2020-01-28, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag är ganska ny på Tinder och tidigare i dag råkade jag ut för en mycket underlig unmatchning.

Börjar med att jag matchar med en tjej och skriver "Hej". Jag vet, sämsta sättet att starta en konversation på, men responsen var bra...till en början.

Tjejen svarar tillbaks med "Hej snygging".
Vi chattar lite och jag nämner att jag lagar mat, då svarar hon ungefär så här "Säg till nästa gång så kan jag komma och laga mat åt dig ".

Sedan nämner hon att hon är bra på laga mat men att hon lägger upp det fult. Då sa jag "Så länge maten smakar bra skiter jag i hur det ser ut. Jag fotar inte maten".

En liten stund senare är jag unmatchad. Underligt tycker jag med tanke på hur bra (enligt mig) den korta konversationen såg ut.
Tinder och tjejer är väl inte logiska direkt hehe.

Lät väl rätt kaxigt av dig,ibland om man råkat ut för många rötägg så pallar man inte en så liten sak att någon låter lite kaxig och då är det lättare att unmatcha då man redan fått dålig vibb så tidigt,det som är lite dumt med Tinder då man i verkliga livet säkert gett personen flera chanser.
Citera
2020-01-28, 01:29
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouchs
Jag är ganska ny på Tinder och tidigare i dag råkade jag ut för en mycket underlig unmatchning.

Börjar med att jag matchar med en tjej och skriver "Hej". Jag vet, sämsta sättet att starta en konversation på, men responsen var bra...till en början.

Tjejen svarar tillbaks med "Hej snygging".
Vi chattar lite och jag nämner att jag lagar mat, då svarar hon ungefär så här "Säg till nästa gång så kan jag komma och laga mat åt dig ".

Sedan nämner hon att hon är bra på laga mat men att hon lägger upp det fult. Då sa jag "Så länge maten smakar bra skiter jag i hur det ser ut. Jag fotar inte maten".

En liten stund senare är jag unmatchad. Underligt tycker jag med tanke på hur bra (enligt mig) den korta konversationen såg ut.
Tinder och tjejer är väl inte logiska direkt hehe.
"Det viktiga är att det smakar bra och är ordentligt lagat så ordnar det sig" hade tagits emot bättre än spergsvaret du gav. Skaffa lite social skills tills nästa gång.
Citera
2020-01-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
Jo ja tänker också det, de låter trovärdigt. Men på hela min chattlista så var det bara hennes som det hade ändrats bild. Ingen annan?

Det kan ju vara så enkelt som att de inte har smart photo funktionen på. Många vill ju själv välja vilka bilder som kommer först och inte låta något program välja det som enligt en själv är 'fel' bild att visa först.
Citera
2020-01-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Meddela mig den dagen kristna börjar vistas i Tinder. Vad jag förstår är det en app för att visa sig halvnaken i hopp av "ett ligg". Vilka beundransvärda kristna personer har träffats där?

Jag tolkar det som att du aldrig har använt eller ens tittat i appen, och istället lyssnat på någon konservativ amerikansk Youtube-kanal eller något (Tinder i USA har en väsentligt högre slamp-stämpel som app än i Sverige/Europa, troligen då de tidigare har haft andra mer seriösa alternativ och Tinder profilerat sig mer som en 'ligg-app' där).

Om jag utgår ifrån egen erfarenhet, där jag då endast sett tjejers profiler (i Malmö/Skåne);
Nästan ingen är ens halvnaken... Det finns ett fåtal som lägger upp 'utmanande bilder', en tydlig minoritet, verkligen inte norm. Träningskläder eller synlig urringning är inte helt ovanligt men 'porriga' bilder är absolut ovanligt.
En högre andel av dessa än andra profiler är dessutom scam-botar, det sitter inte riktiga människor bakom dem...

Det finns alla möjliga människor där, även sådana som öppet profilerar sig som kristna. Andelen öppet slampiga konton lär vara ganska nära andelen slampiga människor i samhället generellt...

Om killars profiler är mer slampiga vet jag dock ej, eller om det finns lokala skillnader i andra delar av landet, men det är utan tveksamhet möjligt att hitta helt normala och på ytan mer konservativa tjejer på tinder...

Då talar jag dessutom om Malmö/Köpenhamn; skulle man placera sig geografiskt i mindre städer lär andelen öppet slampiga konton minska ännu mer.

Det är verkligen inte så horigt som du verkar tro... Säkert värre än låt säga match.com, men ändå inom ramarna för 'helt vanliga människor av olika slag som är ute efter en dejt'.

