2018-04-21, 17:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
De flesta män blir svaga när de får syn på en tia. Män kan behandlas som skit av tian men ändå stanna kvar. Snygga tjejer har makt, du får acceptera det eller ligga med flodhästar resten av livet.
Sådana män har jag ingen respekt för heller så där är vi enig.
Citera
2018-04-21, 17:35
Medlem
Frågan är hur viktigt det är med instagram som kille? Känns som att kunna koppla sin profil till ett etablerat konto på insta borde kunna ge enorm fördel. Dock är det inte lätt att etablera sig på instagram som kille, känns som att det ska mycket till.
Citera
2018-04-21, 17:43
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Spelar ingen roll om ni kände varandra tidigare eller inte utan vad har hon gjort som har fått dig att känna som du gör? Och vad la jag på din min?

Vad har hon gjort som hart fått dig in i banor att vilja radera appen?

Varför tror du på den här tjejen specifikt? Vad har hon gjort?

Edit: Det är genuina frågor för jag vet att dessa tankar kom till dig när din kropp var fylld av hormoner som förvrängde din logik och förnuft, detta händer med majoriteten av män när de träffar tjejer de gillar, tycker är sött etc och då får de i sig såna här ologiska tankar att hon kan vara den ”rätta” som är baserad på ingenting. Om du blir medveten om detta så kan du rädda dig själv från många framtida katastrofer.

Att sitta här och försvara en positiv känsla jag har av en tjej är närapå orimligt. Men bara för att:
Hon är snygg, hon är vettig, hon är tillräckligt smart, hon delar mina intressen, och när jag pratat med henne innan har det funnits en viss spänning. Är det nog för att känna att just den här dejten känns lite mer seriös än tiotals andra?

Min kommentar om att radera appen var till viss del skämtsamt, om än sant. Precis som jag dejtar en annan seriöst så hoppas jag att det ska kännas så bra att jag kan satsa helhjärtat på en tjej. Återigen en fromma förhoppning.

Nej, du vet ingenting. Du verkar se dig som allvetandes i ämnet. Mitt stora problem är att jag är för smart, för tänkande och för rationell. Sluta tro att jag sveps med i saker i en dimma av känslor; jag är din föreslagna motsats.

"Framtida katastrofer". Att bli dumpad på ett dejtingstadie är knappast en framtida katastrof.
Citera
2018-04-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Frågan är hur viktigt det är med instagram som kille? Känns som att kunna koppla sin profil till ett etablerat konto på insta borde kunna ge enorm fördel. Dock är det inte lätt att etablera sig på instagram som kille, känns som att det ska mycket till.
Jag har cirka 600 legit följare på min Instagram. Varpå 2 av dom är av offentliga personer med några hundra tusen följare som jag är vän med. Har aldrig länkat min Instagram via tinder. Men gjorde det för någon månad sedan för att inte se ut som ett fejk konto. Inte märkt någon större skillnad i antal match, men fått i cirka 50 nya följare sedan dom började följa mig. Och ett par dm's. Inte enbart tjejer dock.
Jag tror inte generellt att det spelar jättestor roll. Men för en del tjejer är nog det viktigt att du ska vara rätt offentlig av dig, eller snarare se attraktiv ut med följare och likes. Men kan ju ha fel.
Citera
2018-04-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Jag har cirka 600 legit följare på min Instagram. Varpå 2 av dom är av offentliga personer med några hundra tusen följare som jag är vän med. Har aldrig länkat min Instagram via tinder. Men gjorde det för någon månad sedan för att inte se ut som ett fejk konto. Inte märkt någon större skillnad i antal match, men fått i cirka 50 nya följare sedan dom började följa mig. Och ett par dm's. Inte enbart tjejer dock.
Jag tror inte generellt att det spelar jättestor roll. Men för en del tjejer är nog det viktigt att du ska vara rätt offentlig av dig, eller snarare se attraktiv ut med följare och likes. Men kan ju ha fel.

Ett tips bara. Om du vill attrahera en intelligent och självsäker kvinna så ger du fan i instagram. Om du vill attrahera en självupptagen uppmärksamhetssökande tjej så visst, för all del länka din instagram.

Personligen anser jag att det inte finns något värre än män som fläker ut sig på instagram likt brudar. Riktiga män ska inte hålla på med sånt.
Citera
2018-04-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills

Tvyärr, men 600st följare kan låta som mycket för en kille som dig eller mig. Alltså jag själv skulle ha svårt att palla med att vara så pass aktiv på sociala medier så att jag drog upp till ca 600st som var "legit", imponerande!

