Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 18:44
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Använde Tinder som ett sorts tidsfördriv senaste veckan. Kom upp i 150 matchningar och då sållade jag friskt. Slutsatsen är att de män som håller till på Tinder är genetiskt avfall.

Du väljer alltså aktivt matcha med genetiskt avfall 150 ggr? Känns som en gångbar strategi.

Nä, hoppas såna här inlägg (trollbeten) snabbt blir begravda och förblir ociterade.
Citera
2018-05-20, 18:49
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Haha who knows? Så är det, och så må vara. Jag ska inte moralisera över eventuellt dubbelspel med tanke på att det vore hyckleri. Och jag har inte samma hård ord om tjejer som många i tråden har

Hur gick middagsdejten med tjejen du träffat? Intresserad av erfarenheter eftersom det här är ett kritiskt jävla moment Jag känner igen mig själv mycket i.
Citera
2018-05-20, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ska du skuldbelägga någon för feministretorik är jag helt fel person för det. Jag avskyr feminister, särskilt extrema sådana. Men denna tråden bevisar då och då att en del feminister har rätt, vart har de riktiga männen tagit vägen undrar man ibland?

Räckte att läsa såhär långt. Se fetade: feminister vill inte ha ''riktiga'' män, utan föredrar dessa betasnubbar. Feminister är ju de sista att efterfråga ''riktiga'' män eftersom de ser kön som en social konstruktion.
Citera
2018-05-20, 19:13
Medlem
Funderar på att öppna ett dokument där jag antecknar lite om varje tjej jag snackar med.
Jag brukar alltid gå över till Snapchat hyfsat tidigt, och då sparas ju inte meddelanden. I och med att man snackar med typ 5-15 tjejer samtidigt via dessa applikationer så är det ju lätt att glömma bort lite allt möjligt om tjejerna i fråga. Någon som gör detta? Vet ju att tjejer älskar när man kommer ihåg lite smågrejer om de...
Citera
2018-05-20, 19:16
Medlem
Citat:
Där finns många bra brudar på Tinder. Har många exempel på det.
Det är ju det som är det viktiga. Ett tag trodde jag det pga appens upplägg hade skrämt iväg de bästa tjejerna.

Dessa kan ju omöjligt se killar som hundar, förutom de som förtjänar att ses som det, för ser de alla killar som det så är de ju inte så bra själva. Och därmed kan vi konstatera att fokus ska ligga på dessa tjejer, inte på vad alla de som pippar runt tycker om alla, eller de som blir sönderswipeade, och som killarna klänger på, spelar ju ingen praktisk roll då detta inte berör de tjejer som håller hög nivå.

De bra/bästa tjejerna är inte heller så färgade av Tinders baksidor då de bör ha kunnat hålla sig ifrån den, vanligtvis iaf.

Så, egentligen, så är det inget problem i det stora hela
Citera
2018-05-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ska du skuldbelägga någon för feministretorik är jag helt fel person för det. Jag avskyr feminister, särskilt extrema sådana. Men denna tråden bevisar då och då att en del feminister har rätt, vart har de riktiga männen tagit vägen undrar man ibland?

Varför utgår du ifrån att männen är bättre än kvinnorna (som du menar är lösaktiga) när "männen" härinne visar sig vara manshoror till lika stor grad om man nu ska tro deras historier?

Därför att män är inte kvinnor?

Samma regler gäller inte för män och kvinnor. Det är kvinnor som är portvaktarna till deras vaginor och det ligger i männens natur att vara den som pushar för sex medan kvinnor pushar för förhållande. Det är den naturliga dynamiken. Män blir inte söndertrasade av löst sex på sättet kvinnor blir. Män kan skilja på löst sex och ser det inte som någonting annat än typ som att slå en drill i pissoaren - det är någonting som bör ut ur systemet. Kvinnor blir dock mer bundna till partnern efter sex och det förstör dem på sikt.

