Citat:
Ursprungligen postat av
Kitty-Cat
Jag funderar på en sak jag råkat ut för på tinder. Jag har träffat en person några gånger, han sa efter att vi setts en gång att han "pausat tinder". Vi har inte pratat något om att inte träffa andra. Han har inte sagt något om vad han tycker om mig eller så. Jag har kvar tinder men är i princip inte aktiv längre. Nu har jag fått veta (säger inte hur, vill inte avslöja mig) att han haft ett fejkkonto sen han "pausade" tinder. Via det har han skrivit till mig. Jag har bara svarat ibland och med långa mellanrum.
I början mer, sen mindre och mindre eftersom jag ju allt eftersom börjat tycka mer och mer om killen som jag träffat några gånger nu. Jag tyckte att det var lite konstigt att "fejkkontot" ändå fortsatt höra av sig för att fråga vad jag gör/ska göra, om jag jobbar/är ledig, om jag inte vill ses någon gång osv, trots att jag svarat mer och mer sällan och fåordigt.
Varför gör man detta?!
Sjukt.
Tja, det är väl trots allt ganska uppenbart varför han gör det. Han gör det för att kolla om du fortfarande är på marknaden efter andra. Hade du gett noll respons/avvisat tydligt hade han antagligen blivit helnöjd och lagt ner projektet. Hade du givit mer entusiastisk respons och gått med på att ses el liknande hade han kanske konfronterat dig och tyckt sig ha "avslöjat" dig med något. Nu blev han väl hängande i limbo och kanske tänkt sig att han kollat av med jämna mellanrum om du verkar mer eller mindre intresserad av ngt nytt.
Det verkligt märkliga här är väl att du har fått veta detta. Hur kommer det sig? Jag kan förstå motivationen till att bete sig så, även om det såklart inte är helt rumsrent, men jag kan verkligen inte förstå varför man inte skulle hålla det 100% hemligt isf.