2018-06-15, 13:52
Medlem
Nu har jag inte provat tinder för jag är en rädd liten mes som inte ens vågar lägga upp bilder på mig själv men ändå. Jag undrar, eftersom tinder i princip är en knullapp om det inte bara går att stämma träff hemma hos sig med ett uttalat mål att ha sex. Måste man gå den där svåra vägen med någon skitnödig dejt på någon restaurang eller tråkigt fika där tjejen leker svår? Räcker det inte med att byta snapchat (eller nåt) och visa bild på att ens ansikte och kuk duger för henne och bara fuck and forget liksom? Med det förutsatt att man kan prata och inte vara creepy.
Är intresserad av hur ni gör.
Citera
2018-06-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Dessa faktorer gör det så svårt att analysera, särskilt själv, emotionellt investerad som man är.

Där har du dock grundproblemet. Finns ingen anledning för dig att bli emotionellt investerad i en brud efter bara någon dejt eller ens efter att ha setts i någon månad förrän hon faktiskt har bevisat sig hålla ett viss mått av kvalité. Den känslomässiga investeringen kommer också ta sig i form av desperata mikrouttryck som kvinnor kan snappa upp direkt och kommer bara leda till fler dissar.

Det här snarare ett tecken på du inte träffar tillräckligt många kvinnor, om du har så pass enkelt för att halvt kära ner dig på en enda tjej. Börja se kvinnor för vad de är istället (dvs. vuxna barn) och ta dem mindre seriöst, så kommer du spara dig på enormt mycket negativ energi.
Citera
2018-06-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Där har du dock grundproblemet. Finns ingen anledning för dig att bli emotionellt investerad i en brud efter bara någon dejt eller ens efter att ha setts i någon månad förrän hon faktiskt har bevisat sig hålla ett viss mått av kvalité. Den känslomässiga investeringen kommer också ta sig i form av desperata mikrouttryck som kvinnor kan snappa upp direkt och kommer bara leda till fler dissar.

Det här snarare ett tecken på du inte träffar tillräckligt många kvinnor, om du har så pass enkelt för att halvt kära ner dig på en enda tjej. Börja se kvinnor för vad de är istället (dvs. vuxna barn) och ta dem mindre seriöst, så kommer du spara dig på enormt mycket negativ energi.
Relativt emotionellt investerad är vad jag syftade på. Jag har inte kärat ner mig, även om det låter som det. Man investerar sig alltid lite när man ska träffa någon, oavsett hur oberoende och känslokall man gjort sig. Jag är dock "klar" mentalt med de flesta som jag bara träffar en gång, inom 24-48 timmar, en väl inövad mental process. Man måste också våga stoppa ner åtminstone lillfingret i grytan för att ha en chans, och inte överlåta hela ansvaret till tjejen.

Jag gillar dock ditt exempel på tankeprocessen med dem att de är som vuxna barn, det kan nog underlätta. Jag har för övrigt haft, under 2017 som exempel 60-70 träffar (inräknat vissa flera gånger). I år har jag inte sammanställt någon statistik för, men ligger nog i linje med ifjol. Alltså ingen expert men absolut inte oerfaren.
Citera
2018-06-15, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemo
Nu har jag inte provat tinder för jag är en rädd liten mes som inte ens vågar lägga upp bilder på mig själv men ändå. Jag undrar, eftersom tinder i princip är en knullapp om det inte bara går att stämma träff hemma hos sig med ett uttalat mål att ha sex. Måste man gå den där svåra vägen med någon skitnödig dejt på någon restaurang eller tråkigt fika där tjejen leker svår? Räcker det inte med att byta snapchat (eller nåt) och visa bild på att ens ansikte och kuk duger för henne och bara fuck and forget liksom? Med det förutsatt att man kan prata och inte vara creepy.
Är intresserad av hur ni gör.

Visst går det att göra så. Kukbilder är dock knappast någon hit och efterblivet.
Men fundera även på vilken typ av standard som en tjej håller om hon nu är villig att sticka över till en snubbes lya efter ett par textmeddelanden på en app och knulla.

Tittar du på Victoria Secret-modeller så hamnar ju i princip alla i långvariga förhållanden. Gisele Bundchen har familj med någon legendarisk NFL-quarterback, den här svenskan Kelly Gale har varit tillsammans med nån snubbe från Lund i flera år osv.
Sådana har inte samma behov av att knulla till sig bekräftelse på samma vis som en random 6:a från Tinder.

Besitter kvinnan någon form av kvalité själv så har hon i regel också högre krav än att du bara kan fippla över henne direkt till din lya.
Citera
2018-06-15, 14:45
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Du gör nog rätt i att glömma henne. Spontant känns det som att brudar när dom verkligen gillar en, hör av sig direkt. När brudar tar nån dag eller två på sig att svara brukar det oftast inte bli någonting. Det är iaf min erfarenhet, ni andra kanske har andra erfarenheter vad vet jag?

Känner likadant där. Kan nästan bekräfta att så är det till 99%
Citera
2018-06-15, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Känner likadant där. Kan nästan bekräfta att så är det till 99%
So you´re telling me there´s a chance?
Citera
2018-06-15, 14:58
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

hehe ja...

Ett exempel:

Du har pratat med en individ via nätet. Ni har haft konversationer och svaren kommer med max en halvdags mellanrum.

Ni dejtar. Pang!!! Nu är det nästan 1-2 dygn mellan svaren.
OOOOOkej!!! Hej då!!!
Citera
2018-06-15, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
hehe ja...

