2025-02-17, 13:27
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vad skulle krävas för att Tinder skulle bli jämställt?

Personligen så tror jag inte att det finns ingen enkel lösning för att göra Tinder helt jämställt genom att enbart justera utbudet av användare.

Flera faktorer bidrar till ojämställdheten på dejtingappar som Tinder:

1. Könsfördelning: Tinder har generellt fler manliga än kvinnliga användare, vilket skapar en obalans i utbudet

2. Användarnas beteende: Män tenderar att vara mindre selektiva och svajpa höger oftare än kvinnor, vilket leder till fler matchningar för kvinnor.

3. Säkerhetsaspekter: Kvinnor upplever oftare sexism, trakasserier och otrygghet på appen, vilket påverkar deras användning och upplevelse.

4. Algoritmiska faktorer: Appens design och algoritmer kan förstärka vissa beteendemönster och ojämlikheter.

Så jag tror att jag tror att för att öka jämställdheten på Tinder krävs en kombination av åtgärder:

- Förbättrade säkerhetsfunktioner och moderering för att minska trakasserier
- Utbildning och medvetandegörande av användare om respektfullt beteende
- Algoritmiska justeringar för att motverka obalans i matchningar
- Fortsatt arbete med mångfald och inkludering från företagets sida

Min slutsats är att enbart justera utbudet av användare skulle inte lösa de underliggande problemen som bidrar till ojämställdheten på plattformen.

Det vore intressant att höra vad ni andra tänker kring detta?

Om alla män som redan är i en relation av något slag blockeras så är det 85% kvinnor i den appen.
Citera
2025-02-17, 14:53
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Om alla män som redan är i en relation av något slag blockeras så är det 85% kvinnor i den appen.

Vi två har helt olika bild. Min är att om alla som redan var i relation blockades från Tinder skulle könsfördelningen vara 95% män och 5% kvinnor. Tror din bild skapas av topp 10% männen som 80% av alla kvinnor kräver att de ska få.

// CC
Citera
2025-02-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalman2019
Hej

Gjorde ett litet test innan jag la ner tinder. I min profil hade jag ett åldersspann på 32 till 37 och avstånd max 40 km. Inga jätte bra bilder och ingen bio ( om det är en fördel eller nackdel?) Fick ca 15 likes om jag starta om kontot på en dag.

Testa göra ett fejk konto som kvinna samma ålder och samma avstånd, ingen bio och inga bilder på någon kvinna ( svarta bilder) 70+ likes på en dag!

Citerar mig själv, tycker mitt "test" säger det mesta varför det är svårt att lyckas på dejting appar som man. Att köns fördelning skulle vara 70% / 30% tvivlar jag absolut inte på idag
Citera
2025-02-17, 21:56
Medlem
Citat:
Det känns ju knappast troligt?
Tinder är väl 95% män
Citera
2025-02-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vad skulle krävas för att Tinder skulle bli jämställt?

Personligen så tror jag inte att det finns ingen enkel lösning för att göra Tinder helt jämställt genom att enbart justera utbudet av användare.

Flera faktorer bidrar till ojämställdheten på dejtingappar som Tinder:

1. Könsfördelning: Tinder har generellt fler manliga än kvinnliga användare, vilket skapar en obalans i utbudet

Har generellt fler män? Räknar man bort catfishar, fakeprofiler som skapats av Tinder själva och unga tjejer som bara använder det för att få bekräftelse och som inte har en tanke på att dejta så är siffrorna antagligen 95% män 2025.

Tinder har en daterad och fejkad siffra som de slänger sig med som i Sverige är 75% män. Men det är bara fejkad marknadsföring. De har inte 75% män. Det är snarare 95% män 2025 när man räknar seriöst.
Citera
2025-02-17, 22:40
Medlem
Citat:

Förvisso har du en poäng med att en extremt stor andel av männen är i förhållanden och bara vill sidoknulla. Skulle uppskatta att 80% av männen är skräp som bara vill knulla, kanske 20% vettiga.
Men bland kvinnorna idag på Tinder finns antagligen inte 5% som är vettiga. De flesta har övergett Tinder sedan länge. Kvar är bara low value skräp som vill knulla varje helg.

