2021-10-13, 20:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Inget fel med det om man inser det och inte förväntar sig något annat.

Problemet är att det pajar för alla andra också. För både män och kvinnor men antagligen absolut mest för kvinnorna när de passerat 35 och de inte duger längre.
Citera
2021-10-13, 21:12
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
Aja, då är jag med! Ibland är det svårt att veta på det här forumet alltså.

Lugnt. Jag förstår det. Uttrycket är inte jättekänt. Ej heller är det särskilt snällt även om jag själv nyttjar det ibland när jag beskriver varför jag inte är intresserad av kvinnor som har legat runt mycket.

// CC
Citera
2021-10-13, 21:14
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Problemet är att det pajar för alla andra också. För både män och kvinnor men antagligen absolut mest för kvinnorna när de passerat 35 och de inte duger längre.

Ja. Så är det. Tyvärr saknar jag ibland kvinnor i den åldern här på FB som kan bekräfta det. Vi män som påpekar det blir ofta anklagade för att vara kvinnohatande incels.

// CC
Citera
2021-10-13, 21:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ja. Så är det. Tyvärr saknar jag ibland kvinnor i den åldern här på FB som kan bekräfta det. Vi män som påpekar det blir ofta anklagade för att vara kvinnohatande incels.

Nu har man ju dock börjat se mer och mer av såna på ungdomsplattformar som TikTok och dylikt. D.v.s kvinnor som antingen erkänner att det är så eller åtminstone frågar varför det är så och därmed bekräftar.
Citera
2021-10-13, 21:22
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nu har man ju dock börjat se mer och mer av såna på ungdomsplattformar som TikTok och dylikt. D.v.s kvinnor som antingen erkänner att det är så eller åtminstone frågar varför det är så och därmed bekräftar.

Stämmer. Det är bl.a. därifrån jag själv blivit övertygad om att allt fler kvinnor inser problemen med appar som Tinder samt vad det gör med dem i form av hypergami, anknytningsproblem samt att de till slut blir helt ointressanta för vettiga bra män. Manligt sällskap i form av sex kan en kvinna alltid få. Manligt sällskap i form av ett seriöst förhållande, det blir dock allt svårare.

// CC
Citera
2021-10-13, 21:23
Medlem
Castles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Jag har full förståelse för att man ghostar folk ibland. Vissa finner man noll intresse av efter några meddelanden. Så är det bara.
Men ibland förstår man sig inte på det faktiskt. Jag snackade med en tjej igår, hon svarade inom loppet av 30 minuter varje meddelande. Vilket inte ens jag gjorde hela tiden. Vi hade en bra konversation överlag. Sista meddelandet hon skrev var utförligt och hon ställde en fråga.. Jag svarade på det.. Efter det blev det helt dött. Vid den situationen blir man lite paff över ghosten. Men det säger väl lite om vilket utbud kvinnorna har på Tinder.
Har också haft sådana händelser. Tror inte man överanalysera eller tolka in för mycket. Kanske hon matchade med något intressantare, eller kanske hon blev överkörd av bussen på väg till jobbet, eller kanske hennes katt dog.
Citera
2021-10-13, 21:35
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Har också haft sådana händelser. Tror inte man överanalysera eller tolka in för mycket. Kanske hon matchade med något intressantare, eller kanske hon blev överkörd av bussen på väg till jobbet, eller kanske hennes katt dog.

Jo, antagligen skriver hon väl med 5 andra samtidigt. Minst. Men när man ändå känner att konvon är bland de bättre man haft så blir man konfunderad.
Citera
2021-10-14, 07:49
Medlem
Är jag shadowbannad eller vad? Hjälp (Tinder)

Det var över 3 månader sedan jag gjorde mitt senaste "fake" tinder konto (chadfish) för att se vad för typ av likes man kan få om man vet att man är attraktiv som kille. Gjort detta typ vartannat år i några år. Aldrig gjort en egen profil då jag inte brydde mig om att date:a plus att det var rätt kul att se vad appen har för människor som använder den.

Har nyss gjort en profil för jag vill se om jag kan hitta någon seriös men som fick inga likes alls förutom två homosexuella killar. Jag trodde då att jag måste vara shadowbannad fortfarande så jag läste på vad man måste ändra på för att tinder inte ska upptäcka en.
Har varit med om detta förut i mina "chadfish/fake konton" då det blir som att man inte finns eller syns längre för andra trots att appen inte säger något till en.

Har nu återställt telefonen till fabriksinställningar, skaffat nytt nummer och simkort, använder nya mejladresser till google och telefonen, har ny IP och använder bara 4g med comviq istället för telenor när jag är ute med telefonen.
Jag använder typ samma bilder, har klippt i dem, ändrat storlek och tagit bort "metadata" på dem med hjälp av datorn.
Resultatet? Det samma.
Två bot likes på dag 1.
Dag 2 fick jag möjlighet att verifiera mitt foto, 2 nya likes av människor. 1 av dem unlikea mig.
Dag 3 inget.

På mina chadfish profiler för några år sedan fick jag 1000+ likes på en vecka. Mer än hundra per dag.
På min chadfish för 4+ månader sedan fick jag 300+ likes på en vecka.

Jag tänker ladda upp ett kollage av hur min profil ser ut och hur den profil med modellen för några år sedan såg ut.

Frågan är: Är jag över mitt huvud? Finns det en gräns på hur attraktiv man måste vara för att få dagliga likes i 5-10 talet och den är mycket hög? Är jag shadowbannad fortfarande?
Måste jag ha en helt ny telefon och helt nya bilder?

Min profil: https://ibb.co/kg5ndZS
Chad profil: https://ibb.co/XY87G5v
Senast redigerad av Shabblahabbla 2021-10-14 kl. 07:56.
Citera
2021-10-14, 08:16
Medlem
Du har potential men du ser ovårdad ut, du klär dig i mjukisbyxor, har dålig hårfrisyr. Gör om gör rätt.
Citera
2021-10-14, 08:17
Medlem
Haajibs avatar
Du måste betala för att dyka upp i kvinnornas listor
Citera
2021-10-14, 08:18
Avstängd
Suger fåret av dig på ena bilden? Du får fan ta och kamma dig om du ska få doppa lite tinderluder.
Citera
2021-10-14, 08:25
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Du gillar den svarta t-tröjan, eller hur? Och gör nånting åt det där rufset, du ser verkligen ut som en datornörd eller skolskjutare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in