2018-06-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Varför är det så få som bara gör det som faller er in? Tips om det ena, tips om det andra. Den där tjejen kanske var så för att hon ville det, det är liksom inga avancerade grejer.

Klart att man kanske behöver sätta upp mål och ha en inramad strategi, men om man kör efter eget huvud så blir det iaf genuint och så som man själv vill. Annars finns kanske risken att det blir tips från coachen ända in i bingen.

Tyvärr tror jag att maktbalansen är en stor del av ekvationen i att vinna någon, och då gäller det att lägga band på sig emellanåt och inte vara undergiven/bjuda på för mycket bekräftelse. Den slutsatsen drar jag bland annat baserat på hur jag själv fungerar. Jag tror det är bra om man får bekymra sig lite över var den andre står om man ska kunna utveckla så starka känslor som möjligt. Då inser man ju liksom vad det är man kan gå miste om och därigenom också vad det är man har att vinna.

Sedan kan det naturligtvis också gå till överdrift, och i vissa fall tror jag rentav att spelet kan skina igenom och få personen i fråga att framstå som ännu mer desperat än om han eller hon hade kört med raka kort.
Citera
2018-06-15, 11:36
Medlem
Blir säkert jättebra.
Citera
2018-06-15, 12:09
Medlem
Citat:
Dejten verkar ha varit bra, tjejen också, varför ska du räkna timmar och utifrån det ta ett beslut?
Jag brukar använda tidsskillnaden som en av faktorerna att beräkna sannolikheten (de flesta andra är ju så klart grundade i hur själva dejten gick) att det blir ett positivt utfall. Jag brukar roa mig med denna egentligen ganska godtyckliga hypotetiska ekvationer för att kunna avgöra hur mycket mental energi jag vill tillägna någon. Låter som lite robot-varning jag vet, men mental energi är en ändlig resurs.

Citat:
Ursprungligen postat av Lillefisan
De flesta tipsar ju här i tråden att man inte ska svara för fort för att inte vara för på. Hon kanske har fått samma tips.

Vill hon ses igen? Du märker ganska snart om hon är intresserad fortsätter hon att vänta dagar mellan svaren är hon inte det.

Jag har varit med om både och. Ibland tar svaren lång tid för att killen ska vara så Jävla tuff och otillgänglig för att sedan lacka ur när man gör samma tillbaka. Och ibland är det för att de vill ebba ut det snyggt. Man hör mindre och mindre sen inget alls.
Hatar dessa Jävla spel. Känner mig socialt inkompetent i sammanhang där jag hela tiden ska gissa vad saker betyder.
Bra där fetade är sånt man inte riktigt tänker på när man är inne i skiten själv.
Precis det är de två scenariona jag kan se. Jag försöker själv fortsätta kontakten för att kunna se om det finns intresse av det. Men var lite intresserad av att få en objektiv (man själv är ju alltid mer eller mindre emotionellt investerad) analys här, utifrån dessa fakta.

Ja, det är tyvärr så att man blir tvungen att spela dessa spel, och analysera och ha sig. Jag försöker motarbeta dem så mycket det går genom att köra så rakt själv som stolthet och tid tillåter. Tex har aldrig följt den töntiga "3-dagarsregeln" utan kör alltid på egna regler med att höra av sig samma eller dagen efter. Försöker alltid vara trevlig och tacka efter, dels för att det är hyfs och att man vet aldrig om man stöter ihop med någon igen (oavsett sammanhang), även Sveriges största städer är ju ganska små ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Hur tråkigt och oinformativt mitt svar än må vara så tycker jag nog att du ska gå på magkänslan angående den första tjejen. Om du uppfattar det som att hon inte är intresserad så stämmer säkert det. Självklart är det långt ifrån alltid som man läser en annan människa helt rätt, men det är ändå mer regel än undantag. Ditt beslut bygger på mer (subtil) information än det du lyckas med att förmedla till oss, så din bedömning är förmodligen mer värd.

Med det sagt, om vi ska generalisera: Svarar någon så pass kort först 36 timmar senare så tyder det på avsaknad av intresse eller åtminstone bristande sådant skulle jag nog säga. Så tänker jag. Men det behöver ju inte betyda att just den här tjejen är totalt ointresserad. Anser dock att du bör vara förberedd på att så är fallet och inte binda upp dig känslomässigt gentemot henne.

