2025-02-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag söker inte någon dussinbrud. Jag vill ha någon att bygga en framtid med. "Lite kul" eller ytligt snygg räcker inte. Jag värderar personlighetsdrag, moral, pålitlighet, intellekt och humor, personkemi. Jag tar hellre en kvinna som lever upp till mina förväntningar och som har utseendet 5 av 10 än en ytlig idiot som är 10 av 10.
Attraktion måste finnas men jag går inte på det så mycket. Det finns en gräns vad jag kan acceptera utseendemässigt och så länge det inte understiger den gränsen så bryr jag mig inte om hur vacker hon är. Ingen tjockis, hon ska se normal ut. Sen bryr jag mig inte om hon är en 5a eller 10a.

Jag personligen nätdejtar inte i Sverige. Gjorde det i några få veckor, mer blir det inte. Jag utesluter dock inte att nätdejta utomlands på nischade sidor om det finns. Men i Sverige blir det inget. För få kvinnor som är värdefulla och för stor konkurrens då 90% är män. Jag kan ju hitta någon irl, men jag har inte orkat ge mig in i det. Funderat på speeddating då jag är rolig och social, men har inte kollat upp det närmre. Speeddating hade varit kul. Eller kanske någon mer nischad sida eller app om det finns. Men inte de här knullapparna. Jag söker ingen knulldocka. Jag vet att jättemånga killar vill ha en snygg knulldocka. Denna tråd är full av såna. Allt de vill är att ha samlag. Men jag är inte så.
Låt mig presentera dig ditt alternativ och ditt alla män började vända sig som anser att de är över kvinnor på Tinder etcetera för att de är utbildade och bra. Ut med er på rätt plats och kämpa lite istället.

https://www.elitsinglar.se/

Nej det är inte "knullappar". Det är ni män som är undermåliga. Du sätter inte ribban för mig och andra kvinnor.

Ja speeddejting låter definitivt som ett bra alternativ för dig. Förövrigt är majoriteten av oss roliga och sociala. Konstigt nog att ni män som finns på nätet sällan är det mer än när man dejtar er och drar hela bördan av att allt från samtal till att det ska flyta. Om ni inte är tvärdryga extroverta typer som absolut inte kan vara ihop med mig. För saken är att om alla män klickar med mig irl, är det uppenbart att jag inte utgör det stora problemet. Så till skillnad från för dig är speeddejting inte ett alternativ för mig.

https://speedd8.se/?gad_source=1&gcl...RoCprIQAvD_BwE

Fast iofs. Kanske skulle kolla det ändå då jag har lätt för sociala sammanhang med män.

Du har förövrigt sagt att du vill söka dig utomlands och det handlar faktiskt om kvinnor som är mer desperata än de på Tinder. Dvs för att du ska öka i nivå måste du söka lägre nivåer på kvinnor än här. Annars är det elitsinglar med krav på högre utbildning du ska ha och med konkurrens av alla likasinnade män. Om du nu ska vara på rätt plats. Men du är för snål för att ens betala medlemskap till appar.

Jag ska nog tusan dra iväg på något sådant evangemang i sommar. Hotell och speeddating och dagen därpå göra något kul såsom att gå ut på en krog och snacka lite med folk. Bara för skojs skull och inte med sådan bitterhet som ni män har när kvinnor inte kastar sig över er.

Slänger in en video på en av mina crushar. Ingen "snygg" men snygg.
https://vm.tiktok.com/ZNd1hwYjp/
Senast redigerad av OtursAktivist 2025-02-14 kl. 23:14.
Citera
2025-02-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Jag vill inte knulla ett lösaktigt luder från nätet. Jag vill hitta en värdefull. Inte någon som er på Tinder som ligger runt varje helg, till och med med kvinnor. Ni är low value. Jag vill ha någon som går att bilda familj med. Någon som har en hjärna, moral, värdighet. Attraktion är viktigt, men ska man göra mer än att ha sex så vill jag gärna att hon har lite värdighet.