Och problemet idag är ju att de flesta kvinnor särar sina ben alldeles för enkelt och ligger med fler män.

Citat:
Har du nått den apatiska punkten då du ser kvinnor som en knulldocka som ska knullas och sedan spolas så har du redan förlorat.

Tala då gärna om vad dagens svenska kvinnor har att erbjuda en man som gör att han borde se henne som någonting mer än någonting han kan stoppa pitten i?

När jag går in på Tinder så ser jag bara kvinnor som länkar till sina Instagram med halvnakna kroppar och utfläckta rövar, urringningar och 300 narcissistiska selfies. På dejter svamlar de massa feministiskt bullshit och det går att avslöja ett promiskuöst tidigareliv.

Jag kan njuta av dessa kvinnor ändå och roas av deras barnsliga sinne och naiva världssyn, men när du försöker tala om för män här att ta dessa seriöst, skärpa till oss och bete oss som riktiga män och gifta oss med dessa slynor?

Neger, snälla. Det ÄR feministisk retorik.

Hade det varit så att tjejer istället tävlade om att lägga upp bilder och visa upp sina bästa tillagade måltider och bakverk för att kunna utmärka sig och imponera på män, så hade jag kunnat köpt det men faktum med att det är kvinnorna själva som har reducerat sig till enbart sexobjekt idag.

Citat:
Förstår du vilket moraliskt dekadent samhälle det formar när männen svansar runt efter kvinnor som de aldrig kommer ha någon chans på och som straff går runt och knullar andra brudar på samma lägre nivå, samtidigt som de måste ta ut sin ilska likt småpojkar på Flashback när det inte går vägen.

Bortsett från någon random som dyker upp i tråden då och då tycker jag inte jag ser särskilt många regelbundna skribenter i den här tråden som gnäller på utebliven framgång. I varje fall inte under senaste tiden. Vem syftar du på?

Men den egentligen frågan är varför DU ska bry dig om vad andra män gör på Tinder när du inte ens använder Tinder själv. Ta ett chillpiller och några djupa andetag och gå vidare med ditt eget liv bara.

Citat:
Det är tydligen bara fel på Tinderbrudarna. Men faktum är att småpojkarna, eller "männen" totalt förstört appen genom sitt eviga högerswipes-spammande som gett kvinnor extremt mycket luft. Jag saknar dagarna då landet byggdes utifrån kärnfamiljen

Att samhället ser ut som det gör och att kärnfamiljen krossats är ju knappast någon i den här trådens fel. Feminismen och förstörandet av kärnfamiljen beror på vänstermuppar osv.
Nu tycker jag inte det verkar som att särskilt många postare spammar högersvep här ändå, men att gå på någon snubbe som gjort ett antal för många högersvep blir liksom ganska bisarrt. Det är knappast de första man bör gå på ifall man vill förändra samhället.

Du predikar på fel ställe.

Citat:
Som en snäll varning till dig, går du runt och hela tiden ser kvinnor som knulldockor lär det bli väldigt svårt att "komma ur" det tänket för att sen gå miste om någon brud som faktiskt var riktigt bra.

Nja, det vet jag inte. I samtliga mina fall har det varit bruden som gick miste om mig.

Och har man mindre erfarenhet av kvinnor – som du – så är det ju lätt att tro att man gått miste om en brud och att hon minsann var speciell och riktigt bra. Jag skrattar åt hur jag förr kunde tro en del ragator var någonting speciellt.

Så har man däremot knullat och dejtat ett längre tag, så inser man att i princip ingen kvinna är särskilt speciell eller annorlunda en annan. De har i princip samma brister som alla andra kvinnor och är inte särskilt unika. Särskilt i en så konformistisk kultur som här i Sverige där alla strävar åt att stöpas in under samma mall.

Det har även lett till att jag fått högra standarder och inte nöjer mig med mindre i livet.
När man upplevt några latinas och östeuropeiska kvinnor som behandlat en som en kung, så är det tätt på omöjligt att gå tillbaka till en västerländsk kvinna.

