2020-05-14, 22:16
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M-right
Alltså nej jag är seriös. Jag skrev detta för att jag visste att det skulle komma en reaktion.

Men jag vill bli bättre på att marknadsföra mig själv. Liksom visa upp att här är jag, en bra kille som du vill lära känna mer. Tinder är väl inte rätta stället kanske egentligen eftersom att man bedömer en hel person på en sekund genom profilbilden.

Men ditt utseende är bara första filtret för tjejer. Jobba på att bli snyggare så kommer du till nästa rond.
Citera
2020-05-14, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Det var inte det jag menade.

Men att vara intresserad av tjejens intressen och vad hon har för åsikter och värderingar kommer göra dig mer intressant.
Då är jag med.

Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Men ditt utseende är bara första filtret för tjejer. Jobba på att bli snyggare så kommer du till nästa rond.

Jag kan inte förändra hur jag ser ut.
Citera
2020-05-14, 23:09
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Alltså nej jag är seriös. Jag skrev detta för att jag visste att det skulle komma en reaktion.

Men jag vill bli bättre på att marknadsföra mig själv. Liksom visa upp att här är jag, en bra kille som du vill lära känna mer. Tinder är väl inte rätta stället kanske egentligen eftersom att man bedömer en hel person på en sekund genom profilbilden.
Ser du vad jag menar nu med NPCs eller kan kalla dom papegojor? Dom har sina standardrepliker och knappt någon substans.

Om du söker via sökmotorer eller Youtube efter hur man kör tindergame eller hur man skapar en lockande profil etc kanske du hittar något hjälpfullt men jag kan inte garantera lycka.
Citera
2020-05-15, 09:38
Medlem
Citat:
Jag betedde mig inte direkt som en mes utan som en självsäker person och "skröt" lite att jag har ett stabilt liv med okej ekonomi osv.

En bekant jag har lyckas också med Tinder. Han lever liksom på socialbidrag, bor i en etta på 25 kvadrat, inge körkort eller bil.
För att ytan är betydligt viktigare än ens ekonomiska situation om det bara handlar om att ligga. Han har ett eget boende och säkert ytliga styrkor. Underlättar möjligheterna helt och hållet. Är det mer seriöst så kanske livssituationen kommer på tal mer, men ingen bryr sig märkvärdigt mycket om det bara handlar om lust ifrån båda hållen. Varför ska man göra det?
Citera
2020-05-15, 12:33
Medlem
lakritcs avatar
Vet inte om det är en företeelse förbehållen unga män, men finner det anmärkningsvärt att så många tror att tjejer är ute efter sex på Tinder.

De är ute efter uppmärksamhet och allt som snygga, välavlönade män kan erbjuda dem. Detta är bara en annan form av prostitution.

Att gå på dejt med en man som bara är snygg är ett nöje; han är inte förhållandematerial.
Citera
2020-05-15, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Vet inte om det är en företeelse förbehållen unga män, men finner det anmärkningsvärt att så många tror att tjejer är ute efter sex på Tinder.

De är ute efter uppmärksamhet och allt som snygga, välavlönade män kan erbjuda dem. Detta är bara en annan form av prostitution.

Att gå på dejt med en man som bara är snygg är ett nöje; han är inte förhållandematerial.

Inte för att jag ej håller med men hur menar du att det är en annan form av prostitution? Jag känner många som fått till tinderknull och det har inte varit några pengar eller annan form av ersättning inblandad (men det har absolut förekommit).

För övrigt tycker jag alla män borde lägga ner tinder och besöka prostituerade i 1 månads tid, ungefär som en slynkarantän. Delvis bekostat av staten, som permitteringspengar. Tänk hur alla dessa slynor (som ej vågar erkänna att dom ofta i praktiken är prostituerade) skulle vittra bort (inifrån) efter 1 månad utan någon som helst uppmärksamhet från rövslickande simps och promiskuösa alfas!

Jag har mycket, mycket större respekt för prostituerade som är ärliga med det. Det är till och med något attraktivt med en hora som vågar vara hora, öppet! Men de som förtäcker det i guldförpackning ("sugardejting", genom tinder, och så vidare) tillhör samhällets lägsta!
Citera
2020-05-15, 14:12
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Det var inte det jag menade.

Men att vara intresserad av tjejens intressen och vad hon har för åsikter och värderingar kommer göra dig mer intressant.

Vad fint du uttrycker dig. Att vara intresserad och entusiastisk i skrivandet är fetfab…det blir megabra energi och flow mellan dem som skriver.

Jag förstår behovet av att generalisera men när man är där i chatten tycker jag det är viktigt att börja från scratch och försöka sätta sig in i den andres situation. Lite som att ge någon ett blankt papper och låta personen fylla i det själv.

Har man bråttom och generaliserar on acid så kan det nog snabbt gå åt skogås.
Citera
2020-05-15, 14:31
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Vad fint du uttrycker dig. Att vara intresserad och entusiastisk i skrivandet är fetfab…det blir megabra energi och flow mellan dem som skriver.

Jag förstår behovet av att generalisera men när man är där i chatten tycker jag det är viktigt att börja från scratch och försöka sätta sig in i den andres situation. Lite som att ge någon ett blankt papper och låta personen fylla i det själv.

Har man bråttom och generaliserar on acid så kan det nog snabbt gå åt skogås.
Finns risk att dom bara ser mannen som en beta. Dom vill ha en man men är lite förvirrade. Till en början kan man spela med och senare vara den man är lite mer. Om betan vill simpa så ignorera mitt inlägg
Citera
2020-05-15, 15:37
Medlem
Citat:
Och att du inte verkar se tjejer som nåt mer än "någon att tömma i".

Även om det inte är det som du skriver till dom så kommer det märkas; att du helt enkelt inte är intresserad av deras personligheter.

Svenska tjejer har ju inget mer än ett hål. Mycket sällan de ens klarar av att föra en diskussion som inte involverar smink.

Får ut mer av att chatta med någon som har downs syndrom än de flesta svenska tjejer.
Citera
2020-05-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26

Kan du ge tips var man kan operera sin höjd.

Eller rekommenderar du kebabpjuck?

Thx.
Citera
2020-05-15, 15:48
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Svenska tjejer har ju inget mer än ett hål. Mycket sällan de ens klarar av att föra en diskussion som inte involverar smink.

Får ut mer av att chatta med någon som har downs syndrom än de flesta svenska tjejer.

Uppenbart att vi möter helt olika tjejer.
Citera
2020-05-15, 20:29
Medlem
Retcon26s avatar
Citat:
Kan du ge tips var man kan operera sin höjd.

Är det inte enklare att operera ansiktet än att installera roddar i benen då om man nu ändå ska under kniven? Snyggt ansikte cancels out längd. Kolla på Tom Cruise.

Citat:
Eller rekommenderar du kebabpjuck?

Vet inte vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här