Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Sen är det inte så självklart alla gånger, allt kan stämma även efter du gjort din förhandsgallring, och se lovande ut, sen helt plötsligt slutar du få svar eller borttagen om nån dag helt random. Då får man se det som water under the bridge och inte bry sig.

De är inte särskilt rationella vad det verkar.

Haha, är det verkligen så? Det blir nog en grej i grejen att folk ska verka så jävla häftiga och den där tjejen som då kanske tar bort en eller vad fan hon gör, trots att man är inne i ett bra flow, då är det ju bara att skratta åt det. Det är ju inte ens imponerande eller speciellt begåvat och jag tror nästan att det är förhållandevis ganska osäkra tjejer som beter sig så.

Men det kan bli ett beteende som smittat av sig, lite som MSN, på den tiden smarta brudar skrev som fjortisar för d va lixom en tid när d va inne å skriva så, Typ.

Många verkar iaf överens om att majoriteten av de i appen beter sig ganska lika, och de säger nog detsamma om killarna. Vissa kan sedan vara invaggade i det beteendet, tyvärr. Sånt är livet
Citera
2018-05-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Verkligheten är trots allt att det är ytterst få kvinnor i Sverige idag som är värda att slå sig ned med. Spelreglerna är trots allt ändrade idag. Man är verkligen lyckligt lottad ifall man hittar en kvinna idag som inte är lagd åt PK-hållet, haft massa kukar i sig och blivit indoktrinerad av feminism och BS, utan är traditionellt och konservativt lagd osv.
Några få har turen att hitta sådana kvinnor.
Så sant som det är sagt. Hon växer fan inte på träd.
Citera
2018-05-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Har du frågor angående Tinder så kan jag försöka svara så gott det går. Använde appen i nästan två år, ger den ris och ros men min slutgiltiga slutsats är att männen förstört appen. Jag fick se det själv med egna ögon för någon månader sedan. En tjejkompis installerade appen där hon inte ens hade en synlig bild på ansiktet och inom 1 timme hade hon över 100 likes och flertalet meddelanden från desperata män som inledde med de mest fjantiga fraserna du kan tänka dig. Jag förstår nu i efterhand, varför kvinnorna totalstruntar i appen och leker med grabbarna som tar det så seriöst. Men det är inte seriöst att högerswipa på allt och alla som majoriteten av männen gör i tron om att man får fitta. Sanningen är att 90 % av killarna kämpar mot enorma odds - tack vare sig själva och går ut från striden med förlust i bagaget. Många slutar upp besvikna och bittra.

Bra idé, men appen borde kanske göras om på vissa punkter.

Men är det verkligen bara grabbarnas fel, och vilken annan dejt-sajt är annorlunda på det sättet att killar skulle kunna hantera situationen och bete sig rutinerat och sansat? Majoriteten av killar vet ju för fan inte hur man beter sig gentemot brudar, de kan inte hantera den biten, de är inte nära sina känslor, många är sk kärleksmässiga analfabeter, tyvärr.

Så killarnas brist på medvetenhet inför sitt egna beteende inför tjejer är ju inget nytt. Jag tror bara det blir extra tydligt i just Tinder som sätter prio på swipe och avstånd. Det blir liksom lättare att visa sina (dåliga) sidor och man kan göra det snabbare.

Swipe är väl typ som likes och det är väl lika bra som det är dåligt. Killarna älskar att få det och tjejerna spyr över det

Det märkliga är ju varför Tinder fått sånt genomslag om den är så dålig? Vad tror du?
Senast redigerad av xtroverto 2018-05-20 kl. 16:15.
Citera
2018-05-20, 16:20
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Du har en viss poäng när det kommer till en del inlägg av låg kvalitet, men det finns ingen mening i att försöka skambelägga andra män för att de fortsätter belägra kvinnor istället för att slå sig ner.

Verkligheten är trots allt att det är ytterst få kvinnor i Sverige idag som är värda att slå sig ned med. Spelreglerna är trots allt ändrade idag. Man är verkligen lyckligt lottad ifall man hittar en kvinna idag som inte är lagd åt PK-hållet, haft massa kukar i sig och blivit indoktrinerad av feminism och BS, utan är traditionellt och konservativt lagd osv.
Några få har turen att hitta sådana kvinnor.

