Flashback bygger pepparkakshus!
2021-05-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emot
Nån som har en tanke om varför många tjejer, som svar på datumförslag för träff, säger att de har planer då men återkommer om det avbokas?

Kanske t.o.m någon tjej därute som kan förklara syftet med denna manöver?

Om man ändå bemödar sig med att svara, varför då inte bara kontra med ett nytt datum?

Kan förstå dem som bara slutar svara, inga konstigheter, men att svara kanske? Say what now? Är det ett reservligg om en förstahandsdejt skulle gå i stöpet?

Tacksam främst för mer insatta tankar. Behöver inga 'alla tjejer är horor'-spaningar.

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Min första tanke är att de har flera dejter inbokade och kanske vill se hur det går med dessa innan de bokar in något med dig. Innebär inte att du är reserv. Du har bara kommit in lite senare än några andra killar.

// CC

Om jag inte kontrade med en tid var det för att jag redan hade en dejt inplanerad. Gick alltid på en redan planerade dejt innan jag bokade in någon ny oavsett hur intressant mannen verkade. Så precis som CC sa, hade inte något att göra med reserver/förstahandsval osv. utan bara vem som jag spikade planer med först
Citera
2021-05-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinalisalotta
Nu har jag inte läst hela tråden men jag blev nyfiken på hur det gått för dig? Träffat prinsessan än?

Är även nyfiken på hur gammal du är ungefär?

Jag har spanat in tjejsidan och jag tycker det finns otroligt mycket snygga, vältränade tjejer där.
En reflektion är dock att jag har dumpat killar som är för självgoda. Du säger att det inte finns många i din liga. Många med mig tycker nog att killar kan vara hur snygga som helst men är de dryga och självgoda så blir de otrolig oattraktiva.

Nope inte hittat någon. Använder mest tinder för att ligga med flera just nu eftersom det är väldigt enkelt på det sättet. Tjejer förstår i regel inte vad de har en vettig chans på och inte så sjukt tacksamt att träffa såna man inte kan tänka sig en relation med. Detta vet jag ju självklart redan efter första träffen men man drar ju flosklen att "man får se vad som händer etc". Dock har jag fortfarande kul med vissa så det är ett plus.

Runt 30 är jag.

Absolut, finns jättemånga snygga tjejer, problemet är att så få faktiskt svarar och blir till en dejt även fast man matchar. Jag kanske är torr men har ingen lust att bli komiker heller utan vill väl kunna hålla en normal konversation. Men i regel lyckas jag väl träffa nån som är flickvänssnygg då och då i vart fall så bara vänta på nästa chans och försöka inte fucka upp så kapitalt då. Upplever att det är bäst att dejta tjejer som är cirka 3-6 år yngre. Där har jag statistisk sett störst chans att få till fler dejter. Många i min egen ålder får jag dissen av väldigt tidigt om de är vackra.

Citat:
Ursprungligen postat av Undertext
Om jag inte kontrade med en tid var det för att jag redan hade en dejt inplanerad. Gick alltid på en redan planerade dejt innan jag bokade in någon ny oavsett hur intressant mannen verkade. Så precis som CC sa, hade inte något att göra med reserver/förstahandsval osv. utan bara vem som jag spikade planer med först

Stämmer överens med min upplevelse av hur kvinnor i regel fungerar också. Många tar en i taget helt enkelt. Känns ju lite udda att ni kör på först till kvarn men det förklarar varför jag får dissen till fördel för sämre män titt som tätt. Själv dejtar och planerar jag in nya på löpande band, ser ingen poäng med att hålla på sådär eftersom jag till start bara vill träffa tjejen en gång i veckan och jag behöver ligga betydligt mer än så. Då behöver man fler om man inte ska skrämma bort någon som faktiskt kan vara intressant.

Får jag ingen konkret tid från en tjej avslutar jag dock den tråden direkt. Är hon inte taggad på att träffa mig har jag ingen lust heller.
Senast redigerad av Victus 2021-05-19 kl. 11:26.
Citera
2021-05-19, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jag vet inte om det har gjorts undersökningar eller experiment men vill man se ren rasism då är Tinder i Sverige eller åtminstone i Stockholm väldigt bra exempel. Mina vänner som är en del från Balkan och en del Mellanöstern som ser bra ut och totalt assimilerade eller känner sig mer som svenskar får knappt match av svenska tjejer, antigen får de utländska tjejer eller få tal svenska tjejer som gillar typisk utländska utseende.