Men du måste samtidigt förstå att för en ung het tjej så är 600st ingenting. Alls.

Faktum med att du är i princip att betrakta som en komplett loser och samhällets bottenskräp för en brud med +1000 följare och då är det nästan bättre att du inte visar den alls. DU FÖRTJÄNAR ATT DÖ i deras ögon, ditt värde som människa finns egentligen inte. För en ung het instagrambrud så är 600 obetydligt och du kan i princip lika gärna gå och hänga dig själv därför att världen vore en bättre plats utan totalt jävla misslyckade losers som dig.

Det låter hemskt att ens värde baseras på det, men det är verkligheten i 2010-talet.
Första bästa snubbe som kan dra fram sin profil och det står +20 000 följare medan bruden tror att hon är så himla cool med sina 5000 följare kommer ju däremot vattna en jävla massa trosor.
Senast redigerad av BrunoC 2018-04-21 kl. 21:36.
Citera
2018-04-21, 21:59
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Tvyärr, men 600st följare kan låta som mycket för en kille som dig eller mig. Alltså jag själv skulle ha svårt att palla med att vara så pass aktiv på sociala medier så att jag drog upp till ca 600st som var "legit", imponerande!

Men du måste samtidigt förstå att för en ung het tjej så är 600st ingenting. Alls.

Faktum med att du är i princip att betrakta som en komplett loser och samhällets bottenskräp för en brud med +1000 följare och då är det nästan bättre att du inte visar den alls. DU FÖRTJÄNAR ATT DÖ i deras ögon, ditt värde som människa finns egentligen inte. För en ung het instagrambrud så är 600 obetydligt och du kan i princip lika gärna gå och hänga dig själv därför att världen vore en bättre plats utan totalt jävla misslyckade losers som dig.

Det låter hemskt att ens värde baseras på det, men det är verkligheten i 2010-talet.
Första bästa snubbe som kan dra fram sin profil och det står +20 000 följare medan bruden tror att hon är så himla cool med sina 5000 följare kommer ju däremot vattna en jävla massa trosor.

Här pratar vi dock en elit av instagramtjejer. För kvinnor över 20 år krävs det en hel del att nosa över 1000 följer, och än mer fler än 5000 st. Dessa tjejer är också ofta regelrätta 10r, varför det ändå är ett ouppnåeligt mål får många män. Jag matchade med ett par "instatjejer" med tusentals följare. Jag visste direkt att det är ett omöjligt uppdrag när jag själv i princip är inaktiv på sociala medier förutom på Facebook. Men tjejerna ifråga var snygga och gav lite egoboost.
Citera
2018-04-21, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandmanii
Hej!

Mitt tinder gold krånglar. Har raderat kontot och gjort nytt konto ganska många gånger för att jag velat testa lite saker. Nu får jag meddelandet "du har överskridit antalet gånger du kan åteställa ditt köp efter att du återskapade ditt konto".

Hur kommer jag förbi detta?

Någon som vet?
Citera
2018-04-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Här pratar vi dock en elit av instagramtjejer. För kvinnor över 20 år krävs det en hel del att nosa över 1000 följer, och än mer fler än 5000 st. Dessa tjejer är också ofta regelrätta 10r, varför det ändå är ett ouppnåeligt mål får många män. Jag matchade med ett par "instatjejer" med tusentals följare. Jag visste direkt att det är ett omöjligt uppdrag när jag själv i princip är inaktiv på sociala medier förutom på Facebook. Men tjejerna ifråga var snygga och gav lite egoboost.

Nja, det gäller nog inte bara IG-eliten. Avgörande är snarare huruvida bruden själv hänger mycket på IG och är inne i den där bubblan, kollar appen flera ggr om dagen och tycker det är viktigaste i hela världen än hur många följare hon själv har.

Kvinnor kräver alltid mer av männen de ska ligga med än vad de kräver av sig själva, så det kvittar egentligen hur många följare bruden själv har liksom. Även feta paddor vill ligga med rika, rippade snubbar med sexpack och status och kan ju dessutom göra det då vissa män ligger med allt idag och är långt desperatare och det råder mer konkurrens för män osv.

En medelmåttig instagrambrud DM:ar hellre något low-life med "Carpe diem"-tatueringar som varit med i Ex on the Beach och som hon sett har 35 000 följare och som kan ge henne en könssjukdom än att hon skulle få för sig att ligga med en snubbe som har gjort viktigare i livet än att vara med i dokusåpor och skaffat sig följare. Och utvecklingen går ju mer och mer åt att det är viktigare hur man framställs online än hur man de facto är offline.
Citera
2018-04-21, 23:15
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nja, det gäller nog inte bara IG-eliten. Avgörande är snarare huruvida bruden själv hänger mycket på IG och är inne i den där bubblan, kollar appen flera ggr om dagen och tycker det är viktigaste i hela världen än hur många följare hon själv har.

