2019-11-13, 17:21
Medlem
Går oerhört trögt just nu, inga matchningar sen lördags. :/

Vad skriver ni i era profiler?

Ändrade just min till "*förslag på aktiviteter?* När ses vi?"
Men tänkte man kan få lite tips.
Citera
2019-11-13, 18:05
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Man offrar inte självrespekten för att skriva en gång till för att dubbelkolla med någon som svara omgående innan. Sen om det är strategiskt smart är en annan sak.

Såklart man offrar självrespekten om man skriver två gånger i rad. Man framstår som oerhört desperat och som en riktig loser om allting hänger i livet hänger på denna tjej i fråga som man skriver med.
Och nej, det är inte heller strategiskt smart. Tjejer lockas inte av sådant beteende.
Citera
2019-11-13, 18:07
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag har personligen erfarit det scenariot jag beskrev. Men en som jag senare träffade. Men ja oftast är det för att de inte är intresserade. Men samtidigt finns det undantag som man ibland kan offra sin självrespekt för (vem bryr sig om vad folk tycker).

Nä det räcker att en av er gör det. I Tinders perspektiv är det i princip ju vem som helst ny person som reggar sig.

Även om Tinder ägnar sig åt vissa typer av spårande av användare (för att undvika spam-bots och missbruk etc) så är det inget som i regel påverkar den grundläggande funktionaliteten.

Ens självrespekt är väldigt viktig. Enligt mig så är den viktigare än att EVENTUELLT få tillbaka en kontakt med en tjej som uppenbarligen från början inte var så jäkla intresserad av en. Hade hon varit det så hon absolut inte glömt att skriva med denna kille.
Citera
2019-11-13, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Såklart man offrar självrespekten om man skriver två gånger i rad. Man framstår som oerhört desperat och som en riktig loser om allting hänger i livet hänger på denna tjej i fråga som man skriver med.
Och nej, det är inte heller strategiskt smart. Tjejer lockas inte av sådant beteende.

Vad är du för en jävla fjortis med dessa inbillade principerna? Svarar hon inte då tar man bort henne. Jo, ibland vill de se om man bryr sig om henne mer än ett snabbt ligg
Citera
2019-11-13, 21:26
Medlem
lakritcs avatar
Tycker att man ska utgå från att man själv är intressant. Det är inte fel. Kan ju vara så att personen varit upptagen med annat.

Har själv svarat tjejer att jag varit upptagen när jag faktiskt varit det. Sedan kan det såklart dyka upp mer intressanta alternativ under tiden, men det behöver ju inte innebära att specifikt hon är ointressant.
Citera
2019-11-13, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tycker att man ska utgå från att man själv är intressant. Det är inte fel. Kan ju vara så att personen varit upptagen med annat.

Har själv svarat tjejer att jag varit upptagen när jag faktiskt varit det. Sedan kan det såklart dyka upp mer intressanta alternativ under tiden, men det behöver ju inte innebära att specifikt hon är ointressant.

Inom en timme? tjejen försvann mitt i konversationen. Hon ställde frågor innan dess och verkade väldigt tillmötesgående. Jag har svårt att se att hennes intresse kan helt dö direkt efter en mening som respons till det HON skrev.

Återigen, inte första gången heller en tjej gör så här och de tar aldrig bort mig heller.
Citera
2019-11-14, 00:23
Citat:
Vad är du för en jävla fjortis med dessa inbillade principerna? Svarar hon inte då tar man bort henne. Jo, ibland vill de se om man bryr sig om henne mer än ett snabbt ligg

Jag säger ju det? Du talar ju för mina principer. Jag tar bort tjejen i fråga om hon inte svarar. Istället för att vara en desperat dude och skicka något igen.
Citera
2019-11-14, 00:36
Medlem
Citat:
Jag säger ju det? Du talar ju för mina principer. Jag tar bort tjejen i fråga om hon inte svarar. Istället för att vara en desperat dude och skicka något igen.

Jag skrev om hon inte svarar . Påstår du att alla tjejer du träffat har kört med rak kommunikation?
Citera
2019-11-14, 01:15
Citat:
Jag skrev om hon inte svarar . Påstår du att alla tjejer du träffat har kört med rak kommunikation?

