Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nej alltså du missförstod min fråga. Såklart det är lättare att ragga på krogen än tinder, det är ett allmänt faktum. Jag ville dock fundera tillsammans med dig varför du tror att det är lättare, orsaker anledningar? Gillar tjejer att se sociala killar och framåtriktade i verkligheten?
Vill bara poängtera att det visst kommer gratis för tjejer haha. De får killar helt utan ansträngning.
Aha, sorry är trött och seg. Så är det absolut. Positiv glad energi irl älskar folk även om du är okänd, vem bryr sig om du är positiv å sprider glad energi på tinder? Ingen typ. Både brudar å snubbar vill vara med såna människor. När jag är ut så brukar jag prata med alla möjliga. Det är riktigt kul ibland, men även svårt många gånger. Du ska ha i åtanke att alla som går på krogen är inte där för dom egentligen vill. Det är kompisar som dragit med dom ut etc. Du kan pma mig om detta. Lite offtopic här inne
Citera
2018-12-10, 23:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
kändisen träffar nog en del brudar iaf. Så klyschan stämmer. Brudar dras till män som har många alternativ, men då ska ni inte sitta och gråta sen att de inte vill vara exklusivt med just er. Får känslan av att du är BrunoC med fake account som trollar. Vissa grejor i ditt snack påminner om hans språk 😂 men önskar er damer i tråden all lycka oavsett. Era egon är som dom är. Det kan vi nog inte ändra på men förhoppningen är att ni får lite tankeställare iaf.

Nja brudar dras väl till män som är framgångsrika snarare.
Citera
2018-12-11, 02:00
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snubblen
Men du, vad har användning av snapchatfilter med vettighet att göra? Det är inte som att du blir totalt efterbliven bara för att du använder ett snapchatfilter, även om det självklart ser extremt larvigt ut. Och du skrev även om att hon verkade ha så bra självkänsla "trots att hon såg ut som hon gjorde". Så enligt dig så måste hon vara deppig och tillbakadragen bara för att hon inte ser ut som en dröm? Skärp dig för fan. Det låter ju som en bra tjej som kan äga din look live även fast den kanske inte är 100%. Att hon istället skulle anpassa sig till sina förutsättningar eller vad du vill kalla det låter ju bara dumt.

Fast grejen är ju att hon använt såpass mycket filter och mixtrat med vinklar i bilderna så att hon ser ut som en annan människa.. Det har helt klart att göra med vettighet? Skrev INTE att det var konstigt att hon har bra självkänsla trots hur hon ser ut. Utan jag skrev att det är konstigt att hon inte bara använde verklighetstrogna bilder, eftersom hon ser bra ut. Pilla ut kalsongerna ur röven och läs ordentligt för fan. Eller är du också en sån som luras med bilderna kanske? 😂
Senast redigerad av Brottinator 2018-12-11 kl. 02:02.
Citera
2018-12-11, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Så kanske det är. Inget jag tänkt på. Jag försöker vara så många tillmötes som möjligt. Men det går inte alltid. Kan säga att jag fått mer PM senaste dagarna än någonsin. Så vita riddare serves me well host host..

Nej, om man ska vara seriös så vitriddare för mig är män som konstant ska svara för kvinnor när de är fullt kapabla att göra så själva. Det skickas pm med hot av dessa män om man säger en kommentar som är lite negativ om en kvinna osv. Skillnaden här är att det i princip hela tiden är incelhatattacker när kvinnorna kommer med sina åsikter/uppfattningar.

Honey å övriga damer här sköter sig finfint själva. Även om de inte tillför några magiska formler för hur det ska vattnas i mörka grottor över vårat land, sorry brudar allt väl. Men att spy galla över dom för d vill ha fina händer osv känns bara onödigt.

Som Honey pussypass sa. Visst har vi stort tålamod här i tråden ibland. Jag önskar alla här inne lycka även om ja inte alltid delar era åsikter. Män som kvinnor. Framför allt känner jag starkt för Fomalhaut. Även om tålamodet ibland tar slut. För egendel. Man får ju vara glad om folk tar till sig litegrann av fader tinder säger. Synd man inte kan ändra account name 😁

Christ, det här är ju en extrem förvanskning av hur det de facto gick till. Från ”äntra tråden och ägna flera inlägg på raken åt att uttrycka sig så förklenande som möjligt om män som inte motsvarar hennes utseendemässiga preferenser” till ”vill ha fina händer”.

