Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-27, 22:32
Medlem
Fattar nada av hur man startar en ny tråd men det jag vill säga hör hemma här i Tinder-forumet så skriver det här: TILL ER KILLAR SOM ANVÄNDER TINDER: Vad fan är grejen med de här nya trenderna som typ varannan tjej använder sig av på sina bilder, att ha en bild där man står på händer på en strand eller ha en bild där man har lagt in en hundnos på en selfie??? Det kan inte vara en tillfällighet eftersom så otroligt många tjejer har någon av dessa bilder. Är det något jag har missat här?
Citera
2018-06-27, 23:11
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Fortfarande inget försök till kontakt från mitt senaste ligg. No surprise there. Lite sugen på att lägga ner Tinder faktiskt, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte klara av det. Har i och för sig en het flygvärdinna på kroken som jag borde träffa innan jag ger upp, oavsett – som är fett seriös och aldrig legat runt. Guld.

Är en obetydlig tilltänkt dejt för dagen som betett sig som ett miffo också. Vi skulle setts i måndag för ett havsdopp men hon bokade om på grund av mensvärk. Skrev till henne igår natt om att det skulle vara grymt väder på dejten. Hon läste men skrev ingenting tillbaka. Klockan fyra på dagen idag frågade jag hur vi skulle göra med träffen. Hon svarade: "Det blir inget idag..." utan någon som helst förklaring. Jag frågade varför. "Jag är inte i Göteborg..." blev hennes svar. Fortfarande kryptisk och efterbliven. Då skrev jag att det är helt fine att ställa in en dejt men att det är konstigt att inte säga till om det. Hon svarade att hon suttit i en bil hela dagen (inte sant) och att det inte var planerat.

Vanligtvis hade jag inte svarat någonting här, men jag känner faktiskt för att säga någonting dräpande. Var inte så värst taggad på henne då hon har efterbliven blick på många av sina bilder samt ett gulligt feministhalsband på en av dem. Funderar på om jag skulle trycka till henne lite, för i mina ögon är hennes beteende verkligen inte okej. Vad säger ni?

Haha, du sveper sannerligen med ballen alltså! Nä, men vad är det för brudar du minglar upp egentligen? Du har ju identifierat ditt problem själv, dvs att du uteslutande surrar upp brudar som bara vill para sig med en snygging och som befinner sig i den kuk-karusell BrunoC alltid snackar om.

Intressant situation alltså. Om det nu rasar in matchningar, testa att sätt lite krav för att träffa någon baserat på fördomar som = vettig. Typ seriöst jobb, utbildning, över 26 år, inga kids, botoxläppar, fuskpattar eller liknande. Då filtrerar du bort 90% av alla vilsna själar och törstande kukhäxor. Annars kommer du behöva knulla igenom halva Sverige innan du hittar rätt.

Och ja, som Anteri17 är inne på, om du är ute efter seriöst så se för bövelen till att göra ditt yttersta för att sabba logistiken för potentiellt knull på första dejten. Då slipper du ju fundera helt på om eller vem som ska höra av sig efter att ni skiljts åt. Är du fortfarande intresserad kommer du ju höra av dig per automatik. Bor ni i varsin ända av stan t.ex. så möts mitt i en vardagskväll utan alkohol inblandat. Är när man tummar på detta som det bara blir pannkaka av alltsammans.
Citera
2018-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernielomax
Fattar nada av hur man startar en ny tråd men det jag vill säga hör hemma här i Tinder-forumet så skriver det här: TILL ER KILLAR SOM ANVÄNDER TINDER: Vad fan är grejen med de här nya trenderna som typ varannan tjej använder sig av på sina bilder, att ha en bild där man står på händer på en strand eller ha en bild där man har lagt in en hundnos på en selfie??? Det kan inte vara en tillfällighet eftersom så otroligt många tjejer har någon av dessa bilder. Är det något jag har missat här?

Tror det är så att många brudar följer samma eller samma typer av instagrambrudar. Alla trender sprider sig väldigt fort och alla vill efterlikna. Själv tycker jag det är retarderat när man på en dejtingsidan/app använder filter som döljer ansiktet. Det med hundnosen tror jag har att göra med att man vill dölja sin näsa eller liknande, mer fokus på ögon och mun då. Det värsta jag vet är det där munskyddfiltret som täcker allt förutom ögonen. De kan lika gärna bära en burka.
Citera
2018-06-27, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Du är månne intellektuell och smart, men du är fan blåst på sätt och vis. Velig som en kärring och fattar inte varför du bara får knulldejter när du tar ut varochvarannan tjej på havsbad som förstaträff. Så här jävla obegåvad kan du väl inte vara?