Tjejen jag dejtar och är tillsammans med nu var den som tog kontakt först med mig och som tog och har nästan hela tiden tagit initiativ till att ses och ligga osv. Där har du en tydlig bild av vilka tjejer jag lockas till.
Jag VÄGRAR att vara en rent ut sagt loser som ska behöva skriva flera gånger, vara på och allmänt på i många betraktares ögon. Jag har tillräckligt bra självförtroende att jag ser mitt värde. Om en tjej inte skriver till mig eller svarar så är det hennes förlust, inte min. Förstår du inte detta?
Jag tänker inte kämpa eller kriga för någon. Det är tvärtom, tjejer som ska vilja ha mig. För att uppnå detta så arbetar jag med mig själv. Förstärker min utstrålning, utseende, tränar, klär mig bra osv.
Tjejen jag dejtar nu är EXAKT den typen av tjej jag vill ha. Det säger så mycket att hon skrev först, med tanke på hur dejtingmarknaden ser ut idag. Man kan nästan ta på hennes intresse för mig genom skärmen när hon skriver först.
Du borde ändra din approach till kvinnor, vännen. Styr situationen och jaga inte. Ha som mål att du ska jagas.
Citera
2019-11-14, 01:16
Medlem
Citat:
Tjejen jag dejtar och är tillsammans med nu var den som tog kontakt först med mig och som tog och har nästan hela tiden tagit initiativ till att ses och ligga osv. Där har du en tydlig bild av vilka tjejer jag lockas till.
Jag VÄGRAR att vara en rent ut sagt loser som ska behöva skriva flera gånger, vara på och allmänt på i många betraktares ögon. Jag har tillräckligt bra självförtroende att jag ser mig värde. Om en tjej inte skriver till mig eller svarar så är det hennes förlust, inte min. Förstår du inte detta?
Jag tänker inte kämpa eller kriga för någon. Det är tvärtom, tjejer som ska vilja ha mig. För att uppnå detta så arbetar jag med mig själv. Förstärker min utstrålning, utseende, tränar, klär mig bra osv.
Tjejen jag dejtar nu är EXAKT den typen av tjej jag vill ha. Det säger så mycket att hon skrev först, med tanke på hur dejtingmarknaden ser ut idag. Man kan nästan ta på hennes intresse för mig genom skärmen när hon skriver först.
Du borde ändra din approach till kvinnor, vännen. Styr situationen och jaga inte. Ha som mål att du ska jagas.

Det var inte svar på min fråga.
Citera
2019-11-14, 04:37
Medlem
Hallå på er grabbar!

Tinder är precis som i det verkliga livet. Man kan till exempel jämföra det med nattklubben, köpcentrumet eller biblioteket. Du hittar alla typer av människor, både bra och dåliga, snygga samt mindre snygga, ödmjuka men även kaxiga. Något många stör sig på är när brudarna slutar svara, och ja absolut är det tråkigt men det behöver inte betyda att något är konstigt/fel. Bara för att man har utbytt ett par meningar med en brud på krogen så betyder det INTE att hon kommer följa med dig hem. Man känner av stämningen, personligheten, osv osv. Man bör därför alltid ha i åtanke att man konkurrerar med allt mellan himmel och jord. Du ska strunta fullständigt i de brudar som slutar svara. Ge fan i att jaga brudarna på tinder, det är nog det värsta du kan göra. Fundera istället på vad som gick fel och hur du kan förbättra din strategi med framtida matchningar. Jag har haft Tinder fram och tillbaka ända sedan appen kom ut i Sverige. Jag har varit på ett 50-tal dejter via appen och har upplevt både framgång och misär 😊 det absolut viktigaste jag har lärt mig från mina misstag följer nedan.

Du ska lägga extremt mycket fokus på att ta bra bilder!! Le med hela din käft! Fråga tjejkompisar om dina absolut bästa bilder! Fråga en snygg tjej, låt henne vara din domare. Klipp dig, fixa skägget, se glad ut och släng på en bra outfit! Miljön är viktig! Miljön speglar så mycket mer än vad många tror! Mitt absolut största misstag var när jag försökte köra samma approach på tinder som på krogen- ge fan i det. Den halvkaxiga krogen-approachen är en fruktansvärt dålig strategi att använda på Tinder samt diverse dejtingportaler. Om du inte befinner dig högt upp på utseende-skalan så är det än viktigare att du skriver unikt! Skriv unikt och stava rätt! Använd lite sköna öppningsfraser men var INTE klyschig eller löjlig!! Jag copy-pastear och kör samma öppningsfras till exakt alla, fast jag byter alltid ut namnen för att få det att låta mer genuint/personligt. Ett annat misstag är när du ser stel och alldaglig ut på dina bilder. Sedan två år tillbaka kör jag två bilder och har ett brett jävla leende på båda, ojojoj vilken skillnad det gör.