För oss andra står ju istället valet mellan att avskaffa sig all form av sexliv i jakten på en seriös kvinna, försöka göra en fru av ett luder, eller att faktiskt roa sig med lite löst sex med tinderslynor under tiden man fokuserar på annat i livet.

Tvärtom så tycker jag många verkar göra helt rätt här i att träffa massa olika kvinnor och samla på sig erfarenheter av dem och lära sig mer kring deras sanna natur. Det kommer ju att vara ovärderligt för deras framtida liv, istället för att slå sig ned med första bästa.

Men eftersom du enligt egen utsago har följt den här tråden i 3 år och stör dig på användare som inte har lyckats ett förhållande sedan dess utan endast är "mansluder och horbockar", så får det ju en att undra vad du ö.h.t. ser för poäng i att hänga i en tråd om en Tinder?
Du bör ju rimligtvis redan vara i ett monogamt förhållande vid det här laget, med tanke på vad du predikar.

Jag menar, du får hemskt gärna visa oss andra hur det ska göras. Kan du visa bilder på din 10:a till flickvän och som är lojal och besitter en fin personlighet och kan beskriva hur man går till väga skulle det ge enormt värde till tråden.

Men ifall din meltdown inte handlar om att kunna tillföra tråden någonting själv utan endast försöka skambelägga andra män med klassisk feministretorik (i en tråd som mestadels befolkas av män som svalt det röda pillret) pga. att de har ett aktivt sexliv bör du nog fundera på att dra till Familjeliv istället.

Ska du skuldbelägga någon för feministretorik är jag helt fel person för det. Jag avskyr feminister, särskilt extrema sådana. Men denna tråden bevisar då och då att en del feminister har rätt, vart har de riktiga männen tagit vägen undrar man ibland? Varför utgår du ifrån att männen är bättre än kvinnorna (som du menar är lösaktiga) när "männen" härinne visar sig vara manshoror till lika stor grad om man nu ska tro deras historier? Du får det att låta som att männen styr om de vill ha roligt, som att mannen har makten genom att knulla hur många som helst..Skulle säga tvärtom faktiskt. Har du nått den apatiska punkten då du ser kvinnor som en knulldocka som ska knullas och sedan spolas så har du redan förlorat. Förstår du vilket moraliskt dekadent samhälle det formar när männen svansar runt efter kvinnor som de aldrig kommer ha någon chans på och som straff går runt och knullar andra brudar på samma lägre nivå, samtidigt som de måste ta ut sin ilska likt småpojkar på Flashback när det inte går vägen. Det är tydligen bara fel på Tinderbrudarna. Men faktum är att småpojkarna, eller "männen" totalt förstört appen genom sitt eviga högerswipes-spammande som gett kvinnor extremt mycket luft. Jag saknar dagarna då landet byggdes utifrån kärnfamiljen, lustigt att du beskyller mig för feministretorik. Som en snäll varning till dig, går du runt och hela tiden ser kvinnor som knulldockor lär det bli väldigt svårt att "komma ur" det tänket för att sen gå miste om någon brud som faktiskt var riktigt bra.

Din retorik däremot ger feminister mer vatten på sin kvarn, du ger i själva verket feminister mer makt genom att knulla dessa "tinderslynor" som du säger eftersom de då inlindas i en falsk världsbild om att de måste vara skitbra och skitsnygga värda nog att knullas med, de tror de har makten att välja vem de vill eftersom de vet om att de är så eftertraktade av i stort sätt alla män...Och uppenbarligen kan de få vad de vill med. Riktiga män faller inte för sådana frestelser eller tillfälliga njutningar, en riktig man gör det på ordentligt sätt. Sedan är det också kul med grabbar här som lyckats lägra en Tinderbrud som han sen inte gått vidare med. Men det behöver inte nämnas hundra gånger av samma person hela tiden. Det blir tröttsamt och bara pinsamt...

Jag undrar, menar du att denna tråden blivit ett tillhåll för män att uttrycka sitt hat genom att skriva om hur de haft löst sex med diverse Tinderslynor? Jag tror knappast det, här är en del män som är väldigt seriösa och som jättegärna vill hitta en kvinna att vara med genom att först lyckas hitta någon på Tinder. Men tråden har blivit allt för dålig med allt sämre kvalité och för många egenkära användare som inte kommer med något nytt utan fortsätter på samma spår med skryt och kvinnoförakt. Klart att feminister skapas när många män förvandlats till små gnälliga fittor som den här tråden bevisar.

