2021-04-21, 21:15
Bannlyst
Mängder av män totalt utslagna från den sexuella marknaden nu.

Till och med män som ser ut såhär, har ingen chans.

Är ni fulare än den här snubben? Sämre ansiktsdrag? Lycka till.

Tinder - killed my self esteem and made me give up trying
https://youtu.be/vX69MwtT3xw
Citera
2021-04-21, 21:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg

Jösses! Snubben är ju en hunk.

Bekräftar väl egentligen vad man länge misstänkt: På Tinder hänger lycksökerskor och labila kvinnor.
Citera
2021-04-21, 21:44
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Nu när vi är tillbaka på stenåldern när kvinnor slängs ut från balkonger och slås ihjäl öppet på gatorna så borde denna diskussion vara mer aktuell än någonsin: Varför väljer de flesta kvinnorna fel män?

En välutbildad, vänlig, men bestämd man har liksom ingen chans mot en obildad, tatuerad kåkfarare.

För att majoriteten av alla helt vanliga tjejer inte väljer fel män. Det där är bara något du vill intala dig själv för att skylla ifrån dig för att det inte går särskilt bra med det motsatta könet.
Citera
2021-04-21, 21:51
Medlem
Citat:

Bekräftar väl egentligen vad man länge misstänkt: På Tinder hänger lycksökerskor och labila kvinnor.

Hmm.. jag har i hela mitt liv fått mycket kommentarer från alla håll och kanter om mitt utseende, att jag är "otroligt snygg" , "kan få vilken tjej du vill" , "borde bli modell" osv osv och ser väl rent objektivt sätt förmodligen bättre ut än killen i klippet. Är det någon tjej jag träffat genom mitt liv och bestämt mig för att "få" henne så har jag hittils aldrig misslyckats. Är absolut inte menat som skryt eller dylikt bara fakta, lägger inga värderingar i det. Utseende är knappast en merit, inget du jobbat ihop, defacto inget att skryta med.

Hur som helst.

I verkliga livet (krogen, andra ställen etc) är det väldigt vanligt att kvinnor börjar flörta med mig. Har många gånger blivit antastad (har inget emot det) utav kvinnor på krogen, många "min kompis undrar om du vill sätta dig med oss" etc etc - MEN de gånger jag har haft Tinder har jag faktiskt förvånats över hur pass lite attraktiva kvinnor som jag matchat med. Visst, det är en del - men att jämföra med krogen så är det inte i närheten. Halvfula tjejer, 3 barns-morsor etc, i MÄNGDER, men just attraktiva tjejer som annars IRL raggar på mig matchar jag sällan med, de gånger jag har gjort det har de väldigt sällan svarat när man skrivit till dom. Vet inte vad detta beror på. Är svensk (ser dock utseendemässigt ut som en blatte) , men tror att många av dessa är ute efter utländska killar. Min kompis som är halvkroat gjorde ett test. Först gjorde han en profil där det i profiltexten bara var massa svenska flaggor = väldigt få matchningar, nästa gång gjorde han en profil med massa kroatiska flaggor = matchningarna öste in.

Märkligt hur som helst.. länge sedan jag använde appen nu och lär inte göra det i framtiden heller - älskar hur medelmåttigt fina kvinnor med 2pluss ungar i släptåget, långtidssjukskrivna etc har en helt enorm rad med "krav* i sin profiltext mer en ofta lixom, okej och VAD kan du erbjuda MIG? Svenska kvinnor har hybris, iaf de som hänger på Tinder och Badoo helt klart...!!!
Citera
2021-04-21, 22:11
Bannlyst
Citat:

I princip alla unga normala kvinnor använder eller har använt tinder.

En majoritet av par träffas online.
En majoritet av "hook ups" sker genom appar.
Citera
2021-04-21, 22:12
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
För att majoriteten av alla helt vanliga tjejer inte väljer fel män. Det där är bara något du vill intala dig själv för att skylla ifrån dig för att det inte går särskilt bra med det motsatta könet.
Jag är genuint nyfiken på det exempel jag gav.
Det är ju skillnad på att träffa kvinnor IRL och via en app.

För min del är det tvärtom. Har god kontakt med kvinnor IRL, men lyckas aldrig online. Misstänker att det beror på min goda sociala kompetens och avsaknad av manipulativa, narcistiska och psykopatiska drag.
Citera
2021-04-21, 22:14
Medlem
Findusofelixs avatar
Har en möjligen felaktig tes om Tinder och dess effekt på en del människor?

Kvinnor där, vet att många män bara ser det som en ligg-app, och då siktar dom så högt dom kan för att det finns så många män att välja bland? Och många män ger dessa alldagliga kvinnor uppmärksamhet, så att en del kvinnor får en felaktig bild av vilken sorts man dom "förtjänar"?

Många män, ger uppmärksamhet till kvinnor dom kan tänka sig att bara "pumpa och dumpa", så att det driver upp kvinnors värde. För ifall det inte är det som just den kvinnan söker, så kanske hon tror att hon är eftertraktad och siktar då ännu högre nästa gång?

Sen när någon part söker seriöst, så är liksom spelreglerna satta ur spel, för att vissa bara söker ligg, och vissa andra söker seriöst.
Vissa söker bara ligg med vissa personer, och söker seriöst med såna som verkar tillräcklig bra. Men det är sannolikt svårt för båda könen då ingen tycks veta vad den andre söker, och alla har olika krav för vad som ska till för att det ska kunna leda till något seriöst. Och det förekommer troligen en hel del "lögner" för att få det att låta bättre än vad det är?

