2025-02-17, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Simparna är dessvärre det. Desperata, kåta och fullständigt socialt handikappade.

Det hela är tragiskt att bevittna. Förnedrar sig till max och betalar för det, bara för att de inte vågar öppna käften. Bekvämare och tryggare att göm6sig bakom skärmen semi-anonym som en blyg liten fitta.

Vill man ha en orgasm kan man runka. Vill man ha ett seriöst förhållande om det nu är så jävla viktigt så letar man inte på horappen Tinder. Man letar I sina sociala sammanhang och gar man i fa så skaffar man ett liv och en sysselsättning. Ingen kvinna vill ha en desperat simp som gör vad som helst för att få ligga och som inte har ett liv. Kvinnor gillar män som är drivande och har egna intressen, som har ett liv. Någon som kvinnan kan se upp till.
Så är det.
Citera
2025-02-17, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Måste man vara så desperat att man tvunget ska försöka träffa någon?

Det är ju ett ganska grundläggande mänskligt behov. Men visst, det går ju att lösa på andra sätt också. Köpa sex t ex. Man kan ju definitivt argumentera för att det är ett mycket bättre alternativ.
Citera
2025-02-17, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Oavsett vad blir man hänvisad till Tinder.

Ok fattar. Du vill knulla. Nått du kan göra istället för att göra dig själv till åtlöje som riks-simp på Tinder är att köpa sex. Testa utomlands i länder där det är lagligt. Ta en semestervecka till nått land och ligg varje kväll om det nu är så jävla viktigt.

Vill du ha nått seriöst så skaffa dig en hobby och ett liv. Sysselsättning och ha många bollar i luften. Då kommer en brud med tiden om du lär dig öppna käften. Kvinnor vill inte ha desperata män som har som livsmål att hitta en kvinna. De vill ha någon som har ett liv och är självständiga.

Alternativt testa på speeddating. Har själv funderat på det då jag är lite av ett socialt geni. Om inte annat vore det en kul grej.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-17 kl. 23:18.
Citera
2025-02-17, 23:19
Medlem
Citat:
Ok fattar. Du vill knulla. Nått du kan göra istället för att göra dig själv till åtlöje och riks-simp på Tinder är att köpa sex. Testa utomlands i länder där det är lagligt. Ta en semestervecka till nått land och ligg varje kväll om det nu är så jävla viktigt.

Vill du ha nått seriöst så skaffa dig en hobby och ett liv. Sysselsättning och ha många bollar i luften. Då kommer en brud med tiden om du lär dig öppna käften. Kvinnor vill inte ha desperata män som har som livsmål att hitta en kvinna. De vill ha någon som har ett liv och är självständiga.

Alternativt testa på speeddating. Har själv funderat på det då jag är ett socialt geni. Om inte annat vore det kul.

Jag vill ingenting. Jag bara konstaterar hur det ser ut. Men jag håller med om att köpa sex definitivt är att rekommendera framför att förnedra sig själv på Tinder.
Citera
2025-02-17, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Jag vill ingenting. Jag bara konstaterar hur det ser ut. Men jag håller med om att köpa sex definitivt är att rekommendera framför att förnedra sig själv på Tinder.

Det är ju ingen skillnad på tjejerna på Tinder och en random hora från Centraleuropa. Möjligtvis att hororna du köper utomlands tar betalt. Men det är ju samma sorts kvinnor i grunden. Bättre att betala. Då kan du ju få någon när du vill och själv välja brud. Som att välja i en annons.
Och du slipper tramsa på Tinder och ta den som accepterar dig av alla tusen du tillfrågar.
Citera
2025-02-17, 23:48
Medlem
Citat:
Det är ju ingen skillnad på tjejerna på Tinder och en random hora från Centraleuropa. Möjligtvis att hororna du köper utomlands tar betalt. Men det är ju samma sorts kvinnor i grunden. Bättre att betala. Då kan du ju få någon när du vill och själv välja brud. Som att välja i en annons.
Och du slipper tramsa på Tinder och ta den som accepterar dig av alla tusen du tillfrågar.

Så är det.
Citera
2025-02-18, 08:18
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindcontrolness
Håller med. Har flera vänner som hittat kärleken där.

Skillnaden är kanske era vänner inte är maniska incels och kanske har viss självinsikt till skillnad från vissa i tråden?
Citera
2025-02-18, 18:38
Medlem
Citat:
Rimligtvis ja. Om man räknar på 2025. 95% är ingen underdrift.

Men det beror på att alla kåta och totalt hjärndöda killar skrämde iväg alla de vettiga tjejer som fanns, eller de få som fanns. Män som inte klarar av att konversera, uttrycka sig, ville ha sex och var fullständigt oseriösa, dessutom hotade och blev farliga. Guldfiskar, idioter och nollor.

