Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-28, 14:52
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Men kanske en utopisk idé då, varför kan inte några människor vara människa nog då att bryta denna olycklig trend? Om alla jamsar med så lär det inte bli någon skillnad?
Om tillräckligt många låter bli att skicka en massa mail till kvinnor som i princip bara är snygga, så borde ju dom kvinnorna bli något mindre selektiva efter en tid om uppmärksamheten minskar? Och på sikt så borde både män och kvinnor få bättre resultat?

Inte för att det är mitt bekymmer, jag har ynglat av mig för längesen tack och lov, och njuter av både barnbarn och katter, dock inte vin Men jag tycker det är en så tragisk utveckling att människor inte hittar varandra i större utsträckning, då många verkar söka någon att dela sitt liv med. Skrämmande rent ut sagt

Visst.

När vi ändå håller på och drömmer kan vi fråga sig varför vi som mänsklighet inte bara kan sluta kriga? Kanske om några slutar kriga så hakar andra på?

Eller om några visar altruism och ger bort lite pengar kanske vi kan ändra bana från en egocentrisk kapitalistisk?

Verkligheten funkar inte så. Människor drivs av fundamentala värden såsom viljan att överleva, viljan att reproducera, vilket gör den egoistisk. Även om ett kollektivt ändrat beteende skulle göra det lite bättre för alla, skulle fortfarande individer göra det som ger ännu bättre utdelning för dem själva oavsett om det gör det sämre för andra.

Och män skickar inte mail endast till snygga kvinnor, män skickar mail till allt som har en puls. Det är kvinnor (av all kvalitét) som i stor utsträckning endast skickar mail till de snyggaste männen.
Citera
2020-05-28, 15:05
Medlem
Citat:
Där tror jag utifrån mig själv att det kan stupa, men jag funkar nog inte som dom yngre kvinnorna som tycks vara målet för majoriteten av män här.
Det hade varit intressant däremot, om jag fick sitta bakom en man och välja ut dom kvinnor som jag tror att det är värt att satsa på, och en lotsa mannen genom konversationen, och se om det skulle göra någon skillnad?

Skulle faktiskt vara villig att låta dig testa detta på mig. Bemärk att jag inte direkt har problem att få till dejter men min rena volym av matchningar gör att det kan funka rent experimentellt eftersom det funnits många att gå på. Samt att vi kan testa på dem jag normalt ofta har lite problem att hålla konversationen flytande med. Jag är rätt säker att du kommer få lite mer insikt men blir gärna motbevisad om det faktiskt skulle bli högre ratio som svarar etc.
Citera
2020-05-28, 15:07
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
De killar som inte är modeller drunknar bland andra snubbar som också visas sällan. Könsfördelningen är extremt skev. 90% killar och 10% tjejer enligt en undersökning för drygt ett halvår sedan.

Har numera en bild på mig själv där jag står solbränd i bar överkropp på en strand som profilbild. Går betydligt bättre än när jag bara hade mitt ansikte som första bild.

Men lakritcen så FAB …va kul att det går bättre innan du totalt surade ner dig i ett hål. Du vet eremitkräftor som inte hittat nåt snäckskal och backar in i en colaburk istället. Känns lite som att du var en sån tills jag ropade…KOM UT NU!!!!…finns ju fina snäckskal om du bara kollar runt lite.

Så extremt nöjd nu
Citera
2020-05-28, 15:09
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
Visst.

När vi ändå håller på och drömmer kan vi fråga sig varför vi som mänsklighet inte bara kan sluta kriga? Kanske om några slutar kriga så hakar andra på?

Eller om några visar altruism och ger bort lite pengar kanske vi kan ändra bana från en egocentrisk kapitalistisk?

Verkligheten funkar inte så. Människor drivs av fundamentala värden såsom viljan att överleva, viljan att reproducera, vilket gör den egoistisk. Även om ett kollektivt ändrat beteende skulle göra det lite bättre för alla, skulle fortfarande individer göra det som ger ännu bättre utdelning för dem själva oavsett om det gör det sämre för andra.

Och män skickar inte mail endast till snygga kvinnor, män skickar mail till allt som har en puls. Det är kvinnor (av all kvalitét) som i stor utsträckning endast skickar mail till de snyggaste männen.

Det är nog en utopi, men ifall ingen börjar, så lär det bara fortsätta?

I ens närhet kan man påverka människor positivt genom sitt eget handlande, och jag tänker att det kan fungerar även i ett större perspektiv. Men jag kanske bara har tur med dom människor jag är omgiven av.

Jag tänkte fel i min formulering kring vilka män skickar mail till, men vad jag vill få fram är att någon eller några behöver börja med en förändring om en förändring ska vara möjlig, och det behövs hos båda könen då det tycks råda en sån obalans idag. Jag är för att män och kvinnor ska hitta varandra, men jag kanske inte har rätt tänk kring hur vi kan åstadkomma det, men det är vad jag vill i alla fall.

