2015-02-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sterner91
Lirar frsta ssongen med Gvle i AS och har ytterst lite pengar att spenderna. Har ni ngra gratis lirare att tipsa om?

Krde en ssong med HBK fr att se hur hgt jag kunde komma.
HBK har frsts inte ngra pengar heller, s jag vrvade en kille som heter Agduelo om jag minns namnet rtt. Ingen hg ln och vann skytteligan och tog mig till en 5:e plats
Citera
2015-02-23, 05:47
Medlem
Pickmylussys avatar
Hahah

Jag vrvade en spelare p fri transfer som hade en "global avstngning" till 2 mnader innan ssongen slutar.
Citera
2015-02-23, 09:18
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guest02
Vad har dem gjort med scoutingdelen egentligen? Om jag har 100 spelare p min shortlist och 70 spelare har potential som KAN vara mellan 2 stjrnor och 4 1/2 stjrna, hur fan ska jag veta vem som blir bra? Attributerna r sklart 12-20 osv s de gr inte heller kolla p. Det jag gr r att erbjuda regens provspel s att min assisterande fr bedma potentialen, men orka gra det med alla regens. Jag har bra scouter och att fuska med Genie Scout eller liknande r inte aktuellt.
Jag r av motsatt sikt och tycker den nya scoutingen r riktigt bra och mycket mer realistisk. Det du behver gra r att scouta spelaren/spelarna under lngre tid (eller flera gnger) fr att f strre kunskap om attribut och nuvarande frmga samt potential. Stt en av dina scouter p att studera spelaren under ngra veckor s ska du se att du kommer f en betydligt bttre bild av hur han r som fotbollsspelare med bde fr och nackdelar infr en eventuell vrvning.
Citera
2015-02-23, 11:19
Medlem
kaikzous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jag r av motsatt sikt och tycker den nya scoutingen r riktigt bra och mycket mer realistisk. Det du behver gra r att scouta spelaren/spelarna under lngre tid (eller flera gnger) fr att f strre kunskap om attribut och nuvarande frmga samt potential. Stt en av dina scouter p att studera spelaren under ngra veckor s ska du se att du kommer f en betydligt bttre bild av hur han r som fotbollsspelare med bde fr och nackdelar infr en eventuell vrvning.

Hller med! Tycker FM15 scouting r den bsta ngonsin, faktiskt den bsta uppdatering i FM15 frn FM14 till och med!

S mycket mer realistisk, frut kunde man krva en scoutrapport och tadaa jag kan veta nsta dag hur bra en spelare i ett afrikanskt lag r utan att scouten ens sett ngon match?! Nu blir jag tvungen att skicka ivg en scout fr att kolla p spelaren i 1-3 mnader fr att f en fullstndig rapport. Precis som det r i verkligheten!
Citera
2015-02-23, 11:24
Medlem
kaikzous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Hahah

Jag vrvade en spelare p fri transfer som hade en "global avstngning" till 2 mnader innan ssongen slutar.

Minns det var en tysk spelare, tror faktiskt det var Arne Friedrich (osker just nu) som hade 2 rs avstngning i FM13 (ven osker p upplagan!)

Vrvade honom nr jag lirade Paderborn och jahapp betala ln till en spelare i 2 r utan att han fr spela
Citera
2015-02-23, 16:29
Medlem
folkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff
Helvete vad trtt jag brjar bli p allt jvla gnll frn alla hll och kanter. 50% av speltiden gr ju t till att ha terapisamtal med spelarna.

Jag har samma problem med min Charltonssong. Sedan kvittar det vad man sger fr de blir nd aldrig njda. Gr det ett rykte att en bttre klubb vill ha dem s r de p mig direkt att de vill g till den klubben och att de inte kan vnta ett r eftersom deras karrir r s kort. Vill fan sparka alla som gnller!
Citera
2015-02-23, 17:51
Medlem
Vassknivs avatar
Skulle vela ha tips p unga talanger som gr till Allsvenska lag! (r Malm FF frsta ssong)
Citera
2015-02-23, 20:03
Medlem
KnaazMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Skulle vela ha tips p unga talanger som gr till Allsvenska lag! (r Malm FF frsta ssong)
John hou Saeter frn NORGE
Citera
2015-02-24, 12:53
Medlem
cooldogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv

Erik Andersson, Kristoffer Ajer brukar inte g att vrva direkt men blir sjukt bra, samma sak med Sondre Rossbach
Citera
2015-02-24, 16:05
Medlem
Tjena . Finns det ingen som kr ntt sknt onlinespel man kan joina ?
Citera
2015-02-24, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Erik Andersson, Kristoffer Ajer brukar inte g att vrva direkt men blir sjukt bra, samma sak med Sondre Rossbach

Tack, vrvade precis Ajer till AIK fr 5,75mkr
Citera
2015-02-25, 13:16
Medlem
BirkaBagarens avatar
Jag och polaren har brjat en save. Vi krde tidigare en p FM13 och den hll p s lnge att vi inte ens hann spela FM14. Fr se hur denna gr.

Valet fll p division 2 i Sverige med kravet att man bara fr nyttja spelare med svensk nationalitet, s vida de inte kommer ngon utlnning till sin egna akademi. Allts den automatiska ungdomsrekryteringen, att kpa in en 15-ring r inte tilltet.

Han har Ljungby och jag IFK stersund. Mrkte direkt att som lag i Norrland var det vldigt svrt att f in spelare p ln pga. den geografiska situationen. Enbart spelare frn Sundsvall och stersund ville g till mig medan polaren kunde lna in frn 5-6 klubbar.

Ssongen gick nd rtt bra fr oss, han slutade 2:a och jag 4:a. D var han tippad 5:a och jag 7:a. Dessvrre tappade jag mnga bra spelare s truppen r tunn. Dock fick jag mnga bra juniorer frn egna akademin men pga. den frsvagade truppen r jag i r tippad 11 s gissningsvis blir man inblandad i bottenstriden. Polaren siktar p uppflyttning.

Ekonomiskt gr det dock dligt. Bda gick back ungefr en miljon trots att man hll budgeten som styrelsen satt upp vilket r mycket fr en divison 2 klubb. Men det r vl s det r som liten frening i Sverige, fr hoppas att kommunen kan g in och sttta.

Generellt om FM15 s r frsta intrycket vldigt bra. Scoutingen knns mycket mer realistisk och gillar starkt att spelares potential inte r lika ltt att veta. Matchmotorn knns lite bttre, lite svrare att hlla spelare glada men ven det knns mer realistiskt n fregngare. Klart det uppstr konflikter i en grupp p 25 individer.

Lite drygt bara med skinnet men det r ju en vanesak. Kr ni standard-skinnet eller har ni bytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in