Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag: inte instagram, inte snapchat, visserligen FB men dold vänlista och typ 40 likes på profilbilder. Relativt liten och spridd kompiskrets.
Mitt resultat: well jag har legat med för många tindertjejer i år och har lyckats behålla tre, fyra stycken i någon månad innan jag själv ledsnat och avslutat kontakt. Det går att leva utanför sociala medier... Nu lägger jag iofs en timme per dag på Flashback, men det är ju inget damerna ska veta
Edit: ca 25 år så jag "borde" vara mer modern.
Edit 2: däremot är jag med på att det sammantaget är en nackdel att vara som jag. De som är väldigt aktiva på sociala medier ser mig nog som ett freak, och endast ett fåtal ser det som något positivt. Tillräckligt många verkar inte bry sig dock.
Får väl ge våran yngre okrönte fuckboikung en ryggdunk förengångskull, klokt beslut. Vad är det för typ utav brudar du vill ha Rockyboyen? Opålitliga, falska, golddigger typer som vill leecha din instafame för att sen dumpa dig? Då funkar det toppen, men en solid brud skulle aldrig gå igång på den uppenbara insta fuckboin "titta här är jag med massa brudar" attention whoreandet, sålänge han inte åstadkommit något sen tidigare, fotbollsspelare, skådis, etc. Det är något annat. Ryktet börjar gå om en fuckboi eftersom det är enkelt för tjejer att känna igen en. Facebook grupper startas där det varnas för insta fuckbois, och för att inte tala om metoo enklare att hamna i sådant sammanhang också. Även om man "inte gjort något fel". Nej, låg profil. Facebook som är dold är given.
För att behålla framgång i livet så måste man vara lowkey. När du skriker och gapar om mycket, så skiter det sig oftast av de enkla skälet att de flesta attentionwhores som syns mest och hörs mest blir utsatta för de mest oseriösa aktörerna. Ta tex Blondinbellan som ett färskt exempel, eller David Beckham när det begav sig. Tror ni det hade funnits något intresse av att läsa om "Kalle Andersson Gate, Kalle hade sex med flera kvinnor samtidigt utan att dom visste om det?! Läs mer på sidan 25!", Njae inte direkt va.
Okok jag är medveten om att det gjorts någon dokumentär om någon anders som knulla massa tinderbrudar, men rent generellt har media/allmänheten inget intresse av en nobody's sexliv. Det är fakta. Du drar till dig helt fel typ utav tjejer/människor. När folk frågar mig om råd om diverse saker dodgear jag oftast. Det slår oftast bara tillbaka på en, i alla fall, och det är lite samma deal med instafame/socialmediahero. Det kommer slå tillbaka om du vill leva ett normalt liv eller fuckboi liv och faktiskt inte bara ha insta för någon "social media business modell". Sen har vi ju stalker sidan också av att vara "youtuber/instagram känd". Nej, du gör nog bäst i att bara vara du. Brudarna gillar dig ändå tids nog.
Edit: Trodde jag markerat Rocky:n också i å med att ditt inlägg var ett svar på det, men det hade jag inte, aja. Skyller på att jag börjar bli gammal