2023-09-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Varför skulle det vara en betydande andel fejkprofiler? Bara för att ett antal frustrerade killar på Flashback gör såna för att visa för sig själva och andra hur mycket mer uppmärksamhet tjejer får så ser jag inte något jättebra skäl till att det skulle vara något allmänt beteende. En viss mängd män skapar säkert "tjej söker tjej"-profiler i hopp om att åtminstone få konversationer på de falska premisserna. Men det är sannolikt också ett marginellt fenomen i det stora hela. Folk lägger upp profiler på Tinder för att de vill träffa någon.

Notera dock mitt andra inlägg att en hög andel konton ser ut att vara personer som är i förhållanden och söker kontakter ändå. Sen är tyvärr ett inslag i nätdejting som lär bestå att det finns personer som är där för lite uppmärksamhet och spänning och inte tänker sig träffa någon.

För att företagen vill tjäna pengar och bedriver inte välgörenhet, man får konstigt nog oftast likes när man nyligen registrerat sig eller när premium tagit slut.
Citera
2023-09-03, 14:44
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Här är ganska färskt data (2023) om Tinder och dating i USA.

https://www.shaneco.com/theloupe/art...-does-it-take/
https://blog.gitnux.com/tinder-marriage-statistics/

Den säger kraftigt emot mytbildningen om att Tinder bara är en "knullapp" och att de flesta män misslyckas att hitta en partner, många får inte ens dejter. I själva verket hade 2/3 av alla som svarade och var i en kärleksrelation träffat sin nuvarande partner på en app. Och av dessa hade i sin tur 40% gjort det på Tinder!

Tittar man enbart på äktenskap har relationerna i 12% av alla äktenskap startat på Tinder! I hela världen beräknades över 1 miljon äktenskap som ingicks i fjol ha startat på Tinder!

Däremot tar det en del tid och kraft. Genomsnittsamerikanen swipade nästan 4000 gånger under 8 månader innan det blev ett riktigt napp.

Men det där att träffa någon i vårt moderna samhälle tog ofta tid för många även innan nätdejtingen. Det är helt enkelt inte så lätt att träffa någon där det blir en ömsesidig match och det gäller nog egentligen oavsett vilket "marknadsvärde" man själv har.

Det är viktigt att fatta att trådar av den här typen inte har ett representativt urval av aktiva deltagare. Det ligger liksom i sakens natur att de som haft problem och kanske misslyckats och misslyckas helt blir överrepresenterade. Och många av dem ägnar sig åt det typiskt mänskliga att skylla sina misslyckanden på annat än sig själv.

Detta sagt så finns det massa problem kring Tinder och nätdejting, det kan ingen vettig människa förneka. Men det blir inte bättre av att sitta och idissla myter om att det är helt hopplöst eller att dynamiken består i en liten grupp män som lägger beslag på nästan alla kvinnor. Dock är det kvinnounderskott som finns på appen helt klart en del av problemet. Det gör också att den som varken har utseendet med sig eller är en stjärna på att skriva/kommunicera kanske tyvärr i princip kastar bort sin tid. Fast det har aldrig varit lätt för såna män i det moderna samhället att hitta en tjej/kvinna.

Lite trist också att läsa att så många (upp till 30%) av kontona är personer som redan har en relation.
Undersökningar i andel personer som vid tiden för undersökningen befinner sig i parrelationer och som hittat sin partner via Tinder säger dock ingenting om andelen användare på appen som hittar en partner. De som aldrig hittat en partner blir ju aldrig tillfrågade.

Det är som att undersöka hur stor andel rökare som får lungcancer genom att fråga folk med lungcancer om de fick det av rökning.
Senast redigerad av ursprungsindian 2023-09-03 kl. 15:25.
Citera
2023-09-03, 20:06
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Undersökningar i andel personer som vid tiden för undersökningen befinner sig i parrelationer och som hittat sin partner via Tinder säger dock ingenting om andelen användare på appen som hittar en partner. De som aldrig hittat en partner blir ju aldrig tillfrågade.

Det är som att undersöka hur stor andel rökare som får lungcancer genom att fråga folk med lungcancer om de fick det av rökning.

Nu finns det ju faktiskt en uppgift om att två tredjedelar av amerikaner uppger att deras nuvarande förhållande startade på en dejtingapp. Det kan vi kalibrera mot att hälften av alla amerikaner i åldrarna 18-34 hade en "stadig partner" 2018 (hittar bara nyare data för äktenskap - enligt den var 2022 50% av kvinnorna och 40% av männen i åldersgruppen 25-34 gifta eller hade varit gifta.

I åldersgruppen 18-34 i USA så finns det - lite grovt räknat - drygt 75 miljoner människor. Om vi antar att ungefär hälften av dem är i en relation nu med (den siffran kan dock tänkas ha sjunkit en bit till) så innebär det att cirka 25 miljoner personer bara i den gruppen har träffats via nätet. Eftersom Tinder enligt undersökningen står för en betydande andel av dessa kan vi vara säkra på att åtskilliga miljoner yngre amerikaner träffat sin partner där.