Jag skulle tro att en betydligt större andel kvinnor än män VAR seriösa förr. Har dock ingen egen erfarenhet från förr. Men jag tror att kvinnorna förr var relativt bra av det jag hört och läst. Men eftersom en såpass stor andel män var kåta grisar som väckte avsky hos kvinnor så försvann de vettiga tjejerna. Kvar bland kvinnorna blev perversa unga horor som är som männen samt seriösa och oseriösa män.

Ryktet säger att när Hinge var nytt så drog många av de vettiga kvinnorna över dit, så även mer seriösa män. Men sen fick även de manliga nollorna som skrämt iväg brudarna på Tinder nys om det, så de reggade konto och förpestade ner Hinge också.

Idag på Tinder är andelen män 95% antagligen. Men det stämmer att majoriteten av de är skräp som bara vill ligga och ser Tinder som laglig prostitution.
Citera
2025-02-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Ja och det är baserat på biologiska skillnader mellan män och kvinnor.

Jag fattar bara inte hur man frivilligt kan sänka sitt värde så mycket och använda Tinder?

Vart ska man annars vända sig menar du? Tinder är ju det enda socialt acceptabla sättet idag. Försöker man få till dejter i några som helst andra sammanhang tittar folk på en som om man vore en idiot. I bästa fall hänvisar de en till Tinder.
Citera
2025-02-17, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Vart ska man annars vända sig menar du? Tinder är ju det enda socialt acceptabla sättet idag. Försöker man få till dejter i några som helst andra sammanhang tittar folk på en som om man vore en idiot. I bästa fall hänvisar de en till Tinder.
Måste man vara så desperat att man tvunget ska försöka träffa någon?
Citera
2025-02-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
Det känns ju knappast troligt?
Tinder är väl 95% män

Rimligtvis ja. Om man räknar på 2025. 95% är ingen underdrift.

Men det beror på att alla kåta och totalt hjärndöda killar skrämde iväg alla de vettiga tjejer som fanns, eller de få som fanns. Män som inte klarar av att konversera, uttrycka sig, ville ha sex och var fullständigt oseriösa, dessutom hotade och blev farliga. Guldfiskar, idioter och nollor.

Därför inte konstigt att kvinnor med fler än 2 hjärnceller tröttnade. Kvar är alla brudar som är lika efter som de här killarna. Kvar är också simpar/män som tror att de ska finna en seriös relation på Tinder, och som inte har fattat något alls. Dvs att de konkurrerar med hundratals andra om varje tjej, och att den tjej de konkurrerar om är en hora som knullar varje helg och som man inte ens vill ta i med tång.

Förlåt om jag är brutalt ärlig.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-17 kl. 22:51.
Citera
2025-02-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller

Beror på vad man är ute efter. Vill du knulla eller bygga familj på sikt?
Citera
2025-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeligKapybara
Måste man vara så desperat att man tvunget ska försöka träffa någon?

Simparna är dessvärre det. Desperata, kåta och fullständigt socialt handikappade.

Det hela är tragiskt att bevittna. Förnedrar sig till max och betalar för det, bara för att de inte vågar öppna käften. Bekvämare och tryggare att göm6sig bakom skärmen semi-anonym som en blyg liten fitta.

Vill man ha en orgasm kan man runka. Vill man ha ett seriöst förhållande om det nu är så jävla viktigt så letar man inte på horappen Tinder. Man letar I sina sociala sammanhang och gar man i fa så skaffar man ett liv och en sysselsättning. Ingen kvinna vill ha en desperat simp som gör vad som helst för att få ligga och som inte har ett liv. Kvinnor gillar män som är drivande och har egna intressen, som har ett liv. Någon som kvinnan kan se upp till.
Citera
2025-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Beror på vad man är ute efter. Vill du knulla eller bygga familj på sikt?

Oavsett vad blir man hänvisad till Tinder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in