Kvinnor kräver alltid mer av männen de ska ligga med än vad de kräver av sig själva, så det kvittar egentligen hur många följare bruden själv har liksom. Även feta paddor vill ligga med rika, rippade snubbar med sexpack och status och kan ju dessutom göra det då vissa män ligger med allt idag och är långt desperatare och det råder mer konkurrens för män osv.

En medelmåttig instagrambrud DM:ar hellre något low-life med "Carpe diem"-tatueringar som varit med i Ex on the Beach och som hon sett har 35 000 följare och som kan ge henne en könssjukdom än att hon skulle få för sig att ligga med en snubbe som har gjort viktigare i livet än att vara med i dokusåpor och skaffat sig följare. Och utvecklingen går ju mer och mer åt att det är viktigare hur man framställs online än hur man de facto är offline.

Trots att jag umgås i kretsar med "poppistjejer" ser jag sällan dessa tjejer ha 1000tals följare, vilket kanske stödjer din tes om att det av vikt snarare är att "spela" sociala medier, än att vara en superpopulär individ.

I övrigt håller jag med. Tjejer som frågar efter insta eller snap efter en dejt kan jag säga hej då till. Likaså de som chattar för intensivt. Att de lever meningslösa liv innebär inte att jag ska försaka de mål jag har i det verkliga livet.

Jag lägger lite tid på Flashback varje dag; that´s all. Jag har viktigare saker att göra än att scrolla flöden.

.................................

Hamnade i en rörig situation igår. Var ute med några polare som är antiPK likt mig. Ett tjejgäng kom till oss, och vi spelade lite sköna. De visade sig vara feminister och vänsterstudenter så vi såg det som en kul grej att testa deras intellektuella förmåga. Efter lite politik pratade vi om mål i livet; och de måttligt snygga tjejerna blev helt arga över att vi nämnde konservativa familjevärderingar och manlig karriärism som något som alla män bör sträva efter (med syfte att till viss del provocera). Den perverterade latheten som dessa tjejer uppvisade i förhållande till livet var förbluffande. Jag är fine med att antiintellektuella kvinnor inte har karriärsmål, men att de inte kunde tillskriva att familjebildning och familjeförsörjning bör var större mål i livet, var tragiskt. Vi hade alltså att göra med kvinnor som inte hade driv till någonting, mer än att fortsätta sitt pissigt alldagliga liv utan viljan till relations eller karriärsmässig utveckling.

Hur är kopplingen till Tinder? Det var tänkt som en bekräftande anekdot till mångas teser innan. Kvinnor kan leva helt utan krav, helt utan ansträngning. De kommer hitta en försörjare så länge de inte är tjocka, de kan glida igenom ett decennium mellan åldern 20 och 30 helt utan krav på sig. De kommer få sitt på dejtingmarknaden. Kraven på killarna är högre, och ansträngningen är mångdubbelt större. De ojämna styrkeförhållandena kan direkt omsättas till dejtingappar. Hyckleriet om att unga tjejer pressas kan inte vara annat än gallimatias.

Hur det gick med tjejerna? De blev nog rätt snopna när de insåg att vi hade noll intresse av dem.
Citera
2018-04-22, 21:17
Medlem
fabulas avatar
Tycker mig få relativt omedelbara nya matchningar om jag radererar en-två döda konvos precis innan en peakperiod (typ som nu söndag kväll) och sedan swipar typ 20-30 gånger. Någon som upplever samma?

Har fan fortfarande svårt att komma upp i över 10-12 matchningar. Känns som det är en in, en ut. Bara jag?
Citera
2018-04-22, 21:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Tycker mig få relativt omedelbara nya matchningar om jag radererar en-två döda konvos precis innan en peakperiod (typ som nu söndag kväll) och sedan swipar typ 20-30 gånger. Någon som upplever samma?

Har fan fortfarande svårt att komma upp i över 10-12 matchningar. Känns som det är en in, en ut. Bara jag?
Tänk jag då som aldrig får likes (rekordet är "3+" vid omstart av konto, oftast är det tomt med likes) men likväl tonvis med matchningar... Jag får fortfarande inte ihop hur det kan bli så.
Senast redigerad av NirvanA 2018-04-22 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in