2022-03-14, 14:15
Medlem
Tinder-experiment wtf

Så jag testade nyligen ett test på tinder. Blev otroligt överraskad över experimentet. Jag testade att använda en bild på en tjej som är "average" i utseende. Jag fick liksom över 60+ likes på mindre än 10 min. Sedan använde jag en bild på en kille som är över average eller average också men ganska good looking så att säga. En kille som inte har problem med att få dejter irl så att säga. Där får jag knappt några likes alls på nån timme.

Vad beror denna skillnad på? Har killar inga krav? Och har tjejer överdrivet stora krav på att killar skall vara 10+? Vad är det frågan om? Denna app är ju skit för killar som inte är modeller förfan. Mitt självförtroende har gått ner. Då jag inte har särskilt svårt att få tjejer och ragga med tjejer irl. Men här på tinder, inget napp!
Citera
2022-03-14, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så jag testade nyligen ett test på tinder. Blev otroligt överraskad över experimentet. Jag testade att använda en bild på en tjej som är "average" i utseende. Jag fick liksom över 60+ likes på mindre än 10 min. Sedan använde jag en bild på en kille som är över average eller average också men ganska good looking så att säga. En kille som inte har problem med att få dejter irl så att säga. Där får jag knappt några likes alls på nån timme.

Vad beror denna skillnad på? Har killar inga krav? Och har tjejer överdrivet stora krav på att killar skall vara 10+? Vad är det frågan om? Denna app är ju skit för killar som inte är modeller förfan. Mitt självförtroende har gått ner. Då jag inte har särskilt svårt att få tjejer och ragga med tjejer irl. Men här på tinder, inget napp!

som man är det inte bara utseende som spelar roll
Citera
2022-03-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wexxz
som man är det inte bara utseende som spelar roll
Jo, vad fan är det annat? Hur fan får man annars matchningar då utseende är typ det enda en person ser?
Citera
2022-03-14, 14:35
Medlem
Tjejer är kanske kräsna på dejtingapp för att 90 procent av killarna är kräk på dejtingsidor. Därför är tjejer kanske mer återhållsamma.
Citera
2022-03-14, 14:38
Medlem
Citat:
Jo, vad fan är det annat? Hur fan får man annars matchningar då utseende är typ det enda en person ser?

Kan vara en bra beskrivning alternativt eller kombinerat med olika bilder som bra beskriver vem du är.
Citera
2022-03-14, 14:41
Medlem
mvpys avatar
Citat:

Kvinnor är mycket mer selektiva och swajpar bara på riktigt attraktiva män. Eftersom män swajpar på allt som rör sig så matchar också kvinnorna med dessa attraktiva män, vilket rättfärdigar att de är så selektiva. Dessa attraktiva män matchar dock med hur många tjejer som helst, och ligger runt bäst de vill. De har nog ingen önskan att "settle down" då de får obegränsat med sex. Tjejerna dejtar dessa män i hopp om guld och gröna skogar, men det blir bara ett ligg eller två. Tjejerna surar ihop och tycker alla män är svin. De icke så attraktiva männen surar ihop och tycker att kvinnor borde dejta mer i "sin league".

Båda loggar ut från Tinder. Vinnarna är alltså de attraktiva männen. Kanske även kvinnorna som ligger med dessa (om de inte hoppade på ett mer långvarigt förhållande).
Citera
2022-03-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Tjejer är kanske kräsna på dejtingapp för att 90 procent av killarna är kräk på dejtingsidor. Därför är tjejer kanske mer återhållsamma.

Och vad tror du tjejer är? 90% kräk där också.

1. Lägg ner det där manshatandet.

2. Manshat är en mer trovärdig förklaringsorsak.
Citera
2022-03-14, 14:49
Medlem
Citat:

Jag tror att en viktig faktor är själva användningsmönstret och graden av seriositet. Du har en ganska stor mängd killar som är mer eller mindre oseriösa, och mest letar efter nån ny att ligga med. Dessa killar är ofta inloggad och skickar väldigt många likes. Det räcker om de här killarna/männen är 5% av det manliga släktet för att detta snabbt ska bli ett problem. De tänker kanske också oftare än tjejer i rent statistiska termer. Om chansen är 1 på 100 då gäller det att skicka hundratals likes. En ren matematisk uträkning. Tjejer behöver ju snarare tänka på hur de ska sålla bort bland alla likes och mail pga killarnas höga aktivitet och matematiska approach.
Citera
2022-03-14, 14:49
Medlem
AdMortems avatar
Männen är inte seriösa och spammar.
Citera
2022-03-14, 14:54
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Männen är inte seriösa och spammar.
Det är väl mer att männen inte tar ställning till om det är intressant vid swipe-tillfället utan vid match, detta för att inte missa en sällsynt chans. Det är liksom ingen idé att ta ställning till en kvinna som till 99.9% chans inte matchar med dig.

För kvinnor är det tvärt om med tanke på det ovan, de vet att en match väntar och kan således ta ställning vid swipe-tillfället.

Hönan eller ägget vilket beteende som skapades först?
Citera
2022-03-14, 15:24
Medlem
Airwave92s avatar
Finns videos på yt där folk gör exakt dessa experiment
Citera
2022-03-14, 15:25
Medlem
Niggwards avatar
”Tjejer får mer matchens än killar” wuuuuut

Så har det alltid varit för att killar jagar allt med puls och majoriteten av killar jag sett hålla på med swipar för match på varende bild utan att ens kolla på bilderna.

Killar är desperata och tjejer är det inte.

Hela TS är ganska efterblivet. Detta är ju självklart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in