Citat:
Ursprungligen postat av
BrunoC
Nja, det gäller nog inte bara IG-eliten. Avgörande är snarare huruvida bruden själv hänger mycket på IG och är inne i den där bubblan, kollar appen flera ggr om dagen och tycker det är viktigaste i hela världen än hur många följare hon själv har.
Kvinnor kräver alltid mer av männen de ska ligga med än vad de kräver av sig själva, så det kvittar egentligen hur många följare bruden själv har liksom. Även feta paddor vill ligga med rika, rippade snubbar med sexpack och status och kan ju dessutom göra det då vissa män ligger med allt idag och är långt desperatare och det råder mer konkurrens för män osv.
En medelmåttig instagrambrud DM:ar hellre något low-life med "Carpe diem"-tatueringar som varit med i Ex on the Beach och som hon sett har 35 000 följare och som kan ge henne en könssjukdom än att hon skulle få för sig att ligga med en snubbe som har gjort viktigare i livet än att vara med i dokusåpor och skaffat sig följare. Och utvecklingen går ju mer och mer åt att det är viktigare hur man framställs online än hur man de facto är offline.
Trots att jag umgås i kretsar med "poppistjejer" ser jag sällan dessa tjejer ha 1000tals följare, vilket kanske stödjer din tes om att det av vikt snarare är att "spela" sociala medier, än att vara en superpopulär individ.
I övrigt håller jag med. Tjejer som frågar efter insta eller snap efter en dejt kan jag säga hej då till. Likaså de som chattar för intensivt. Att de lever meningslösa liv innebär inte att jag ska försaka de mål jag har i det verkliga livet.
Jag lägger lite tid på Flashback varje dag; that´s all. Jag har viktigare saker att göra än att scrolla flöden.
.................................
Hamnade i en rörig situation igår. Var ute med några polare som är antiPK likt mig. Ett tjejgäng kom till oss, och vi spelade lite sköna. De visade sig vara feminister och vänsterstudenter så vi såg det som en kul grej att testa deras intellektuella förmåga. Efter lite politik pratade vi om mål i livet; och de måttligt snygga tjejerna blev helt arga över att vi nämnde konservativa familjevärderingar och manlig karriärism som något som alla män bör sträva efter (med syfte att till viss del provocera). Den perverterade latheten som dessa tjejer uppvisade i förhållande till livet var förbluffande. Jag är fine med att antiintellektuella kvinnor inte har karriärsmål, men att de inte kunde tillskriva att familjebildning och familjeförsörjning bör var större mål i livet, var tragiskt. Vi hade alltså att göra med kvinnor som inte hade driv till någonting, mer än att fortsätta sitt pissigt alldagliga liv utan viljan till relations eller karriärsmässig utveckling.
Hur är kopplingen till Tinder? Det var tänkt som en bekräftande anekdot till mångas teser innan. Kvinnor kan leva helt utan krav, helt utan ansträngning. De kommer hitta en försörjare så länge de inte är tjocka, de kan glida igenom ett decennium mellan åldern 20 och 30 helt utan krav på sig. De kommer få sitt på dejtingmarknaden. Kraven på killarna är högre, och ansträngningen är mångdubbelt större. De ojämna styrkeförhållandena kan direkt omsättas till dejtingappar. Hyckleriet om att unga tjejer pressas kan inte vara annat än gallimatias.
Hur det gick med tjejerna? De blev nog rätt snopna när de insåg att vi hade noll intresse av dem.