Som jag skrev, männen har blivit som slavar, männen har förstört Tinder helt och hållet. Det är kvinnorna som bestämmer vem de vill stadga sig med nuförtiden - inte tvärtom. Det är endast männens fel. Jag vill bara säga att där finns många seriösa kvinnor på Tinder med. Alla är inte feminister eller rosahåriga veganer. Där finns faktiskt riktigt sköna, snälla och trevliga kvinnor också som gärna också vill hitta någon att vara med. Som vill bilda familj och som är bildade och intelligenta och inte PK-skadade. Hade jag fortfarande använt appen med mina sparade konversationer skulle jag postat det som bevis. Jag gillar inte den nattsvarta beskrivningen som man gett om kvinnor på Tinder som användare hela tiden häver ut sig eller den beskrivningen om fuckade Tinderbrudar. Kanske vi borde prata om patetiska män istället som saknar manlighet och om hur de istället borde kolla sina östrogen-nivåer?
Citera
2018-05-20, 16:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Men är det verkligen bara grabbarnas fel, och vilken annan dejt-sajt är annorlunda på det sättet att killar skulle kunna hantera situationen och bete sig rutinerat och sansat? Majoriteten av killar vet ju för fan inte hur man beter sig gentemot brudar, de kan inte hantera den biten, de är inte nära sina känslor, många är sk kärleksmässiga analfabeter, tyvärr.

Så killarnas brist på medvetenhet inför sitt egna beteende inför tjejer är ju inget nytt. Jag tror bara det blir extra tydligt i just Tinder som sätter prio på swipe och avstånd. Det blir liksom lättare att visa sina (dåliga) sidor och man kan göra det snabbare.

Swipe är väl typ som likes och det är väl lika bra som det är dåligt. Killarna älskar att få det och tjejerna spyr över det

Det märkliga är ju varför Tinder fått sånt genomslag om den är så dålig? Vad tror du?
Det går kanske att dra en liknelse till sådana tomtar som sitter vid spelmaskinerna vid det lokala WT-haket, sätter i sedel efter sedan och försöker vinna, som nån enstaka gång vinner jackpot (a.k.a tinderdejt som leder till knull/intimitet/ och gud vet vad kärlek!?) men för det mesta slösar man bara resurser på massa skit.

Belöningssystemet blir helt enkelt tillräckligt triggat av den där enstaka gången det leder till nåt som man intalar sig är äkta mänsklig närhet.

Detta gäller nog lejonparten av män, sen finns det såklart de som aldrig får nåt vilka nog lägger ner efter ett tag samt de oerhört framgångsrika som har alla delar som är framgångsrikt.
Citera
2018-05-20, 16:31
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Eftersom det är effektivt. På dejtingsidor så vet du ju inte om tjejen gillar dig förrän du skrivit till henne, jag har inte använt en dejtingsida på år nu men förut var det väl så att man kunde skicka ett meddelande till vilken kvinna som helst som en ren chansning utan att hon visat minsta intresse. Det var väl Tinder som på riktigt slog igenom med konceptet att "gilla" någon för att för att sen endast kunna skriva med den som gillar en tillbaka, då vet man med säkerhet (oftast) att den man skriver med tycker en är intressant eftersom hon eller hon gillat din profil/bild. Tinder är alltså effektivt för att bli ihop parad med någon där intresset är ömsesidigt, till skillnad från traditionella dejtingsidor.
Citera
2018-05-20, 16:35
Medlem
Citat:
Eftersom det är effektivt. På dejtingsidor så vet du ju inte om tjejen gillar dig förrän du skrivit till henne, jag har inte använt en dejtingsida på år nu men förut var det väl så att man kunde skicka ett meddelande till vilken kvinna som helst som en ren chansning utan att hon visat minsta intresse. Det var väl Tinder som på riktigt slog igenom med konceptet att "gilla" någon för att för att sen endast kunna skriva med den som gillar en tillbaka, då vet man med säkerhet (oftast) att den man skriver med tycker en är intressant eftersom hon eller hon gillat din profil/bild. Tinder är alltså effektivt för att bli ihop parad med någon där intresset är ömsesidigt, till skillnad från traditionella dejtingsidor.
Då måste det med andra ord finna väldigt många som diggar Tinder, dels av antalet medlemmar att döma, samt att konceptet särskiljer sig på ett positivt sätt.