Jag vet, jag vet. Det har med en inneboende rastlöshet och ångestproblematik att göra, delvis. Men ... havsbad låter väl inte som en liggdejt, eller gör det det? Hela grejen med att någon som har två barn åker 30 mil för att träffa en känns väl i och för sig inte som att det så sannolikt kommer leda till någonting långvarigt och seriöst ... är det inte snarare där skon klämmer?

Uppskattar hur som helst er input genom den här karusellen, haha!
Citera
2018-06-27, 23:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Jag vet, jag vet. Det har med en inneboende rastlöshet och ångestproblematik att göra, delvis. Men ... havsbad låter väl inte som en liggdejt, eller gör det det? Hela grejen med att någon som har två barn åker 30 mil för att träffa en känns väl i och för sig inte som att det så sannolikt kommer leda till någonting långvarigt och seriöst ... är det inte snarare där skon klämmer?

Observera att jag knappast dömer dig. Nya bekantskaper är ofta kul.
Citera
2018-06-27, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Haha, du sveper sannerligen med ballen alltså! Nä, men vad är det för brudar du minglar upp egentligen? Du har ju identifierat ditt problem själv, dvs att du uteslutande surrar upp brudar som bara vill para sig med en snygging och som befinner sig i den kuk-karusell BrunoC alltid snackar om.

Intressant situation alltså. Om det nu rasar in matchningar, testa att sätt lite krav för att träffa någon baserat på fördomar som = vettig. Typ seriöst jobb, utbildning, över 26 år, inga kids, botoxläppar, fuskpattar eller liknande. Då filtrerar du bort 90% av alla vilsna själar och törstande kukhäxor. Annars kommer du behöva knulla igenom halva Sverige innan du hittar rätt.

Och ja, som Anteri17 är inne på, om du är ute efter seriöst så se för bövelen till att göra ditt yttersta för att sabba logistiken för potentiellt knull på första dejten. Då slipper du ju fundera helt på om eller vem som ska höra av sig efter att ni skiljts åt. Är du fortfarande intresserad kommer du ju höra av dig per automatik. Bor ni i varsin ända av stan t.ex. så möts mitt i en vardagskväll utan alkohol inblandat. Är när man tummar på detta som det bara blir pannkaka av alltsammans.

Tack för din input!

Jag håller helt med dig angående logistiken där alltså. Med just den här tjejen hade jag brutit för dagen om det inte vore för att hon bodde 30 mil bort. Alternativet var liksom att skicka hem henne senast klockan 10 på kvällen – när hon hade varit framme klockan 6. Det känns inte helt sjyst när hon åkt så långt, i synnerhet inte eftersom hon skulle vara hemma tidigast klockan 1 på natten.

Vad jag hade kunnat göra är att ta hem henne utan att ligga med henne och låta henne använda sängen medan jag sov på soffan. Tyvärr är jag inte tillräckligt stark för något sådant, i synnerhet inte då hennes kropp var den potentiellt snyggaste jag sett i hela mitt liv (ansiktet var också fint, säg en 8:a kanske).
Citera
2018-06-27, 23:34
Medlem
Citat:
Observera att jag knappast dömer dig. Nya bekantskaper är ofta kul.

Nej, det vet jag att ni inte gör – ni försöker lotsa mig mot de mål jag har, och det uppskattar jag verkligen. Det finns ingen anledning att vaddera budskapet utan jag vill helt enkelt ha rak och ärlig input.

Men baddejten där, som sagt – knulldejtvarning på det?
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-27 kl. 23:38.
Citera
2018-06-27, 23:42
Medlem
Jag har ett nytt ord för en hel del brudar, och kanske killar. Tinderzombies!
I mitt fall är det brudar som gör minsta lilla för att få bekräftelse som de sen suger ur alla killar som de matchar med.
De har bara någon bild eller flera i dåliga vinklar. Inget i presentationen, om de har nåt så är det hjärndött likt "tränar, umgås med vänner och reser" eller min personliga favorit "älskar att skratta". De sitter mest och beundrar sina matchningar likt Gollum beundrar ringen. Tillräckligt aktiva för att hålla igång konversationerna men så fort man nämner att man är intresserad av att ses unmatchar de eller säger att det inte funkar just då. Dessa brudar brukar inte försvinna utan dyker upp om och om igen.
Signalerna finns tidigt där men lätt att gå i fällan, att man skriver fram och tillbaka utan att det ger något. Slöseri med tid helt enkelt.
Citera
2018-06-27, 23:44
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Tack för din input!

Jag håller helt med dig angående logistiken där alltså. Med just den här tjejen hade jag brutit för dagen om det inte vore för att hon bodde 30 mil bort. Alternativet var liksom att skicka hem henne senast klockan 10 på kvällen – när hon hade varit framme klockan 6. Det känns inte helt sjyst när hon åkt så långt, i synnerhet inte eftersom hon skulle vara hemma tidigast klockan 1 på natten.

