Citat:
Men kanske en utopisk idé då, varför kan inte några människor vara människa nog då att bryta denna olycklig trend? Om alla jamsar med så lär det inte bli någon skillnad?
Om tillräckligt många låter bli att skicka en massa mail till kvinnor som i princip bara är snygga, så borde ju dom kvinnorna bli något mindre selektiva efter en tid om uppmärksamheten minskar? Och på sikt så borde både män och kvinnor få bättre resultat?
Inte för att det är mitt bekymmer, jag har ynglat av mig för längesen tack och lov, och njuter av både barnbarn och katter, dock inte vin
Men jag tycker det är en så tragisk utveckling att människor inte hittar varandra i större utsträckning, då många verkar söka någon att dela sitt liv med. Skrämmande rent ut sagt 
Om tillräckligt många låter bli att skicka en massa mail till kvinnor som i princip bara är snygga, så borde ju dom kvinnorna bli något mindre selektiva efter en tid om uppmärksamheten minskar? Och på sikt så borde både män och kvinnor få bättre resultat?
Inte för att det är mitt bekymmer, jag har ynglat av mig för längesen tack och lov, och njuter av både barnbarn och katter, dock inte vin
Men jag tycker det är en så tragisk utveckling att människor inte hittar varandra i större utsträckning, då många verkar söka någon att dela sitt liv med. Skrämmande rent ut sagt 
Visst.
När vi ändå håller på och drömmer kan vi fråga sig varför vi som mänsklighet inte bara kan sluta kriga? Kanske om några slutar kriga så hakar andra på?
Eller om några visar altruism och ger bort lite pengar kanske vi kan ändra bana från en egocentrisk kapitalistisk?
Verkligheten funkar inte så. Människor drivs av fundamentala värden såsom viljan att överleva, viljan att reproducera, vilket gör den egoistisk. Även om ett kollektivt ändrat beteende skulle göra det lite bättre för alla, skulle fortfarande individer göra det som ger ännu bättre utdelning för dem själva oavsett om det gör det sämre för andra.
Och män skickar inte mail endast till snygga kvinnor, män skickar mail till allt som har en puls. Det är kvinnor (av all kvalitét) som i stor utsträckning endast skickar mail till de snyggaste männen.
…va kul att det går bättre innan du totalt surade ner dig i ett hål. Du vet eremitkräftor som inte hittat nåt snäckskal och backar in i en colaburk istället. Känns lite som att du var en sån tills jag ropade…KOM UT NU!!!!…finns ju fina snäckskal om du bara kollar runt lite.