Det verkar som att man beklagar sig över det som även är själva poängen.
Citera
2018-05-20, 16:44
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Då måste det med andra ord finna väldigt många som diggar Tinder, dels av antalet medlemmar att döma, samt att konceptet särskiljer sig på ett positivt sätt.

Det verkar som att man beklagar sig över det som även är själva poängen.

Det är en bra idé! Faktiskt, det har jag skrivit hela tiden. Tinder var en bra uppfinning. På många sätt. Men det har blivit snedvridet. Männen blir bittra, eftersom på appen går det 10 killar på 1 tjej (min tro), samtliga av dessa killar gillar den tjejen. Tjejen gillar däremot bara 2 av dessa. 8 killar hamnar utanför. Ska vi spinna vidare på detta så kan vi tänka oss att 100 killar gillat den tjejen, gillar hon i sin tur 20% av dessa = 20 st, har hon alltså 20 matchningar att välja mellan och dessa 20 killar måste slåss om att få hennes uppmärksamhet och vinna "dejten" med henne. Kvinnor är allt mer sparsamma med att dela ut likes medan killar inte är det. Det är där det har blivit fel, det är där problemet ligger. Männen kämpar mot stora odds och det är männens egna fel.
Senast redigerad av OvissFramtid 2018-05-20 kl. 16:48.
Citera
2018-05-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ska du skuldbelägga någon för feministretorik är jag helt fel person för det. Jag avskyr feminister, särskilt extrema sådana. Men denna tråden bevisar då och då att en del feminister har rätt, vart har de riktiga männen tagit vägen undrar man ibland? Varför utgår du ifrån att männen är bättre än kvinnorna (som du menar är lösaktiga) när "männen" härinne visar sig vara manshoror till lika stor grad om man nu ska tro deras historier?

För att det faktiskt är lite skillnad, även om det egentligen inte borde vara det. Men du vet ju att det anses som värre/sämre/lösaktigare om en tjej hoppar runt än om en man gör det.

Jag håller med om att mannen blir en billig fjant till slut, men många killar fattar inte det och de sätter inget värde på sig själva (och därför tror de inte att de förlorar något när de delar med sig till allt och alla), iaf inte på samma sätt som riktigt bra tjejer gör.

Citat:
Du får det att låta som att männen styr om de vill ha roligt, som att mannen har makten genom att knulla hur många som helst..Skulle säga tvärtom faktiskt.
Jag håller med. I det stora hela har kvinnan makten på den punkten.

Citat:
Förstår du vilket moraliskt dekadent samhälle det formar när männen svansar runt efter kvinnor som de aldrig kommer ha någon chans på och som straff går runt och knullar andra brudar på samma lägre nivå
Det må vara en dålig lösning, men vissa kanske föredrar den framför att leva i celibat?

Citat:
Det är tydligen bara fel på Tinderbrudarna
Många killar tycker ju så.

Citat:
Men faktum är att småpojkarna, eller "männen" totalt förstört appen genom sitt eviga högerswipes-spammande som gett kvinnor extremt mycket luft.

Det ligger en del i det. Men det är ju inget unikt för Tinder?

Citat:
Som en snäll varning till dig, går du runt och hela tiden ser kvinnor som knulldockor lär det bli väldigt svårt att "komma ur" det tänket för att sen gå miste om någon brud som faktiskt var riktigt bra.

Sant, man kan lätt komma in i det tankemönstret och köra den jargongen av ren vana i lägen där man ska göra allt annat än det.

Citat:
Din retorik däremot ger feminister mer vatten på sin kvarn, du ger i själva verket feminister mer makt genom att knulla dessa "tinderslynor" som du säger eftersom de då inlindas i en falsk världsbild om att de måste vara skitbra och skitsnygga värda nog att knullas med, de tror de har makten att välja vem de vill eftersom de vet om att de är så eftertraktade av i stort sätt alla män...
De tror de har makten att välja vem de vill?

Citat:
Och uppenbarligen kan de få vad de vill med.
Och de kan få vad de vill med?

De tror de kan det, och de kan det? Lite paradoxalt va?

Citat:
Riktiga män faller inte för sådana frestelser eller tillfälliga njutningar, en riktig man gör det på ordentligt sätt.

Jag diggar ditt tänk, det är säkert svårt för många att fatta men jag håller med.

