Citat:
Ursprungligen postat av
Mamma-Mini-Myra
Ja, det är det jag är lite rädd för. Klänningen köpte jag (i svart, inte i blått som är på bilden) till en begravning. Det säger ju endel om hur kul den är. Men sen vet man ju att "den lilla svarta" aldrig är fel. Så tänkte jag om jag piffar upp med lite färg, med den röda jackan, så kunde det bli lite roligare. Men sen är jag ju som sagt sjukt osäker på hur pass uppklädd/vardaglig man ska vara vid ett sådant tillfälle.
Jag skulle nog inte ta lackpumps.. då tänker jag mer fest med vänner än julshow med kollegorna. Tänk dig vad du skulle ha på jobbet, men lite finare. Men det beror ju givetvis på vad du brukar ha på dig på jobbet. Skulle inte heller ta röd kofta OCH röda skor, det skulle vara för julnisse för mig.
Personligen gillar jag smala bälten i midjehöjd, på raka, enkla klänningar, och tycker de ger lite extra dimension. Tänk Victoria Beckham, som numera lyckas bära upp liknande. Oklart om de passar just till modellen från Filippa K, dock. Beror lite på hur pass lös/tight klänningen sitter, och hur tyget ser ut i verkligheten. Är den alltför "vardag" kan det bli lite snurrigt. Är tyget matt eller med lite lyster? Jag har inte tittat på klänningen själv.
Exempel från VB:s egna line:
http://www.iravalkowitz.com/victoria...belt-p-12.html
... enkel styling i övrigt, tillsammans med ett statement-halsband skulle också kunna funka, för mig. Beroende på hur pass bekväm du är i sådant och vilken stil du normalt sett har gällande accessoarer. Rosantica gör fantastiska halsband, om man verkligen vill dra på! Bland annat otroligt vackra tolkningar av det vanliga pärlhalsbandet. De La Renta och Marni gör också modiga halsband, men i lite andra stilar. Hervé Van Der Straeten är ett annat tips, om man inte är rädd för guld.
(Givetvis säger jag inte att du ska köpa dessa på studs, då alla dessa märken är tämligen dyra, men du kan inspireras lite.)