2021-11-16, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
En annan grej jag märkt med tjejer är att objektiv skönhet är viktigt för dom, medan subjektiv skönhet är viktigt för killen. Med andra ord, för killar är det viktiga att tjejen är fin/vacker i hans ögon och det räcker där. För kvinnor så måste killen vara objektivt snygg. Han ska se bra ut i hennes ögon och i andra tjejers ögon. Imagen för tjejer är jätteviktigt, och jag tror att det är en av anledningarna till att längd är så viktigt. När tjejer går med sina pojkvänner längs vägen så är det viktigt för dessa tjejer att de ser bra ut i andras ögon, att de ser ideala ut. Liten vacker tjej, stor hunk som skyddar henne. För killar så är allt i princip subjektivt. Killar skiter i vad andra killar eller tjejer tycker om ens egna tjej, så länge man själv är attraherad av henne. Tjejer är mycket mer fokuserade på att visa upp det man har - "titta på mig och min supersnygga pojkvän", eller "tjejerna blir säkert avundsjuka när de ser vilken pojkvän jag har". För tjejer så är killarna nästan en trofé man vill stoltsera med. Ju längre, snyggare och muskulösare han är, desto bättre.

Exakt så är det, klockrent!

Kvinnor är mycket mer flockdjur än män.
Citera
2021-11-17, 00:06
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rukmuk3
Man är mentalt sjuk om man använder tinder

fan va elak du är .. visserligen sant men hur fan ska en kille ens få chans på en tjej idag då ?
Citera
2021-11-17, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
fan va elak du är .. visserligen sant men hur fan ska en kille ens få chans på en tjej idag då ?

Kompisars kompisar, fester, kollegor, pluggkollegor, gemensam hobby.

Men sant, tinder behövs för många.
Citera
2021-11-17, 06:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fatr
Tack! Jag är också ganska bra på att läsa mönster i hur folk skriver, speciellt duktig är jag på att identifiera schizofrena människor.
De är du fan inte alls.
xxx

För övrigt Tinder är för utvecklingsstörda asbergare. Att du tror det är på riktigt är vad som är riktigt roligt. Alla små-flickor där är degraderade horor och kommer endast bli trasiga katt-tanter som du.

Brukar boka möten via appen och sen ghostar jag hororna. För vem fan vill träffa en schitzo-feminist.
Senast redigerad av KassStrand 2021-11-17 kl. 06:32.
Citera
2021-11-17, 09:36
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Må så vara. Men tro mig, testa vara 172 cm som kille och gå ut o dejta. Du kommer inte ha en rolig upplevelse.

Nja, jag är 174cm och har inte ett problem med att dejta kvinnor som är till och med över 175cm. Jag kommer även påstå att de flesta jag dejtat har varit runt min längd eller längre.
Längden verkar ha blivit en Tinder (internet dating) grej.
Jag har flera ex som är längre än mig. Min första flickvän var 182cm eller något. De senaste 3 tjejer som var intresserade av mig var 170-172cm (typ där någonstans), 175cm och 179cm.
Citera
2021-11-17, 11:48
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Kompisars kompisar, fester, kollegor, pluggkollegor, gemensam hobby.

Men sant, tinder behövs för många.

många har dock inte idag varken vänner bekanta eller nån så då är appar som tinder enda lilla chans många idag måste använda även om det är rätt hopplöst för en average kille..
Citera
2021-11-17, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Nja, jag är 174cm och har inte ett problem med att dejta kvinnor som är till och med över 175cm. Jag kommer även påstå att de flesta jag dejtat har varit runt min längd eller längre.
Längden verkar ha blivit en Tinder (internet dating) grej.
Jag har flera ex som är längre än mig. Min första flickvän var 182cm eller något. De senaste 3 tjejer som var intresserade av mig var 170-172cm (typ där någonstans), 175cm och 179cm.

Intressant att du nämner det. För att den längsta tjejen jag matchat med (180 cm) var en av få som faktiskt sket i min längd. Medan de runt min längd eller kortare inte kunde göra det. Jag säger inte att alla tjejer jag någonsin fått kontakt med var längdkåta, verkligen inte. Men många var det.
Citera
2021-11-17, 16:08
Medlem
Disco.Destroyers avatar
Citat:
Intressant att du nämner det. För att den längsta tjejen jag matchat med (180 cm) var en av få som faktiskt sket i min längd. Medan de runt min längd eller kortare inte kunde göra det. Jag säger inte att alla tjejer jag någonsin fått kontakt med var längdkåta, verkligen inte. Men många var det.

Ja det du skriver kan stämma. Korta kvinnor verkar vilja kompensera för sin korta längd
Jag kan tillägga att två av de tre nämnda tjejer träffade jag i verkligheten. Den ena via FB dating men där var det ganska öppet med längd.
Jag vill hellre ha en kortare kvinna. Längre kvinnor dras till mig av okänd anledning, men det är jobbigt att ha sex med dem.
Jag träffade faktiskt en i september som var kanske 163-165cm. Perfekt längd tycker jag.
Citera
2021-11-17, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disco.Destroyer
Ja det du skriver kan stämma. Korta kvinnor verkar vilja kompensera för sin korta längd
Jag kan tillägga att två av de tre nämnda tjejer träffade jag i verkligheten. Den ena via FB dating men där var det ganska öppet med längd.
Jag vill hellre ha en kortare kvinna. Längre kvinnor dras till mig av okänd anledning, men det är jobbigt att ha sex med dem.
Jag träffade faktiskt en i september som var kanske 163-165cm. Perfekt längd tycker jag.

Jag stör mig inte på tjejers längdkrav i sig. Precis som att tjejer vill ha en partner som är längre än en själv, så vill män ha en partner som är kortare än en själv. So far so good.

Problemet är att längdkravet, enligt mig, gått till total överdrift. 180 cm verkar ha blivit den magiska minimumsiffran alla tjejer strävar efter, vare sig tjejen är 175 eller 162. Tjejer som är 175 cm har oftast som krav att killen är minst 180 cm, då skulle man kunna tro att tjejer som är 165 skulle ha 170 som minimumkrav, men icke, även de de har ett minimumkrav på 180. Tjejer på 175 nöjer sig med att killen är 5 cm längre än en själv, men tjejer på 165 nöjer sig inte med det.
Citera
2021-11-17, 17:11
Medlem
lakritcs avatar
Så ointressant med längd och uttalade krav på en partner. Man borde ju bli dum i huvudet av att matcha med alla idioter som huserar på Tinder. om man inte redan är det själv.
Citera
2021-11-17, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
många har dock inte idag varken vänner bekanta eller nån så då är appar som tinder enda lilla chans många idag måste använda även om det är rätt hopplöst för en average kille..

Många har väl vänner?
Citera
2021-11-18, 09:36
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itibixi
Många har väl vänner?

nej knappast, önsketänkande bara, vi är ett av dom mest isolerande människorna i europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in