Citat:
Som jag skrev, männen har blivit som slavar, männen har förstört Tinder helt och hållet. Det är kvinnorna som bestämmer vem de vill stadga sig med nuförtiden - inte tvärtom.
När bestämde hon inte det? Ok att man som man kan tämja henne att göra vad som helst, men ta en riktigt stark tjej med alla önskvärda attribut, hon tämjer man inte lika lätt och det är ju just det som gör henne så underbar (tycker jag). Att en kvinna av den digniteten besitter en viss makt iom det gör mig ingenting. Det ska hon bara ha.

Och hon brukar inte ha ont av det eller missbruka den när hon har med en likvärdig man att göra, då ser hon det som ett privilegium att just hon kan (och får) hantera sin hane.

Citat:
Jag vill bara säga att där finns många seriösa kvinnor på Tinder med. Alla är inte feminister eller rosahåriga veganer. Där finns faktiskt riktigt sköna, snälla och trevliga kvinnor också som gärna också vill hitta någon att vara med. Som vill bilda familj och som är bildade och intelligenta och inte PK-skadade. Hade jag fortfarande använt appen med mina sparade konversationer skulle jag postat det som bevis. Jag gillar inte den nattsvarta beskrivningen som man gett om kvinnor på Tinder som användare hela tiden häver ut sig eller den beskrivningen om fuckade Tinderbrudar. Kanske vi borde prata om patetiska män istället som saknar manlighet och om hur de istället borde kolla sina östrogen-nivåer?
Kul att höra, men det borde ju finnas. Men visst undrade man ett tag Men jag misstänkte att de inte omnämndes just för att de inte hittas av vem som helst. Precis som det ska vara.
Citera
2018-05-20, 18:19
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
För att det faktiskt är lite skillnad, även om det egentligen inte borde vara det. Men du vet ju att det anses som värre/sämre/lösaktigare om en tjej hoppar runt än om en man gör det.

Jo så är det ju, men ibland blir det för tydligt. Jag känner igen en manshora när jag ser en. Såna finns det gott om i denna tråden.

Citat:
Jag håller med om att mannen blir en billig fjant till slut, men många killar fattar inte det och de sätter inget värde på sig själva (och därför tror de inte att de förlorar något när de delar med sig till allt och alla), iaf inte på samma sätt som riktigt bra tjejer gör.

Ja precis.

Citat:
Jag håller med. I det stora hela har kvinnan makten på den punkten.

Precis, tack.

Citat:
Det må vara en dålig lösning, men vissa kanske föredrar den framför att leva i celibat?

Hellre leva i celibat en att knulla kvinnor man inte njuter av att knulla egentligen. Hellre öva upp sitt game för att senare få chans till storvinsten. Istället för att vara arg på alla kvinnor man inte får.

Citat:
Många killar tycker ju så.

Ja tyvärr.

Citat:
Det ligger en del i det. Men det är ju inget unikt för Tinder?

Nej det är väl inget unikt för Tinder, men det vittnar om att killar har stora problem generellt.

Citat:
Sant, man kan lätt komma in i det tankemönstret och köra den jargongen av ren vana i lägen där man ska göra allt annat än det.

Ja och det skulle inte vara kul.
Citat:

De tror de har makten att välja vem de vill?

Skulle utvecklat lite mer vad jag menade där, men ja de tror de har makten att välja vilken kille som helst som partner. En kille har inte den makten längre. Idag dansar männen efter kvinnans pipa.
Citat:
Citat:
Och de kan få vad de vill med?

De tror de kan det, och de kan det? Lite paradoxalt va?

Ja de kan få vilken kille som helst om de vill, få = ligga med. Eftersom de flesta männen är svaga för att tacka nej till ligg. En kille skulle aldrig tacka nej. Och det är här kvinnorna har makten, frågar 100 killar en tjej om hon vill ligga tackar hon kanske ja till endast 5 av dessa då övriga 95 inte är bra nog. Frågar 100 tjejer en kille om ligga så tackar mannen ja till 95 av dessa.

Citat:
Jag diggar ditt tänk, det är säkert svårt för många att fatta men jag håller med.

Kul att någon förstår mig.

Citat:
När bestämde hon inte det? Ok att man som man kan tämja henne att göra vad som helst, men ta en riktigt stark tjej med alla önskvärda attribut, hon tämjer man inte lika lätt och det är ju just det som gör henne så underbar (tycker jag). Att en kvinna av den digniteten besitter en viss makt iom det gör mig ingenting. Det ska hon bara ha.