Oavsett vilken strategi du kör så är det väldigt viktigt att vara trevlig! Du kan tom vara lite halvt laidback men din trevlighet/charm måste verkligen lysa igenom om du vill konkurrera med miljontals andra snubbar och mig om de fina damerna i Sverige. Detsamma gäller INTE för våra vackra kvinnor men det är bara så världen ser ut, käka upp det sura äpplet och kämpa hårdare.

Kom ihåg att du bara har text och bild att jobba med, dessa måste korrelera i en trevlig/charmig anda. Lägg mycket tid på att skriva en skön profil, eller så skriver du ingen alls. Skriv en klockren profil eller skriv ingen alls. Försök vara kreativ, tänk utanför ramarna. Gör inte för mycket smileys, skriv inte för långt, skriv inte för kort, var inte för på, ta tid innan du svarar, skriv ordentligt (ren svenska), skriv unikt.

Haka aldrig någonsin upp dig på en matchning! Skriv med flera samtidigt, så många du bara kan! (Du kan till och med träna din skrift med de matchningar du bryr dig mindre om, för att se vad som fungerar). Det kommer inte svida lika mycket när en eller två dissar dig om du redan skriver med 7-10 stycken! Ansträng dig för att bli duktig på att skriva! När du märker att du får ett bra svar på något du skrivit, skriv då om texten lite grann och försök att applicera den i nästa konversation (ungefär som med öppningsfraser). Ta alltid screenshots när du producerat klockrena meddelanden och spara dessa i en mapp på din smartphone.

Jag har tagit bort och skaffat Tinder på nytt flera gånger. Totalt har jag matchat med ungefär 1000 brudar. Bor i en storstad, det gör ju lite skillnad. Jag får ungefär 80% svar på mitt första meddelande (öppningsfrasen) och ibland skriver damerna till mig först, dock inte lika vanligt, 85/15% ungefär. Jag har blivit bortplockad av ett antal damer på tinder och det kan i sin tur ha berott på vad som helst, finns inte alltid en uppenbar logik. Alla blir raderade på tinder emellanåt! Kan bero på 100-tals saker. Du kan ha blivit utkonkurrerad, din match kanske tappade intresset för Tinder av flertalet olika anledningar, mobil borttappad, brudar som bara vill ha uppmärksamhet osv osv. Låt dig inte sänkas!! Analysera vad som gick fel och gör om, gör bättre! Om du inte kan identifiera varför du blev raderad, skit då i det och tindra vidare! Hon var inte värd din energi i vilket fall.

Jag kan skriva vidare i evigheter men får stanna här! Applicera mina tips och du kommer märka en enorm skillnad, I promise!

Jag vill tillägga att jag har provat Tinder i ett tiotal sekulariserade länder. Ingenstans har det fungerat lika bra som innanför Sveriges gränser. På andra plats kommer Barcelona, där är det även jävligt Nice att Tindra. Om du inte lyckas med Tinder i Sverige så är det sannolikt dags för dig att öva upp dina skills! Google is your friend.

Mvh.
Citera
2019-11-14, 10:34
Medlem
Citat:
Ens självrespekt är väldigt viktig. Enligt mig så är den viktigare än att EVENTUELLT få tillbaka en kontakt med en tjej som uppenbarligen från början inte var så jäkla intresserad av en. Hade hon varit det så hon absolut inte glömt att skriva med denna kille.
Tror du misstar mina råd för en generellt strategi som något som man bör applicera på alla tjejer som slutar svara. Jag vill förtydliga att det är något jag endast tillämpar på unika särskilt eftertraktade exemplar, där tex en lång konversation med mycket potential plötsligt avstannat.

Ofta låter jag dem ligga i några veckor då, så de blir ett cold case. När man sedan hör av sig har man inte tappat så mycket självrespekt enligt mig, då man ju själv också "varit upptagen med annat". Eller stolthet är kanske den bästa benämningen, men är något man bör mäta unikt för varje individ man har kontakt med eftersom det är en privat konversation. Det gör det lättare att agera pragmatiskt i sin jakt.

Iaf oftast ställer tjejerna sig positiva till att man hör av sig, då de känner sig utvalda och speciella. I värsta fall blir det bara tyst, och då kan man släppa dem med gott samvete och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in