2020-09-05, 13:29
Medlem
Pope666s avatar
hur funkar tinder? om du "likar" någon, vet personen om det då och vet du om personen inte gillat din bild?

Vet att något ex har varit inne på tinder men hon tog bort det när hon förstod att folk mest vill knuilla henne
Citera
2020-09-05, 14:08
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
hur funkar tinder? om du "likar" någon, vet personen om det då och vet du om personen inte gillat din bild?

Vet att något ex har varit inne på tinder men hon tog bort det när hon förstod att folk mest vill knuilla henne

Har du gratiskonto så får du en blurrad bild på de som likeat dig - har du tur så har denne en bild med tydliga/skarpa färger/mönster så det är möjligt att luska fram vem det är, om du kommer ihåg just den bilden/profilen eller ser den i flödet.

Har du premiumkonto (dvs betalar för skiten) så får du se alla som likat dig.
Citera
2020-09-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Hur kommer det sig att vissa tjejer dyker upp om och om igen på Tinder? Det finns ett par tjejer som dyker upp någon gång i veckan minst, och jag har kryssat bort dem minst fem gånger.

Betalar dem för att få en boost och synas om igen?

Det kan bero på att de registrerar sig på nytt som är ett ganska vanligt beteende eller att de har flera konton med samma eller liknande bilder på dig. Mest troligt är dock att Tinder inte tar någon notis om det då det är så få kvinnor jämfört med män. Swajpar du mycket samt har ett begränsat område kommer du ganska snart ha gått igenom alla kvinnor. Inte bra för Tinder. Då får de visa upp de kvinnor som finns eller (utan din vetskap) utöka ditt geografiska område.
Citera
2020-09-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Börjar förstå de kvinnor som inte vågar träffas: Tre års fängelse för dubbla Tinder-våldtäkter

Värre kommer det att bli i framtiden.

Självklart kommer det att bli så. Om Tinder är ett mycket vanligt sätt för unga att träffas på så kommer självklart även våldtäkter vars kontakt börjat med Tinder att öka. Det är inte alls konstigt utan helt normalt i mening att det blir så. Jag tror inte det i sig kommer göra att kvinnor inte vågar träffas. Däremot om våldtäkter ökar i stort, oavsett hur kontakten påbörjats, då kan det få effekt. Jag vet dock inte om så är fallet. Jag kan ingen statistik om det.

Det bör dock påpekas att Tinder inbjuder till många fler och snabbare kontakter för kvinnor jämfört med andra kontaktsätt. Om (skriver OM) det innebär att kvinnor träffar fler män efter att ha haft kontakt kortare tid, då kan en effekt bli att chansen att stöta på ett kräk till våldtäktsman ökar.
Citera
2020-09-06, 00:29
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Har du gratiskonto så får du en blurrad bild på de som likeat dig - har du tur så har denne en bild med tydliga/skarpa färger/mönster så det är möjligt att luska fram vem det är, om du kommer ihåg just den bilden/profilen eller ser den i flödet.

ah ok tack, tänkte det kan vara jobbigt om man likar någon man känner och den inte likar en tillbaka. Blir liksom dubbelnej på det.
Citera
2020-09-06, 00:47
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

Jag tror det är en del fake konton som likear, så de desperata ska köpa tjänsten, mycket scams
Citera
2020-09-06, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
Diagrammet gäller för dom som använt dejtingsajter, inte gått på dejt:
"Diagram 8.7. Andel internetanvändare (16+ år) som använt så kallade dejtingsajter eller appar på internet senaste året 2017." (Dvs även inräknat bekräftelsekonton och likn. Andel gifta: 0% )
Däremot blir det lite förvirrande i texterna eftersom dom klassar att nätdejta som att bara använda själva apparna:
"11 procent av internetanvändarna har nätdejtat det senaste året, det vill säga använt dejtingsajter eller appar."
Sen blir det ännu mer förvirrande i diagrammet under där dom skriver ut hur det gick för dom som använt dejtingsajterna 2017, och där finns helt plötsligt gifta med som en stapel trots att andelen var 0% som använt sajterna i diagrammet innan. Det är en rörig undersökning/ presentation av undersökning helt enkelt.

