Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-07-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Angående mamman som jag träffat (Kolla mina förra inlägg)... Eftersom att jag som sagt var inte riktigt är jättenöjd med åldersskillnaden eller att hon har barn, men samtidigt att jag inte vill vara ensam, så har vi fortsatt förhållandet, har inte tagit upp till henne några av dom här problemen, men har börjat använda Tinder igen på sidan för att se om jag kan hitta någon som jag som sagt var har mer gemensamt med som också är i min ålder.

Jag kan förstå att det låter som att det är jävligt dålig stil, men jag kan fan inte riskera att göra slut och sen gå tillbaka på Tinder och inte hitta något, för då blir jag utan sex, kärlek eller något, och kan fan inte gå tillbaka till det, finns ju inget mer deprimerande.

Du gör helt rätt enligt mig.
Det är en tuff marknad därute, och det är i princip varje man för sig själv.
Citera
2019-07-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Jag är inte från europa och tur att man har en modellsnygg flickvän som är typ en 9av 10. för 8 år sen fick jag 40 matchningar om dagen på tinder med en bra andel snygga tjejer, men nu numera i runda slängar 3 matchningar med fula brudar om dagen.

givetvis beror det på att svenska tjejer nu ratar mitt utseende pga massimmigrationen. Kom inte med några förklaringar att det är segt för alla, för jag gick in på tinder och tog en europee som till och med är fulare än mig, och han fick fan 20 matchingar på 2 timmar när jag precis startade tinderkontot. Det sjuka är ju att jag gått från 40 om dagen till 3 och provat med samma bilder. Det är en minskning på 12ggr, och jag skulle vilja säga att det är mer än 12 ggr, då dessa 3 är riktigt fula.

Hur fan kan det va en minsknign på 12ggr+? ALLA jävla brudar har fani mig tagit till sig hur fult det är att vara utomeuropee nu efter massinvasionen senaste åren. Tjejerna följer trenden och stämningen som en fluga flyger till bajs.
Jag anar oerhörda brister i din vetenskapliga metod. Det är enormt svårt att skapa ens i närheten av jämförbara resultat av Tinder, då det är så enormt många faktorer och variabler att ta hänsyn till, de flesta kan du inte ens kontrollera själv.

Om vi förbiser faktumet att Tinders algoritm ändrats åtminstone 2-3 ggr sedan din första mätning, så bör du se till att du swipat åtminstone sanna veckodag, geografiska plats, tid på dygnet, antal högerwipes etc. Och sedan har vi så klart den subjektiva slump-aspekten som gör det ännu svårare.

Gå ut och mät vindens genomsnittshastighet för ditt hus istället, då får du data som är långt mer meningsfull än "matchningar per dag", som inte ens har ett anekdotiskt värde.
Citera
2019-07-17, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Kommer inte fungera. Hon är inte längre intresserad av att bara ligga runt, annars hade vi stannat i den situationen, om jag gjort som du säger hade hon 100% slutat träffa mig.

Sant. Killar som endast vill ligga runt med tjejer SÄGER INTE att de endast vill ligga med henne. Vilka tjejer går med på det haha? Killar som ligger runt kör sitt ”game” och charmar tjejen.
Citera
2019-07-17, 20:53
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Har så många snygga killar nu som bara svärmar runt mig likt getingar kring ett bi.
Blir lite mkt. Att skriva med 5 st som man är intresserad av. Men roligt men man känner såhär, var det bara läppstiftet som gjorde det? Eller va kommhelt plötsligt så mångas intresse från?
Citera
2019-07-17, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Har så många snygga killar nu som bara svärmar runt mig likt getingar kring ett bi.
Blir lite mkt. Att skriva med 5 st som man är intresserad av. Men roligt men man känner såhär, var det bara läppstiftet som gjorde det? Eller va kommhelt plötsligt så mångas intresse från?

Haha käften.
Får du ökat självförtroende av att skriva ner det? Lovar att de ”snygga” killarna bara vill ligga och sedan dumpa dig och sedan får du gråta ut.
Citera
2019-07-17, 22:59
Medlem
Efter att ha uppdaterat min mobil är jag plötsligt avstängd från Tinder på grund av "aktivitet" som strider mot appens villkor. Jag tillhör den snälla skaran som aldrig skriver någonting kränkande mot någon. Alla bilder jag har är på mig själv, inget avklätt. Min profiltext har inget stötande i sig. Någon mer som har råkat ut för detta? Vad kan man göra åt det?