Av nyfikenhet, i och med att du rankar henne som en 9:a: Hur skulle du ranka dig själv?
Som jag skrev ovan försöker jag upprätthålla kontakten och se vad det ger. Men angående känslan under dejten så har jag konstaterat att jag inte kan avgöra med säkerhet om det är en success eller ej.

Har varit på dejter där det känts som att vi klickat (ibland tom blixtrat) hur bra som helst, medan denna uppfattning inte har delats alls, av vederbörande. Och viceversa. Det existerar så mycket olika typer av personer (hur socialt kompetenta, kompatibla och öppna de är varierar enormt), olika motiv, erfarenheter och avsikter. Det är så svårt att generalisera. Vissa är så enormt social kompetenta att deras förmåga att interagera och involvera skapar en sorts gravt missvisande känsla av gemenskap, man själv upplever världens klick och flow, medan för de själva är det bara any other day liksom. Andra är tysta som möss och visar lika hur de känner som en vaxdocka, men visade sig ändå sen vara helt begeistrad.

Dessa faktorer gör det så svårt att analysera, särskilt själv, emotionellt investerad som man är.

Alltid svårt att bedöma sitt eget utseende, det är ju ganska subjektivt och man är ju inskränkt av att se sig själv i spegeln varje dag. Gissar på 6-8, beroende på dag. Ganska lång, vilket är fördelaktigt.
Citera
2018-06-15, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkm4t
Jag brukar använda tidsskillnaden som en av faktorerna att beräkna sannolikheten (de flesta andra är ju så klart grundade i hur själva dejten gick) att det blir ett positivt utfall. Jag brukar roa mig med denna egentligen ganska godtyckliga hypotetiska ekvationer för att kunna avgöra hur mycket mental energi jag vill tillägna någon. Låter som lite robot-varning jag vet, men mental energi är en ändlig resurs.
Vissa kan ju faktiskt vara värda den där extra noggrannheten. Men betänk att det som kändes som sju svåra år kanske bara rusade iväg för henne. Tror knappast hon satte mess-larmet på 1.5 dygn
Citera
2018-06-15, 12:19
Medlem
Citat:
Vissa kan ju faktiskt vara värda den där extra noggrannheten. Men betänk att det som kändes som sju svåra år kanske bara rusade iväg för henne. Tror knappast hon satte mess-larmet på 1.5 dygn
Lite sådant perspektiv jag fiskar efter.! Man brukar skapa sig en bild av ungefär hur snabbt/när folk brukar svara, och utgå från den när man väntar sig svar. Hon i fråga skrev jag ganska frekvent (och svarade snabbt med under helgen). Det var även hon som tog initiativ till att ses (hann före mig).

Som jf, en annan jag skriver med svarar/skriver ungefär 1 gång per dag sent på eftermiddagarna, ganska förutsägbart. Det är ganska vanligt.
Citera
2018-06-15, 12:23
Medlem
Citat:
Lite sådant perspektiv jag fiskar efter.! Man brukar skapa sig en bild av ungefär hur snabbt/när folk brukar svara, och utgå från den när man väntar sig svar. Hon i fråga skrev jag ganska frekvent (och svarade snabbt med under helgen). Det var även hon som tog initiativ till att ses (hann före mig).

Som jf, en annan jag skriver med svarar/skriver ungefär 1 gång per dag sent på eftermiddagarna, ganska förutsägbart. Det är ganska vanligt.
Du gillar henne iaf, kan vara en bra utgångspunkt.
Citera
2018-06-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ok boys give it to me straight nu:

Var på en dejt i onsdag med en vad jag trodde skulle vara en stabil söt några år yngre 7:a, men som visade sig vara en stark 9:a IRL. Ibland så blir man positivt överraskad. Hon erkänner tidigt att hon var nervös, vilket tyder ju på ett initialt intresse och en öppenhet. Trevligt tugg och prat, även om det var ganska genomsnittliga samtalsämnen för en dejt. Som brukligt försöker jag inte få till något mer men vi skiljs på god not, och jag hör av mig dagen efter och tackar. Dock först ca 36 timmar senare får jag ett "Tack detsamma ". Vad är mina odds? Jag hade mentalt gått vidare efter 12 timmars uteblivet svar, är väl det rimligaste fortfarande?

