2018-06-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemo
Högre krav... vad är tjejerna ute efter egentligen? Om det ändå bara handlar om sex är det inte mycket begärt att man ska sitta och lyssna på tjejens pladder varvat med lite charm från sin sida på nån dyr uteservering. Är det så kvinnorna gör för att dämpa skuldkänslorna lite och känna sig mindre slampiga kanske?

Seriösa relationer men sen träffa dom BrunoC så vare kört
Tror det här avverkats flera gånger i tråden men rätt kille på rätt plats, fittan blir våt.
Snygg kille men inte "rätt", blir en dejt, kram/puss ev, har han tur även en andra dejt.
Etc etc.
Citera
2018-06-15, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillefisan
Saken är den att vi kvinnor är lite skadade av det här spelet också så vi väntar med att svara för att inte vara för lätta. Sjukt men sant.

Burkm4t - du kan gott fråga om hon vill ses igen och hoppas på att en rak fråga får ett rakt svar.

Det är sant, men jag har träffat många tjejer som svarar segt och då har dom varit ointresserade, eller iaf inte verkat särskilt intresserade.
Vem vet, kanske jag som gjort bort mig? hehe.
Sen finns ju tjej typen som svarar nästan en månad senare och skriver en hel del när hon väl svarar. Den typen av tjej har jag ju i "potentiell fru" facket. Dvs, vi behöver inte höras varenda dag 24/7 men när vi hörs är det oftast rätt trevligt.
Citera
2018-06-15, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Känner likadant där. Kan nästan bekräfta att så är det till 99%

För att utveckla, dom gör så för att förhala processen då dom inte vågar säga att man "var lite efterbliven för deras smak". Så "smartare" då att svara segt tills dom tillslut inte svarar alls och innan man vet ordet av är man raderad från fejan/whatever social media.

*gråtrunk*
Citera
2018-06-15, 17:13
Medlem
Fixade till mina bilder och använde photofeeler för att maxa mina chanser och det har gett resultat. Matchar med ganska fina tjejer nu jämfört med innan.

Dock är nu problemet att fixa dejter, jag skriver med många och det är trevligt men nästan alla slutar skriva efter ett tag. Är jag för tråkig eller vad händer? Försöker skriva med bra grammatik etc. samt lite humoristiskt. Är ganska seriös och trevlig skulle jag säga.

Måste man vara sexuellt utmanande och kaxig för att få till dejter eller går det ändå? Jag är bra på den biten IRL men tycker det är svårt via text. (Sorry för osammanhängande etc #mobil)
Citera
2018-06-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungScrat
Fixade till mina bilder och använde photofeeler för att maxa mina chanser och det har gett resultat. Matchar med ganska fina tjejer nu jämfört med innan.

Dock är nu problemet att fixa dejter, jag skriver med många och det är trevligt men nästan alla slutar skriva efter ett tag. Är jag för tråkig eller vad händer? Försöker skriva med bra grammatik etc. samt lite humoristiskt. Är ganska seriös och trevlig skulle jag säga.

Måste man vara sexuellt utmanande och kaxig för att få till dejter eller går det ändå? Jag är bra på den biten IRL men tycker det är svårt via text. (Sorry för osammanhängande etc #mobil)

Jag bedömer inte att det finns någon one-size-fits-all-strategi där utan man får anpassa sig efter situationen. Framför allt brukar jag gå efter om hon visar intresse och hjälper till att hålla liv i diskussionen samt vad hon verkar ha för inställning till dejting i allmänhet (seriös kontra lättsam). Är hon engagerad och lättsam tror jag det är bäst att bjuda ut så fort som möjligt; är hon seriös och engagerad kan man ju skriva på lite extra och etablera något slags band innan man ses; är hon oengagerad bör man nog spela lite cool för att inte bränna sina broar inför framtiden – oddsen att hon ska haka på en invit är ändå marginella i det här läget så du har inte mycket att vinna på det (men heller inte särskilt mycket att förlora skulle man kunna säga). Detsamma gäller naturligtvis när det handlar om vilken tonalitet man ska köra på, även om jag ofta tycker det kan finnas utrymme för viss sexuell underton även då man hoppas på något långsiktigt.

