Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-27, 16:54
Medlem
Honeyvoices avatar
Vad jag undrar är varför dessa kvinnor om de nu vill lobbya för sina åsikter inte bokar massor med dejter med män och försöker övertyga dem på plats. Lyckas hon inte kan hon ju bara dra upp notan som hämnd och få honom att betala genom att ge honom indikationer att det blir liggning efter middagen. Tycker fortfarande att hon är en sopa på det hon gör(eller var bilderna från 1803?)

De kan ju bli Tinder Terminators som får över varenda man till "läran" eller åtminstone orsakar honom finansiell skada. Convert or pay kinda thing haha.

Ja jag vet jag kan inte släppa det där med åsnan.

#itwasntmeitwastheburro
Citera
2018-05-27, 17:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Vad jag undrar är varför dessa kvinnor om de nu vill lobbya för sina åsikter inte bokar massor med dejter med män och försöker övertyga dem på plats. Lyckas hon inte kan hon ju bara dra upp notan som hämnd och få honom att betala genom att ge honom indikationer att det blir liggning efter middagen. Tycker fortfarande att hon är en sopa på det hon gör(eller var bilderna från 1803?)

De kan ju bli Tinder Terminators som får över varenda man till "läran" eller åtminstone orsakar honom finansiell skada. Convert or pay kinda thing haha.

Ja jag vet jag kan inte släppa det där med åsnan.

#itwasntmeitwastheburro

Om alla är lika dåliga på att argumentera för sin åsikt som den tjejen var så är det fullt förståeligt Diskussionen med henne som följde de screens jag postade är bland det svagaste jag sett. Finns risk att det hade blivit väldigt jobbigt för henne IRL. Samtidigt verkade hon inte ha självinsikt nog att förstå det så det grundar sig nog mest på hat och känslor osv som blockerar all förmåga till logiskt tänkande, skulle jag gissa på.
Citera
2018-05-27, 18:14
Medlem
precixs avatar
Appen har låst sig. Männen sveper på fler kvinnor än kvinnor på män. Kvinnorna inser att de kan matcha med nästan vem som helst. Så de blir kräsna. Männen får få matchningar. Se de sveper höger på allt. Kvinnor blir ännu kräsnare och sveper mer åt vänster. Dödläge om man inte är en riktig hunk.

Varken männen eller kvinnorna vill ha det så här.

Finns stor potential för den som utvecklar nästa nya tjänst. Tror inte Tinder håller länge till.

Varför är det så svårt att träffa någon man gillar? Jävla fittapp. Man skriver lite. Sen slutar tjejerna svara. Eller så går man på dejt med någon man vet inte kommer vara någon höjdare. Och så är hon inte det heller. Blir lack.
Citera
2018-05-27, 19:48
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Om alla är lika dåliga på att argumentera för sin åsikt som den tjejen var så är det fullt förståeligt Diskussionen med henne som följde de screens jag postade är bland det svagaste jag sett. Finns risk att det hade blivit väldigt jobbigt för henne IRL. Samtidigt verkade hon inte ha självinsikt nog att förstå det så det grundar sig nog mest på hat och känslor osv som blockerar all förmåga till logiskt tänkande, skulle jag gissa på.

Ja jag är jättetacksam att du postade convon här och jag hoppas fler gör det. Det kanske hjälper någon att bli mindre besviken och se att han inte är ensam om att ha blivit otrevligt bemött bara sådär. De gör ju en sån big song and dance om Linnea Claessons ig där hon hänger ut killar och nu ser man att tjejer gör likadant.

Bästa vore ju om alla bara var snälla mot varandra…kan man vara även om man tycker olika.

Citera
2018-05-27, 20:57
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Vad är grejen med alla tjejer som har konton utan bild?
Inte fan swipar jag höger på dem iaf. Gör ni andra det?

Jag brukar även vara med om att få upp någon ibland kille i flödet, trots att jag ställt in bara kvinnor(Dubbelkollat efter varje gång det hänt). Det är ett typiskt killnamn iallafall, och en bild på en kille
Citera
2018-05-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Vad är grejen med alla tjejer som har konton utan bild?
Inte fan swipar jag höger på dem iaf. Gör ni andra det?

Jag brukar även vara med om att få upp någon ibland kille i flödet, trots att jag ställt in bara kvinnor(Dubbelkollat efter varje gång det hänt). Det är ett typiskt killnamn iallafall, och en bild på en kille

Bögar som vill ha straight kuk. Män är desperata nu för tiden och tar ibland vad som finns tillgänglig.

Citat:
Ursprungligen postat av precix
Appen har låst sig. Männen sveper på fler kvinnor än kvinnor på män. Kvinnorna inser att de kan matcha med nästan vem som helst. Så de blir kräsna. Männen får få matchningar. Se de sveper höger på allt. Kvinnor blir ännu kräsnare och sveper mer åt vänster. Dödläge om man inte är en riktig hunk.

Varken männen eller kvinnorna vill ha det så här.

Finns stor potential för den som utvecklar nästa nya tjänst. Tror inte Tinder håller länge till.