En annan uppkommande dejt imorgon lördag har frågat om få vår avtalade tid tidigarelagd 30min. Försöker hon klämma in något mer efteråt möjligtvis? Den av henne på allokerade tiden för mig krockar med ett annat "evenemang" som blivit inplanerat?

Du gör nog rätt i att glömma henne. Spontant känns det som att brudar när dom verkligen gillar en, hör av sig direkt. När brudar tar nån dag eller två på sig att svara brukar det oftast inte bli någonting. Det är iaf min erfarenhet, ni andra kanske har andra erfarenheter vad vet jag?
Citera
2018-06-15, 12:45
Medlem
Utan att veta nånting om hur det faktiskt ligger till, så ska han bara glömma henne
Gör det men klaga fan inte sen om du inte hittar nån.
Citera
2018-06-15, 13:00
Medlem
Citat:
Ok boys give it to me straight nu:

Var på en dejt i onsdag med en vad jag trodde skulle vara en stabil söt några år yngre 7:a, men som visade sig vara en stark 9:a IRL. Ibland så blir man positivt överraskad. Hon erkänner tidigt att hon var nervös, vilket tyder ju på ett initialt intresse och en öppenhet. Trevligt tugg och prat, även om det var ganska genomsnittliga samtalsämnen för en dejt. Som brukligt försöker jag inte få till något mer men vi skiljs på god not, och jag hör av mig dagen efter och tackar. Dock först ca 36 timmar senare får jag ett "Tack detsamma ". Vad är mina odds? Jag hade mentalt gått vidare efter 12 timmars uteblivet svar, är väl det rimligaste fortfarande?

En annan uppkommande dejt imorgon lördag har frågat om få vår avtalade tid tidigarelagd 30min. Försöker hon klämma in något mer efteråt möjligtvis? Den av henne på allokerade tiden för mig krockar med ett annat "evenemang" som blivit inplanerat?

Okej, detta ur ett kvinnligt perspektiv. Det är för tidigt att säga om hon fortfarande är intresserad eller inte. Det skulle lika gärna kunna vara så att hon är totalt ointresserad och därav det sena svaret eller att hon bara är osäker hur hon ska tackla situationen. Hon gör ett tappert försök och lägger band på sig själv för att verka sval fast hon i själva verket vill slänga sig på dig.

Låt tiden utvisa vart detta leder, tycker det som sagt är för tidigt att tro det ena eller det andra.
Citera
2018-06-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Du gör nog rätt i att glömma henne. Spontant känns det som att brudar när dom verkligen gillar en, hör av sig direkt. När brudar tar nån dag eller två på sig att svara brukar det oftast inte bli någonting. Det är iaf min erfarenhet, ni andra kanske har andra erfarenheter vad vet jag?
Saken är den att vi kvinnor är lite skadade av det här spelet också så vi väntar med att svara för att inte vara för lätta. Sjukt men sant.

Burkm4t - du kan gott fråga om hon vill ses igen och hoppas på att en rak fråga får ett rakt svar.
Citera
2018-06-15, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillefisan
Saken är den att vi kvinnor är lite skadade av det här spelet också så vi väntar med att svara för att inte vara för lätta. Sjukt men sant.

Burkm4t - du kan gott fråga om hon vill ses igen och hoppas på att en rak fråga får ett rakt svar.

Ja, helvete vad tragiskt. Slutar med att alla förblir singlar för inte en käft vågar skriva först.
Citera
2018-06-15, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TG4Y
Ja, helvete vad tragiskt. Slutar med att alla förblir singlar för inte en käft vågar skriva först.
Man borde ju tycka att distansen genom dejtingsidor skulle få människor att bli mer direkta och ärliga men ändå sitter man med en massa svävande svar som kan tolkas på miljoner sätt.

Och hur förvånad man ska behöva bli av att 'tack men nej tack' är så Jävla svårt att skriva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in