Så det är snarare därför jag har svårt att "komma ur" det tänket. Vilket nog bör ses som positivt.

Citat:
(...) "tinderslynor" som du säger eftersom de då inlindas i en falsk världsbild...
Och uppenbarligen kan de få vad de vill med. Riktiga män faller inte för sådana frestelser eller tillfälliga njutningar, en riktig man gör det på ordentligt sätt.

Det kvittar ju, knullar inte kvinnan någon härifrån så blir det ju bara någon annan man.
Fair enough ifall du hade kunnat säga nej till att ligga med attraktiva kvinnor eftersom du hade sådana principer. Men ifall vi är ärliga så beror det väl med största sannolikhet egentligen bara på att du inte har lika många alternativ som andra män.

Det är ju lätt att skambelägga andra män för att stoppa kuken i heta bimbos (som inte har annat än sin kropp att erbjuda) när man själv aldrig haft samma alternativ som andra män har.

Du talar om riktiga män men riktig är du som sätter dig anonymt på ett internetforum för att hetsa mot massa män som till stor del redan insett problematiken.
Ifall du verkligen brydde dig om att göra en skillnad i samhället bör du nog kolla in andra medium i första hand därför att här verkar det vara en samling av förvånansvärt många upplysta män.

Citat:
Jag vill bara säga att där finns många seriösa kvinnor på Tinder med. Alla är inte feminister eller rosahåriga veganer. Där finns faktiskt riktigt sköna, snälla och trevliga kvinnor också som gärna också vill hitta någon att vara med. Som vill bilda familj och som är bildade och intelligenta och inte PK-skadade. Hade jag fortfarande använt appen med mina sparade konversationer skulle jag postat det som bevis.

Du behöver inte bry dig om dina "bevis".
Man kan inte utröna av en jävla tinderkonversation huruvida en kvinna är seriös och är av flickvänsmaterial eller inte.

Bara ett sådant dumt uttalande borde få dig att tanka ner appen bums, ta in en skopa ödmjukhet och inta passagerarsätet här i tråden, därför du har uppenbarligen mycket kvar att lära från andra mer erfarna män här.
Senast redigerad av BrunoC 2018-05-20 kl. 19:58.
Citera
2018-05-20, 19:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Hur gick middagsdejten med tjejen du träffat? Intresserad av erfarenheter eftersom det här är ett kritiskt jävla moment Jag känner igen mig själv mycket i.

Jag sparade det. Vi hade en bra middag och kväll. Hon var rätt på. Men jag kommer knappast ta ngt seriöst snack. Jag trivs rätt bra som det är.
Senast redigerad av anteri17 2018-05-20 kl. 19:45.
Citera
2018-05-20, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Därför att män är inte kvinnor?

Samma regler gäller inte för män och kvinnor. Det är kvinnor som är portvaktarna till deras vaginor och det ligger i männens natur att vara den som pushar för sex medan kvinnor pushar för förhållande. Det är den naturliga dynamiken. Män blir inte söndertrasade av löst sex på sättet kvinnor blir. Män kan skilja på löst sex och ser det inte som någonting annat än typ som att slå en drill i pissoaren - det är någonting som bör ut ur systemet. Kvinnor blir dock mer bundna till partnern efter sex och det förstör dem på sikt.

Och problemet idag är ju att de flesta kvinnor särar sina ben alldeles för enkelt och ligger med fler män.

Tala då gärna om vad dagens svenska kvinnor har att erbjuda en man som gör att han borde se henne som någonting mer än någonting han kan stoppa pitten i?

När jag går in på Tinder så ser jag bara kvinnor som länkar till sina Instagram med halvnakna kroppar och utfläckta rövar, urringningar och 300 narcissistiska selfies. På dejter svamlar de massa feministiskt bullshit och det går att avslöja ett promiskuöst tidigareliv.

