2018-07-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Någon mer än jag som upplever att det dyker det upp fler och fler tjejer som endast har första bokstaven, alternativt sina initialer som namn på Tinder? Ser minst två-tre tjejer varje dag numera.

Beror det på att de bytt namn på Facebook eller finns det en funktion i Tinder som censurerar ens namn?

Gör ju att man inte kan kika upp brudarna lika enkelt och känns även att något är fishy om de inte skriver ut sitt namn. Ofta kollar jag ju upp tjejens sociala medier, adress etc innan jag ens sagt hej. Utvecklat en rutin för detta för att minimera tiden på fel tjejer...

Kanske är det pga stalking tjejer väljer att anonymisera sig eller är det någon GDPR-historia?

Det har att göra med att de inte länkar sin Facebook utan skapar kontot via sitt mobilnummer. Då kan man trycka in ålder och välja själv vad man nu vill heta.

Anledningen till att endast ha en bokstav eller sina initialer har jag tyvärr inget svar på.
Citera
2018-07-01, 20:25
Medlem
Airwave92s avatar
Jag köpte mig precis Tinder plus

Vill gärna lära känna folk från andra länder också hur gör jag då? Jag vill se folk från t.ex Usa
Citera
2018-07-01, 22:36
Medlem
Citat:
Jag är absolut ingen bra referenspunkt då jag är kille, men som jag skrev i ett inlägg för några dagar sen har jag ju försökt köra lite andra fake-konton parallellt med mitt riktiga och upplever att man inte längre får samma boost när man skapar nytt konto.

Formalh verkar ju också ha problem nere i Grekland, vilket verkar tyda på att geografiska boosten också inte ger lika mycket längre.

Nu har vi nog för litet statistiskt underlag för att dra några slutsatser, men tror inte vi kan utesluta att Tinder skruvat om algoritmen så att newbie-boosten och geoboosten nu har blivit svagare än vad de varit. (eftersom de istället vill kränga superlikes, boost och gud vet vad...)

Ja, alltså det är helt riggat. Brorsan och jag har fått noll jävla likes under tre boosts sammanlagt. Tidigare har jag fått i snitt runt 20, ALDRIG under fem.

Dessutom fick jag noll likes under många dagars tid fast jag brukar få mellan typ två och tio per dag.

De jävla asen har helt enkelt softbannat oss båda av nån anledning, varför vet jag inte.

Har iaf fått fyra likes i Grekland hittills varav två lett till snack; men ingen av dessa icke-svenskor verkar använda appen för att träffas utan snarare i ren förströelse.
Citera
2018-07-01, 23:10
Medlem
Whoa, Tinder-broes, jag har kollat in en råsnygg tonåring på mitt hotell (som struttar omkring vid poolen i bikini och visar upp sin perfekta kropp) och häromdagen hittade jag henne på Happn. Skickade en ”hi” (mottagaren ser en direkt och kan matcha ... typ som superlike men mer powerful). Nu dök det upp en notis om att jag har en ny match. Blir jävligt ivrig att se om det är hon ... och det är det!

Hon är här med sina föräldrar vilket kan göra det svårare, men samtidigt gör det ju grejen med mig mer spännande för henne då hon knappast lär gå ut ensam.

Har hon eget rum så är det heller ingenting som förhindrar ... well, ni fattar.

Skrev till henne nu. Wish me luck nu, för fan!
Citera
2018-07-01, 23:12
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Ja, alltså det är helt riggat. Brorsan och jag har fått noll jävla likes under tre boosts sammanlagt. Tidigare har jag fått i snitt runt 20, ALDRIG under fem.

Dessutom fick jag noll likes under många dagars tid fast jag brukar få mellan typ två och tio per dag.

De jävla asen har helt enkelt softbannat oss båda av nån anledning, varför vet jag inte.

Har iaf fått fyra likes i Grekland hittills varav två lett till snack; men ingen av dessa icke-svenskor verkar använda appen för att träffas utan snarare i ren förströelse.

Ja, eller riggat och riggat... Tror Tinder börjar se över hur de slår mynt av alla de här pissfunktionerna de har lanserat på kort tid nu, så antar de är inne och skruvar och testar för fullt i algoritmen.

Har för ovanlighetens skull tillbringat dagen hemma idag (söndag) och satt någon slags matchningsrekord för ett moget konto.

Kan inte dra någon annan slutsats än att jag har blivit belönad för att jag varit mer aktiv än normalt, vilket ALDRIG har inträffat tidigare. Har ju snarare gått sämre för mig när jag suttit och nördat med Tinder tidigare!

Känns som det hela varit en snöbollseffekt. Fått upp en matchning, börjat surra med henne (fått svar direkt), raderat en annan inaktiv matchning och fått en ny direkt som jag börjat snacka med. Har på det sättet fått 8 nya matchningar totalt bara idag och har typ lika många aktiva dialoger.

Tinder har ju alltid gått i vågor fine, men det här är den sjukaste svallvågen jag varit med om.

Känns som det här kan bli en svettig vecka på dejtfronten , men är ju ett sånt här flöde man måste ha för att få tillräckligt med kandidater för att kunna dubbelboka två på samma kväll så man vet att det faktiskt blir en dejt utan flake.

