Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-06, 17:48
Medlem
lakritcs avatar
Tror att vi ska lugna oss med att basera etiketter som alpha och beta på utseende.
Citera
2021-07-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tror att vi ska lugna oss med att basera etiketter som alpha och beta på utseende.

Bra poäng. Är ganska frustrerad över att misslyckas på Tinder då jag IRL inte har något problem med att få ligg. Kvinnor tenderar att sortera ut eller inkludera val baserat på så mycket mer än utseende när det gäller män.
Citera
2021-07-06, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Är du alpha? Vad menar du med att de går för Beta utanför Tinder? Hur kommer du agera i Tinder framöver och hur lätt har du för kvinnor i verkliga livet?

Jag placerar mig inte av det ena eller det andra eller öht binder mig till nån ideologi.

När jag nämnde betahane tänker jag på den typiska negativa, bittra med loser mentalitet som gömmer sig bakom fasad av högfärdighet och falsk självförtroende.
Motsvarigheten till detta är bitchiga tjejer.

Han är också den typiska som kommer efter 3 minuter under sex och sen inte kan få upp kuken igen.

Varför tjejerna gillar jaga dessa är för att de har låg sexlust men är sociala/flörtiga o tjejerna tror det är för att de inte vill ha sex med dem. Så med andra ord signalerna de sänder gör tjejerna tänker att de inte vill ha sex med dem. Hade de varit icke sociala men också icke hög sexlust så hade antagits som blyga men hade de varit sociala och hög sexlust så hade antagits för vara needy och klängiga.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-07-06 kl. 18:10.
Citera
2021-07-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Personligen rankar jag mig själv som en 7a men använde photofeeler och hamnade på top 20% med 38 röstningar och lät bara kvinnor rösta.

Smart: 5
Trustworthy: 4
Attractive: 8.2

Har haft Tinder i en vecka och fått 40 matchningar. Endast 5 av de var i min smak dvs som jag skulle ranka som en 8a. Resten är under 6a.
Har unmatchat flera pga blivit kräsen men också att dessa oattraktiva tror de är en 10a som kanske aldrig svarar eller har kall konversation med mig.

Har inte ens matchat med nån typisk snygg brud som jag skulle säga wow. Vilket är också tecken på att dessa snygga tjejer oftast jagar andra betahane kukar utanför tinder.

Hmm, 8.2 i attraktivitetsskala det är min uppfattning vad man generellt behöver för att få bra respons. Känner en kille som ligger på 8.1 på photofeeler men enligt honom går det inte lika lätt längre. Sen vet man inte hur kräsen han är.

Har du provat ändra location till ett öststatsland? Skulle vara intressant att höra vad det blir för resultat då.
Citera
2021-07-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opp shop kamalu
Hmm, 8.2 i attraktivitetsskala det är min uppfattning vad man generellt behöver för att få bra respons. Känner en kille som ligger på 8.1 på photofeeler men enligt honom går det inte lika lätt längre. Sen vet man inte hur kräsen han är.

Har du provat ändra location till ett öststatsland? Skulle vara intressant att höra vad det blir för resultat då.

Är inte intresserad av utomlands. Speciellt byta location bara för. Men jag vet att antal likes ökade som fan när jag placerade mig i London.
Citera
2021-07-06, 19:45
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag placerar mig inte av det ena eller det andra eller öht binder mig till nån ideologi.

När jag nämnde betahane tänker jag på den typiska negativa, bittra med loser mentalitet som gömmer sig bakom fasad av högfärdighet och falsk självförtroende.
Motsvarigheten till detta är bitchiga tjejer.

Han är också den typiska som kommer efter 3 minuter under sex och sen inte kan få upp kuken igen.

Varför tjejerna gillar jaga dessa är för att de har låg sexlust men är sociala/flörtiga o tjejerna tror det är för att de inte vill ha sex med dem. Så med andra ord signalerna de sänder gör tjejerna tänker att de inte vill ha sex med dem. Hade de varit icke sociala men också icke hög sexlust så hade antagits som blyga men hade de varit sociala och hög sexlust så hade antagits för vara needy och klängiga.

Att Beta skulle ha det lättare att få kvinnor är första gången jag hör den teorin. Det är riktigt intressant när jag tänker efter och känns såklart logisk med det resonemanget du framför. När jag tänker på min umgängeskrets är det också extremt många Beta som har fått ihop det med tjejer stabilt och Alfas hoppar mer runt lite löst. Skulle du säga att det tom är en nackdel att vara Alpha eller vad ska man dra för slutsatser?
Citera
2021-07-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfitler
Att Beta skulle ha det lättare att få kvinnor är första gången jag hör den teorin. Det är riktigt intressant när jag tänker efter och känns såklart logisk med det resonemanget du framför. När jag tänker på min umgängeskrets är det också extremt många Beta som har fått ihop det med tjejer stabilt och Alfas hoppar mer runt lite löst. Skulle du säga att det tom är en nackdel att vara Alpha eller vad ska man dra för slutsatser?