Värt att notera är också att det är en av trådens få kvinnor som spytt mest galla på det här viset, trots att den förkrossande majoriteten som skriver här är män. Är det en slump? Om inte, vad kan det bero på?

Vet heller inte om jag sett något ”incelhat” över huvud taget de senaste säg 5 sidorna. Kan du ge några exempel? Jag ser över huvud taget väldigt lite otrevligheter i tråden. Den enda folk reagerat mot på sistone är ju nyss nämnda kvinna, men hon har inte fått ett ont ord efter sig sedan hon slutade trolla.

Tl;dr: Det fetstilta i ditt inlägg rimmar inte med verkligheten och det finns ingen anledning för dig att gå in och ”skydda” vederbörande inför någonting som är överspelat.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-12-11 kl. 02:36.
Citera
2018-12-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Någon som varit med om det motsatta, d.v.s. ser mycket bättre ut än på bilderna? Har hänt mig en gång. Fantastiska ögon och uppsnofsad utan att det blir onaturligt. Hade faktiskt tänkt swipa vänster, men är så glad att jag inte gjorde det.
Händer mig mer än det omvända faktiskt. Kan bero på att jag har blivit duktig på att stalka fram deras facebook osv.

Tar man sig tid med swipandet, och studerar vissa så kan man också se att det finns mer potential bakom deras bilder. De har helt enkelt inte (behövt) bemästra konsten att försköna sina bilder, eller är ovetandes om hur de framstår. Detta stämmer ofta in på tjejer som varit i ett förhållande länge, blivit singel och sedan gett sig ut på marknaden. Rent generellt den ju den typen av tjej man letar efter. Ofta är de där för att "testa Tinder" och har inte vågat anstränga sig.
Citera
2018-12-11, 14:03
Medlem
R.Bloodworths avatar
Skaffade om Tinder för cirka tre dagar sedan, har fått en del matchningar på denna korta period. Och om det inte är Tinder som försöker lura mig till ett köp av gold, så står det även att 3 andra tjejer gillar mig, men kan inte se vilka. Undrar om det är min nya presentationstext eller slump? Eller kan det vara Tinder själv som försöker lura mig med att "x antal tjejer gillar dig"?
Citera
2018-12-11, 14:05
Medlem
R.Bloodworths avatar
Såg att det diskuterades snapchatfilter - På Badoo har ju 9/10 tjejer en profilbild med snapchatfilter, många har dessutom bilder med endast filter. Skrämmande faktiskt, för filtret förskönar utseendet utan minsta lilla tvekan.
Citera
2018-12-11, 14:44
Medlem
anteri17s avatar
Hade dejt nummer två med en tjej igår. Ja, jag dejtar två tjejer seriöst samtidigt.

Vi kom in på Tinder. Hon beklagade sig, som så många andra, över den bristande nivån på killar. Bilder ser dåliga ut, folk skriver antingen för lame eller är alldeles för på, hon som pluggat ett statusprogram i UK vill inte ta någon obildad mupp, etc etc. Intressant att höra, men det förstärker bara det som jag och många vet. Dvs att krav är höga, att en helhet hos killarna ofta måste finnas, men också att möjligheterna drastiskt ökar om man lär sig skriva intressant och inte ha spegelbilder från ett ostädat badrum.

Hon sa att hon inte hade tänkt träffa någon från Tinder. Att till och med hennes vänner har blivit förvånade när hon gått på dejt nr 1 och dejt nr 2 med mig. En viss boost för en själv såklart. Hon har dessvärre inte helsvensk bakgrund, varför hon ska vara något alldeles extra för att jag ska välja just henne. Intressant dock var att hon inte hade något problem med att diskutera politik, SD, feminism etc. Det är fan helt sjukt vad helsvenska kvinnliga studenter är räddhågsna och lame i politiska frågor. Uppfriskande med lite andra åsikter.

Tyvärr var hon rätt dålig på att kyssas.
Citera
2018-12-11, 15:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Skaffade om Tinder för cirka tre dagar sedan, har fått en del matchningar på denna korta period. Och om det inte är Tinder som försöker lura mig till ett köp av gold, så står det även att 3 andra tjejer gillar mig, men kan inte se vilka. Undrar om det är min nya presentationstext eller slump? Eller kan det vara Tinder själv som försöker lura mig med att "x antal tjejer gillar dig"?

Skriv ut din presentationstext här då!