Förlåt om jag är brutalt ärlig.
Ja, jag håller med. Det är det som var min poäng.
Om vi skulle banna alla killar i förhållande på tinder så tror jag knappt 5% skulle träffas av detta. De flesta killar som hänger på tinder (verkar det som) är de som är så totalt usla att de bokstavligt skrämmer bort alla tjejerna.
Vad som hade gjort tinder bättre hade varit att banna alla killar som skickar dickpics och är allmänt hotfulla/dryga och på något sätt få in normala tjejer igen så man kan få en könsfördelning som åtminstone är 25% tjejer
Citera
2025-02-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Ja, jag håller med. Det är det som var min poäng.
Om vi skulle banna alla killar i förhållande på tinder så tror jag knappt 5% skulle träffas av detta. De flesta killar som hänger på tinder (verkar det som) är de som är så totalt usla att de bokstavligt skrämmer bort alla tjejerna.
Vad som hade gjort tinder bättre hade varit att banna alla killar som skickar dickpics och är allmänt hotfulla/dryga och på något sätt få in normala tjejer igen så man kan få en könsfördelning som åtminstone är 25% tjejer

Så är det.

Tyvärr är saken med internetdejting att det inte finns något filter för vilka som får vara med. Vilken nolla som helst kan skapa konto. En hemlös, en fängelsekriminell eller narkoman, en flykting, en hora, en catfishare, en bisexuell. Och dessutom noll krav på jämn könsfördelning. Kvaliteten blir efter det. I sociala sammanhang, på en arbetsplats osv så finns ett filter oftast där lika leker med lika. Men på en jävla internetsida som bara vill ha så många användare som möjligt saknas det. Det kommer således aldrig bli bra i nuvarande form.

För min del får de alla gärna lägga ner eller konka. Jag är mer för det traditionella sättet. Personligen är jag väldigt social och rätt fram. De här värdelösa apparna gör bara folk mer socialt hämmade än vad svenskar traditionellt alltid varit.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-18 kl. 21:33.
Citera
2025-02-19, 17:32
Medlem
Citat:
Så är det.

För min del får de alla gärna lägga ner eller konka. Jag är mer för det traditionella sättet. Personligen är jag väldigt social och rätt fram. De här värdelösa apparna gör bara folk mer socialt hämmade än vad svenskar traditionellt alltid varit.
Jag är inte av samma mening, jag ogillar att träffa någon på krogen och spenderar hellre tid på gymmet eller på en aktivitet och att träffa någon där är oerhört svårt eftersom den sociala kretsen är väldigt sluten.
En app hade breddat utbudet och gett möjlighet att träffa tjejer man normalt sett inte haft kontakt med, men som du säger finns det för mycket stolpskott som jagar bort tjejerna från apparna eftersom det inte finns någon direkt feedback mot dessa.

Appar hade kunnat vara bra, om de drivits mot en mer hållbar modell där faktisk parbildning är målet.
Citera
2025-02-20, 10:00
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Jag är inte av samma mening, jag ogillar att träffa någon på krogen och spenderar hellre tid på gymmet eller på en aktivitet och att träffa någon där är oerhört svårt eftersom den sociala kretsen är väldigt sluten.
En app hade breddat utbudet och gett möjlighet att träffa tjejer man normalt sett inte haft kontakt med, men som du säger finns det för mycket stolpskott som jagar bort tjejerna från apparna eftersom det inte finns någon direkt feedback mot dessa.

Appar hade kunnat vara bra, om de drivits mot en mer hållbar modell där faktisk parbildning är målet.

Det är ju så appen fungerar, du får möjligheten att träffa på folk du normalt inte hade kanske träffat.
Det stora problemet är att det är majoritet män på appen och därför blir det kvinnans marknad. Det får man helt enkelt hacka i sig. Det är väl egentligen ingen skillnad från irl, attraktiva kvinnor kommer bli uppvaktade och så är det.
Stolpskotten sorterar ju i regel bort sig själva och det är ganska lätt att glänsa just pga mängden idioter. Är du normal och har vettiga och sunda värderingar så är det den typen av tjejer man hittar.

Ingen av mina vänner eller jag själv har upplevt så stora problem som vissa här verkar få det till.
Ja, det är trögt men vet man det redan från början så är väl det knappast världens ände.
Citera
2025-02-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Det är ju så appen fungerar, du får möjligheten att träffa på folk du normalt inte hade kanske träffat.
Det stora problemet är att det är majoritet män på appen och därför blir det kvinnans marknad. Det får man helt enkelt hacka i sig. Det är väl egentligen ingen skillnad från irl, attraktiva kvinnor kommer bli uppvaktade och så är det.
Stolpskotten sorterar ju i regel bort sig själva och det är ganska lätt att glänsa just pga mängden idioter. Är du normal och har vettiga och sunda värderingar så är det den typen av tjejer man hittar.

Ingen av mina vänner eller jag själv har upplevt så stora problem som vissa här verkar få det till.
Ja, det är trögt men vet man det redan från början så är väl det knappast världens ände.
Jag håller inte helt med för att det är så appen är tänkt att fungera men den gör inte det eftersom att det är sådan brist på kvinnor.
Stolpskotten till män sorterar ju inte ut sig själva, de skrämmer bort tjejerna.

Jag skulle ändå säga att jag har rätt mycket att erbjuda i ett förhållande men de sidor jag testat hittills (match/badoo) har gett mig totalt kanske 10 matchningar.
Då kanske du tänker "du kanske inte är så snygg som du tror" men det är ju min poäng.
Jag är utbildad, har finansiell framgång, är vältränad och har hobbys men det räcker inte så det är inte gott nog att bara "inte vara ett stolpskott" för bristen på tjejer gör att konkurrensen är så enormt hård.

Jag håller på att de killar som skickar kukbilder och är allmänt abusive borde bannas, för allas vårt bästa som faktiskt vill träffa folk och vara seriösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in