Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Ska du skuldbelägga någon för feministretorik är jag helt fel person för det. Jag avskyr feminister, särskilt extrema sådana. Men denna tråden bevisar då och då att en del feminister har rätt, vart har de riktiga männen tagit vägen undrar man ibland? Varför utgår du ifrån att männen är bättre än kvinnorna (som du menar är lösaktiga) när "männen" härinne visar sig vara manshoror till lika stor grad om man nu ska tro deras historier?
För att det faktiskt är lite skillnad, även om det egentligen inte borde vara det. Men du vet ju att det anses som värre/sämre/lösaktigare om en tjej hoppar runt än om en man gör det.
Jag håller med om att mannen blir en billig fjant till slut, men många killar fattar inte det och de sätter inget värde på sig själva (och därför tror de inte att de förlorar något när de delar med sig till allt och alla), iaf inte på samma sätt som riktigt bra tjejer gör.
Citat:
Du får det att låta som att männen styr om de vill ha roligt, som att mannen har makten genom att knulla hur många som helst..Skulle säga tvärtom faktiskt.
Jag håller med. I det stora hela har kvinnan makten på den punkten.
Citat:
Förstår du vilket moraliskt dekadent samhälle det formar när männen svansar runt efter kvinnor som de aldrig kommer ha någon chans på och som straff går runt och knullar andra brudar på samma lägre nivå
Det må vara en dålig lösning, men vissa kanske föredrar den framför att leva i celibat?
Citat:
Det är tydligen bara fel på Tinderbrudarna
Många killar tycker ju så.
Citat:
Men faktum är att småpojkarna, eller "männen" totalt förstört appen genom sitt eviga högerswipes-spammande som gett kvinnor extremt mycket luft.
Det ligger en del i det. Men det är ju inget unikt för Tinder?
Citat:
Som en snäll varning till dig, går du runt och hela tiden ser kvinnor som knulldockor lär det bli väldigt svårt att "komma ur" det tänket för att sen gå miste om någon brud som faktiskt var riktigt bra.
Sant, man kan lätt komma in i det tankemönstret och köra den jargongen av ren vana i lägen där man ska göra allt annat än det.
Citat:
Din retorik däremot ger feminister mer vatten på sin kvarn, du ger i själva verket feminister mer makt genom att knulla dessa "tinderslynor" som du säger eftersom de då inlindas i en falsk världsbild om att de måste vara skitbra och skitsnygga värda nog att knullas med, de tror de har makten att välja vem de vill eftersom de vet om att de är så eftertraktade av i stort sätt alla män...
De tror de har makten att välja vem de vill?
Citat:
Och uppenbarligen kan de få vad de vill med.
Och de kan få vad de vill med?
De
tror de kan det, och de kan det? Lite paradoxalt va?
Citat:
Riktiga män faller inte för sådana frestelser eller tillfälliga njutningar, en riktig man gör det på ordentligt sätt.
Jag diggar ditt tänk, det är säkert svårt för många att fatta men jag håller med.
Citat:
Som jag skrev, männen har blivit som slavar, männen har förstört Tinder helt och hållet. Det är kvinnorna som bestämmer vem de vill stadga sig med nuförtiden - inte tvärtom.
När bestämde hon inte det? Ok att man som man kan tämja henne att göra vad som helst, men ta en riktigt stark tjej med alla önskvärda attribut, hon tämjer man inte lika lätt och det är ju just det som gör henne så underbar (tycker jag). Att en kvinna av den digniteten besitter en viss makt iom det gör mig ingenting. Det ska hon bara ha.
Och hon brukar inte ha ont av det eller missbruka den när hon har med en likvärdig man att göra, då ser hon det som ett privilegium att just hon kan (och får) hantera sin hane.
Citat:
Jag vill bara säga att där finns många seriösa kvinnor på Tinder med. Alla är inte feminister eller rosahåriga veganer. Där finns faktiskt riktigt sköna, snälla och trevliga kvinnor också som gärna också vill hitta någon att vara med. Som vill bilda familj och som är bildade och intelligenta och inte PK-skadade. Hade jag fortfarande använt appen med mina sparade konversationer skulle jag postat det som bevis. Jag gillar inte den nattsvarta beskrivningen som man gett om kvinnor på Tinder som användare hela tiden häver ut sig eller den beskrivningen om fuckade Tinderbrudar. Kanske vi borde prata om patetiska män istället som saknar manlighet och om hur de istället borde kolla sina östrogen-nivåer?
Kul att höra, men det borde ju finnas. Men visst undrade man ett tag

Men jag misstänkte att de inte omnämndes just för att de inte hittas av vem som helst. Precis som det ska vara.