Men som svar på din fråga så ja: Jag tycker att man kan tveka på att ta hela studien på allvar när dom misslyckats såpass fatalt på delen som handlar om gifta som använder appen. Det gör att trovärdigheten för hela studien sjunker enormt. Man ska inte behöva sitta och gissa vilka delar av en studie som stämmer eller inte, då kan man ju lika gärna göra en egen undersökning om man ändå ska behöva sitta och granska varje del av den.

Utöver det så kollade jag upp hur den genomförts och det visar sig att ingen av deltagarna är anonyma utan deras personuppgifter sparas och dom kontaktas sedan varje år via telefon eller post. Så redan där skulle jag säga att den faller för är man inte anonym så är man oftast inte helt ärlig.

Utöver det så täcker den ett alldeles för stort tidsspann också, vill man få en mer realistiskt uppfattning om antal tjejer/killar bör man nog låta undersökningen omfatta max en månad eftersom på ett år är det många som hinner installera, testa några dagar och sen lägga ner och trots det räknas in i slutsumman.

Men nog om det, jag anser att den är ett dåligt underlag för statistik men andra får självklart tycka annorlunda .

Tack för uppställningen, du orkade undersöka noggrannare än jag gjorde. Då förstår jag vad du åsyftar, jag ifrågasatte också studien med tanke på att jag inte kunde hitta vad det var för urval de hade haft på personer som deltagit i studien. Det snokade du upp, det var snyggt gjort! Håller helt med om att anonymitet borde spela en stor roll kring hur människor svarar om sitt Tinder-användande.

Vi har precis samma uppfattning om att könsfördelningen av konton under en viss tidpunkt inte alls behöver korrespondera med könsfördelningen av personer som säger att de använt appen (minst) någon gång under hela året.
Citera
2020-09-06, 11:41
Medlem
Hur gör ni när en tjej slutar svara? Hade en konversation en kväll för ett par dagar sedan som flöt på med rätt långa meddelanden, men sedan blev det rätt sent på kvällen och inget svar sedan dess.

Rimligtvis så gör jag som alla andra gånger tidigare som det skett, dvs att jag skiter i det. Den här tjejen tillhör dock det fåtal tjejer som faktiskt känts riktigt intressanta för mig (och hon frågade till och med specifika frågor om biografi och någon av mina bilder).

Bara att skita i och gå vidare eller finns det något ”smidigt” sätt att försöka få hennes uppmärksamhet igen?
Citera
2020-09-06, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MycketOintressant8
Hur gör ni när en tjej slutar svara? Hade en konversation en kväll för ett par dagar sedan som flöt på med rätt långa meddelanden, men sedan blev det rätt sent på kvällen och inget svar sedan dess.

Rimligtvis så gör jag som alla andra gånger tidigare som det skett, dvs att jag skiter i det. Den här tjejen tillhör dock det fåtal tjejer som faktiskt känts riktigt intressanta för mig (och hon frågade till och med specifika frågor om biografi och någon av mina bilder).

Bara att skita i och gå vidare eller finns det något ”smidigt” sätt att försöka få hennes uppmärksamhet igen?
Har det gått några dagar så är chansen störst att hon la ner och hittade någon mer intressant. Eventuellt kanske hennes telefon sluta fungera, men mindre troligt.

Du har ju inget och förlora egentligen, eftersom det på förhand redan ser ut som att du förlorat henne. Men själv, om jag tycker att det är värt det, så brukar jag skriva något i stil med ’Om du inte vill snacka så är det lugnt, men jag föredrar att få det svart på vitt. Antingen genom att du raderar mig, eller bara säger det till mig, tar inte åt mig. I och med att denna app inte är designad likt många andra, så kan missförstånd uppstå när man inte vet om personen ens varit inne och läst eller inte. Som man kan på andra appar. Vill inte spara på matchningar heller’

Lite seriöst, men inte desperat. Bästa är egentligen och bara ta bort henne, så länge hon ligger där och skräpar så finns chans att du eventuellt kollar och tänker vad du gjorde fel, när i slutändan är hon som är feg och inte vågar va rak av sig.
Citera
2020-09-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Har det gått några dagar så är chansen störst att hon la ner och hittade någon mer intressant. Eventuellt kanske hennes telefon sluta fungera, men mindre troligt.