Observera att jag inte är ute efter att påstå att det inte finns några större problem eller att det inte skulle vara många som har svårt att träffa en partner idag. Och Tinder är på många sätt ett märkligt fenomen som jag inte är säker på om det har fler plus än minus totalt för den del av mänskligheten som letar nån att älska. Jag vill bara balansera upp den falska bilden av att Tinder och nätdejting är ett stort misslyckande på det stora hela taget. Mängder av människor träffar faktiskt en partner så. Däribland jag själv.

https://www.washingtonpost.com/lifes...antic-partner/
Citera
2023-09-03, 20:56
Medlem
Tar dom flesta männen bilder på sig själva utan tröja eller hur skamlösa är ni för damerna med bilder på tinder?
Citera
2023-09-03, 21:09
Medlem
Citat:
Nu finns det ju faktiskt en uppgift om att två tredjedelar av amerikaner uppger att deras nuvarande förhållande startade på en dejtingapp. Det kan vi kalibrera mot att hälften av alla amerikaner i åldrarna 18-34 hade en "stadig partner" 2018 (hittar bara nyare data för äktenskap - enligt den var 2022 50% av kvinnorna och 40% av männen i åldersgruppen 25-34 gifta eller hade varit gifta.

I åldersgruppen 18-34 i USA så finns det - lite grovt räknat - drygt 75 miljoner människor. Om vi antar att ungefär hälften av dem är i en relation nu med (den siffran kan dock tänkas ha sjunkit en bit till) så innebär det att cirka 25 miljoner personer bara i den gruppen har träffats via nätet. Eftersom Tinder enligt undersökningen står för en betydande andel av dessa kan vi vara säkra på att åtskilliga miljoner yngre amerikaner träffat sin partner där.

Observera att jag inte är ute efter att påstå att det inte finns några större problem eller att det inte skulle vara många som har svårt att träffa en partner idag. Och Tinder är på många sätt ett märkligt fenomen som jag inte är säker på om det har fler plus än minus totalt för den del av mänskligheten som letar nån att älska. Jag vill bara balansera upp den falska bilden av att Tinder och nätdejting är ett stort misslyckande på det stora hela taget. Mängder av människor träffar faktiskt en partner så. Däribland jag själv.

https://www.washingtonpost.com/lifes...antic-partner/

Den datan är ju några år gammal så alla dessa par träffades väl på den tiden Tinder faktiskt fungerade någorlunda. Många vittnar om att något hänt med appen de senaste två åren som kraftigt försvårat möjligheterna för män att få matchningar och dejter. Finns massor om detta på reddit och liknande och jag själv har varit på mellan 50 - 100 Tinder-dejter i mitt liv men numera kan jag inte få till en dejt om det så gällde livet, om jag inte är villig att rejält sänka min standard dvs.

Så med det i åtanke blir det intressant att se hur statistiken ser ut om några år.
Citera
2023-09-03, 22:13
Medlem
Öppnar jag tjejerna med trevlig, normal konversation (nej jag menar inte ge komplimanger) så svarar knappast någon men om jag däremot skriver halvtaskiga eller förnedrande saker så svarar alla helt plötsligt.

Ännu ett bevis på vilken skitställe det är med massa low value kvinnor som är bara där för att bara sänka männnens självförtroende och värde.

Det framgår även i denna video: https://youtu.be/rODXDkwW5Cg?si=amKU53eDNLPFV0PW

Tog bort skiten imorse. Gäller alla dejting appar. Har man nog självrespekt och skam i kroppen som en man så borde ni göra detsamma än att vara bland dessa psyk.
Citera
2023-09-03, 22:28
Medlem
Finns det verkligen folk som får matchningar på Tinder det senaste året?
Citera
2023-09-03, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechme

Matchningar ja men att få till dejter med någon som är attraktiv är väldigt svårt för min del iallafall och då är jag hyfsat attraktiv själv. Social och trevlig men jag vet inte vad som hänt det är väldigt tungrott.
Citera
2023-09-03, 23:35
Medlem
Citat:

Får allt mellan 3-10 matchningar per dag som 29 årig man. Nu ser jag inte dålig ut på något vis samt extremt vältränad så det är väl en liten fördel.
Citera
2023-09-04, 05:54
Bannlyst
Vet någon hur många likes har man som gratis användare?

Är det olika antal likes från gång till gång beroende på om man gör nytt konto?
Citera
2023-09-04, 06:28
Bannlyst
Citat:
Fick fyra under natten, står i bar överkropp framför spegeln. Kvinnorna är seriösa, vill ha barn och söker bara seriöst förhållande. Jämnlånga. Ingen svarar. Ser ruskigt bra ut, krispig sa en kvinna.
Citera
2023-09-04, 07:46
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Fick fyra under natten, står i bar överkropp framför spegeln. Kvinnorna är seriösa, vill ha barn och söker bara seriöst förhållande. Jämnlånga. Ingen svarar. Ser ruskigt bra ut, krispig sa en kvinna.

Är du själv seriös som tror på dessa kvinnor som skriver att de söker seriöst förhållande på en ligg app? Dessa kvinnor som skriver eller säger sig söka seriöst gör det endast för att skrämma bort kåta killar. Egentligen är de som alla andra tjejer inte redo för något seriöst utan bara är ute på marknaden för att slösa bort sin och mannens tid. De flesta kommer inte vilja se killar efter första träffen eller ligget.

Tro inte blint på allt som står på deras profil såsom ”söker seriöst” eller ”vill ha barn”.

Dessutom har 8 av 10 kvinnorna på tinder spiral. Och massa annat skit i bagaget och du pratar om skaffa barn med dessa typer.
Senast redigerad av doc-leaks 2023-09-04 kl. 07:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in