Kan tillägga att jag strax innan detta matchade med någon tjej som frågade vad jag gör, jag svarade att jag bara chillade, hon skriver då från ingenstans och på engelska att hon blockar mig. Misstänker att detta kan vara orsaken, men kan någon stänga av en bara så där, bara genom att rapportera utan att man har gjort något?
Senast redigerad av lesgrossman91 2019-07-17 kl. 23:03.
Citera
2019-07-18, 00:37
Medlem
SeanPenns avatar
Haha tindergold. Det är mer som en såndär gul-aktig tejp man fångar flugor med. Samlas bara massa jävla feministter med katt där, vadfan är det som pågår? 30+ som skriver att dom är tanter med konstiga spretiga tatueringar överallt......Herregud.
Citera
2019-07-18, 14:09
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Haha tindergold. Det är mer som en såndär gul-aktig tejp man fångar flugor med. Samlas bara massa jävla feministter med katt där, vadfan är det som pågår? 30+ som skriver att dom är tanter med konstiga spretiga tatueringar överallt......Herregud.

Kanske du som ser ut som Lars Ohly och drar dem till dig?
Citera
2019-07-18, 15:00
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Tycker nästan mer synd om er tjejer än oss bittra killar, förstörs nog ännu mer av den skeva dejtingmarknaden, framförallt på tinder.

När jag blir 30 om några år så ska jag utan tvekan förutsatt att appen finns kvar eller någon liknande tagit över monopolet logga in och kolla vilka man känner igen som fortfarande sitter där.

Fan vad soft det är att vara kille ändå, vi mognar som en vacker frukt år efter år långt in på livet, ni kvinnor har er peak runt 19-25, efter det går det sakta men säkert utför tills ni kommit runt 30 års åldern, då ni är lika åtrodda som en 50 åring.
Citera
2019-07-18, 16:10
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Tycker nästan mer synd om er tjejer än oss bittra killar, förstörs nog ännu mer av den skeva dejtingmarknaden, framförallt på tinder.

När jag blir 30 om några år så ska jag utan tvekan förutsatt att appen finns kvar eller någon liknande tagit över monopolet logga in och kolla vilka man känner igen som fortfarande sitter där.

Fan vad soft det är att vara kille ändå, vi mognar som en vacker frukt år efter år långt in på livet, ni kvinnor har er peak runt 19-25, efter det går det sakta men säkert utför tills ni kommit runt 30 års åldern, då ni är lika åtrodda som en 50 åring.

Va taskiga ni är här på sidan. Kvinnor kan vara fina genom hela livet. Har sett fula kvinnor i alla åldrar. Fula ansikten och överviktiga kroppar. Du kan ju försöka få 19-åringar sen byta ut dem när de blir 25 om du tycker så. Men var bara ärlig från början 😉 hahaha.
Jag tycker inte tinder är skevt. Första man får män som är lika en själv och inte sämre. Och intresserad av. Ofta annars är det ju sämre som vill bli ihop. Om man ska jämföra sig.
Citera
2019-07-18, 16:14
Medlem
lakritcs avatar
Generellt anser jag att män åldras med större värdighet, men det finns ju kvinnor som kan vara riktigt fina högt upp i åldern. Daniela Bianchi tycker jag nästan såg bättre ut som 53-åring än när hon var 23. Ett annat exempel är Rachel Weisz.

Tinder har absolut en skev könsfördelning. Det finns det ju officiella siffror på.
Senast redigerad av lakritc 2019-07-18 kl. 16:19.
Citera
2019-07-18, 16:44
Medlem
Citat:
Va taskiga ni är här på sidan. Kvinnor kan vara fina genom hela livet. Har sett fula kvinnor i alla åldrar. Fula ansikten och överviktiga kroppar. Du kan ju försöka få 19-åringar sen byta ut dem när de blir 25 om du tycker så. Men var bara ärlig från början 😉 hahaha.
Jag tycker inte tinder är skevt. Första man får män som är lika en själv och inte sämre. Och intresserad av. Ofta annars är det ju sämre som vill bli ihop. Om man ska jämföra sig.
Kan det inte vara så att de "sämre" män "som vill bli ihop" offline i själva verket är de män som är "lika en själv"?

Finns som sagt betydligt fler män än kvinnor på tinder, och jag antar att du är bekant med tillgång vs efterfrågan.
Senast redigerad av chalmers93 2019-07-18 kl. 16:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in