Till saken hör dock att min guld-prenumeration går ut om ett par dagar, så kan vara så att algoritmen triggat en extra-push... :/
Citera
2018-07-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Whoa, Tinder-broes, jag har kollat in en råsnygg tonåring på mitt hotell (som struttar omkring vid poolen i bikini och visar upp sin perfekta kropp) och häromdagen hittade jag henne på Happn. Skickade en ”hi” (mottagaren ser en direkt och kan matcha ... typ som superlike men mer powerful). Nu dök det upp en notis om att jag har en ny match. Blir jävligt ivrig att se om det är hon ... och det är det!

Hon är här med sina föräldrar vilket kan göra det svårare, men samtidigt gör det ju grejen med mig mer spännande för henne då hon knappast lär gå ut ensam.

Har hon eget rum så är det heller ingenting som förhindrar ... well, ni fattar.

Skrev till henne nu. Wish me luck nu, för fan!

Har du någonsin gått fram och raggat på en tjej utanför internet-appar?
Citera
2018-07-02, 00:01
Medlem
Kom hem från lite äventyr då man inte haft särskilt mycket tinderaktivitet och fått 4matchningar, gött.
En hästtjej som förstås ska få smaka på micropenisen. "Egenföretagare" och det är hästbusiness
Jaja, livin' on the edge here! Vet ju att vi har prästen predikande här inne och jag förstår tankegångarna, men var längesen nu jag träffa en hästbrud, så får se vad det blir.

Dom andra brudarna var väl 6/7or max.
Hehe, jaja ska väl inte klaga. Gött med matches liksom.
Citera
2018-07-02, 00:08
Medlem
Ni som klagar på att matchningarna blir färre och färre, har ni någon gång 3+, 25+ eller 99+?

Annars är det väl ni de som oftast swipar först på tjejerna, dvs en del matchningar kan trilla in flera veckor efter att ni swipat. Har man guld kan man väl dock se exakt vilka som swipat ja eller nej också?
Citera
2018-07-02, 00:08
Medlem
Även jag håvade in lite matchningar idag!
Hade in swajpat på typ 1 vecka så köpte en boost och satt och swipea i typ 10min på alla tjejer som såg någorlunda ut på sin profilbild.
Nu en sisådär 10h senare så har man dragit in 14st matchningar, varav i princip alla är 8r eller bättre, helt sjukt. Däremot så har jag givetvis inte fått igång någon konversation med någon utav de. Antingen så har de svarat med någon supertråkig one-liner alternativt inte svarat överhuvudtaget.

Aja, det är så Tinder fungerar. Oftast hopplöst med de snyggare tjejerna.
Citera
2018-07-02, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Har du någonsin gått fram och raggat på en tjej utanför internet-appar?

Jadå, men hon har varit med sina föräldrar hela tiden. Det har inte funnits något läge alls.
Citera
2018-07-02, 01:17
Medlem
Citat:
Ja, eller riggat och riggat... Tror Tinder börjar se över hur de slår mynt av alla de här pissfunktionerna de har lanserat på kort tid nu, så antar de är inne och skruvar och testar för fullt i algoritmen.

Har för ovanlighetens skull tillbringat dagen hemma idag (söndag) och satt någon slags matchningsrekord för ett moget konto.

Kan inte dra någon annan slutsats än att jag har blivit belönad för att jag varit mer aktiv än normalt, vilket ALDRIG har inträffat tidigare. Har ju snarare gått sämre för mig när jag suttit och nördat med Tinder tidigare!

Känns som det hela varit en snöbollseffekt. Fått upp en matchning, börjat surra med henne (fått svar direkt), raderat en annan inaktiv matchning och fått en ny direkt som jag börjat snacka med. Har på det sättet fått 8 nya matchningar totalt bara idag och har typ lika många aktiva dialoger.

Tinder har ju alltid gått i vågor fine, men det här är den sjukaste svallvågen jag varit med om.

Känns som det här kan bli en svettig vecka på dejtfronten , men är ju ett sånt här flöde man måste ha för att få tillräckligt med kandidater för att kunna dubbelboka två på samma kväll så man vet att det faktiskt blir en dejt utan flake.

Till saken hör dock att min guld-prenumeration går ut om ett par dagar, så kan vara så att algoritmen triggat en extra-push... :/

Najs! Ja, det känns som att den där vågtendensen är suspekt stark alltså. Att jag inte fick en enda like på typ fem dagar går givetvis att tillskriva detta reglerade trams.

Tyvärr har jag också börjat tänka så där om att dubbelboka. Det finns så mycket opålitliga tjejer därute att man nästan gör rätt i att lägga dejter på samma dag och förutsatta att en av dem kommer ställa in.

Håll oss uppdaterade om dina dejter!
Citera
2018-07-02, 01:25
Medlem
NirvanAs avatar
Såg att de höjt priset för tinderplus, kostade 99kr förut, nu 109kr

Inte fått en like på en månad typ, matchningarna rullar in som vanligt (de får upp mig i deras flöde efter jag likeat då, aldrig får de upp mig först och likear).

Angående boost har jag aldrig fått mer än 3-4 likes pga det, och har t.o.m blivit helt utan "lila stjärna" vid matchning en gång.

Svepar alltid upp ("det finns inga nya personer" blabla), har svept upp alla personer i ålder 18-48 i 100km radie från storstan... kommer kanske 50st nya i timmen som man sveper upp direkt... ska det verkligen påverka om man inte använder tinder ofta, så blir det bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in