Citat:
Ursprungligen postat av
Kroppskakoregott
Det är sant, men jag har träffat många tjejer som svarar segt och då har dom varit ointresserade, eller iaf inte verkat särskilt intresserade.
Vem vet, kanske jag som gjort bort mig? hehe.
Sen finns ju tjej typen som svarar nästan en månad senare och skriver en hel del när hon väl svarar. Den typen av tjej har jag ju i "potentiell fru" facket. Dvs, vi behöver inte höras varenda dag 24/7 men när vi hörs är det oftast rätt trevligt.
Vissa tjejer är väldigt knepiga i det här avseendet. Ta den asiatiska läkaren till exempel. Hon verkade väldigt attraherad av mig när vi sågs men efteråt blev hon (precis som innan vi hade träffats) väldigt kort i svaren och det dröjde runt två veckor mellan dejt ett och två. Det var undantagslöst jag som fick ligga på och initiera kontakt. Jag skrev till henne när hon var i utlandet och hon sa att hon skulle höra av sig när hon var hemma igen. "Yeah, right!" tänkte jag. Men sedan gjorde hon det morgonen efter att hon kommit hem. Ganska omgående bestämde vi dejt, hon kom hem till mig och ja ... vi hade passionerat "nästan-ligg" i några timmar (hon ville som bekant att jag skulle testa mig först och nu när jag gjort det hoppas jag på att vi kan slutföra vad vi påbörjade senast).
Sedan den där tjejen jag gillade mycket ... visserligen dumpade hon mig ändå i slutändan, men det var ju ett smått mirakel att vi fick till en tredje dejt efter att hon ställt in tre gånger under en månads tid.
Vad jag vill ha sagt med detta är helt enkelt att det ändå kan finnas ett
visst intresse från tjejen även om hon är långsam med sina svar (mitt senaste ex, som jag var tillsammans med i tre år, är ett perfekt exempel på att det kan sluta bra ändå). I de lägena tror jag personligen på att kopiera hennes beteende för att undvika att hon tar dig för given.
Från en sak till en annan – den där om att bli dumpad – så har jag väldigt hög success rate vad gäller att ligga med tjejer, men väldigt låg vad gäller att få det jag hoppas på: ett förhållande. Märkligt, tycker jag ändå. Sedan så är jag själv tvångsmässig vad gäller partners och skulle säkerligen inte nöja mig med någon av de många jag träffat hittills i längden, vilket gör det ännu svårare att nå mitt mål.