Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-05, 22:03
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy

Hehe nej inte dom jag dejtar. 😅

Dom jag matchade med hade tydligen inte fått så många likeas, eller iaf inte han jag var på dejt med. Dom andra vet jag inte.

TBH vet du (el jag) inget om det. Alla berättar det de vill berätta. Du kan va på dejt med en riktig "nolla", som har barn och familj och ett bra jobb/liv men söker nån slags spänning...
Citera
2021-07-05, 22:03
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Det säger endast hur oseriös du är. Inget om hur bra personen ser ut.
Vad pratar du om? Matchar du med snygga tjejer på Tinder så ser du förmodligen rätt bra ut själv. Får du ligga med dem snabbt så är det för att du ger intrycket av att vara "älskaren" alltså någon som man väljer att vara med enbart baserat på renodlad attraktion, jämfört med "pojkvännen" som kännetecknas av egenskaper som trygghet och stabilitet. Ett liknande koncept som många män (även kvinnor i viss mån) genom historien haft där det varit gifta med någon som de inte varit särskilt attraherade av, men haft älskarinnor vid sidan av.
Citera
2021-07-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Vad pratar du om? Matchar du med snygga tjejer på Tinder så ser du förmodligen rätt bra ut själv. Får du ligga med dem snabbt så är det för att du ger intrycket av att vara "älskaren" alltså någon som man väljer att vara med enbart baserat på renodlad attraktion, jämfört med "pojkvännen" som kännetecknas av egenskaper som trygghet och stabilitet. Ett liknande koncept som många män (även kvinnor i viss mån) genom historien haft där det varit gifta med någon som de inte varit särskilt attraherade av, men haft älskarinnor vid sidan av.

Mycket möjligt, i vilket fall som helst så håller jag mig borta från dom. (oseriösa alltså)
Citera
2021-07-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
TBH vet du (el jag) inget om det. Alla berättar det de vill berätta. Du kan va på dejt med en riktig "nolla", som har barn och familj och ett bra jobb/liv men söker nån slags spänning...

Ja. Fast nu vet jag att det var så som jag berättade.
Citera
2021-07-06, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litispendens
Detta var intressant så kör också:

45 röster, 3 bilder.

Jag är: Man, ganska neutralt svenskt utseende med ljusbrunt hår och ljusa ögon. Normallång och normalviktig. Har ett "attraktivt jobb".

Attractive: 5.7
Trustworthy: 5.5
Smart: 4.7

Resultat på Tinder: Precis installerat appen igen efter cirka 1 års förhållande. Tidigare resultat (innan förhållandet) har varit väldigt goda då jag kunnat ordna dejter/ligg på veckobasis, dock inte med 10-poängare men kanske sjuor. Hittills har jag fått cirka 15 matchningar efter fyra dagars användning. Hade min första dejt sen nyinstallationen igår.

Wow, det var sannerligen goda resultat. Vad är det för typ av bilder du använder? Har du använt mobilkamera eller så?
Citera
2021-07-06, 07:42
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Ser du väldigt bra ut, har bra bilder och game då?
Jag ser bra ut, bilderna har jag tagit med en fotograf och riktigt bra kamera. Men det kommer alltid vara gamet som spelar roll, inte utseendet.

En vis man sa till mig en gång : Tjejer faller för det dom hör, inte det dom ser.
Citera
2021-07-06, 07:43
Medlem
realthugs avatar
Citat:
Tror knappast han måste se väldigt bra ut bara för att han fått till 4 dejter på tinder.

Du kanske inte har tänkt att det är jag som är kräsen? Det är inte så att jag träffar vilken padda som helst
Citera
2021-07-06, 11:49
Medlem
Revelationss avatar
Min 3 månaders långa dejt har misslyckats. Det är den andra bruden på 1 år som jag har dejtat rätt länge men som inte blir kär i mig. Wtf. Tur att jag inte heller var galet kär annars hade det varit jobbigt.

Nu måste jag ut på kött marknaden igen. Satan vilken mardröm.

Har inte använt Tinder sedan september 2020, så jag antar att det är ingen mening att försöka?
Har läst att de har något slags platinum betaltjänst där man kan skicka ett meddelande med like. Men kostar typ $40.
Goodones verkar vara bättre alternativ. För $15 får man skicka meddelande till 5 tjejer per dag.
Facebook dating verkar vara det bästa alternativet. Gratis användning och oändligt med meddelande. Men verkar inte ha så många användare.

Men av min korta tid på FB/Goodones så ser jag att inget har förändrats utan blivit värre. Bara massa kvinnor med barn. Det är egentligen inget fel på singla mammor, men 9/10 på nätet har barn.

Tinder var fucked up redan 2019. Någon borde bomba skiten.
Vi som är bra killar förtjänar bättre.
Senast redigerad av Revelations 2021-07-06 kl. 12:11.
Citera
2021-07-06, 16:33
Medlem
Litispendenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opp shop kamalu
Wow, det var sannerligen goda resultat. Vad är det för typ av bilder du använder? Har du använt mobilkamera eller så?

Yes! Alla är tagna med mobilkameran. En vanlig selfie tagen med framkameran på telefonen, en påklädd helkroppsbild på en segelbåt, samt en lite festligare bild där jag har öl i handen, tagen på en musikfestival.
Citera
2021-07-06, 16:38
Medlem
yellowdayss avatar
Jag sätter 2km avstånd och får upp en del brudar låångt bort åt helvete istället för i min stad.
Citera
2021-07-06, 17:16
Medlem
Personligen rankar jag mig själv som en 7a men använde photofeeler och hamnade på top 20% med 38 röstningar och lät bara kvinnor rösta.

Smart: 5
Trustworthy: 4
Attractive: 8.2

Har haft Tinder i en vecka och fått 40 matchningar. Endast 5 av de var i min smak dvs som jag skulle ranka som en 8a. Resten är under 6a.
Har unmatchat flera pga blivit kräsen men också att dessa oattraktiva tror de är en 10a som kanske aldrig svarar eller har kall konversation med mig.

Har inte ens matchat med nån typisk snygg brud som jag skulle säga wow. Vilket är också tecken på att dessa snygga tjejer oftast jagar andra betahane kukar utanför tinder.
Citera
2021-07-06, 17:38
Medlem
adolfitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Personligen rankar jag mig själv som en 7a men använde photofeeler och hamnade på top 20% med 38 röstningar och lät bara kvinnor rösta.

Smart: 5
Trustworthy: 4
Attractive: 8.2

Har haft Tinder i en vecka och fått 40 matchningar. Endast 5 av de var i min smak dvs som jag skulle ranka som en 8a. Resten är under 6a.
Har unmatchat flera pga blivit kräsen men också att dessa oattraktiva tror de är en 10a som kanske aldrig svarar eller har kall konversation med mig.

Har inte ens matchat med nån typisk snygg brud som jag skulle säga wow. Vilket är också tecken på att dessa snygga tjejer oftast jagar andra betahane kukar utanför tinder.

Är du alpha? Vad menar du med att de går för Beta utanför Tinder? Hur kommer du agera i Tinder framöver och hur lätt har du för kvinnor i verkliga livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in