På 1800-talet. Skämta, nej jag håller med, jag vill också ha en stark självständig kvinna som vet vad hon vill. Kvinnor ska ha rätt att välja exakt vem de vill leva med, den makten har de helt klart rätt till. Mitt problem är männen som underkastar sig för mycket och har ingenting att säga till om längre. Jag menar att kvinnorna blivit allt för kräsna i val av partner då exakt varenda man därute finns till buds. Vilket inte är konstigt med tanke på att männen springer efter kvinnor som hundar.

Citat:
Och hon brukar inte ha ont av det eller missbruka den när hon har med en likvärdig man att göra, då ser hon det som ett privilegium att just hon kan (och får) hantera sin hane.

Jo så är det.

Citat:
Kul att höra, men det borde ju finnas. Men visst undrade man ett tag Men jag misstänkte att de inte omnämndes just för att de inte hittas av vem som helst. Precis som det ska vara.

Där finns många bra brudar på Tinder. Har många exempel på det.
Citera
2018-05-20, 18:30
Medlem
Använde Tinder som ett sorts tidsfördriv senaste veckan. Kom upp i 150 matchningar och då sållade jag friskt. Slutsatsen är att de män som håller till på Tinder är genetiskt avfall.
Citera
2018-05-20, 18:32
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Det är en bra idé! Faktiskt, det har jag skrivit hela tiden. Tinder var en bra uppfinning. På många sätt. Men det har blivit snedvridet. Männen blir bittra, eftersom på appen går det 10 killar på 1 tjej (min tro), samtliga av dessa killar gillar den tjejen. Tjejen gillar däremot bara 2 av dessa. 8 killar hamnar utanför. Ska vi spinna vidare på detta så kan vi tänka oss att 100 killar gillat den tjejen, gillar hon i sin tur 20% av dessa = 20 st, har hon alltså 20 matchningar att välja mellan och dessa 20 killar måste slåss om att få hennes uppmärksamhet och vinna "dejten" med henne. Kvinnor är allt mer sparsamma med att dela ut likes medan killar inte är det. Det är där det har blivit fel, det är där problemet ligger. Männen kämpar mot stora odds och det är männens egna fel.

Oj, nu är det många ämnen som avverkas på en och samma gång. Just detta är faktiskt något jag reflekterat över.

Har faktiskt nyligen svängt här i åsikt och håller med om att det är männens fel från början. Med största sannolikhet eftersom det ligger evolutionistiskt i killars natur att försöka skaffa sig fördelar gentemot andra män för att fälla kvinnor, t.ex. genom pengar, karriär, bilar, kläder, styrketräna, läsa på psykologi/raggningstekniker etc.

Så rent krasst, skulle man som kille skita i att följa dessa normer och spelregle för dejting skulle man ju vara fullkomligt RÖKT idag, såvida man inte föds som guds gåva till kvinnan. Det kan ju vara så att dejtingscenen ser helt annorlunda ut om 20 år, men idag är det ju trots allt fortfarande männen som har cashen och de som måste anstränga sig mest. Och rent krasst, varför skulle egentligen tjejerna ge upp detta långsiktigt då man som kille alltid kommer spring över stock och sten för att få lite mutta?

För att knyta ihop säcken, varje gång jag startar ett nytt konto så tänker jag - "Nu jävlar ska jag vara selektiv, det måste ju löna sig". Jag tittar då igenom varenda tjejs bilder och läser bion noggrant. Försiktigt swipar jag åt endera håll för att inte riskera swipa bort min potentiella framtida fru. Håller på så i några dagar och lyckas skrapa ihop lite matchningar. 50% svarar med ett meddelande sen dör konvon. Ökar därför tempot på swipningen och kommer snabbt upp i antalet maxswipes. Noll nya matchningar. Köper sedan Plus, kör boost och kommer på mig själv att swipa 500 brudar om dagen men börjar då äntligen få lite resultat.

Helt undermedvetet har jag (min hjärna i samarbete med min kuk) målat in mig själv i ett hörn, öppnat plånboken och därmed blivit en bidragande faktor till hela denna onda sprial. MEN hade jag som sagt valt att sitta där och småswipa hade jag haft en dejt max en gång i halvåret. Rent krasst är det ju faktiskt så, att om jag inte hade gått på den där dejten med tjejen, så hade någon annan snubbe gjort det istället. Man har inget val helt enkelt eftersom alla killar agerar som rationella individer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in