Jag kan njuta av dessa kvinnor ändå och roas av deras barnsliga sinne och naiva världssyn, men när du försöker tala om för män här att ta dessa seriöst, skärpa till oss och bete oss som riktiga män och gifta oss med dessa slynor?

Neger, snälla. Det ÄR feministisk retorik.

Hade det varit så att tjejer istället tävlade om att lägga upp bilder och visa upp sina bästa tillagade måltider och bakverk för att kunna utmärka sig och imponera på män, så hade jag kunnat köpt det men faktum med att det är kvinnorna själva som har reducerat sig till enbart sexobjekt idag.

Bortsett från någon random som dyker upp i tråden då och då tycker jag inte jag ser särskilt många regelbundna skribenter i den här tråden som gnäller på utebliven framgång. I varje fall inte under senaste tiden. Vem syftar du på?

Men den egentligen frågan är varför DU ska bry dig om vad andra män gör på Tinder när du inte ens använder Tinder själv. Ta ett chillpiller och några djupa andetag och gå vidare med ditt eget liv bara.

Att samhället ser ut som det gör och att kärnfamiljen krossats är ju knappast någon i den här trådens fel. Feminismen och förstörandet av kärnfamiljen beror på vänstermuppar osv.
Nu tycker jag inte det verkar som att särskilt många postare spammar högersvep här ändå, men att gå på någon snubbe som gjort ett antal för många högersvep blir liksom ganska bisarrt. Det är knappast de första man bör gå på ifall man vill förändra samhället.

Du predikar på fel ställe.

Nja, det vet jag inte. I samtliga mina fall har det varit bruden som gick miste om mig.

Och har man mindre erfarenhet av kvinnor – som du – så är det ju lätt att tro att man gått miste om en brud och att hon minsann var speciell och riktigt bra. Jag skrattar åt hur jag förr kunde tro en del ragator var någonting speciellt.

Så har man däremot knullat och dejtat ett längre tag, så inser man att i princip ingen kvinna är särskilt speciell eller annorlunda en annan. De har i princip samma brister som alla andra kvinnor och är inte särskilt unika. Särskilt i en så konformistisk kultur som här i Sverige där alla strävar åt att stöpas in under samma mall.

Det har även lett till att jag fått högra standarder och inte nöjer mig med mindre i livet.
När man upplevt några latinas och östeuropeiska kvinnor som behandlat en som en kung, så är det tätt på omöjligt att gå tillbaka till en västerländsk kvinna.

Så det är snarare därför jag har svårt att "komma ur" det tänket. Vilket nog bör ses som positivt.

Det kvittar ju, knullar inte kvinnan någon härifrån så blir det ju bara någon annan man.
Fair enough ifall du hade kunnat säga nej till att ligga med attraktiva kvinnor eftersom du hade sådana principer. Men ifall vi är ärliga så beror det väl med största sannolikhet egentligen bara på att du inte har lika många alternativ som andra män.

Det är ju lätt att skambelägga andra män för att stoppa kuken i heta bimbos (som inte har annat än sin kropp att erbjuda) när man själv aldrig haft samma alternativ som andra män har.

Du talar om riktiga män men riktig är du som sätter dig anonymt på ett internetforum för att hetsa mot massa män som till stor del redan insett problematiken.
Ifall du verkligen brydde dig om att göra en skillnad i samhället bör du nog kolla in andra medium i första hand därför att här verkar det vara en samling av förvånansvärt många upplysta män.

Du behöver inte bry dig om dina "bevis".
Man kan inte utröna av en jävla tinderkonversation huruvida en kvinna är seriös och är av flickvänsmaterial eller inte.

Bara ett sådant dumt uttalande borde få dig att tanka ner appen bums, ta in en skopa ödmjukhet och inta passagerarsätet här i tråden, därför du har uppenbarligen mycket kvar att lära från andra mer erfarna män här.