Igår hände något rätt märkligt ändå som jag inte upplevt tidigare. Matchade med en snygg 25-åring och skrev väl ett tjugotal meddelanden fram och tillbaka. Hon var snabb med att svara och förhållandevis engagerad, så jag frågade ganska fort om när vi skulle ta några glas ihop. Då uteblev svaret – och dagen efter var jag unmatchad. Min gissning är att hon tog sig en mer noggrann titt på mina bilder och min profil och därefter bedömde att jag inte höll måttet i hennes ögon. Vilket är fine, men ärligt talat tycker jag ändå att det är sjystare att ge något slags svar – till exempel "nej, tack" än att bara unmatcha. Nåväl, poängen gick fram oavsett.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-15 kl. 17:37.
Citera
2018-06-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Det är sant, men jag har träffat många tjejer som svarar segt och då har dom varit ointresserade, eller iaf inte verkat särskilt intresserade.
Sen finns ju tjej typen som svarar nästan en månad senare och skriver en hel del när hon väl svarar. Den typen av tjej har jag ju i "potentiell fru" facket. Dvs, vi behöver inte höras varenda dag 24/7 men när vi hörs är det oftast rätt trevligt.

Vissa tjejer är väldigt knepiga i det här avseendet. Ta den asiatiska läkaren till exempel. Hon verkade väldigt attraherad av mig när vi sågs men efteråt blev hon (precis som innan vi hade träffats) väldigt kort i svaren och det dröjde runt två veckor mellan dejt ett och två. Det var undantagslöst jag som fick ligga på och initiera kontakt. Jag skrev till henne när hon var i utlandet och hon sa att hon skulle höra av sig när hon var hemma igen. "Yeah, right!" tänkte jag. Men sedan gjorde hon det morgonen efter att hon kommit hem. Ganska omgående bestämde vi dejt, hon kom hem till mig och ja ... vi hade passionerat "nästan-ligg" i några timmar (hon ville som bekant att jag skulle testa mig först och nu när jag gjort det hoppas jag på att vi kan slutföra vad vi påbörjade senast).

Sedan den där tjejen jag gillade mycket ... visserligen dumpade hon mig ändå i slutändan, men det var ju ett smått mirakel att vi fick till en tredje dejt efter att hon ställt in tre gånger under en månads tid.

Vad jag vill ha sagt med detta är helt enkelt att det ändå kan finnas ett visst intresse från tjejen även om hon är långsam med sina svar (mitt senaste ex, som jag var tillsammans med i tre år, är ett perfekt exempel på att det kan sluta bra ändå). I de lägena tror jag personligen på att kopiera hennes beteende för att undvika att hon tar dig för given.

Från en sak till en annan – den där om att bli dumpad – så har jag väldigt hög success rate vad gäller att ligga med tjejer, men väldigt låg vad gäller att få det jag hoppas på: ett förhållande. Märkligt, tycker jag ändå. Sedan så är jag själv tvångsmässig vad gäller partners och skulle säkerligen inte nöja mig med någon av de många jag träffat hittills i längden, vilket gör det ännu svårare att nå mitt mål.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-06-15 kl. 17:50.
Citera
2018-06-15, 17:50
Medlem
Citat:

Den tjejen hade jag tolkat som att när hon inte har någon annan att prata med så är hon lite trevlig med dig. Där tror jag att du är friendzonead
Citera
2018-06-15, 18:27
Medlem
Grodriddares avatar
Citat:
Den tjejen hade jag tolkat som att när hon inte har någon annan att prata med så är hon lite trevlig med dig. Där tror jag att du är friendzonead

Onekligen. En tjej som beter sig på det sättet har dig inte som plan B, snarare plan F efter att alla andra har ställt in/nobbat henne.
Citera
2018-06-15, 18:48
Medlem
Citat:

Allting är tolkningsfråga.
Anledningen att vi hörs så sällan är nog att vi båda vet att det är rätt meningslöst.
70mil bort? Så hörs mer på ett vänskapligt plan.
Men jag vet att är vi i närheten av varann i framtiden då kan det hända grejor.
Men absolut, det är ju sant att hon så klart träffar andra, och jag är plan F som nån skrev, lol och det gör mig ingenting.
Är ju inte som jag själv är annorlunda :P
Citera
2018-06-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Vissa tjejer är väldigt knepiga i det här avseendet. Ta den asiatiska läkaren till exempel. Hon verkade väldigt attraherad av mig när vi sågs men efteråt blev hon (precis som innan vi hade träffats) väldigt kort i svaren och det dröjde runt två veckor mellan dejt ett och två. Det var undantagslöst jag som fick ligga på och initiera kontakt. Jag skrev till henne när hon var i utlandet och hon sa att hon skulle höra av sig när hon var hemma igen. "Yeah, right!" tänkte jag. Men sedan gjorde hon det morgonen efter att hon kommit hem. Ganska omgående bestämde vi dejt, hon kom hem till mig och ja ... vi hade passionerat "nästan-ligg" i några timmar (hon ville som bekant att jag skulle testa mig först och nu när jag gjort det hoppas jag på att vi kan slutföra vad vi påbörjade senast).

Sedan den där tjejen jag gillade mycket ... visserligen dumpade hon mig ändå i slutändan, men det var ju ett smått mirakel att vi fick till en tredje dejt efter att hon ställt in tre gånger under en månads tid.

Vad jag vill ha sagt med detta är helt enkelt att det ändå kan finnas ett visst intresse från tjejen även om hon är långsam med sina svar (mitt senaste ex, som jag var tillsammans med i tre år, är ett perfekt exempel på att det kan sluta bra ändå). I de lägena tror jag personligen på att kopiera hennes beteende för att undvika att hon tar dig för given.

Från en sak till en annan – den där om att bli dumpad – så har jag väldigt hög success rate vad gäller att ligga med tjejer, men väldigt låg vad gäller att få det jag hoppas på: ett förhållande. Märkligt, tycker jag ändå. Sedan så är jag själv tvångsmässig vad gäller partners och skulle säkerligen inte nöja mig med någon av de många jag träffat hittills i längden, vilket gör det ännu svårare att nå mitt mål.

Härligt, var din typ av svar jag hoppades på. Men givetvis hoppar FB maffian på en direkt "du är friendzone" "du är plan F!" Kan absolut vara så, men har dom varit med när vi setts? Har dom någon koll på vad som sagts och gjorts mellan mig och henne irl? Nope, och som jag skrev typ 70mil ifrån varann, helt totalt uteslutet att ses, även om vi skulle "vilja ses". Man skriver bara för att vara lite trevlig, skoja lite ungefär. Minnas gamla goda tider när det var vi, etc.
Men samtidigt håller man förstås på med andra.

Dumt att snöa in sig på en person. Den här bruden jag tänker på är förövrigt lite som din som du verkade fäst vid. Skillnaden är väl att jag släppte det gansk fort, är en sån där resebrud som ska vara över hela jordklotet imorgon, typ. Man blir bättre på att avgöra sånt där. Herregud i denna tinder age, finns ju massa killar som är snyggare än en själv, även om jag enligt photofeeler tillhör top5 och 10 hehe.
Citera
2018-06-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodriddare
Onekligen. En tjej som beter sig på det sättet har dig inte som plan B, snarare plan F efter att alla andra har ställt in/nobbat henne.

Hon har nog fått nobben ett fåtal gånger i sitt liv. Vi pratar 8/10 här.
Citera
2018-06-15, 19:04
Medlem
Citat:
Allting är tolkningsfråga.
Anledningen att vi hörs så sällan är nog att vi båda vet att det är rätt meningslöst.
70mil bort? Så hörs mer på ett vänskapligt plan.
Men jag vet att är vi i närheten av varann i framtiden då kan det hända grejor.
Men absolut, det är ju sant att hon så klart träffar andra, och jag är plan F som nån skrev, lol och det gör mig ingenting.
Är ju inte som jag själv är annorlunda :P

Aha då förstår jag din tanke bättre. Spara henne där i facket då och vem vet kanske någon gång.

Det där när läget inte passar... avstånd, livsförhållande, barn.
Som sagt kanske någon gång... 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in