästsvans.

Min fråga är helt enkelt: Vad tycker ni? Folk jag känner berömmer mig för klädstilen (men jag vet inte om det är för att dom är snälla eller ärliga) och jag brukar få positiv respons från tanter som klädde sig likadant då det begav sig, men jag vet inte hur gemene man (och ja, särskilt män) tycker att det ser ut? Skulle du anta att jag är en skön person, en knarkare, en galen feminist?
Citera
2014-11-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo

Min fråga är helt enkelt: Vad tycker ni? Folk jag känner berömmer mig för klädstilen (men jag vet inte om det är för att dom är snälla eller ärliga) och jag brukar få positiv respons från tanter som klädde sig likadant då det begav sig, men jag vet inte hur gemene man (och ja, särskilt män) tycker att det ser ut? Skulle du anta att jag är en skön person, en knarkare, en galen feminist?
Kul att kvinnor postar här också! Såklart ännu roligare om det är bilder på dig!
Angående din fråga.
Jag skulle nog tänka, skön person som bor i Söderort, kanske midsommarkransen, röstar V eller FI, gillar inredning, har skön humor och har eller dansar för tillfället på Chicago. Arbetar som sjuksköterska.
Citera
2014-11-07, 17:11
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyche
Kul att kvinnor postar här också! Såklart ännu roligare om det är bilder på dig!
Angående din fråga.
Jag skulle nog tänka, skön person som bor i Söderort, kanske midsommarkransen, röstar V eller FI, gillar inredning, har skön humor och har eller dansar för tillfället på Chicago. Arbetar som sjuksköterska.

Vad som är svårt är ju att den kvinnliga "klassiska stilen" är oerhört löst definierad, om alls. Vad ser vi (ni) egentligen som en klassisk stil? Är det vippigt rockabilly-retro, som klänningarna ovan, eller är det Jackie O? Coco eller Audrey? Blonda Lisa i Sandhamn på sommaren? Jag vet inte om någon riktigt vet, och alla verkar tycka olika.

Ni män har det bra mycket lättare, även om vissa inslag diskuteras även hos er.

Många stiliga män här, hur som helst. Även om jag, som en äkta styvmoderlig kvinna, vill gå fram och rätta till slipsar, dra i både kavajknäppningar och skjortärmar och påpeka att "... den där kavajen är nog för liten, kära du."

.. men frågan är väl om det är vi kvinnor eller ni män som bäst kan bedöma andra mäns klädstil. Därom tvista de lärde!
Senast redigerad av doedko 2014-11-07 kl. 17:18.
Citera
2014-11-07, 17:35
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Vad som är svårt är ju att den kvinnliga "klassiska stilen" är oerhört löst definierad, om alls. Vad ser vi (ni) egentligen som en klassisk stil? Är det vippigt rockabilly-retro, som klänningarna ovan, eller är det Jackie O? Coco eller Audrey? Blonda Lisa i Sandhamn på sommaren? Jag vet inte om någon riktigt vet, och alla verkar tycka olika.

Ni män har det bra mycket lättare, även om vissa inslag diskuteras även hos er.

Många stiliga män här, hur som helst. Även om jag, som en äkta styvmoderlig kvinna, vill gå fram och rätta till slipsar, dra i både kavajknäppningar och skjortärmar och påpeka att "... den där kavajen är nog för liten, kära du."

.. men frågan är väl om det är vi kvinnor eller ni män som bäst kan bedöma andra mäns klädstil. Därom tvista de lärde!
"Din slips sitter lite snett"
"Jo tack, det är meningen"

"Du har inte knäppt vänstermanschetten"
"Jag vet, det är min Idontgiveafuckmanschett"

"Alla knappar är inte knäppta på ärmen"
"Åh nej, hur ska det gå nu?"

Kvinnor alltså.
Citera
2014-11-07, 17:49
Medlem
doedkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
"Din slips sitter lite snett"
"Jo tack, det är meningen"

"Du har inte knäppt vänstermanschetten"
"Jag vet, det är min Idontgiveafuckmanschett"

"Alla knappar är inte knäppta på ärmen"
"Åh nej, hur ska det gå nu?"

Kvinnor alltså.

Att vi kvinnor finns till för att irritera er män bör ni väl ha förstått vid det här laget.

Jag tror det bästa att göra är att ta det hela med en nypa salt, av valfri storlek, och försöka att acceptera att det ligger en viss styvmoderlighet i vårt DNA.

Respons på den övriga delen av mitt inlägg hade dock varit mer intressant i sammanhanget. Håller du med mig om problematiken?

(Med reservation för att detta troligtvis inte är rätt tråd för just den diskussionen.)
Senast redigerad av doedko 2014-11-07 kl. 17:54.
Citera
2014-11-07, 18:27
Medlem
doedkos avatar
Om du klarar av guldknappar, så har Busnel en hel del jackor/koftor som andas Chanel. Någon kanske har tagit upp detta redan, men det har jag i så fall missat. Exempel finns nedan:

http://busnel.myshopify.com/collections/busnel-classics
Citera
2014-11-07, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doedko
Om du klarar av guldknappar, så har Busnel en hel del jackor/koftor som andas Chanel. Någon kanske har tagit upp detta redan, men det har jag i så fall missat. Exempel finns nedan:

http://busnel.myshopify.com/collections/busnel-classics

Jag har inga problem med guldknappar. Älskar Busnel! Jag har redan en lite längre marinblå variant av kavaj/koftan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in