2018-05-17, 22:00
Medlem
Fryers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Me..men.. men alla tjejkompisar säger ju att jag har en jättebra profil???

https://i.imgur.com/RQHYpDx.png

Fin meme, men det är inte enbart kompisar, grymt konstruktivt inlägg för övrigt.
Citera
2018-05-17, 22:03
Medlem
anteri17s avatar
På tal om att ge och ta. Jag ska se min dejt som jag träffat i 1,5 månader imorgon. Det är i princip bara jag som skapar driv i konversationerna i text. Skriver inte jag något är hon tyst i flera dagar. Slutar jag ställa frågor/vara intressant så dör konversationen. Imorgon är det i alla fall utemiddag, vilken jag tog initiativ till. Jag ska vara ganska direkt och fråga varför hon är så kall.

Sen kanske jag är en douche som hade en ekonomitjej som sov hos mig inatt... Men vafan.
Citera
2018-05-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Bad ej om tips hur jag ska skriva till tjejer.... Har ett bra tindertextande och får iprincip alltid svar då jag hittat en sak som fungerar väldigt bra. Har haft 50 träffar så okej, tack.

Plus jag hade henne på snap, inte via tinder.

Jag "råkar" inte matcha med en 5-6. Och hade jag gjort de hade jag för de första slutat svara redan där eller unmatchat. Hade inte gett ut min snap. Och hade inte sagt "ja" till att eventuellt ses.

Det var det beteendet jag syftade på som jag tycker är störigt. Jag är mer rak och ärlig.
Alla ska spela spel idag.

Läs inlägget igen. Jag gav dig inga tips, var?
Jag diskuterade just beteendet överlag och gav dig ett längre svar just om det fenomenet du snackade om och delade egna erfarenheter från det.
Finns dessutom ingen anledning att försöka bekräfta dig själv här med hur många matchningar du får.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Här var det glada miner!
Gick med i Badoo igen och använder en bild bara, min "hunkbild", resultat direkt.
Denna gången en 19åring som "inte är ute efter något seriöst" fan är så glad så jag glädjerunkar

Hur gammal är du själv?
Citera
2018-05-17, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fryer
Fin meme, men det är inte enbart kompisar, grymt konstruktivt inlägg för övrigt.

Okej, inte bara kompisar? Men du, morsan räknas faktiskt inte heller.

Poängen här är att du bör sluta omedelbart med att ta råd från tjejkompisar, morsan och kvinnor rent generellt när det kommer till dejting. Sök råd ifrån män som faktiskt lyckas belägra kvinnor. Kvinnor har usel självinsikt och ger allt som oftast därför helt usla råd som stjälper mer än det hjälper.

Som sagt. Fråga dig själv ifall en lejonunge någonsin skulle gå och fråga en zebra "hur kan jag bli bättre på att fånga zebror?"

Nej, han skulle däremot söka hjälp ifrån ett lejon som redan hade en zebra i käften.

Och sen är det förstås ingen här som kan avgöra ditt problem utan att ha sett dina bilder. Det ger ingenting att sitta och gissa här.
Citera
2018-05-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
På tal om att ge och ta. Jag ska se min dejt som jag träffat i 1,5 månader imorgon. Det är i princip bara jag som skapar driv i konversationerna i text. Skriver inte jag något är hon tyst i flera dagar. Slutar jag ställa frågor/vara intressant så dör konversationen. Imorgon är det i alla fall utemiddag, vilken jag tog initiativ till. Jag ska vara ganska direkt och fråga varför hon är så kall.

Sen kanske jag är en douche som hade en ekonomitjej som sov hos mig inatt... Men vafan.

Berätta gärna sen vad hennes svar på kallheten var om du vill. Dom flesta tjejerna man skriver med är ju som att prata med en sten
Citera
2018-05-17, 22:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blk
Berätta gärna sen vad hennes svar på kallheten var om du vill. Dom flesta tjejerna man skriver med är ju som att prata med en sten

Det är som att hon trivs med att vara med mig, men inte riktigt orkar anstränga sig mellan träffarna.

Jag pallar inte skriva massor varje dag, man kan tom ha uppehåll på några dagar. Men då bör det inte vara jag som är den som ständig återtar kontakten. Antingen är hon kall som person, lat, busy, eller bara halvt intresserad.
Citera
2018-05-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Hur gammal är du själv?

Pm
Citera
2018-05-17, 23:17
Medlem
Själv sitter man och är nöjd med sitt "pojkvän game".
Hade lätt kunnat gambla 100 pap på att hon är kär i mig.
Det blev så tydligt tidigare i veckan i och med hennes desperata skriverier efter att vi sågs förra gången.
Hon gjorde bort sig kapitalt, men kul att hon gillar mig. Absolut.

Edit: Utländska bruden alltså.
Citera
2018-05-17, 23:17
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Det är som att hon trivs med att vara med mig, men inte riktigt orkar anstränga sig mellan träffarna.

Jag pallar inte skriva massor varje dag, man kan tom ha uppehåll på några dagar. Men då bör det inte vara jag som är den som ständig återtar kontakten. Antingen är hon kall som person, lat, busy, eller bara halvt intresserad.