Kanhända att jag inte på riktigt förstår hur det funkar i dagens dejting, men det låter inte så sunt av det jag läser här och hör från väninnan...Det verkar inte leda till att fler bildar par, vilket jag kan tycka är vitsen med den dejtingapp.
Citera
2020-05-28, 15:16
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Skulle faktiskt vara villig att låta dig testa detta på mig. Bemärk att jag inte direkt har problem att få till dejter men min rena volym av matchningar gör att det kan funka rent experimentellt eftersom det funnits många att gå på. Samt att vi kan testa på dem jag normalt ofta har lite problem att hålla konversationen flytande med. Jag är rätt säker att du kommer få lite mer insikt men blir gärna motbevisad om det faktiskt skulle bli högre ratio som svarar etc.

Det hade varit intressant, även om det säkert kan vara deprimerande också, men jag vill försöka förstå vad som går fel och se om det går att påverka, eller om det är helt kört? Men det kan också vara så, att det inte går att påverka särskilt mycket.

Självklart är det individuellt också hur bra ett samtal flyter mellan olika människor, alla är inte lika bra på att hålla ett samtal igång och läsa av den andra. Jag märker själv då jag chattar att vissa får jag liksom inte kontakt med, men då måste jag öka min insats om jag är intresserad, och ibland känns det som att man funkar med pratet på en gång och det bara flyter på.

Eller så slår det helt fel, om kvinnan "hör" att det är ett kvinnligt prat och inte manligt?
Citera
2020-05-28, 15:20
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Men lakritcen så FAB …va kul att det går bättre innan du totalt surade ner dig i ett hål. Du vet eremitkräftor som inte hittat nåt snäckskal och backar in i en colaburk istället. Känns lite som att du var en sån tills jag ropade…KOM UT NU!!!!…finns ju fina snäckskal om du bara kollar runt lite.

Så extremt nöjd nu
Jag tycker mest att det är sorgligt att folk bara söker yta.
Citera
2020-05-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Jag tycker mest att det är sorgligt att folk bara söker yta.

Jo kan hålla med. Jag ser inte annorlunda ut men såfort jag fick bättre bilder så blev det ett himla liv på appen...
Citera
2020-05-28, 16:19
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Det är nog en utopi, men ifall ingen börjar, så lär det bara fortsätta?

I ens närhet kan man påverka människor positivt genom sitt eget handlande, och jag tänker att det kan fungerar även i ett större perspektiv. Men jag kanske bara har tur med dom människor jag är omgiven av.

Jag tänkte fel i min formulering kring vilka män skickar mail till, men vad jag vill få fram är att någon eller några behöver börja med en förändring om en förändring ska vara möjlig, och det behövs hos båda könen då det tycks råda en sån obalans idag. Jag är för att män och kvinnor ska hitta varandra, men jag kanske inte har rätt tänk kring hur vi kan åstadkomma det, men det är vad jag vill i alla fall.

Kanhända att jag inte på riktigt förstår hur det funkar i dagens dejting, men det låter inte så sunt av det jag läser här och hör från väninnan...Det verkar inte leda till att fler bildar par, vilket jag kan tycka är vitsen med den dejtingapp.

Ja, det lär bara fortsätta. Och det spelar ingen roll om "någon börjar", det är som att försöka tvinga en flod att ändra riktning med att föra vattnet med händerna åt motsatt riktning. Naturen bryr sig inte om utopiska idéer om att alla ska ha det bra.

Det är i balans, det är alltid i balans. Tillgång och efterfrågan. Hur våra gener styr våra beslut och ageranden.

I djurriket är det knappast tvåsamhet och kärnfamilj för alla. Snarare alfahannen som har sitt harem. Hos insekter är det en på hundra som överlever det infantila stadiet. O.s.v.

Det är liksom ingen självklarhet att alla som vill ska ha rätten till en partner hos oss. Det ser vi ju rätt så tydligt. Tekniken med dejtingappar, sekulariseringen och kvinnors feminism har lett till allt mindre tvåsamhet och allt mer hypergami. Visst hade det varit fint om alla fick som dom ville, men ska vi lalla omkring i drömmar? I så fall önskar jag mig ett slott och en fager prinsessa.
Citera
2020-05-28, 16:28
Medlem
Citat:
Dejtingappar extrapolerar bara vad som är naturligt.

Det ligger i naturen att män vill täcka så många kvinnor som möjligt, för att sprida sina gener vidare.
Det ligger i naturen att kvinnor vill välja den bästa mannen, får att få så starka avkommor som möjligt.

Det är mannen som bjuder upp till dans, kvinnor som accepterar eller nekar.

Ju mer män som skickar många opersonliga mail, desto mer selektiva blir kvinnor. Det blir rundgång och resultatet ser vi nu i form av massmail från män och otroligt selektiva kvinnor.