Du har ju inget och förlora egentligen, eftersom det på förhand redan ser ut som att du förlorat henne. Men själv, om jag tycker att det är värt det, så brukar jag skriva något i stil med ’Om du inte vill snacka så är det lugnt, men jag föredrar att få det svart på vitt. Antingen genom att du raderar mig, eller bara säger det till mig, tar inte åt mig. I och med att denna app inte är designad likt många andra, så kan missförstånd uppstå när man inte vet om personen ens varit inne och läst eller inte. Som man kan på andra appar. Vill inte spara på matchningar heller’

Lite seriöst, men inte desperat. Bästa är egentligen och bara ta bort henne, så länge hon ligger där och skräpar så finns chans att du eventuellt kollar och tänker vad du gjorde fel, när i slutändan är hon som är feg och inte vågar va rak av sig.
Nej, det troliga är givetvis att hon lade ner. Har dock hänt mig att en tjej hört av sig lite halvt panikslagen efter ett par veckor och sagt att hon missat mitt svar pga den allmänna röran av skit i hennes flöde. Någon annan har dröjt några dagar och sedan skyllt på appen.

Bra tips från din sida. Det blir nog att koka ihop nåt sånt så får jag se hur det faller ut.
Citera
2020-09-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk

NEJ! Vad du än gör så skriv inte sådär. Det låter extremt bittert och som att den som skickar det redan nästan har gett upp. Det låter även som att personen är van vid att folk slutar svara och det är ingenting du vill förknippas med.

Tinder är uppbyggt för att man ska tappa kontrollen bland meddelandena och missa att upprätthålla konversationer som faktiskt kan bli till något mer, för att istället stanna i appen och svepa vidare.

Det kan vara så att hon har tappat intresset och det kan också vara så att det bara kommit annat emellan. Det sista du vill göra är att skriva något anklagande, be om en förklaring eller be att hon ska "välja" (vilket det blir med meddelandet ovan) om ni ska fortsätta er konversation.
Skriv något chill och avslappnat istället, fråga om helgen var/är bra eller något annat som är väldigt lätt att svara på Så att det blir enkelt för henne att ta upp konversationen igen.

Svarar hon inte så vänta minst 2-3 dagar och efter det kan du ju alltid ta bort matchningen om du vill. Men det är onödigt att stressa fram saker för många har ju ett hektiskt "vanligt" liv utanför Tinder vilket gör att svara på meddelanden från någon man ännu inte träffat - även om det verkar vara en intressant person - kan ligga långt bak i prioriteringslistan.
Citera
2020-09-06, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bexer
NEJ! Vad du än gör så skriv inte sådär. Det låter extremt bittert och som att den som skickar det redan nästan har gett upp. Det låter även som att personen är van vid att folk slutar svara och det är ingenting du vill förknippas med.

Tinder är uppbyggt för att man ska tappa kontrollen bland meddelandena och missa att upprätthålla konversationer som faktiskt kan bli till något mer, för att istället stanna i appen och svepa vidare.

Det kan vara så att hon har tappat intresset och det kan också vara så att det bara kommit annat emellan. Det sista du vill göra är att skriva något anklagande, be om en förklaring eller be att hon ska "välja" (vilket det blir med meddelandet ovan) om ni ska fortsätta er konversation.
Skriv något chill och avslappnat istället, fråga om helgen var/är bra eller något annat som är väldigt lätt att svara på Så att det blir enkelt för henne att ta upp konversationen igen.

Svarar hon inte så vänta minst 2-3 dagar och efter det kan du ju alltid ta bort matchningen om du vill. Men det är onödigt att stressa fram saker för många har ju ett hektiskt "vanligt" liv utanför Tinder vilket gör att svara på meddelanden från någon man ännu inte träffat - även om det verkar vara en intressant person - kan ligga långt bak i prioriteringslistan.
Okej jag är med på vad du menar med att det kan låta bittert. Men att låtsas som det regnar och skriva som du tänker tycker jag snudd på känns lite socialt konstigt när hon slutat svara. Eller? Fast nu kanske jag tog dig för bokstavligt att just fråga henne om hur helgen har varit.

Kanske ska relatera nåt till det jag skrev i senaste meddelandet istället? Något i stil med ”hur går dina funderingar kring blablabla, har du kommit fram till något över helgen?” Blir ju ungefär samma sak, men känns lite mer naturligt sätt att försöka plocka upp tråden på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in