Testa vet ja, skapa ett fejkkonto och bläddra runt lite och få en riktig uppfattning istället.
Citera
2020-01-28, 21:03
Medlem
lakritcs avatar
När jag var aktiv såg jag många lättklädda bilder. De var i majoritet.

På stranden med benen i vädret, tröjorna uppdragna så att trosorna/bikini är tydligt synliga. Bilder från semester tagna bakifrån med röven i fokus. Sedan fanns det ibland rena nakenbilder där stjärten syntes.

Detta är utbildade jurister och civilekonomer. Som jag tidigare sagt, det är en stor skillnad på bildning och utbildning. Idioter in, idioter ut.
Citera
2020-01-28, 21:04
Medlem
När man haft Tinder i 7 dagar och surfat på nystartsboosten, betat av de byten man fått och konstaterat att det inte är mycket att ha. Är det någon mening att stanna kvar? Jag menar... en ny matchning varje månad är inte mycket att skryta om.
Citera
2020-01-28, 23:36
..
Senast redigerad av americandadfan 2020-01-28 kl. 23:57.
Citera
2020-01-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinnesFrisk
Jag, och "Nuvarande"; Hade som en rolig "grej", att när vi väl hade bestämt oss för att bli mer seriösa.
Vi gav varandra en vit sista vecka- samt gjorde det till en tävling om vem som kunde belägra flest, innan vi knöt oss.

Jag lyckades sätta in en träff nästan varje dag hela veckan, hade även "överbokat" några dagar, ett flertal som ville komma samtidigt under vissa mer populära dagar.
(Ser Oattraktiv. Ful kropp, 20%+ kroppsfett, inga muskler. Arbetslös. Kortväxt, osv.

"Men vem bryr sig? Jag är ju så fantastiskt skön, rolig och intelligent.
Har ett väldigt unikt / alternativt sätt att se på världen, då jag är intresserad av häftiga saker, som få ens vet om existerar. Ska någon, eventuellt- få chansen att dela sitt liv med mig - och min livslånga närhet, rådgivning och allmänna briljans. Så måste personen själv, leva upp till liknande nivåer; alternativt acceptera mig som den dominante ledaren- men bara ifall hon är mycket vackrare än mig, objektivt tolkat beroende på vad dom flesta människorna i din närhet har för subjektiva åsikt.

Det jag skriver är intressant och visar mitt riktiga jag; vilket är attraktivt och mystiskt.
Jag hoppas jag inte slösar min tid på någon som inte förtjänar den."

= Automatiskt, mentalt och energi-mässigt.
Även över text, så kommer du dra hem brudar.
Då du tycker/tror att du förtjänar det själv.

Ungefär som när du "låtsas" vara viktig i huvudet, när du står i baren på krogen- för att bli snabbare serverad.

Får du ingen tjej trots allt?

Det är din personlighet,
Din personlighet är ditt perspektiv på verkligheten.
Din personlighet utvecklas automatiskt, konstant, av varje enskild upplevelse och tanke.
T.ex kan erfarenheter som elaka tjejer- eller ljugande politiker...
Få en att bygga oönskade egenskaper; Samhällshat, kvinnohat/avsaknad av tillit, m.m.

DU förstår principen och grunden bakom varför; du/Dig/Jag = personlighet = verklighetsuppfattning.

Skriv ner dom 10 värsta sakerna; Du ogillar i andra.
Skriv ner dom 10 mest subtila sakerna, Du ogillar i andra.
Skriv ner dom 10- mest ogillade åsikterna du finner;
Skriv ner dom 10- mest korkade åsikterna du finner;
Skriv ner så många dåliga personlighetsdrag du bara kan!!

Varje gång du kommer på något att skriva ner; Så vill jag följande!
Försök minns ett tillfälle, då du har en erfarenhet av att någon annan begår det misstag som du kom på.
Vad tänkte du? Kände du?- och vad gjorde du till slut? - Skriv ner enkla, beskrivningar- av alla händelser du minns.

Dina åsikter, lyser ALLTID igenom, granska dig själv.
Vågar du stå för dessa åsikter? Är dom korrekta?
Du är nog inte ensam om det heller!

Men ingen gillar en fegis,
Ingen gillar negativitet, om det inte sker mot ett gemensamt externt ogillat element.
(Detta stärker relationer, på samma princip som mobbning.)

Ingen gillar någon desperat,
Vad kan anledningen till detta vara vanligtvis månntro?
Har du skrivit och betett dig desperat, går det rädda igenom att uppmärksamma- att du varit desperat;
Samt varför? Skicka ett meddelande och hoppas på förståelse.