Jag hade aldrig legat runt varje helg som kille, ens om jag fått betalt för det och tjejerna stod på rad. Men är det en kvinna som gör det? Bläää
Det mest oattraktiva som finns.

Kåta hanar på Flashback kanske nöjer sig med er, men det gör inte jag.

Otursaktivisten kanske har rätt. Det kanske bara är förlorare som häckar på tinder? 🙂
Citera
2025-02-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Otursaktivisten kanske har rätt. Det kanske bara är förlorare som häckar på tinder? 🙂

Tror det är mycket löst folk.

Folk som vill ha bekräftelse, folk som bara vill knulla, folk som vill vara otrogna mot sina befintliga partners och folk som är socialt handikappade och inte kan med att öppna käften utan måste gömma sig bakom en skärm.

Sen finns det alltid undantag, både bland män och kvinnor. Men 9 av 10 tillhör någon av ovanstående kategorier har jag förstått det som. Det är inget folk man bygger en framtid med och investerar sitt liv i. Eller jag gör det i alla fall inte.
Citera
2025-02-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Låt mig presentera dig ditt alternativ och ditt alla män började vända sig som anser att de är över kvinnor på Tinder etcetera för att de är utbildade och bra. Ut med er på rätt plats och kämpa lite istället.

https://www.elitsinglar.se/

Nej det är inte "knullappar". Det är ni män som är undermåliga. Du sätter inte ribban för mig och andra kvinnor.

Ja speeddejting låter definitivt som ett bra alternativ för dig. Förövrigt är majoriteten av oss roliga och sociala. Konstigt nog att ni män som finns på nätet sällan är det mer än när man dejtar er och drar hela bördan av att allt från samtal till att det ska flyta. Om ni inte är tvärdryga extroverta typer som absolut inte kan vara ihop med mig. För saken är att om alla män klickar med mig irl, är det uppenbart att jag inte utgör det stora problemet. Så till skillnad från för dig är speeddejting inte ett alternativ för mig.

https://speedd8.se/?gad_source=1&gcl...RoCprIQAvD_BwE

Fast iofs. Kanske skulle kolla det ändå då jag har lätt för sociala sammanhang med män.

Du har förövrigt sagt att du vill söka dig utomlands och det handlar faktiskt om kvinnor som är mer desperata än de på Tinder. Dvs för att du ska öka i nivå måste du söka lägre nivåer på kvinnor än här. Annars är det elitsinglar med krav på högre utbildning du ska ha och med konkurrens av alla likasinnade män. Om du nu ska vara på rätt plats. Men du är för snål för att ens betala medlemskap till appar.

Jag ska nog tusan dra iväg på något sådant evangemang i sommar. Hotell och speeddating och dagen därpå göra något kul såsom att gå ut på en krog och snacka lite med folk. Bara för skojs skull och inte med sådan bitterhet som ni män har när kvinnor inte kastar sig över er.

Slänger in en video på en av mina crushar. Ingen "snygg" men snygg.
https://vm.tiktok.com/ZNd1hwYjp/

Kvinnorna på Tinder är egentligen inte desperata. Kvinnorna på svenska Tinder vill oftast bara ha bekräftelse, har för stor valmöjlighet och tenderar att ligga runt varje helg. Så för mig som kille är det meningslöst att leta där. Med tanke på den sneda könsfördelningen lär jag inte hitta nått kvalitativt ens om jag så skulle välja att betala för de dyraste tjänsterna. Det är bara att kasta pengar i sjön av allt att döma. Det är ju hur många som helst bara i den här tråden som skrivit att de skaffat någon dyr tjänst och då fick de matchningar - med träsktroll och batikhäxor som katten släpat in på. Så vad är poängen? Majoriteten av alla bra kvinnor som söker seriösa män sitter inte på Tinder. De skräms av Tinder. Kvar blir alla pissluder som är billigare än lettiska eskorter. Som bara vill ha sex, knulla, få bekräftelse på hur "vackra" de är, få över folk till sina andra sociala medier så som Instagram.