Vilket jävla skitsnack. Det ligger inte något i naturen. Det mönstret och denna social dynamiken är snarare samhällsnorm, sociala programmeringen som människan med hjälp av kultur, religion och tradition skapat sedan Cave Mans tider, och som öht inte har ett dugg med människans psykologiska attraktioner eller evolutionspsykologin och göra.

Rent attraktionsmässigt och vetenskapligt bevisat ur psykologin om vad som kvinnan blir attraherad av är inte något av de sakerna som man ser idag. Hade männen vetat hur man handlar med en kvinna o båda könen förstått sig på varandra och sluppit de sociala programmeringarna och normen så hade vi inte haft flest skilsmässor, flest singelhushåll och otrohet.

När ska människan fatta att vi inte är gjorda för att hålla oss till en enda? Oavsett vad beta hanar och needy och desperata kvinnor säger, så är vi inte designade för ha monogamy förhållande.
Senast redigerad av white-power 2020-05-28 kl. 16:33.
Citera
2020-05-28, 16:29
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ja, det lär bara fortsätta. Och det spelar ingen roll om "någon börjar", det är som att försöka tvinga en flod att ändra riktning med att föra vattnet med händerna åt motsatt riktning. Naturen bryr sig inte om utopiska idéer om att alla ska ha det bra.

Det är i balans, det är alltid i balans. Tillgång och efterfrågan. Hur våra gener styr våra beslut och ageranden.

I djurriket är det knappast tvåsamhet och kärnfamilj för alla. Snarare alfahannen som har sitt harem. Hos insekter är det en på hundra som överlever det infantila stadiet. O.s.v.

Det är liksom ingen självklarhet att alla som vill ska ha rätten till en partner hos oss. Det ser vi ju rätt så tydligt. Tekniken med dejtingappar, sekulariseringen och kvinnors feminism har lett till allt mindre tvåsamhet och allt mer hypergami. Visst hade det varit fint om alla fick som dom ville, men ska vi lalla omkring i drömmar? I så fall önskar jag mig ett slott och en fager prinsessa.

Jag tror att jag nästan begriper din ståndpunkt, men min erfarenhet är att om jag går samma väg som jag alltid går så kommer jag till samma ställe hela tiden.

Håller med om att tvåsamhet inte är för alla, än hur orättvist det är, men om man tycker att det är viktigt i ens liv må man ju sätta sig ner och göra målet tydligt, och dela upp förväntad resa dit i rimliga delmål för att ens ha en chans. Jag är tveksam till om en dejtingapp är en rimlig väg dit som det ser ut idag?

En fager prinsessa låter inte helt omöjligt, om du nöjer dig med att hon upplevs som en prinsessa av dig, men slottet låter lite orimligt att du uppnår kanske?

Jag är inte ung kvinna så jag kan tyvärr inte relatera till hur dom överlag fungerar, men jag är optimist och tycker att det borde gå att ändra riktning på skutan om nog många väljer att ta tag i rodret och styra iväg från den storm som tycks råda nu.
Citera
2020-05-28, 17:34
Medlem
insvepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Vilket jävla skitsnack. Det ligger inte något i naturen. Det mönstret och denna social dynamiken är snarare samhällsnorm, sociala programmeringen som människan med hjälp av kultur, religion och tradition skapat sedan Cave Mans tider, och som öht inte har ett dugg med människans psykologiska attraktioner eller evolutionspsykologin och göra.

Rent attraktionsmässigt och vetenskapligt bevisat ur psykologin om vad som kvinnan blir attraherad av är inte något av de sakerna som man ser idag. Hade männen vetat hur man handlar med en kvinna o båda könen förstått sig på varandra och sluppit de sociala programmeringarna och normen så hade vi inte haft flest skilsmässor, flest singelhushåll och otrohet.

När ska människan fatta att vi inte är gjorda för att hålla oss till en enda? Oavsett vad beta hanar och needy och desperata kvinnor säger, så är vi inte designade för ha monogamy förhållande.

Förstår inte vad du opponerar emot.

Jag säger att det naturliga inte är tvåsamhet för de allra flesta arter, inklusive människan. Om man tittar på apor är det en alfahanner som sätter på sitt harem, och så har vi några unga rivaler som testar honom och försöker sig på ett tjuvnyp då och då.

Precis som vi ser idag, ett fåtal supermän som sätter på massa kvinnor, resten får smulor. Och det är inget fel, det är naturligt.

Så vad exakt är det som är "jävla skitsnack"?

Social dynamik och psykologi har sitt ursprung och styrs av genetik.
Citera
2020-05-28, 17:38
Medlem
insvepts avatar
Såvitt jag vet är kvinnor attraherade av manliga drag, ordentlig käke, dominans, längd, status, styrka, fin hy, breda axlar, bra hår, makt.

Precis som på stenåldern. Det har inget med kultur, samhälle, normer eller annat trams att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in