Om inte det skulle funka? NEXT
Det är Tinder vi pratar om för gudsskull.

Gjorde du min övning till dig förresten?
Den är lite klurig. Man ser ofta sina egna misstag i andra;
Ofta gör dom speciellt ont- att se och kännas vid;
När beteendet är starkt ogillat, samt begås av en själv.

Har du gjort min övning korrekt.
Kan du finna lite ledtrådar, i vad som är viktigast att korrigera/ändra med dig själv.
Denna övning, gör även så att du inte tar bort beteenden som många ogillar hos dig;
Utan du anpassar dig själv, till att bli den du söker;
Även om du gör något som många inte uppskattar, men du känner att det har en anledning till det beteendet eller information som dom inte besitter, som leder till beteendet.

Oavsett; Är det viktigt att ta vara på sina GENUINA riktiga passioner och intressen.
Slumpa aldrig något du brinner för eller är intresserad av, för att bli mer populär.
Din naturliga passion är det du vill visa upp extra; Oavsett om det är konstigt.
Då ett gemensamt intresse med någon; Kan räcka OTROLIGT långt.
Både som samtalsämne- men även för umgänge.

Är du väldigt speciell- och har ett unikt intresse?
Har du ett väldigt vanligt intresse? (t.ex Lyssna på musik)

Sannolikhet & Intressen; Relativitet och hur den fungerar
Desto mer unikt intresse; desto lägre chans att träffa någon med samma intresse.
Dock högre chans att bilda ett relationsband, när du stöter på någon med detta intresse.

Desto mindre unikt intresse; hög chans att träffa någon med samma intresse.
Väldigt låg chans att det ligger grund för att bilda en relation, om du skulle stöta på någon med detta intresse.

Random nonsens. Kan skriva mer utförligt, vid förfrågan.
Då jag har en väldigt annorlunda syn på verkligheten, känslor och relationer-
Så stannar jag här och fortsätter dela med mig utav den synen, enbart ifall intresse finns.

Mvh

Bland det flummigaste jag läst på Flashback.
Citera
2020-01-29, 12:01
Medlem
Jag fick detta felmeddelande idag när jag "matchade" med en tjej, någon som har sett det tidigare?

Jag får känslan att mitt Tinder konto är helt trasigt.

https://imgur.com/a/7MZYzuH
Citera
2020-01-30, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zekkeg
Jag fick detta felmeddelande idag när jag "matchade" med en tjej, någon som har sett det tidigare?

Det kan vara så att hon raderade sin Tinder ganska precis.
Citera
2020-01-30, 05:13
Medlem
Något jag ser som vanligt förekommande är att tjejer lägger ut sig väldigt tidigt på Tinder efter avslutat förhållande. Jag har skrivit med många som svarat; ”jag har varit singel i 1 månad, dock har vi varit på G att separera i 2 år.” Eller ”singel i 2 veckor, men man kan säga att det liksom har känts som slut i 6 månader”. Dessa tjejer har ännu inte ändrat relationsstatus på facebook. Det kan även vara så att deras ex fortfarande är skriven på samma adress.

Slynorna kan inte stå för vad dom gör. De vet att det ser konstigt ut att de gjorde slut förra veckan och denna vecka är de redan ute och letar the man of the dream.
Citera
2020-01-30, 05:56
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zekkeg

Det där är en fejkprofil som figurerat länge, jag känner igen bilden och den länkar till någon snapchat "bktjej" eller någonting. Så antagligen blev väl den raderad.

Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Något jag ser som vanligt förekommande är att tjejer lägger ut sig väldigt tidigt på Tinder efter avslutat förhållande. Jag har skrivit med många som svarat; ”jag har varit singel i 1 månad, dock har vi varit på G att separera i 2 år.” Eller ”singel i 2 veckor, men man kan säga att det liksom har känts som slut i 6 månader”. Dessa tjejer har ännu inte ändrat relationsstatus på facebook. Det kan även vara så att deras ex fortfarande är skriven på samma adress.

Slynorna kan inte stå för vad dom gör. De vet att det ser konstigt ut att de gjorde slut förra veckan och denna vecka är de redan ute och letar the man of the dream.

Tror inte det nödvändigtvis behöver vara så att särskilt många av dem känner sig redo att träffa en kille.
Handlar nog lika ofta eller oftare om bekräftelse. Säg att de har blivit dumpade av deras alfa-badboy för femtioelfte gången, då försvann plötsligt den tidigare källan för daglig bekräftelse.
Så då skapas en profil för att få massa virtuell bekräftelse utan att de för den sakens skull är intresserade av att träffa nån annan än deras ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in