Välkommen till verkligheten. Så har det alltid varit.

Men det är nog skillnad irl och på Tinder. På Tinder stämmer det till 100%, oavsett om du assimilerad eller ej. Ute i samhället går det nog bättre för oss. Kan vara att svenskar generellt är tillbakadragna och osociala, därför gillar vissa svenska tjejer grabbar som approachar och gör försök. På Tinder är allt om utseende. Finns inget mer att gå på.

Ej en mellanöstern eller Balkan grabb själv btw.
Senast redigerad av TearDrops 2021-05-19 kl. 12:21.
Citera
2021-05-19, 13:27
Medlem
lakritcs avatar
Det här med att bli komiker är intressant. Vad får ens matchning ut av det? Och precis hur tråkigt liv måste man ha för att syssla med sådant? Även om man slösar sin tid, har stora anknytningsproblem och inte fått lära sig av sina föräldrar hur man umgås så kan det ju inte tillföra något.

En attraktiv man skapar värde, han är inte en cirkusapa.
Senast redigerad av lakritc 2021-05-19 kl. 13:39.
Citera
2021-05-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Stämmer överens med min upplevelse av hur kvinnor i regel fungerar också. Många tar en i taget helt enkelt. Känns ju lite udda att ni kör på först till kvarn men det förklarar varför jag får dissen till fördel för sämre män titt som tätt. Själv dejtar och planerar jag in nya på löpande band, ser ingen poäng med att hålla på sådär eftersom jag till start bara vill träffa tjejen en gång i veckan och jag behöver ligga betydligt mer än så. Då behöver man fler om man inte ska skrämma bort någon som faktiskt kan vara intressant.

Får jag ingen konkret tid från en tjej avslutar jag dock den tråden direkt. Är hon inte taggad på att träffa mig har jag ingen lust heller.

Om en som du främst kanske vill ligga ofta förstår jag att det ser helt annorlunda ut. Går det ju inte att dra ut på/vänta på dejter.

Jag var rätt selektiv i mitt sållande också så hade väl i regel bara män kvar som var ungefär likvärdiga så blev mest slumpen i slutändan. Nu dejtar jag den första killen jag träffade på Tinder så i mitt fall var det rätt val att inte boka in fler dejter. Är inte hellre ”gräset är grönare”-typen så känns det bra med den första behöver jag inte träffa resten för att ”jämföra” etc.
Citera
2021-05-19, 17:32
Medlem
IbizaPizzas avatar
Tycker det känns överdrivet när killar ser för uppklädd ut i varje bild de har. Är du festklädd varje dag eller? Samma med dem som ska leka modeller. Ja, jag fattar att de vill sälja in sig själva. Men de säljer bara in yta. Tar hellre en kille med en fiskbild som åtminstone ser avslappnad ut och visar personlighet, att han gör nåt han tycker är kul än nån snubbe som står och ska posera på alla bilder. Samma med de som utövar sport och lägger upp en bild i rörelse när de spelar fotboll eller cyklar. Mycket mer intressant. Okej att man vill lägga upp EN bild på sig själv från vad man upplever som sin snyggaste sida. Men att man lägger upp fem modellbilder som alla mer eller mindre ser likadan ut? Men visst, kan väl tänka mig att det finns tjejer som beter sig likadant... Tycker dock det känns som personer som bara har ett yttre att komma med.

Sen har vi det här med att vara originell och visa att man är äkta och kan komma med nåt eget. Svept förbi ett antal som skriver samma om att de "har alla bestick men bara saknar en liten sked". Förut var det vanligt att killar skrev att de blev rekommenderad av ditten och datten. "Världens bästa kille" - Mamma. "Du hittar ingen bättre" - Veckorevyn. "Klockren kock" - Gordon Ramsey.
Är otroligt mycket charmigare med någon som skriver något eget som ingen annan skrivit förut, som visar att man kan tänka själv och inte måste vara klyschig.
Citera
2021-05-19, 20:44
Medlem
Vederborandes avatar
Hur snabba brukar ni vara på att bjuda ut någon?
Skrivit med en tjej nu nån vecka, men vi vet liksom inte så mycket om varandra, men jag börjar bli rätt intresserad. Man vill ju inte "skrämma" iväg heller genom att framstå för påflugen.
Citera
2021-05-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Nope inte hittat någon. Använder mest tinder för att ligga med flera just nu eftersom det är väldigt enkelt på det sättet. Tjejer förstår i regel inte vad de har en vettig chans på och inte så sjukt tacksamt att träffa såna man inte kan tänka sig en relation med. Detta vet jag ju självklart redan efter första träffen men man drar ju flosklen att "man får se vad som händer etc". Dock har jag fortfarande kul med vissa så det är ett plus.
Runt 30 är jag.

