Citat:
Ursprungligen postat av
insvept
Om du känner dig ambitiös så kan du ju ta några foton av en kvinna som liknar din väninna, lägga upp en liknande profiltext och se själv kvantitet och kvalitet på de friare som skickar mail. Så kan du själv bilda dig en uppfattning om hon borde haft massa av goda alternativ, eller om hennes historia håller. Så slipper du även luska i just hennes historik.
Eller så kan du läsa om folk i denna tråden som gjort likadana experiment. Ohotad konsensus är att det finns överflöd av alternativ för kvinnor.
Tror tyvärr inte att jag känner mig så ambitiös, och jag kan ju ändå inte låta precis som min väninna i chattar så vet inte om det ger så mycket. Jag är mera intresserad av om min väninna utan att veta om det säger eller gör något fel för att locka till sig den typ av man hon önskar, eller om den typ av man hon vill ha inte lockas av henne, eller om dom som lockas av varandra till en början har olika syften helt enkelt?
Jag läser här och har tagit del av några såna historier, men det finns det ju resan statistik på. Jag är mera intresserad av vilka små förändringar som gör någon skillnad, tex hur man skriver det första meddelandet, för mig är det ganska intetsägande med ett "hej namn" bara, då känner man sig som kvinna och människa inte särskilt utvald, utan bara som en i mängden. Men då har jag fått till svar antingen att det inte spelar någon roll vad man skriver, eller att en man måste skriva till så många olika kvinnor så att han inte kan anpassa första mailet efter varje kvinna.
Där tror jag utifrån mig själv att det kan stupa, men jag funkar nog inte som dom yngre kvinnorna som tycks vara målet för majoriteten av män här.
Det hade varit intressant däremot, om jag fick sitta bakom en man och välja ut dom kvinnor som jag tror att det är värt att satsa på, och en lotsa mannen genom konversationen, och se om det skulle göra någon skillnad?
I ett experiment så gjorde ju kvinnan en profil med foto på en man, men hade väldigt kort inledningsfras i chatten, så jag vet inte om hon lyckades får kvinnorna på "kroken"? Men det kan vara kvinnorna som är bortskämda också, jag vet inte, men tror att balansen har blivit rubbad.
Hade varit intressant om flera män provade att bara skriva till dom kvinnor dom verkligen vill träffa, inte bara utifrån bild, utan bild och press, och sen skriva mera och utförligare till varje kvinna, i stället för att slänga ut ett nät och se vart det nappar, jag får bilden av att män tycker att det är deras bästa chans idag. Men då känns det inte som att det blir det personliga mötet, utan mera ytligt, och jag har svårt att tro att det går att bygga något genuint intresse på något som börjar så ytligt?
Men det är från mitt kvinnliga perspektiv, och utan att dejta seriöst själv. Jag dejtar på annat sätt där utseendet spelar mindre roll och mannens egenskaper är mycket viktigare. Jag väljer att få en ansiktsbild först då jag känner mig rätt säker på att jag vill träffa mannen, och då grundar jag det på hur han skriver och vad han skriver.
Tycker att det är så synd att appar inte verkar ge det resultat dom kunnat ge, då det finns många som är singlar och vill träffa någon, men det verkar som att dagens appar lockar fram avigsidorna?