Citat:
Ursprungligen postat av
Talkthewalk
Har det gått några dagar så är chansen störst att hon la ner och hittade någon mer intressant. Eventuellt kanske hennes telefon sluta fungera, men mindre troligt.
Du har ju inget och förlora egentligen, eftersom det på förhand redan ser ut som att du förlorat henne. Men själv, om jag tycker att det är värt det, så brukar jag skriva något i stil med ’Om du inte vill snacka så är det lugnt, men jag föredrar att få det svart på vitt. Antingen genom att du raderar mig, eller bara säger det till mig, tar inte åt mig. I och med att denna app inte är designad likt många andra, så kan missförstånd uppstå när man inte vet om personen ens varit inne och läst eller inte. Som man kan på andra appar. Vill inte spara på matchningar heller’
Lite seriöst, men inte desperat. Bästa är egentligen och bara ta bort henne, så länge hon ligger där och skräpar så finns chans att du eventuellt kollar och tänker vad du gjorde fel, när i slutändan är hon som är feg och inte vågar va rak av sig.
NEJ! Vad du än gör så skriv inte sådär. Det låter extremt bittert och som att den som skickar det redan nästan har gett upp. Det låter även som att personen är van vid att folk slutar svara och det är ingenting du vill förknippas med.
Tinder är uppbyggt för att man ska tappa kontrollen bland meddelandena och missa att upprätthålla konversationer som faktiskt kan bli till något mer, för att istället stanna i appen och svepa vidare.
Det kan vara så att hon har tappat intresset och det kan också vara så att det bara kommit annat emellan. Det sista du vill göra är att skriva något anklagande, be om en förklaring eller be att hon ska "välja" (vilket det blir med meddelandet ovan) om ni ska fortsätta er konversation.
Skriv något chill och avslappnat istället, fråga om helgen var/är bra eller något annat som är väldigt lätt att svara på

Så att det blir enkelt för henne att ta upp konversationen igen.
Svarar hon inte så vänta minst 2-3 dagar och efter det kan du ju alltid ta bort matchningen om du vill. Men det är onödigt att stressa fram saker för många har ju ett hektiskt "vanligt" liv utanför Tinder vilket gör att svara på meddelanden från någon man ännu inte träffat - även om det verkar vara en intressant person - kan ligga långt bak i prioriteringslistan.