Varför är det så svårt att träffa någon man gillar? Jävla fittapp. Man skriver lite. Sen slutar tjejerna svara. Eller så går man på dejt med någon man vet inte kommer vara någon höjdare. Och så är hon inte det heller. Blir lack.

Inte bara tinder utan hela internet dejting lider utav detta problem. Bumble funkade inte för det är så enkelt som ”kvinnor kan inte ta initiativ”, de förväntar sig att bli serverad. Att hitta lösningen till problemet kommer vara svårt med tanke att män är programerad att vara desperata d.v.s de är programerad att jaga fitta vart det än kan finnas.
Senast redigerad av bubbbles 2018-05-27 kl. 21:19.
Citera
2018-05-27, 21:15
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Bögar som vill ha straight kuk. Män är desperata nu för tiden och tar ibland vad som finns tillgänglig.

Använder inte de grindr och liknande?
Citera
2018-05-27, 21:23
Medlem
Citat:
Använder inte de grindr och liknande?

De använder väl allt för optimalt succé. Har sett två kända bögar när jag swipat, att ha status ger säkert matchningar.
Citera
2018-05-27, 21:32
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
De använder väl allt för optimalt succé. Har sett två kända bögar när jag swipat, att ha status ger säkert matchningar.

Ja, men man kan ju välja att man söker män, inte kvinnor, alternativt båda. Men jag har valt kvinnor, men ändå kommer de upp killar ibland, säkert fått upp 4-5 st bara idag när jag swipat.

De borde väl ändå ha Tinder inställt på män om det är de de vill ha? Kan ju knappast ge utdelning bland straighta män? Även någon som swipar höger på allt måste väl unmatcha när de ser sitt misstag tänker jag..

Måste vara någon jäkla bugg alltså, ok om det händer någon enstaka gång, men nu är det varje dag senaste veckan minst en kille, och idag 4-5 st

EDIT:
Och alla jäklar utan profilbild, eller bara en svart bild eller en bild på något helt annat än en kvinna... WTF liksom? Detta har också ökat senaste dagarna tycker jag
Citera
2018-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Ja, men man kan ju välja att man söker män, inte kvinnor, alternativt båda. Men jag har valt kvinnor, men ändå kommer de upp killar ibland, säkert fått upp 4-5 st bara idag när jag swipat.

De borde väl ändå ha Tinder inställt på män om det är de de vill ha? Kan ju knappast ge utdelning bland straighta män? Även någon som swipar höger på allt måste väl unmatcha när de ser sitt misstag tänker jag..

Måste vara någon jäkla bugg alltså, ok om det händer någon enstaka gång, men nu är det varje dag senaste veckan minst en kille, och idag 4-5 st

EDIT:
Och alla jäklar utan profilbild, eller bara en svart bild eller en bild på något helt annat än en kvinna... WTF liksom? Detta har också ökat senaste dagarna tycker jag

Av min gissning så tror jag det ligger i att dessa har ställt in sig som kvinnor och resultatet blir som vi ser( Med dessa inställningar så är de enda som dyker upp i flödet straight män och den andra alternativ blir då lebbar). Det var alltid samma snubbar som dök upp varje gång jag startade om kontot så jag tror inte att det är något bug och jag testade även att superlika en av de varpå det blev en matchning. De har gjort ett aktivt val helt enkelt och varför kan jag inte vara säker på men som sagt så tror jag det ligger i att de vill matcha med straight män istället för andra bögar. De kanske har ett till konto som är ställd på män?
Senast redigerad av bubbbles 2018-05-27 kl. 22:17.
Citera
2018-05-27, 22:13
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Av min gissning så tror jag det ligger i att dessa har ställt in sig som kvinnor och resultatet blir som vi ser( Med dessa inställningar så är de enda som dyker upp i flödet straight män och den andra alternativ blir då lebbar). Det var alltid samma snubbar som dök upp varje gång jag startade om kontot så jag tror inte att det är någon bug och jag testade även att superlika en av de varpå det blev en matchning. De har gjort ett aktivt val heltenkelt och varför kan jag inte vara säkert men som sagt så tror jag det ligger i att de vill matcha med straight män istället för andra bögar. De kanske har en till konto som är ställd på män?

Helt jävla sinnessjukt om så är fallet. Får börja rapportera alla dessa profiler jag ser då.
Citera
2018-05-28, 01:46
Medlem
3dls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Tror inte Tinder håller länge till.

Ligger nåt i det, har själv funderat i dem banorna då man jämför tinder nu och för ett år sen. Det verkar ha tillkommit en mättnad i appen, folk är sjukt loja till konverserande och träff ("lust att ses??" kl 01.50 en fredag gills ej).
Sen kopplingen till Fb togs bort har antalet trollkonton exploderat, alibabor som heter Oskar/Pontus/Martin, drösvis med mystiska Mr X/M/P/annat random hittepånamn som söker spänning vid sidan om, snodda bilder-konton, satsiga dubbelkonton (klart man matchar med bägge) och all annan jävla dynga. Appen är inte lika kul längre.
Senast redigerad av 3dl 2018-05-28 kl. 01:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in