Speeddating hade varit kul. Jag tror dock svenskar generellt är rädda och inte söker sig till speeddating i någon större utsträckning eftersom de är osociala och det är tryggare att sitta gömd bakom skärmen. Att kunna klicka bort folk utan att behöva mötas eller ta ansvar. Men jag ska nog ta och prova på det. Jag gillar konceptet väldigt mycket. Och det borde vara så himla mycket effektivare, roligare och billigare än att sitta och slösa massa tid på Tinder.

Tinder och andra appar börjar för övrigt gå helt åt helvete nu. Dvs alla appar som Match äger. Det i sig är inte så förvånande för folk lämnar i enorma skaror nu. Folk har tröttnat på hur illa det fungerar och att Match bara försöker mjökla folk på pengar. Fler och fler har fattat vilken bluff det är. Inte så konstigt. Räcker läsa på sociala medier. Andelen som tycker att de här apparna fungerar bra är inte ens 5%.
En könsfördelning på 90 män och 10 kvinnor har inte gynnat vaken kvinnor eller män. Det har bara blivit en toxisk och hatisk miljö som gått ut över kvinnorna som blivit utsatta för hot, förtal, trakasserier, elakheter och påhopp från män som aldrig får några svar och upplever sig bli dissade. Och männen som sitter där, majoriteten kan skicka 100 likes om dagen utan att för en matchning i månaden.
Folk har tröttnat. Och folk som mig, oftast kvinnor kanske, som inte vill knulla runt utan vill finna något meningsfullt.... för de är Tinder rena skiten. Majoriteten av männen vill bara knulla runt och när de inte får ligg så blir de otrevliga och hatiska.

Hade det varit en könsfördelning på 50-50 hade det varit bra. Men eftersom majoriteten av männen är oseriösa och bara vill knulla så har majoriteten av kvinnorna lämnat skiten. Jävla mansluder och värdelösa avskrap har skrämt iväg kvinnorna och förstört ryktet. Kvar blir alla kvinnor som är som de här värdelösa männen, om inte värre.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-16 kl. 13:18.
Citera
2025-02-16, 17:30
Medlem
thebyebyemans avatar
Vad är grejen med och kalla folk "baby" och "älskling" efter 1-2 dagars skrivande? Det är väldigt konstigt, haft 3-4 kvinnor som senaste tiden kört med detta, varningsklockorna ringer ju direkt. Enda det leder till är att ni blir ghostade.

Edit: Eller börja skicka bilder i underkläder på snapchat inom några dagar, också patetiskt. Precis som att man försöker kompensera för en tråkig personlighet eller liknande.
Senast redigerad av thebyebyeman 2025-02-16 kl. 17:52.
Citera
2025-02-17, 01:49
Medlem
Måste man betala för att hamna i algoritmen? När jag hade Tinder för några år sedan så har jag för mig att det inte var en gräns på hur mycket man kunde swipa, och man fick allt fler likes.

Idag så verkar det som att man knappt syns i flödet, fick runt 30 likes första dagen och därefter stannade det helt. När jag väl matchar så är det tjejer som ser bra ut, som skriver oftast först, är pådrivande och ger komplimanger osv, men det är i en väldigt låg skala gentemot hur det var förr...
Citera
2025-02-17, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Vad är grejen med och kalla folk "baby" och "älskling" efter 1-2 dagars skrivande? Det är väldigt konstigt, haft 3-4 kvinnor som senaste tiden kört med detta, varningsklockorna ringer ju direkt. Enda det leder till är att ni blir ghostade.

Edit: Eller börja skicka bilder i underkläder på snapchat inom några dagar, också patetiskt. Precis som att man försöker kompensera för en tråkig personlighet eller liknande.