Vad jag hade kunnat göra är att ta hem henne utan att ligga med henne och låta henne använda sängen medan jag sov på soffan. Tyvärr är jag inte tillräckligt stark för något sådant, i synnerhet inte då hennes kropp var den potentiellt snyggaste jag sett i hela mitt liv (ansiktet var också fint, säg en 8:a kanske).

Såklart, du verkar skön och då vill man ge konstruktivt inspel!

Du tror på fullaste allvar inte att det var rätt noga utstuderat från hennes sida?

Det vill säga, du tror inte att hon inte timade in det med en dag hon inte behövde hänga med ungen dagen efter? Att hon gick med på baddejt för att spana in dig? Att hon hade ett option att avbryta dejten tidigare och åka hem om hon inte hade varit sugen?

Haha, come on! Brudar är ju inte dumma i huvudet, dom smider ju också sina strategiska planer framförallt om de ser något framför sig som de gärna vill fortplanta sig med.
Citera
2018-06-27, 23:45
Medlem
Citat:

Havsbad kan väl bara tolkas som en liggdejt? Dejten går ut på att klä av er inför varandra...
Citera
2018-06-27, 23:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Nej, det vet jag att ni inte gör – ni försöker lotsa mig mot de mål jag har, och det uppskattar jag verkligen. Det finns ingen anledning att vaddera budskapet utan jag vill helt enkelt ha rak och ärlig input.

Men baddejten där, som sagt – knulldejtvarning på det?

Bra! Jag gillar ju gänget här inne, även om vi alla är lite sjuka. Men jag tror våran rakhet gör tråden gott.

Det blir ju halvt avklätt, kanske en kyss i vattnet, och därifrån är det ju extremt lätt att låta det eskalera.
Citera
2018-06-28, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Såklart, du verkar skön och då vill man ge konstruktivt inspel!

Du tror på fullaste allvar inte att det var rätt noga utstuderat från hennes sida?

Det vill säga, du tror inte att hon inte timade in det med en dag hon inte behövde hänga med ungen dagen efter? Att hon gick med på baddejt för att spana in dig? Att hon hade ett option att avbryta dejten tidigare och åka hem om hon inte hade varit sugen?

Haha, come on! Brudar är ju inte dumma i huvudet, dom smider ju också sina strategiska planer framförallt om de ser något framför sig som de gärna vill fortplanta sig med.

Blir lite rörd här faktiskt. Silly me!

Jo, absolut att hon tajmade in det för att få till en eventuell övernattning. Men jag tänkte i min enfald att det ändå kanske kunde finnas en önskan om någonting seriöst där också. Hon gav inte intrycket av att bara vara ute efter sex, speciellt inte eftersom hon åkte så långväga, men där kanske man snarare ska tänka tvärtom. I synnerhet givet hennes situation. Att avståndet spelar mindre roll om hon vill ligga än om hon vill ha någonting som fungerar i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Havsbad kan väl bara tolkas som en liggdejt? Dejten går ut på att klä av er inför varandra...

Visst, man får spana in varandra liksom. Det är ju spännande och en del av anledningen till att jag gör det, men med just den här tjejen så var huvudattraktionen faktiskt picknicken – som jag lyckades fixa klart över förväntan. Badbiten var rätt perifer och någonting vi övervägde att skippa, men eftersom hon så sällan är vid havet så ville hon ändå få det gjort. Typ. Vilket ju som sagt var "tur" då jag blev helt blown away av hennes kropp.

Citat:
Bra! Jag gillar ju gänget här inne, även om vi alla är lite sjuka. Men jag tror våran rakhet gör tråden gott.

Det blir ju halvt avklätt, kanske en kyss i vattnet, och därifrån är det ju extremt lätt att låta det eskalera.

Ja, rakheten är en absolut nödvändighet för att vi ska kunna hjälpa varandra att komma framåt!

Som sagt ovan så var det egentligen en picknickdejt vid vattnet med bad som eventuellt inslag. Vi var på väg att hoppa den biten men hon var så satans taggad då hon aldrig får tillgång till havet annars. Som lite slumpmässig kuriosa var hon disträ och klumpig (trillade två gånger) vilket jag fann ganska gulligt. Några excentriska drag ska man ändå ha.

Ett litet hopp till min andra nuvarande kontakt (ovärdigt, jag vet): Jag skrev jag lite med flygvärdinnan (som utbildar sig till jurist, kan jag tillägga) nu och hon har tydligen någon idé för en dejt mellan oss som hon ska berätta om imorgon. Spännande!
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-28 kl. 00:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in