Och se till att våga skriv med alla du matchar med. Det är ett ihärdigt arbete som krävs. Du har nu fått hundratals exempel i tråden hur konversationer både kan inledas och fortsättas. Inga mer beklaganden.
Citera
2018-12-11, 15:09
Medlem
Tråden senaste tiden är ju på nåt sätt rätt signfikativ för vår samtid och dagens dejtingmarknad ändå.

Singelkvinnan på 35 som nu kommit på att det är en bra idé att börja fundera på det här med att skaffa barn hoppar in i tråden och talar med ett passionerat förakt om småfjuniga pojkar hon dissat med händer som inte varit stora nog (trots att de nu skulle kunna ha andra kvaliteter att erbjuda en kvinna).

Det obligatoriska med män som behöver rycka in sköta kvinnans försvar och stötta henne när det framförs lite kritik.

Och sen framkommer det förstås att samma kvinna inte nöjer sig med en vanlig svensson eller ens lagkaptenen i det lokala fotbollslaget, den karismaiske kommunpolitikern som brukar uttala sig i länstidningen eller nån höjdare inom svenskt näringsliv. Nej, hon berättar hur hon nu spenderar tiden med att dejta världskända artister istället. Det är mer i hennes liga nu.

Sen den 9435:e killen i tråden som undrar hur han ska göra för han tycker det verkar så märkligt att han får så pass lite matchningar.

Hypergami, nån...?
Senast redigerad av BrunoC 2018-12-11 kl. 15:11.
Citera
2018-12-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hade dejt nummer två med en tjej igår. Ja, jag dejtar två tjejer seriöst samtidigt.
Du behöver inte försvara dig, det är ett helt rimligt och pragmatiskt val. Det är ganska ostrategiskt att inte maximera sina chanser, och bara satsa på ett kort. Förutsatt man har kapaciteten att klara av det. Helst önskar man ju att man kände att man kunde satsa på bara en dock, det är ju lättare.

Ska själv träffa två stycken igen inom kort (båda som frågade ut mig från början - alltid ett gott tecken), och ska bjuda ytterligare en till, innan jag stänger ner för i år och går i vinterläger.

När tjejen är initiativtagaren är, åtminstone i min erfarenhet, en bra förutsättning för att en träff blir bra.

En tröttsam analogi kanske, men det är ju så det går till i djurriket i stort; honan väljer eller accepterar att hanen får para sig med henne. Men vi ska nog inte dra för stora växlar på de biologiska aspekterna.

Citat:
Hon sa att hon inte hade tänkt träffa någon från Tinder. Att till och med hennes vänner har blivit förvånade när hon gått på dejt nr 1 och dejt nr 2 med mig.
Bör ju så klart tas med en nypa salt, men förhoppningsvis sant.
Citat:
Tyvärr var hon rätt dålig på att kyssas.
Kanske ett bra tecken, då har hon inte haft så mycket övning på det?
Citera
2018-12-11, 16:10
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Du behöver inte försvara dig, det är ett helt rimligt och pragmatiskt val. Det är ganska ostrategiskt att inte maximera sina chanser, och bara satsa på ett kort. Förutsatt man har kapaciteten att klara av det. Helst önskar man ju att man kände att man kunde satsa på bara en dock, det är ju lättare.

Ska själv träffa två stycken igen inom kort (båda som frågade ut mig från början - alltid ett gott tecken), och ska bjuda ytterligare en till, innan jag stänger ner för i år och går i vinterläger.

När tjejen är initiativtagaren är, åtminstone i min erfarenhet, en bra förutsättning för att en träff blir bra.

En tröttsam analogi kanske, men det är ju så det går till i djurriket i stort; honan väljer eller accepterar att hanen får para sig med henne. Men vi ska nog inte dra för stora växlar på de biologiska aspekterna.

Bör ju så klart tas med en nypa salt, men förhoppningsvis sant.

Kanske ett bra tecken, då har hon inte haft så mycket övning på det?

Ja. Jag försöker undvika att svina alltför mycket. Mm gillar också när tjejen frågar ut. Det skedde med den ena av de två jag nu träffar. Och vi har sett i över en månad, så det stärker ju din tes av att hon har ett starkt intresse.

Vi var öppna med det mesta, tidigare dejter, förhållande (ickeexisterande långa sådana för min del), varför man är på Tinder etc. Så jag antar att hon talar sanning.

Jag är inte som övriga högermän just i denna fråga. Det gör inte mig om damen har en del erfarenhet sen innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in