Som icke Tinder-användare, av det jag läser här, så verkar många bland båda könen bli väldigt ytliga om dom inte redan är det, och det tror jag är en stor nackdel till att det blivit som det verkar vara. Jag håller mig på sidor för sexsök då det är det jag söker och upplever inte att det är lika ytligt där som Tinder verkar vara, då inte ens alla profiler har bild.

Hur skulle det se ut om dom som söker bara sex gör det på sida för det, och dom som söker relationer gör det på en sida för det? Dom som söker både och får väl vara på båda sidor då kanske.
Att man törs stå för vad man söker helt enkelt?
Citera
2021-04-21, 23:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Jag är genuint nyfiken på det exempel jag gav.
Det är ju skillnad på att träffa kvinnor IRL och via en app.

För min del är det tvärtom. Har god kontakt med kvinnor IRL, men lyckas aldrig online. Misstänker att det beror på min goda sociala kompetens och avsaknad av manipulativa, narcistiska och psykopatiska drag.

Exakt just nu har jag väl inte jättemycket framgång med tinder men det brukar gå i vågor. Rent generellt har jag rätt bra framgång både irl och på dejtingsidor. Så tror inte att det ena behöver utesluta det andra.
Här i tråden ger du ett väldigt bittert intryck så det kanske kan smitta av sig och vara ett problem.
Citera
2021-04-22, 07:53
Medlem
Citat:

Jag är klart fulare och har sämre ansiktsdrag än den där killen. Och just nu går det otroligt bra på tinder för mig. Har matchat med minst 50 tjejer på några dagar. Flera av dem ser brutalt bra ut. Vet inte vad som har hänt om det är sommaren som är på gång och ökar aktiviteten kanske?

Jag skulle kunna lägga upp bild på några matchningar om någon har en idé om hur jag kan maska så att man inte röjer dem. Vill inte hänga ut någon. Och om man kan lägga upp bilder någonstans där man kan ta bort dem sen.

Citat:
Ursprungligen postat av Alchemist8
Hmm.. jag har i hela mitt liv fått mycket kommentarer från alla håll och kanter om mitt utseende, att jag är "otroligt snygg" , "kan få vilken tjej du vill" , "borde bli modell" osv osv och ser väl rent objektivt sätt förmodligen bättre ut än killen i klippet. Är det någon tjej jag träffat genom mitt liv och bestämt mig för att "få" henne så har jag hittils aldrig misslyckats. Är absolut inte menat som skryt eller dylikt bara fakta, lägger inga värderingar i det. Utseende är knappast en merit, inget du jobbat ihop, defacto inget att skryta med.

Hur som helst.

I verkliga livet (krogen, andra ställen etc) är det väldigt vanligt att kvinnor börjar flörta med mig. Har många gånger blivit antastad (har inget emot det) utav kvinnor på krogen, många "min kompis undrar om du vill sätta dig med oss" etc etc - MEN de gånger jag har haft Tinder har jag faktiskt förvånats över hur pass lite attraktiva kvinnor som jag matchat med. Visst, det är en del - men att jämföra med krogen så är det inte i närheten. Halvfula tjejer, 3 barns-morsor etc, i MÄNGDER, men just attraktiva tjejer som annars IRL raggar på mig matchar jag sällan med, de gånger jag har gjort det har de väldigt sällan svarat när man skrivit till dom. Vet inte vad detta beror på. Är svensk (ser dock utseendemässigt ut som en blatte) , men tror att många av dessa är ute efter utländska killar. Min kompis som är halvkroat gjorde ett test. Först gjorde han en profil där det i profiltexten bara var massa svenska flaggor = väldigt få matchningar, nästa gång gjorde han en profil med massa kroatiska flaggor = matchningarna öste in.

Märkligt hur som helst.. länge sedan jag använde appen nu och lär inte göra det i framtiden heller - älskar hur medelmåttigt fina kvinnor med 2pluss ungar i släptåget, långtidssjukskrivna etc har en helt enorm rad med "krav* i sin profiltext mer en ofta lixom, okej och VAD kan du erbjuda MIG? Svenska kvinnor har hybris, iaf de som hänger på Tinder och Badoo helt klart...!!!
Varför sveper du höger på halvfula tjejer och 3-barnsmorsor i mängder om du inte är intresserad av dem?
Citera
2021-04-22, 08:26
Medlem
Kan inte alla av oss losers här inne då ko-ordinera och helt enkelt sänka tinder? Ja menar om man ändå har bestämt sig för att sitta o va sur så kan man ju lika gärna ha kul.

Vi skulle kunnna catfisha hela skiten. De måste ju va typ 1000 incels här inne, om alla lägger upp en fakeprofil med bild på en snygg kille. Alla ställer in att dom bor i Stockholm. Förr eller senare lär ju tjejer då tappa förtroende för appen iomed att dom bara matchar med en massa fakeprofiler hela tiden. Sen tar man nästa stad

One incel is weak. Many incels is a incelTRON.
Senast redigerad av fr0g 2021-04-22 kl. 08:30.
Citera
2021-04-22, 13:14
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:

När ska ni incels fatta att det är attitydfråga än utseende?
Citera
2021-04-22, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
När ska ni incels fatta att det är attitydfråga än utseende?

Det är en väldigt bra fråga. Jag pratade med en incel i över en månad. Gav han massa råd för han ville ha det. Sen visade det sig att han inte hade lyssnat på ett ord av vad jag sagt. Fick inte ens ett tack att jag försökte hjälpa han. Vilket fått mig inse att jag tror inte det någon mening. Dom vill inte ändra sig och kommer inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in