Jag använde beta just för att beskriva vad jag menar men man kan också säga Loser istället för beta.
Senast redigerad av Halv8hosmig 2021-07-06 kl. 20:30.
Citera
2021-07-06, 22:05
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja. Fast nu vet jag att det var så som jag berättade.

Säkert! Men det finns ju andra som inte är helt ärliga...
Citera
2021-07-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Säkert! Men det finns ju andra som inte är helt ärliga...

Jo, det vet jag mycket väl.

Jag har varit med om sån matchning.
Citera
2021-07-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realthug
Du kanske inte har tänkt att det är jag som är kräsen? Det är inte så att jag träffar vilken padda som helst

Då är du undantag, killar på tinder brukar inte ha så höga krav.
Citera
2021-07-07, 15:32
Medlem
Photofeeler är rätt udda. Har en med 9.2. Min senaste som är en bättre bild som genererar mer på tinder ligger bara på 8.3 just nu. Snittar väl typ 5-10 matchningar per dag(haft tinder ett par månader, är ju extremt mycket mer första veckorna) och swipar på allt som är 7/8+ på bild. Bara smala/vältränade tjejer och absolut inte någon som skulle kunna vara en padda.

Höga krav är väl relativt. Jag träffar bara brudar som är 8a eller över på sina bilder. Sen är dem i många fall 6or i verkligheten och då blir det såklart inte mer än att bara ligga. Den större majoriteten tjejer är ju någon form av catfish.

Ang. Alpha beta etc så upplever jag att killar som ser riktigt bra ut ofta är singlar och ligger runt. Jag själv snittar ju att ligga med 5ish olika brudar varje vecka. I mångt och mycket handlar det ju om att man i princip aldrig hittar någon man tycker duger och matchar en rent utseendemässigt. Om jag kan ligga runt med massa 6or 7or gör jag ju hellre det än att bli ihop med någon av dem. Det blir extremt enkelt eftersom du är bättre än tjejen och hon vet om det. En tjej på din egen nivå kommer bara fokusera på hur killen får henne att känna och då kan lika gärna en fulare snubbe ha exakt samma chans. Vilket händer och det är därför losers(killar som har dåligt game) faktiskt kan landa en snygg tjej som flickvän men på samma gång inte ha en chans på att få till ligg med en 6a 7a på tinder.

Snygga tjejer(9-10) undervärderar sig själva i regel medan average och slightly above average värderar sig som 10or ofta.
Senast redigerad av Victus 2021-07-07 kl. 15:35.
Citera
2021-07-07, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Photofeeler är rätt udda. Har en med 9.2. Min senaste som är en bättre bild som genererar mer på tinder ligger bara på 8.3 just nu. Snittar väl typ 5-10 matchningar per dag(haft tinder ett par månader, är ju extremt mycket mer första veckorna) och swipar på allt som är 7/8+ på bild. Bara smala/vältränade tjejer och absolut inte någon som skulle kunna vara en padda.

Höga krav är väl relativt. Jag träffar bara brudar som är 8a eller över på sina bilder. Sen är dem i många fall 6or i verkligheten och då blir det såklart inte mer än att bara ligga. Den större majoriteten tjejer är ju någon form av catfish.

Ang. Alpha beta etc så upplever jag att killar som ser riktigt bra ut ofta är singlar och ligger runt. Jag själv snittar ju att ligga med 5ish olika brudar varje vecka. I mångt och mycket handlar det ju om att man i princip aldrig hittar någon man tycker duger och matchar en rent utseendemässigt. Om jag kan ligga runt med massa 6or 7or gör jag ju hellre det än att bli ihop med någon av dem. Det blir extremt enkelt eftersom du är bättre än tjejen och hon vet om det. En tjej på din egen nivå kommer bara fokusera på hur killen får henne att känna och då kan lika gärna en fulare snubbe ha exakt samma chans. Vilket händer och det är därför losers(killar som har dåligt game) faktiskt kan landa en snygg tjej som flickvän men på samma gång inte ha en chans på att få till ligg med en 6a 7a på tinder.

Snygga tjejer(9-10) undervärderar sig själva i regel medan average och slightly above average värderar sig som 10or ofta.

Ja, lite det jag syftade på innan. Jag själv ligger på 6.1 via 25 röstningar på Photofeeler på min bästa bild men jag får absolut inga matchningar längre. Var bara första dagarna det blev nån matching. Jag har en kompis som har samma erfarenheter som dig från Tinder men IRL så har jag inga problem att uppmärksamheten från 10:er. Många gånger så får jag mer respons än honom, IRL alltså. Dock ska det tilläggas att jag har väldigt bra game och ser mig själv många gånger som mer värd än henne, vem det nu kan vara. Många killar tror ju att rulla ut röda mattan är det som ger en ligg.

Detta är också anledningen till många presterar dåligt på Tinder. Du diskvalificerar dig själv bara genom att skapa en profil. Detta är därför du behöver se jävligt bra ut, så att du kompenserar för att du diskvalificerar dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in