Sex. 💋

Det är vad jag försökt tala om i mina inlägg. Finns knappt några seriös kvinnor på Tinder. De är bortskämda av alla män som älskar att få knulla horor. Så kvar blir low value brudar som ligger runt lika ofta som du byter underkläder.

För att svara på din fråga: de skriver så för att de förväntar sig, och är vana vid att män vill att de skriver så.

OBS⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️⚠️
Det kan också vara catfishing, dvs bedrägerier i syfte att lura av dig på pengar. De försöker de locka dig genom att ge dig komplimanger.
Nu när Tinder tappar användare och medlemmar i rasande takt så kommer den procentuella andelen bedragare vara högre än tidigare, för de lämnar inte. De som lämnar är de som vill ha nått seriöst men bara upplever skit.
Senast redigerad av Malapagos 2025-02-17 kl. 10:12.
Citera
2025-02-17, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzygrant
Jättemånga av mina kompisar har hittat sina nuvarande partners på tinder och hinge så det finns ju bra och seriösa män där också. Bara att man får leta lite mer

Håller med. Har flera vänner som hittat kärleken där.
Citera
2025-02-17, 12:11
Medlem
Vad skulle krävas för att Tinder skulle bli jämställt?

Vad skulle krävas för att Tinder skulle bli jämställt?

Personligen så tror jag inte att det finns ingen enkel lösning för att göra Tinder helt jämställt genom att enbart justera utbudet av användare.

Flera faktorer bidrar till ojämställdheten på dejtingappar som Tinder:

1. Könsfördelning: Tinder har generellt fler manliga än kvinnliga användare, vilket skapar en obalans i utbudet

2. Användarnas beteende: Män tenderar att vara mindre selektiva och svajpa höger oftare än kvinnor, vilket leder till fler matchningar för kvinnor.

3. Säkerhetsaspekter: Kvinnor upplever oftare sexism, trakasserier och otrygghet på appen, vilket påverkar deras användning och upplevelse.

4. Algoritmiska faktorer: Appens design och algoritmer kan förstärka vissa beteendemönster och ojämlikheter.

Så jag tror att jag tror att för att öka jämställdheten på Tinder krävs en kombination av åtgärder:

- Förbättrade säkerhetsfunktioner och moderering för att minska trakasserier
- Utbildning och medvetandegörande av användare om respektfullt beteende
- Algoritmiska justeringar för att motverka obalans i matchningar
- Fortsatt arbete med mångfald och inkludering från företagets sida

Min slutsats är att enbart justera utbudet av användare skulle inte lösa de underliggande problemen som bidrar till ojämställdheten på plattformen.

Det vore intressant att höra vad ni andra tänker kring detta?
Citera
2025-02-17, 12:25
Medlem
Lorbass avatar
Det som sker på Tinder är en spegling av samhället i övrigt. Tror därför inte att det går att få en app jämställd utan att samma sak sker i samhället.
Citera
2025-02-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorbas
Det som sker på Tinder är en spegling av samhället i övrigt. Tror därför inte att det går att få en app jämställd utan att samma sak sker i samhället.

Jag tror också att det som händer på Tinder är som en spegel av hur samhället ser ut i stort. Det är svårt att skapa en helt jämställd app om inte samhället i sig också är det. Tinder återskapar många av de normer och förväntningar som redan finns, som att killar ska ta första steget.

Även om Tinder har förändrat dejting på vissa sätt, med att normalisera nätdejting, så ser man att många användare fortfarande har ganska traditionella åsikter om vad de söker, som långvariga förhållanden. Appen i sig ändrar inte alltid våra värderingar.

Så, även fast Tinder har gjort dejting mer tillgängligt och introducerat nya sätt att interagera, så finns många gamla vanliga normer kvar. Att få en helt jämställd app blir nog svårt om inte samhället också förändras i grunden.
Citera
2025-02-17, 13:16
Medlem
Hela tanken med dejtingapp mot betalning, är ju att företaget bakom önskar att man INTE ska hitta någon, annars faller ju hela intäktsbiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in