Ett exempel:

Du har pratat med en individ via nätet. Ni har haft konversationer och svaren kommer med max en halvdags mellanrum.

Ni dejtar. Pang!!! Nu är det nästan 1-2 dygn mellan svaren.
OOOOOkej!!! Hej då!!!
Den repliken får bli trådens motto- att aldrig tro att det är kört.

https://www.youtube.com/watch?v=gqdNe8u-Jsg

Så ska man ta det
Citera
2018-06-15, 15:07
Medlem
Citat:

Bästa GIF:en på Tinder.
Citera
2018-06-15, 15:08
Medlem
Citat:
Den repliken får bli trådens motto- att aldrig tro att det är kört.

https://www.youtube.com/watch?v=gqdNe8u-Jsg

Så ska man ta det

Love it.

Hade jag träffat en kille som Lloyd på tinder så hade jag inte bangat.
Senast redigerad av TG4Y 2018-06-15 kl. 15:11.
Citera
2018-06-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag brukar använda tidsskillnaden som en av faktorerna att beräkna sannolikheten (de flesta andra är ju så klart grundade i hur själva dejten gick) att det blir ett positivt utfall. Jag brukar roa mig med denna egentligen ganska godtyckliga hypotetiska ekvationer för att kunna avgöra hur mycket mental energi jag vill tillägna någon. Låter som lite robot-varning jag vet, men mental energi är en ändlig resurs.

Bra där fetade är sånt man inte riktigt tänker på när man är inne i skiten själv.
Precis det är de två scenariona jag kan se. Jag försöker själv fortsätta kontakten för att kunna se om det finns intresse av det. Men var lite intresserad av att få en objektiv (man själv är ju alltid mer eller mindre emotionellt investerad) analys här, utifrån dessa fakta.

Ja, det är tyvärr så att man blir tvungen att spela dessa spel, och analysera och ha sig. Jag försöker motarbeta dem så mycket det går genom att köra så rakt själv som stolthet och tid tillåter. Tex har aldrig följt den töntiga "3-dagarsregeln" utan kör alltid på egna regler med att höra av sig samma eller dagen efter. Försöker alltid vara trevlig och tacka efter, dels för att det är hyfs och att man vet aldrig om man stöter ihop med någon igen (oavsett sammanhang), även Sveriges största städer är ju ganska små ibland.

Som jag skrev ovan försöker jag upprätthålla kontakten och se vad det ger. Men angående känslan under dejten så har jag konstaterat att jag inte kan avgöra med säkerhet om det är en success eller ej.

Har varit på dejter där det känts som att vi klickat (ibland tom blixtrat) hur bra som helst, medan denna uppfattning inte har delats alls, av vederbörande. Och viceversa. Det existerar så mycket olika typer av personer (hur socialt kompetenta, kompatibla och öppna de är varierar enormt), olika motiv, erfarenheter och avsikter. Det är så svårt att generalisera. Vissa är så enormt social kompetenta att deras förmåga att interagera och involvera skapar en sorts gravt missvisande känsla av gemenskap, man själv upplever världens klick och flow, medan för de själva är det bara any other day liksom. Andra är tysta som möss och visar lika hur de känner som en vaxdocka, men visade sig ändå sen vara helt begeistrad.

Dessa faktorer gör det så svårt att analysera, särskilt själv, emotionellt investerad som man är.

Alltid svårt att bedöma sitt eget utseende, det är ju ganska subjektivt och man är ju inskränkt av att se sig själv i spegeln varje dag. Gissar på 6-8, beroende på dag. Ganska lång, vilket är fördelaktigt.

Goes without saying att signalerna under dejten i regel säger mer om hur motparten känner än svarstiden efter den.

Den individuella variationen gör det naturligtvis mindre vattentätt, det här med att tolka motparten baserat på deras beteende, men när du ber oss om råd så kan vi inte annat än luta oss åt generella mönster.

Om man som socialt normalt funtad person upplever en dejt som på gränsen till magisk så är det ytterst osannolikt att motparten känner precis tvärtom. Däremot är det så klart ingen garant för ett förhållande, speciellt inte sett till det masskonsumtions-koncept Tinder utgör.

Vill man skydda sig själv ifrån falska förhoppningar gör man nog bäst i att undvika alkohol på första dejten, tänker jag. När konsekvenstänket slås ut och primitiva behov tar över kan en människa lätt ge intrycket att vara mer intresserad än de verkligen är.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-15 kl. 15:42.
Citera
2018-06-15, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Visst går det att göra så. Kukbilder är dock knappast någon hit och efterblivet.
Men fundera även på vilken typ av standard som en tjej håller om hon nu är villig att sticka över till en snubbes lya efter ett par textmeddelanden på en app och knulla.

Tittar du på Victoria Secret-modeller så hamnar ju i princip alla i långvariga förhållanden. Gisele Bundchen har familj med någon legendarisk NFL-quarterback, den här svenskan Kelly Gale har varit tillsammans med nån snubbe från Lund i flera år osv.
Sådana har inte samma behov av att knulla till sig bekräftelse på samma vis som en random 6:a från Tinder.

Besitter kvinnan någon form av kvalité själv så har hon i regel också högre krav än att du bara kan fippla över henne direkt till din lya.
Högre krav... vad är tjejerna ute efter egentligen? Om det ändå bara handlar om sex är det inte mycket begärt att man ska sitta och lyssna på tjejens pladder varvat med lite charm från sin sida på nån dyr uteservering. Är det så kvinnorna gör för att dämpa skuldkänslorna lite och känna sig mindre slampiga kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in