Du som själv då använder appen mest för att ligga - försöker du ändå köra på en "seriös" profiltext?
Jag träffade en kille som har en riktigt seriös text om att träffa sin soulmate och typ "leva lyckliga i alla sina dagar"-ish... men han verkar bara vilja ligga. Men han säger att han söker den stora kärleken. Lögn eller inte... :/
Är det vanligt att killar gör så tror du?

Men du letar efter en tjej/flickvän egentligen?
Är det bara att de inte är tillräckligt snygga eller känner du att ni inte har något gemensamt heller? Känslomässig connection - eller vad man ska kalla det?
Citera
2021-05-20, 08:20
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederborande
Hur snabba brukar ni vara på att bjuda ut någon?
Skrivit med en tjej nu nån vecka, men vi vet liksom inte så mycket om varandra, men jag börjar bli rätt intresserad. Man vill ju inte "skrämma" iväg heller genom att framstå för påflugen.

Vad har ni skrivit i era profiler? Söker ni båda något seriöst eller bara tidsfördriv? Om det förra, varför vänta? Lika bra att få till en träff. Om det senare, då kan det vara bättre att chatta ett tag till.

// CC
Citera
2021-05-20, 08:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinalisalotta
Du som själv då använder appen mest för att ligga - försöker du ändå köra på en "seriös" profiltext?
Jag träffade en kille som har en riktigt seriös text om att träffa sin soulmate och typ "leva lyckliga i alla sina dagar"-ish... men han verkar bara vilja ligga. Men han säger att han söker den stora kärleken. Lögn eller inte... :/
Är det vanligt att killar gör så tror du?

Men du letar efter en tjej/flickvän egentligen?
Är det bara att de inte är tillräckligt snygga eller känner du att ni inte har något gemensamt heller? Känslomässig connection - eller vad man ska kalla det?

Nu riktade du dig till Victus men jag svarar dig ändå.

Jag tror alla letar efter sin soulmate och den stora kärleken men längs vägen av det letandet vill man ha så kul som möjligt. M.a.o. man är både seriös och oseriös samtidigt. Det beror på vem som dyker upp i ens väg. Ett annat exempel är ni kvinnor som anser att en mans beteende är helt ok och välkommet men samma beteende från en annan man är sexuella trakasserier. Jag skulle inte kalla det för lögn. Vi människor är sådana helt enkelt.

// CC
Citera
2021-05-20, 08:57
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nu riktade du dig till Victus men jag svarar dig ändå.

Jag tror alla letar efter sin soulmate och den stora kärleken men längs vägen av det letandet vill man ha så kul som möjligt. M.a.o. man är både seriös och oseriös samtidigt. Det beror på vem som dyker upp i ens väg. Ett annat exempel är ni kvinnor som anser att en mans beteende är helt ok och välkommet men samma beteende från en annan man är sexuella trakasserier. Jag skulle inte kalla det för lögn. Vi människor är sådana helt enkelt.

// CC
Problemet är att denne soulmate alltid kan finnas bakom nästa svep. I varje fall kvinnor med ett smörgåsbord som aldrig tar slut kommer fortsätta sträva efter något bättre.

Det där sista är ju definitivt sant. Alla män kan inte ta sig samma friheter eftersom beteendet värderas olika beroende på graden av attraktion hos kvinnan. Det skulle kvinnorna själva förstås inte erkänna eftersom det är lika hemskt som det låter. Jobbigt för oattraktiva män som nästan aldrig får en chans att charma en kvinna och i vissa fall går ensamma större delen av sina liv för att de vet att de saknar en "inbjudan".
Senast redigerad av lakritc 2021-05-20 kl. 09:47.
Citera
2021-05-20, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jobbigt för oattraktiva män som nästan aldrig får en chans att charma en kvinna och i vissa fall går ensamma större delen av sina liv för att de vet att de saknar en "inbjudan".

"Inbjudan" med citationstecken. Är det "tecken" du menar? Det där som brudarna klagar på alltid är missförstånd då de bara varit trevliga och i största allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in