2023-10-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Tinder håller just nu på banna folk på löpande band efter deras nya algoritm som kom ut förra veckan.

Glöm att man ska starta nytt konto såsom hard reset dvs med ny mobil telefon o nya bilder och liknande för nu har använder de Hash Image AI ansiktsigenkänning.

De har dessutom uppdaterad deras användare policy som säger nu att de kommer stänga av användare permanent ifall om de har sociala medier som snapchat och Instagram på sina bio.

Här är bild bevis: https://reddit.com/r/SwipeHelper/s/XgJCW8MRWb

Nu är det upp till er att anmäla varenda profil att de är på tinder endast för att promota deras Instagram. Fritt fram nu.

Tvivlar på att de kommer stänga av några kvinnliga användare. Män blir avstängda och shadowbannade för minsta lilla men snygga kvinnor är själva produkten Tinder säljer (eller illusionen om tillgång till snygga kvinnor) och tjänar pengar på. Kvinnliga fakeprofiler eller Instagramhoror är knappast ett problem för Tinder. Tvärtom ökar de antalet kvinnliga profiler för män att svepa på vilket bidrar till att förstärka ovan nämnda illusion.
Citera
2023-10-07, 14:31
Medlem
LaCucarachas avatar
Ni som blivit bannade, hur lyckas man med det egentligen? Nyfiken.
Citera
2023-10-07, 14:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Ni som blivit bannade, hur lyckas man med det egentligen? Nyfiken.
Bryta mot reglerna på ett uppenbart sätt? Använda någon annans bilder. Bli anmäld av idioter kan inte heller vara helt ovanligt för iaf män - svårt att tro att det omvända skulle gälla.
Citera
2023-10-07, 16:51
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Bryta mot reglerna på ett uppenbart sätt? Använda någon annans bilder. Bli anmäld av idioter kan inte heller vara helt ovanligt för iaf män - svårt att tro att det omvända skulle gälla.

Tror inte man blir anmäld utan anledning och då lär man ju knappast bli bannad utan uppenbara bevis.
Bete sig normalt och ha sina egna bilder är ju rätt enkelt, vad gör man på appen annars?
Citera
2023-10-07, 16:52
Jag fick som ny medlem inom 24 timmar 17 match varv 14 liggande likes.

Hur ska man ta det? Ska man anta att man har fått rejäla vänster swipe och det är kört eller att man inte syns lika mycket?

Jag hör killar säga att de får 99+ likes inom 24 timmar.
Citera
2023-10-07, 17:36
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Jag fick som ny medlem inom 24 timmar 17 match varv 14 liggande likes.

Hur ska man ta det? Ska man anta att man har fått rejäla vänster swipe och det är kört eller att man inte syns lika mycket?

Jag hör killar säga att de får 99+ likes inom 24 timmar.
så var det för mig, kom snabbt upp i 99 likes på en väldigt liten radie och får hela tiden mess om att jag har en ny matchning

dock så matchar jag med 1 / vecka
Citera
2023-10-07, 21:01
Medlem
Jofandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tvivlar på att de kommer stänga av några kvinnliga användare. Män blir avstängda och shadowbannade för minsta lilla men snygga kvinnor är själva produkten Tinder säljer (eller illusionen om tillgång till snygga kvinnor) och tjänar pengar på. Kvinnliga fakeprofiler eller Instagramhoror är knappast ett problem för Tinder. Tvärtom ökar de antalet kvinnliga profiler för män att svepa på vilket bidrar till att förstärka ovan nämnda illusion.

Fler och fler män överger Tinder. Om Tinder ska vara en trovärdig källa till Fruktbarhetens Mussla då måste dem dra ner på antalet män och dra upp antalet kvinnor. Och det genom att ha fördelningen 70% kvinna och 30% män. Lägg ner algoritmer och sånt skit! Efterfrågan på fruktbarhetens mussla har varit alldeles för hög på senare år och det fuckar upp allt.
Citera
2023-10-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Jo nummer får du byta. Registrera comviq kontantkort för 50 kr.
Finns väl inga kontantkort kvar?
Citera
2023-10-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
så var det för mig, kom snabbt upp i 99 likes på en väldigt liten radie och får hela tiden mess om att jag har en ny matchning

dock så matchar jag med 1 / vecka

Frågan är om det då leder till något?
Citera
2023-10-08, 00:32
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Frågan är om det då leder till något?
det leder till väldigt många startade konvos på några meningar
till dates v.v.
till ligg v.v.

men aldrig till något mera då det rinner ut i sanden
eller så vill hon eller jag inte fortsätta ses av någon anledning då det var trevligt men inte trevligt nog
Citera
2023-10-08, 01:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Tror inte man blir anmäld utan anledning och då lär man ju knappast bli bannad utan uppenbara bevis.
Bete sig normalt och ha sina egna bilder är ju rätt enkelt, vad gör man på appen annars?
Finns väl knappt någon mer meningslös fritidsyssla än Tinder. Tidslöseri lär vara den i särklass vanligaste kategorin för användare.

Tinder kan och har åtminstone tidigare stängt av relativt godtyckligt. Inga utredningar om du tror det.
Citera
2023-10-08, 11:12
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Finns väl knappt någon mer meningslös fritidsyssla än Tinder. Tidslöseri lär vara den i särklass vanligaste kategorin för användare.

Tinder kan och har åtminstone tidigare stängt av relativt godtyckligt. Inga utredningar om du tror det.

Ja absolut lär Tinder enbart vara tidsfördriv för extremt många, fortfarande är det knappast något som innebär att man blir bannad. Därav min nyfikenhet hur man lyckas bli bannad och varför man är så angelägen om att ha ett nytt konto?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in