Vad menar du med att kvinnor bunds mer till partern de ligger med?
Många kvinnor har ju ONS.
Citera
2018-05-20, 20:10
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Oj, nu är det många ämnen som avverkas på en och samma gång. Just detta är faktiskt något jag reflekterat över.

Har faktiskt nyligen svängt här i åsikt och håller med om att det är männens fel från början. Med största sannolikhet eftersom det ligger evolutionistiskt i killars natur att försöka skaffa sig fördelar gentemot andra män för att fälla kvinnor, t.ex. genom pengar, karriär, bilar, kläder, styrketräna, läsa på psykologi/raggningstekniker etc.

Så rent krasst, skulle man som kille skita i att följa dessa normer och spelregle för dejting skulle man ju vara fullkomligt RÖKT idag, såvida man inte föds som guds gåva till kvinnan. Det kan ju vara så att dejtingscenen ser helt annorlunda ut om 20 år, men idag är det ju trots allt fortfarande männen som har cashen och de som måste anstränga sig mest. Och rent krasst, varför skulle egentligen tjejerna ge upp detta långsiktigt då man som kille alltid kommer spring över stock och sten för att få lite mutta?

För att knyta ihop säcken, varje gång jag startar ett nytt konto så tänker jag - "Nu jävlar ska jag vara selektiv, det måste ju löna sig". Jag tittar då igenom varenda tjejs bilder och läser bion noggrant. Försiktigt swipar jag åt endera håll för att inte riskera swipa bort min potentiella framtida fru. Håller på så i några dagar och lyckas skrapa ihop lite matchningar. 50% svarar med ett meddelande sen dör konvon. Ökar därför tempot på swipningen och kommer snabbt upp i antalet maxswipes. Noll nya matchningar. Köper sedan Plus, kör boost och kommer på mig själv att swipa 500 brudar om dagen men börjar då äntligen få lite resultat.

Helt undermedvetet har jag (min hjärna i samarbete med min kuk) målat in mig själv i ett hörn, öppnat plånboken och därmed blivit en bidragande faktor till hela denna onda sprial. MEN hade jag som sagt valt att sitta där och småswipa hade jag haft en dejt max en gång i halvåret. Rent krasst är det ju faktiskt så, att om jag inte hade gått på den där dejten med tjejen, så hade någon annan snubbe gjort det istället. Man har inget val helt enkelt eftersom alla killar agerar som rationella individer.

Hade varit kul om det blev omvänt, kan inte alla killar bara sluta vara så jävla kåta? Då måste helt plötsligt kvinnor jobba lite.
Citera
2018-05-20, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vad menar du med att kvinnor bunds mer till partern de ligger med?
Många kvinnor har ju ONS.
Det där är faktiskt ganska enkelt.

Du ger mer av dig själv när du släpper in någon i dig, du blir påsatt/tagen/knullad. Det är mer privat att släppa in någon i sitt hem mot att gå hem till någon.

Bruno kan säkert förklara på ett mer språkligt korrekt sätt.
Citera
2018-05-20, 20:29
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det där är faktiskt ganska enkelt.

Du ger mer av dig själv när du släpper in någon i dig, du blir påsatt/tagen/knullad. Det är mer privat att släppa in någon i sitt hem mot att gå hem till någon.

Bruno kan säkert förklara på ett mer språkligt korrekt sätt.

Fast haha, då menar du psykolgiskt? För i sig så är ju inte sex någon större skillnad för män och kvinnor.
Du pratar på en mental nivå, att man "släpper in" någon.

Och varför återigen bunds man mer till killen då än vad killen gör till tjejen?
Citera
2018-05-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fast haha, då menar du psykolgiskt? För i sig så är ju inte sex någon större skillnad för män och kvinnor.
Du pratar på en mental nivå, att man "släpper in" någon.

Och varför återigen bunds man mer till killen då än vad killen gör till tjejen?
Mentalt ja, det är där det sätter spår. Muttan tror jag fixar det

Det med mer bunds har inte jag sagt. Men det låter inte helt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in