Hundra riksdaler på att hon ligger med någon annan. Om jag minns rätt så skrev du att hon hade uppdaterat sin bio på Tinder relativt nyligen? Varför gör man det annars? Inget provocerande från min sida nu alltså, utan bara att jag känner igen mig själv och tycker du gör rätt dels i att konfrontera henne, dels att sätta på andra under tiden för att dämpa eventuell backlash av dissen. Tror dessvärre det är kört.

Till poängen. Det här är tillståndet jag alltid själv hamnar i mitt seriösa dejtande och är ett helt nytt fenomen med Tinder. För fyra-fem år sen var man ju lugn när man träffats så länge, dvs då var det mest en själv som kunde fucka upp saker och ting. Enda externa risken att någon annan tuppig snubbe kom in och sabbade var om tjejen gick ut, dvs max en gång i veckan. Idag däremot poppar det ju upp tio nya ståkukar dagligen i hennes lur. Även om hon är relativt inaktiv räcker med att hon får tråkigt när hon sitter och väntar på stationen och sätter igång Tinder en gång. PANG 15 nya matchningar och 4-5 dejtförslag inom loppet av en timme.
Citera
2018-05-17, 23:29
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Hundra riksdaler på att hon ligger med någon annan. Om jag minns rätt så skrev du att hon hade uppdaterat sin bio på Tinder relativt nyligen? Varför gör man det annars? Inget provocerande från min sida nu alltså, utan bara att jag känner igen mig själv och tycker du gör rätt dels i att konfrontera henne, dels att sätta på andra under tiden för att dämpa eventuell backlash av dissen. Tror dessvärre det är kört.

Till poängen. Det här är tillståndet jag alltid själv hamnar i mitt seriösa dejtande och är ett helt nytt fenomen med Tinder. För fyra-fem år sen var man ju lugn när man träffats så länge, dvs då var det mest en själv som kunde fucka upp saker och ting. Enda externa risken att någon annan tuppig snubbe kom in och sabbade var om tjejen gick ut, dvs max en gång i veckan. Idag däremot poppar det ju upp tio nya ståkukar dagligen i hennes lur. Även om hon är relativt inaktiv räcker med att hon får tråkigt när hon sitter och väntar på stationen och sätter igång Tinder en gång. PANG 15 nya matchningar och 4-5 dejtförslag inom loppet av en timme.

Kanske inte ligger, men nog fan är hon letandes. Stämmer, ny Tinderbio så jag raderade henne från Tinder, vilket jag hoppas hon tog som en liten hint om att jag sett hennes nya bio. Grejen är att jag blir också rätt kall när jag inte får så mycket tillbaka, så någon eventuell backlash blir nog ganska mild. Å andra sidan hade vi världens mysigaste picknick a la förhållande den senaste helgen. Och hon fortsätter svara mig väldigt fort när jag skriver efter någon dags tystnad.

Så att sätta på en schysst ekonomistudent är inte helt förkastligt givet ovan nämnda omständigheter.
Citera
2018-05-17, 23:40
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Kanske inte ligger, men nog fan är hon letandes. Stämmer, ny Tinderbio så jag raderade henne från Tinder, vilket jag hoppas hon tog som en liten hint om att jag sett hennes nya bio. Grejen är att jag blir också rätt kall när jag inte får så mycket tillbaka, så någon eventuell backlash blir nog ganska mild. Å andra sidan hade vi världens mysigaste picknick a la förhållande den senaste helgen. Och hon fortsätter svara mig väldigt fort när jag skriver efter någon dags tystnad.

Så att sätta på en schysst ekonomistudent är inte helt förkastligt givet ovan nämnda omständigheter.

Nja, med "ligger" menade jag snarare att hon blir dubbelmackad av två stora köttiga håriga män

Ja, men det där gullandet med picnic betyder ju INGENTING så länge "fel" snubbe börjar mingla med henne. Been there.

edit: Du låg ju med henne ganska snabbt själv. Är ju rätt rimligt anta någon annan satt henne under de 1,5 månader ni dejtat. Återigen, provocerar inte utan bara rationellt tänkande.

Hur mycket man än anstränger sig, eller inte anstränger sig, är det tamigfan omöjligt att få ur bruden ur Tinderklistret. Det samt få till en FÖRSTA-dejt med brudar är fan det svåraste. Få ett OK antal matchningar, få till andra-tredje dejter och ligga med bruden man träffar är ju det enkla.
Senast redigerad av fabula 2018-05-17 kl. 23:56.
Citera
2018-05-18, 00:17
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Nja, med "ligger" menade jag snarare att hon blir dubbelmackad av två stora köttiga håriga män

Ja, men det där gullandet med picnic betyder ju INGENTING så länge "fel" snubbe börjar mingla med henne. Been there.

edit: Du låg ju med henne ganska snabbt själv. Är ju rätt rimligt anta någon annan satt henne under de 1,5 månader ni dejtat. Återigen, provocerar inte utan bara rationellt tänkande.

Hur mycket man än anstränger sig, eller inte anstränger sig, är det tamigfan omöjligt att få ur bruden ur Tinderklistret. Det samt få till en FÖRSTA-dejt med brudar är fan det svåraste. Få ett OK antal matchningar, få till andra-tredje dejter och ligga med bruden man träffar är ju det enkla.

Haha who knows? Så är det, och så må vara. Jag ska inte moralisera över eventuellt dubbelspel med tanke på att det vore hyckleri. Och jag har inte samma hård ord om tjejer som många i tråden har
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in